Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2008, 13:23   #1
Roger123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 10
na scheren blauwe plekken

Beste mensen,

Ik ben een jonge van 17 jaar en na het scheren van mijn baard wordt de onderliggende huid blauwachtig. Nu epileer ik mijn wangen want daar zitten donshaartjes die je wel goed ziet als iemand naast mij zit in de klas. Ik epileer het omdat ik bang ben dat met scheren mijn wangen ook blauw worden, wat ik niet mooi vind. Ik ben van plan omrond mijn achtiende mijn wangen te laseren. Mijn vraag is dus: zal ik nu beginnen met scheren van mijn wangen zodat de haartjes op mijn achttiende al donker genoeg zijn om te laseren? Is het niet zo dat als ik scheer dat het mischien al na een jaar ik blauwe wangen krijg doordat de haartjes op mijn wangen zo dik zijn geworden netals mijn baard? Ik zou hulp heel erg waarderen.

mvg
Roger

Edit:

Kunnen jullie mij ook vertellen of de huid van mijn gezicht en mijn lichaam geschikt zijn voor laser?




Laatst gewijzigd door Roger123; 28 december 2008 om 13:51
Roger123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 18:54   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag roger,
wat bedoel je eigenlijk met blauwe wangen? de baardgroei die erdoor komt en daardoor een zwarte kleur aftekent op je huid of echt gesprongen adertjes, of gewoon blauwe plekken???

wat je huid betreft, ik zie het zo niet, je kunt best eens gewoon langs gaan bij verscheidene centra en eens kijken wat ze allen zeggen.

Houd er overigens wel rekening mee dat, als je het weghaalt met laseren, de kans erin zit dat je daar nooit meer haargroei krijgt, indien dit zo is, en je later spijt krijgt is er niet echt een mogelijkheid dit ongedaan te maken, realiseer dit goed als je een keuze maakt.

je kunt idd, best ruim op tijd beginnen met scheren ipv epileren op de plaatsen die je wilt behandelen.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 12:52   #3
Roger123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag roger,
wat bedoel je eigenlijk met blauwe wangen? de baardgroei die erdoor komt en daardoor een zwarte kleur aftekent op je huid of echt gesprongen adertjes, of gewoon blauwe plekken???

wat je huid betreft, ik zie het zo niet, je kunt best eens gewoon langs gaan bij verscheidene centra en eens kijken wat ze allen zeggen.

Houd er overigens wel rekening mee dat, als je het weghaalt met laseren, de kans erin zit dat je daar nooit meer haargroei krijgt, indien dit zo is, en je later spijt krijgt is er niet echt een mogelijkheid dit ongedaan te maken, realiseer dit goed als je een keuze maakt.

je kunt idd, best ruim op tijd beginnen met scheren ipv epileren op de plaatsen die je wilt behandelen.

xxx marte
Hoi,

Ik heb een foto gemaakt ter verduidelijking:


Zoals je ziet is de stukje bij mijn baard groen/blauwachtig. Ik wil niet dat dat bij mijn wang ook gebeurt een lange tijd voordat ik definitief de haren van mijn wang laat verwijderen. Is er mischien ook een kans dat dat helemaal niet begeurt bij mijn wang?

En redeneer ik nu goed dat je voor definitief ontharen de haartjes dik en donker moeten zijn, en dat je dus met scheren dat bereikt?
Roger123 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2009, 11:11   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger123 Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb een foto gemaakt ter verduidelijking:


Zoals je ziet is de stukje bij mijn baard groen/blauwachtig. Ik wil niet dat dat bij mijn wang ook gebeurt een lange tijd voordat ik definitief de haren van mijn wang laat verwijderen. Is er mischien ook een kans dat dat helemaal niet begeurt bij mijn wang?

En redeneer ik nu goed dat je voor definitief ontharen de haartjes dik en donker moeten zijn, en dat je dus met scheren dat bereikt?
ja dan heb je de meeste kans op slagen bij een laservorm.

ik kan het niet heel goed zien, maar heb de indruk dat het niet blauwe plekken zijn die je ziet, maar gewoon de onderliggende haartjes die bij jou idd donker zijn, op een blanke huid zie je die natuurlijk veel beter. Nu is het wel zo, blonde (of donkerblonde)haartjes kun je niet tot zeer moeilijk behandelen met laser, en idd, als je die haartjes ook wilt laten behandelen, dan mag je sowieso een hele tijd voor de behandeling niet epileren of harsen. Wat het scheren betreft, ze worden niet per se donkerder of dikker, alleen lijkt dat wel zo, aangezien je de haartjes op volle dikte afscheert, vergelijk het met naar de kapper gaan, van alle punten wordt er een stuk afgeknipt, waardoor die dan vrij dik aanvoelen, hoe langer het weer geleden is, hoe dunner die punt wordt(daar stopt de voeding van de haar).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2009, 16:38   #5
Roger123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 10
Dus als ik het goed begrijp werkt laseren niet beter als door scheren de haren dikker en stugger lijken? Dus het maakt niet uit of ik het scheer of niet, want het blijven donshaartjes?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
ja dan heb je de meeste kans op slagen bij een laservorm.

ik kan het niet heel goed zien, maar heb de indruk dat het niet blauwe plekken zijn die je ziet, maar gewoon de onderliggende haartjes die bij jou idd donker zijn, op een blanke huid zie je die natuurlijk veel beter. Nu is het wel zo, blonde (of donkerblonde)haartjes kun je niet tot zeer moeilijk behandelen met laser, en idd, als je die haartjes ook wilt laten behandelen, dan mag je sowieso een hele tijd voor de behandeling niet epileren of harsen. Wat het scheren betreft, ze worden niet per se donkerder of dikker, alleen lijkt dat wel zo, aangezien je de haartjes op volle dikte afscheert, vergelijk het met naar de kapper gaan, van alle punten wordt er een stuk afgeknipt, waardoor die dan vrij dik aanvoelen, hoe langer het weer geleden is, hoe dunner die punt wordt(daar stopt de voeding van de haar).
Roger123 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2009, 12:52   #6
Roger123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
ja dan heb je de meeste kans op slagen bij een laservorm.

ik kan het niet heel goed zien, maar heb de indruk dat het niet blauwe plekken zijn die je ziet, maar gewoon de onderliggende haartjes die bij jou idd donker zijn, op een blanke huid zie je die natuurlijk veel beter. Nu is het wel zo, blonde (of donkerblonde)haartjes kun je niet tot zeer moeilijk behandelen met laser, en idd, als je die haartjes ook wilt laten behandelen, dan mag je sowieso een hele tijd voor de behandeling niet epileren of harsen. Wat het scheren betreft, ze worden niet per se donkerder of dikker, alleen lijkt dat wel zo, aangezien je de haartjes op volle dikte afscheert, vergelijk het met naar de kapper gaan, van alle punten wordt er een stuk afgeknipt, waardoor die dan vrij dik aanvoelen, hoe langer het weer geleden is, hoe dunner die punt wordt(daar stopt de voeding van de haar).
Nu blondeer ik de haartjes met strep maar toch zou ik liever mijn wangen glad hebben, maar dan ben ik weer bang dat ik na een tijd die ''blauwe plekken'' op mijn wang krijg. Is er een kans dat ik dat niet krijg? Weet iemand dit? Ik hou mijn baardlijn nou heel laag door dit en ik zie vaak op tv dat mannen ook hun wang meenemen bij het scheren, dat zou ik eignelijk ook willen want het ziet er gewoon netter uit.
Roger123 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2009, 13:16   #7
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag roger, nogmaals, ik heb de indruk, maar kan me natuurlijk vergissen, dat het geen blauwe plekken zijn maar de donkere haren die idd door hun donkere kleur een blauwachtige kleur lijken te geven aan je huid; . Het enige wat ik je hierbij kan adviseren is te kiezen voor blijvende ontharing ipv tijdelijke aangezien bij het scheren dit natuurlijk terug gaat komen. Als je twijfelt kun je best eens naar een dermatoloog gaan, geschoren en wel ,en deze plekken tonen, hij of zij zal uisluitsel knn geven, en mss ook tips.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19
Tip om dunne/kalende plekken te camoufleren: Madelief TTM - Algemeen 14 9 februari 2005 23:22
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 15:09
Plekken in baard Genius Overige (haar)discussies - Algemeen 1 12 januari 2002 13:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.