Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2009, 11:25   #31
Kiomi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 7
Hey,
Ik heb zelf, als vrouw, ook last van overbeharing, en ik ben lang bang geweest om een serieuze relatie aan te gaan, uit angst om afgewezen te worden. Nu, ik heb op een bepaald moment iemand leren kennen, en ik ben er na een paar weken voor gegaan, ik heb het hem verteld. Hij vond het helemaal niet erg! Hij vindt het zelfs niet erg als ik het op mijn onderbuik en mijn bovenbenen laat staan, hij zegt dat het 'naturel' is.
Nu zijn we al zes en een half jaar samen :-) dus ik zou zeggen voor alle anderen, er is nog hoop! Net zoals er mannen zijn die mollige vrouwen mooier vinden dan magere, zo zijn er ook mannen die harige vrouwen mooier vinden!

Ik hoop dat dit toch weer wat hoop geeft!

Wat de beharing rond de tepels betreft, die heb ik ook, het zijn er niet zo heel veel, maar wel donkere. Ik scheer ze meestal af, ze groeien niet zo snel, heb ze ook al eens verwijderd met de pincet. Doet niet zoveel pijn, en ze bleven ook langer weg.

groetjes
Kiomi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2009, 02:27   #32
Lady!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2009
Berichten: 3
Ik ben een meisje van 18 jaar en ik heb ook last van overbeharing. Ik schaam mij er heel erg voor en ben vaak afgewezen door jongens het schrikt ze af Ik walg zo van mezelf en wil hier heel graag definitie van af. Ik wil er ook met de huisarts over praten,maar dat durf ik niet ik schaam mij te erg ervoor. Ik hoor ook negatieve dingen over weglaseren, dus ik weet het ff niet meer. Ik hoop dat er op een dag een oplossing komt voor dit probleem. Het beheerst mn leven ,zowat.
Lady! is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 12:32   #33
ewillems1966
Frieka
 
Geregistreerd: 27 december 2009
Berichten: 2
Haargroei

hallo Lady,

Ik begrijp heel goed je angst. Ik ben 43jaar en leef al van mijn veertiende met haargroei op plaatsen waar het niet hoort te staan bij een vrouw.
Je mag de moed en de hoop niet laten zakken want er zijn mannen die er geen probleem meehebben.

Je kan ze op tijd verwittigen en ze zelf laten beslissen of ze het erg vinden. Momenteel heb ik een vriend die er schitterend met om gaat.

Dus voor het jaar 2010 wens ik je een liefdevolle partner.
ewillems1966 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2009, 18:23   #34
marlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 27
Wees niet getreurd lieve lotgenoten. Ieder mens heeft zijn/haar lichamelijk beperkingen. Maak gebruik van je uitstraling..van je intelligentie.
Moet je het niet van je schoonheid hebben? gebruik dan je andere kwaliteiten, gewoon compenseren.
Er zijn stellen die elkaar accepteren terwijl de ene zwaar lichamelijk gehandicapt is of een geestelijke stoornis heeft.

Ook ik heb sinds mijn pubertijd last van overbeharing... Ik heb zelfs met mijn vriendje uitgemaakt, omdat ik niet durfde te praten over mijn aandoening. Dit is al zo een 4-5 jaar geleden.
Nadat ik ging rondlezen op haarweb merkte ik dat er meerdere lotgenoten zijn.. een wereld ging voor me open. Ik heb geleerd om ermee te leven...gewoon geaccepteerd.

Als je een relatie krijg, denk ik dat het beste is om een keertje je mouwen op te stropen waar hij bij is, als hij dan grote ogen opzet dan ga je je aandoening toelichten en vragen of hij problemen mee heeft. Zo ben je zelf ook beter voorbereidt om erover te praten. Ik denk dat het zo beter is dan dat hij zelf een keertje erachter komt.

Ik wens nog iedereen een voorspoedig en gezond 2010!

Groetjes, Marlotte
marlotte is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2010, 21:07   #35
knuffelbeerke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 3
Geslacht:
Hallo,
Ik heb even getwijfeld om me hier als man aan te melden maar ik wil jullie 'natuurlijke vrouwen' toch even laten weten dat het echt niet nodig is om een schaamtegevoel te hebben over overbeharing of haargroei op ongewenste plaatsen!!
Ik ben zelf een niet onknappe jongen (word toch gezegd:-) en ben zacht en normaal behaard. Ik begrijp wel dat jullie een schaamtegevoel hebben of schrik hebben om afgewezen te worden omdat jullie 'denken' op te vallen tussen andere vrouwen. Dit is helemaal niet zo, en als dit toch zo is dan maakt je dat uniek en speciaal! Iedereen is anders, ieder heeft zijn smaak, zijn gedacht, zijn uiterlijk, zijn karakter en zijn persoonlijkheid en dat maakt juist wie je bent! Denk niet constant dat iedereen je zit aan te staren omdat je overbehaarde armen of benen hebt, dit is gewoon 'natuurlijk'! Modellen in folders worden gefotoshopt en digitaal bijgewerkt of ze laten correcties uitvoeren, dit zijn lang geen natuurlijke normale vrouwen meer.

Ik vind zelf, als man, behaarde vrouwen veel aantrekkelijker en mooier! Ik vind vrouwen met behaarde armen zelfs enorm sexy! Of je nu overbeharing hebt op je onderbuik, benen, op je tepels, in je schaamstreek, onderrug,... wat maakt het toch uit?? Je bent niet alleen en ja, er zijn zeker mannen die het niet erg vinden en het zelfs mooi vinden, zoals mij! Ik vind het zalig om die zachte haartjes te strelen.

Moest ik persoonlijk zo een vrouw leren kennen dan zou je toch wel mijn droomvrouw zijn!
Ik heb zelf juist een relatie van 6 jaar achter de rug en mijn ex heeft ook donkere overbeharing op armen en benen, en donshaartjes over heel haar lichaam, wat haar zo aantrekkelijk maakt.
Dus vrouwen, maak er niet zo een probleem van, er zijn wel degelijk mannen die het aantrekkelijk vinden en ik ben zo niet alleen!
Ik hoop dat dit jullie toch wat moed en hoop geeft!

groetjes
knuffelbeerke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 17:04   #36
Jessica D.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 20
Post cijfers over overbeharing

Dag Janneke,

Je vragen zijn niet vrijpostig hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten waarom je haar hebt op je borsten en wat je daar aan kunt doen. Ik had het zelf ook en het is niet goed voor je zelfvertrouwen. Ik had zelfs baardgroei in mijn gezicht. Het liefst sluit je jezelf dan af van de buitenwereld.

Jij vroeg om cijfers? lees deze quote; "De meest voorkomende oorzaak (70-80% van de gevallen) van hirsutisme is het PCOS" onder het kopje etiologie van hirsutisme (beharing in een mannelijk patroon bij vrouwen)
bron:http://www.ntvg.nl/node/313682/print#LIT1

Het heeft bij mij lang geduurd voordat ik erachter kwam dat ik PCOS (Polycysteus Ovarium Syndroom) had. Ik ben toen het voedingssupplement D-Chiro Inositol gaan gebruiken en dat heeft mijn hormonen toen genormaliseerd.

Weet jij of je misschien last hebt van PCOS? Heb je bijvoorbeeld ook een onregelmatige menstruatie of andere klachten zoals eetbuien?

Laseren helpt heel goed om van je haren af te komen, ik heb mij laten behandelen met een goede laser. Echt een bevrijding kan ik je zeggen.

Groetjes,
Jessica
Jessica D. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2011, 19:15   #37
Flower_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 1
Smile Overbeharing..

Ik heb ook last van overbeharing op mijn borstkas die doorloopt richting mijn nek en rondom mijn tepels. Het begon met 3 kleine haartjes die ik wegnam, maar na verloop van tijd begonnen het er meer en meer te worden, ik werd er echt zeer onzelfzeker van. Ik had het er psychisch zeer moeilijk mee. Ik ben zelf nog een jonge meid die momenteel geen relatie heeft. Ik heb dan ook schrik om een relatie aan te gaan , zal hij me wel accepteren zoals ik ben ? Wat zal hij denken wanneer ik het hem vertel, ..
Ik draag zelf sommige kledingstukken niet meer omdat ik het te zichtbaar vind voor de andere mensen..
Ik ben nu aan het informeren voor een behandeling..

Aan Lady, .. Ik denk dat we beide met het zelfde probleem zitten.. Ivm met jongens enzo, ..Ik weet er ook geen raad mee , en laseren is geen optie zeiden ze me.

Grtz
Flower_ is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2011, 19:59   #38
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Ik kijk daar nu heel anders naar... omdat ik zelf rughaar heb (had- zeker 70% al minder). Als een jongen je leuk vind, kijken ze daar overheen.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.