Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 februari 2013, 22:48   #1
Larissa24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2013
Berichten: 7
13 dagen trekvrij

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik 13 dagen trekvrij. Nooit in mijn leven ben ik zo ver gekomen. Ik heb alleen wel een vraag. Sommige wimpers groeien verkeerd: zo zijn er een paar wimpers die gebogen groeien waardoor het in mijn oog prikt. Is dit normaal? Ik heb het nu trouwens heel erg moeijk. De niet-perfecte haartjes zijn het moeilijkst! Ook zit ik hele tijd te voelen. Hebben jullie nog tips?

Groet,

Larissa
Larissa24 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 23:33   #2
riek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 15
Hoi Larissa.

Wat goed van je!! Nu volhouden! De eerste paar dagen zijn het moeilijkst (vond ik) dus daar ben je al doorheen. Mijn tip m.b.t. je wimpers; hoeveel irritante haartjes zijn het? Als je ze zo irritant vind kun je ze er best uit trekken, MAAR dan moet je het wel bij die irritante haren laten natuurlijk. Beter is als je ze laat zitten, maar ik kan me voorstellen dat het heel irritant voelt. Een 'normaal' mens zonder TTM zou ze er waarschijnlijk immers ook uittrekken.

Overigens is het niet erg om te voelen hoor. Dat doe ik zelf ook nog regelmatig. Alleen heb ik nu geen grote drang meer om de haar eruit te trekken. En trek je er wel een uit, dan is dat geen grote ramp. Spreek met jezelf af dat je er bijvoorbeeld 10 per dag mag trekken (of meer, ligt eraan hoeveel je er eerst trok). Ik trok er altijd rond de 300 per dag (hoofdharen) en ben dat langzaam af gaan bouwen. Schrijf het op in een schriftje en bewaar de haren! Klinkt raar, maar dan zie je wat je gedaan hebt.
riek is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 23:55   #3
Larissa24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2013
Berichten: 7
Hoi Riek,

Het gaat alleen om mijn wimpers. Je hebt gelijk, bedankt! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze helemaal gegroeid zijn. Ik zie dat jij ook al geruime tijd trekvrij bent. Was het moeilijk om er helemaal mee te stoppen?

Larissa
Larissa24 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 13:52   #4
riek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larissa24 Bekijk bericht
Hoi Riek,

Het gaat alleen om mijn wimpers. Je hebt gelijk, bedankt! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze helemaal gegroeid zijn. Ik zie dat jij ook al geruime tijd trekvrij bent. Was het moeilijk om er helemaal mee te stoppen?

Larissa

Als ik er op terug kijk was het eigenlijk niet heel moeilijk. Het is gewoon jezelf onder controle hebben en dat volhouden.. en dan valt het eigenlijk wel mee! Al had ik van te voren nooit gedacht dat het me echt zou lukken.. Maar als jij straks al je wimpers weer hebt, dan zie je hoe mooi dat is, en dan is het sowieso al makkelijker om eraf te blijven omdat het resultaat zo mooi is!
riek is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2013, 11:58   #5
Larissa24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2013
Berichten: 7
21 dagen trekvrij

Hallo,

Ik ben inmiddels 21 dagen trekvrij! Ik heb echt al wat haren op mijn ogen, alleen begin ik het steeds moeilijker te hebben, voor omdat de wimpertjes nu echt al wat langer zijn. Ik zit de hele tijd te voelen en dan ga ik bijna trekken en dan kan ik mezelf net nog bedwingen.

Graag tips!!! Ben nog nooit zo lang trekvrij geweest en wil het graag volhouden!

Groetjes,

Larissa
Larissa24 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 13:08   #6
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Larissa24 ik vroeg me af hoe het nu met je gaat? Ben je nog trekvrij?

Ik heb weer een poging gedaan na een lange moeilijke tijd. Ik heb weer mijn positieve roze bril op dat helpt meestal en geloof in mezelf. Ik heb tijden gehad dat het heel goed ging voor een lange tijd zelfs een jaar lang. Maar een terugval hoort erbij. Ik ben nu weer bij begin alles is eraf. Mijn doel is dat alles in juni terug is want dan ga ik op vakantie!

succes allemaal..
Halla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.