Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2005, 14:26   #16
reezer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 2
haar transpantatie vergoeding ivm waterhoofd (Hydrocefalie)

hoi

ik ben hier nieuw en wil dus ook mn haar laten transplanteren

ben 25 jaar en heb door operaties n aantal littekens op mn achterhoofd (2 van n cm of 12) en boven bij mn voorhoofd een klein gaatje inde schedel en dat is dicht genaaid maar daar is nu ook n litteken.

bovenop is mn haar erg dun geworden na de laatste operatie (2jr geleden)
en t maakt me soms echt onzeker, want zeg toch eerlijk, dames van mn leeftijd kijken toch ook naar uiterlijk he, de littekens op mn buik (stuk of 50 kleintjes) zijn niet zo erg die vallen redelijk weg door mn lichaamsbouw.

zouden deze kosten vergoed worden door t CZ? want t is ergens resultaat van medicale ingrepen (anders had ik hier niet meer gezeten, ivm Hydrocefalie ookwel waterhoofd genoemd).

hopelijk weet iemand van jullie de stappen om dit te kunnen uitvoeren, transhair heb ik al aangesproken met n mailtje over mn haar en ze hebben n folder gestuurd.
Maar die beginnen gelijk over behandelen (is kassa he) terwijl ik eerst moet weten of ik t vergoed krijg desnoods deels.Want n behandeling van 1000de euros schut je niet uit je mouw.

groeten reezer
reezer is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 16:17   #17
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hallo Reezer,

Bij medische noodzaak (waaronder ook zwaar psychisch lijden) kan het zo zijn dan een haartransplantatie wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Hier heb ik me echter nooit goed in verdiept.

Ook kan deze dan (in geval van psychisch lijden) worden afgetrokken van je belastbaar inkomen. Dit scheelt een aardige slok op de borrel. Vooral over laatste zijn in de rechtspraak een aantal uitspraken over gewezen.

De precieze inhoud hiervan kun je hier vinden. Als zoekopdracht gebruik je 'haartransplantatie' bij 'tekst'.

Groet,
Smorlez
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2005, 22:05   #18
sjaantje350
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Berichten: 27
Hoi Alonso,

Ik heb zelf een transplantatie ondergaan maar mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis (ziekenfonds) wilde van geen vergoeden weten. Ook het psychische leed heb ik geprobeerd maar mocht niet baten. De zorgverzekeraar is onverwurmbaar. Wel kun je volgens mij de kosten voor de transplantatie in de aangifte opgeven als bijzondere ziektekosten. Hoeveel je vergoed krijgt weet ik niet.
Succes ermee
Sjaantje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alonso
Hoi hoi

Binnenkort moet de aangifte inkomstenbelasting ingevuld worden. Nu wil ik graag weten of er personen zijn die de kosten van de haartransplantie ooit hebben opgegeven als buitengewone lasten of als ziektekosten. Zo ja kun je me dan (anoniem) vertellen hoe dat in zijn werk ging. Bovendien zijn er hier mensen waarvan de HT eventueel werd vergoedt door de ziektekostenverzekering? Er is toch sprake van psychisch leed of je voelt je onzeker naar aanleiding van je kaalheid en zo n HT verbetert je psychische gesteldheid. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom. Ik vond de kosten van de HT namelijk een behoorlijk bedrag en als er mogelijkheden zijn om een deel vergoed te krijgen, is dit altijd mooi meegenomen.

Alonso
sjaantje350 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 18:51   #19
reezer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 2
UItslag van Haarkliniek, wat nu?

Hoi

Ik ben een jongen van 25 jaar die de laatste 2 jaar erg dun haar heeft gekregen. Omdat ik nogal veel operatieve ingrepen ondergaan heb voor mijn waterhoofd heb ik 2 grote littekens op mn hoofd staan en n paar kleine deukjes in mn hoofd (van verplaatsen van de drain).

Nu heb ik t volgende ondernomen en een aantal vragen, hopelijk krijg ik reacties.

Ik ben vorige maand naar de haar en nagel poly van Drs Plinck geweest.
Hij heeft toen mijn haarstatus bekeken en een trichogram laten maken.
De uitslag heb ik vandaag gehad, het is de mannelijke vorm van haaruitval dus Alopecia Androgenetica.

Hij begon behandelmethodes dus vitamines van PLANTINA de Multivitamines.
En over de Lotion en Shampoo van zijn kliniek.
Om de haaruitval niet verder te laten gaan had hij het over het finesteride.
Maar daar stop ik t haarverlies mee en dan heb ik nogsteeds t zelfde gevoel als nu.

Toen ik over haartransplantatie begon was hij n beetje huiverig.
Ik heb een waterhoofd en heb dus 2 grote littekens (1 links achter en 1 rechts achter op mn hoofd staan) En rechts onder t litteken zit de drain.

Omdat mijn haar dun is vanaf t voorhoofd in een baan totaan de kruin (2 jaar geleden stond alles er nog) had ik het over om vooral te transplanteren voor op t hoofd omdat dat je aanzicht is en je daar iedere dag naar kijkt.
(zit er namelijk best wel mee door vooral de opmerkingen die je toegesmeten krijgt)
Hij vond het te risico vol en ik moest maar laten weten wat ik wilde gaan doen. En daarna moesten we maar een afspraak maken.

In de middag heb ik Transhair in Vlijmen gebeld en ik mocht gelijk langskomen voor een vrijblijvend gesprek met Dhr C de Loijer.
Hij zag gelijk aan mn haar dat het Alopecia Androgenetica was en begon ook meteen over de risicos van de transplantatie door de drain.
Hij zei ook dat donorgebied nooit genoeg haar had om het hele gedeelte te bepalen en hij kwam dus zelf er al mee om vooral t voorste stuk te behandelen.

Omdat ik dus met die littekens zit en de drain kon hij ongeveer 1000 draft (zo noemde hij t als ik t goed had) eruithalen.(6300 euro totaal)

Maandag moet ik terug voor een gesprek met de arts van transhair omdat hij zekerheid wil voordat er beloftes gedaan worden.

Ik heb ook het CZ ingeschakeld om eventueel bij transplantatie een kostenvergoeding tegemoet te zien, deze vertelde me dat ik fotos en verklaringen van mijn arts moest hebben en dan deze moest opsturen en ze gingen dan bekijken of ik tegemoetkoming kreeg.

Heb dus een gesprek vorige week met mijn chirurg gehad, en deze wil de transplantatie goedkeuren op t voorste deel van mijn hoofd (voor mij ook t belangrijkste want dat deel zie ik iedere dag in de spiegel) en heeft dus ook een verklaring voor me opgemaakt.

Ook Drs Plinck had ik gevragen om een verklaring, maar hij geeft deze alleen als ik een beslissende behandeling heb gekozen.

Ik heb nu een aantal vragen.

- zijn hier ook een aantal lotgenoten (+/- 25 jr) die een waterhoofd hebben en dus ook kalend worden, en wat doen jullie ertegen.

- mijn voorste deel van mn schedel is op n deukje na erg gaaf, alleen achter zitten wat deuken en 2 grote littekens, nu heb ik ook overwogen om alles eraf te halen, hoe denken jullie daarover?

- kostenvergoeding door CZ,of iemand hier ervaring mee heeft.

- zou t ook mogelijk zijn om de littekens netjes bij te laten werken zodat ik mn kapsel heel erg kort kan houden?

Als hier lotgenoten zijn die ongeveer t zelfde hebben als mij en dan doel ik niet alleen op Alopecia Androgenetica maar lotgenoten die net als mij ook littekens hebben op hun hoofd en ook last hebben van klassieke kaalheid.
Dan zou ik t fijn vinden als ze mij eens tips willen geven over hoe zij hier mee omgaan. En ik doel dan echt op mensen met littekens, ik weet dat psychische aandoening bij deze mensen er ook is, maar ergens vind ik dat littekens toch anders zijn.
Want als ik een mooi glad koppie had gehad zonder littekens of deuken, en je hebt een mooi gelaat dan staat een mooie kale kop bij veel mensen, maar hebben ze het niet altijd overwogen.
Heb namelijk ook gesprek gehad met 1 neef van 30 en die is helemaal kaal, dit misstaat hem echt niet. Ook een paar bekende van me hebben dat.

Maar Hopelijk tot hoors.

Rieske (die t ff de weg kwijt is)

Laatst gewijzigd door reezer; 10 februari 2006 om 18:59
reezer is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.