Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2011, 15:19   #76
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zodra een kale vrouw maar enigszins door de maatschappij geaccepteerd wordt, zullen de verzekeringsmaatschappijen prompt geen pruiken meer vergoeden.
Doe mij dan maar enigzins geaccepteerd.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2011, 15:33   #77
Emilyn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2011
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik woon in de randstad maar ook ik zie niet vaak kale vrouwen. Eigenlijk nooit of het zijn lesbienes maar nooit vrouwen die het vrijwillig doen. Valt me wel op hoeveel vrouwen last hebben van haaruitval(komt door mijn eigen fixatie)zelfs mijn beste vriendin kwam er laatst mee. Ik denk wel dat vrouwen zelf de oorzaak zijn dat het niet geaccepteerd worden want de vrouwen die nergens last van hebben beginnen meteen ieks te roepen en nar hun eigen haardos te grijpen en roepen ach en drama. Precies de reactie waar kalende vrouwen niet op zitten te wachten.
Láng voor mijn haar begon uit te vallen werkte ik met een vrouw die last had van haaruitval, extreem brede scheiding zeg maar en van de rest was ook niet veel over, en ik kan me nog herinneren dat ik het rot voor haar vond, maar het kwam geen moment in me op dat mij dat ook kon overkomen. Dat gebeurt altijd een ander... dat idee. Totdat je het zelf krijgt.
Ik heb haar trouwens ook nooit gevraagd naar de 'reden' van haar haaruitval. Zij maakte er geen probleem van (naar de buitenwereld toe dan) dus deed verder ook niemand dat.

Het valt mij overigens ook op dat er tegenwoordig meer vrouwen met haaruitval symptomen rondlopen, niet iedereen camoufleert het. Ik weet niet of het mijn fixatie is (heb ik ook nl.) of dat het tegenwoordig erger is dan vroeger...
Emilyn is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2011, 18:15   #78
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ik woon zeker niet op de hei en ik zie nooit kaalgeschoren vrouwen (zelfs een kaalgeschoren lesbienne is tegenwoordig zeldzaam).
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 01:47   #79
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Norwood2 woont waarschijnlijk dichtbij een ziekenhuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Doe mij dan maar enigzins geaccepteerd.
Zodat de maatschappijen niets meer vergoeden? Nee. Ik denk aan de velen die nauwelijks een pruik kunnen betalen en al helemaal geen reservepruik erbij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emilyn Bekijk bericht
Het valt mij overigens ook op dat er tegenwoordig meer vrouwen met haaruitval symptomen rondlopen, niet iedereen camoufleert het. Ik weet niet of het mijn fixatie is (heb ik ook nl.) of dat het tegenwoordig erger is dan vroeger...
Volgens mij zijn wij er pas op gaan letten toen we zelf haaruitval kregen. Mijn moeder had AGA, maar ik ging niet kijken of andere vrouwen daar ook last van hadden en ik dacht er geen moment aan dat 't mij ook zou kunnen overkomen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 09:19   #80
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ja, ik denk ook dat je pas haaruitval ziet als je zelf er last van hebt. Ik zag het eerst ook nooit, en het is echt niet zo dat inene de laatste 5-10 jaar het zoveel erger is geworden. Je weet ook nu waar je op moet letten!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 12:03   #81
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Norwood2 woont waarschijnlijk dichtbij een ziekenhuis.
Nou das een goeie, een goede 2 kilometer ja.

Ja het lijkt me sterk dat jullie die geschoren vrouwen over het hoofd zien. Ik zeg niet dat ik ze bij de vleet zie, maar dit topic lezende, lijkt het wel alsof het een utopie is dat er ooit eentje ergens rondhuppelt. Daar kan ik me niet in vinden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 09:27   #82
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Maar Norwood; dat rechtvaardigt toch precies onze posts over hoe wij vrouwen krampachtig (moeten) omgaan met kaalheid? We laten het echt niet zien hoor. Ongetwijfeld uitzonderingen op de regel; maar dit is dus nu echt het verschil tussen mannen en vrouwen en geeft des te meer aan hoe weinig kaalheid bij vrouwen is geaccepteerd.
Daarentegen zie ik dagelijks tientallen kalende of geheel kale mannen, every where I go.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 11:04   #83
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Maar Norwood; dat rechtvaardigt toch precies onze posts over hoe wij vrouwen krampachtig (moeten) omgaan met kaalheid? We laten het echt niet zien hoor. Ongetwijfeld uitzonderingen op de regel; maar dit is dus nu echt het verschil tussen mannen en vrouwen en geeft des te meer aan hoe weinig kaalheid bij vrouwen is geaccepteerd.
Daarentegen zie ik dagelijks tientallen kalende of geheel kale mannen, every where I go.
Tja er kan natuurlijk ook nooit gewenning optreden, omdat je niet veel geschoren vrouwen in het straatbeeld tegenkomt. Ook voor vele mannen is het gewoon bittere noodzaak. Die zijn kaal en hebben geen verdere keuze ook. Gelukkig voor hen is een gemillimeterd hoofd momenteel een modetrend geworden en % krijgen mannen natuurlijk gewoon meer met kaalheid te maken. Toch als je in de jaren '70 er zo bijliep, dan hadden ze je ook met scheve ogen aangekeken.

Nu moet ik toegeven dat ik nu niet zo snel verwacht dat dit ook een trend onder vrouwen gaat worden, maar wie weet. Vroeger was mollig en een bleke huidskleur aantrekkelijk. Iemand anders schreef het al, haar is echt een onderdeel van een vrouw. Meer nog dan bij een man.

Enige wat ik wilde zeggen is dat ik toch regelmatig een redelijk kaal geschoren vrouw tegenkom. Vaker uit eigen beweging dan uit noodzaak (AA), dat wel. Ik zag dat eigenlijk helemaal niet zo als uitzondering op de regel.

Echter, nog meer dan geschoren vrouwen, kom ik veel meer slechte pruiken/haarwerken in het straatbeeld tegen. Dat vind ik toch schokkender, maar zonder arrogant te zijn, ben ik ook wel een kenner. Welliswaar meestal vrouwen van middelbare/oudere leeftijd, maar toch zeker niet altijd. Ik kan het vaak al zien vanaf de achterkant. Dat vind ik wel zorgwekkkend. Ik begrijp niet, waarom ze die pruiken/haarwerken soms zo dik maken. Juist daarom valt het al heel erg op. Slecht uitgevoerde haartransplantaties idem dito hoor.

Laatst gewijzigd door norwood2; 28 februari 2011 om 11:07
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 15:15   #84
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Mijn kapster zei onlangs, dat ze tegenwoordig veel meer vrouwen in behandeling had die met extreem haaruitval kampen.

Dus het is toch iets wat nu meer is als vroeger blijkbaar.

Ik zie het natuurlijk nu ook bij iedereen. Ik zit bij iedereen op zijn hoofd te letten. pfffff het is wat.
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 16:49   #85
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Enige wat ik wilde zeggen is dat ik toch regelmatig een redelijk kaal geschoren vrouw tegenkom.
Daar kan ik geen verklaring voor bedenken. Ik zie wel vrouwen met zeer korte kapsels, maar dat zijn meestal de lesbiennes die ook mannelijk gekleed gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik begrijp niet, waarom ze die pruiken/haarwerken soms zo dik maken. Juist daarom valt het al heel erg op.
Inderdaad. Daar erger ik me ook kapot aan. De fabrikanten denken dat iedere vrouw gebaat is bij een enorm volume en veel vrouwen willen ook inderdaad een hoge densiteit, maar vergeten dat de densiteit van hun biohaartjes inmiddels zo ver is gedaald, dat de buitenwereld meteen het grote verschil ziet als ze een pruik opzetten. Dat er vrouwen bestaan die al hun hele leven een lage densiteit hadden, weten de fabrikanten blijkbaar niet.
Het beste is dan ook, om eerst een maatwerk met lage densiteit te laten vervaardigen, en na b.v. een jaar een nieuw haarwerk met gemiddelde dichtheid, om eventueel pas daarna over te schakelen op een haarwerk met hoge densiteit.
Maatwerk in NL laten vervaardigen, is echter erg duur, terwijl zelf rechtstreeks uit China bestellen goedkoop is, maar daartoe moet een beginneling eerst (via internet) kennis opdoen over de vele soorten kapconstructies, basismaterialen en haarkwaliteiten.
Gemakshalve bestelt men dan meestal toch een haarwerk bij een dure salon die door de zorgverzekeraar aangewezen is, zodat ook de vergoeding geregeld wordt door een ander.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 14:41   #86
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Enige wat ik wilde zeggen is dat ik toch regelmatig een redelijk kaal geschoren vrouw tegenkom. Vaker uit eigen beweging dan uit noodzaak (AA), dat wel. Ik zag dat eigenlijk helemaal niet zo als uitzondering op de regel.
Ik zie ze ook wel regelmatig hoor. Dit zijn wel vaak de aparte types of punk meisjes. Zo'n kaal koppie staat ze dan ook leuk, omdat het matcht met hun gehele uiterlijk (kledingstijl, make-up, etc.) en omdat ze er gewoon een goed hoofd voor hebben. Leuk voor hun, maar ik zie mezelf met m'n jurkje, hakjes (en platte achterhoofdje) niet rondlopen met een kale kop. Is it a bird? Is it a UFO? No, it's E.T!
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 00:44   #87
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Maar er is nog iets anders dat je je hoofd kaal scheert en gewoon eigenlijk nog overal haar hebt (dus stoppels) of kaal scheren en kale plekken op de huid zien.

Kortgeschoren is niet kaal; dat is alleen maar heeeel kort haar. Kaal (kalend) is kale plekken of echt helemaal geen haar meer.

Ik zie nooit vrouwen met kortgeschoren hoofden en kale plekken.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 13:02   #88
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ja das zeker een wereld van verschil.

Ja als we gaan kijken naar geschoren hoofden met grote kale plekken, dan wordt het een ander verhaal idd.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
jeuk, irritatie en haaruitval hollie Haarproblemen bij vrouwen 12 10 maart 2011 17:30
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.