Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 mei 2006, 20:13   #121
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjans
Krijg je eigenlijk al opmerkingen over je 'nieuwe' haar? Volgens mij is het vaak zo dat weinig mensen het door hebben.
Degenen die het weten vinden het geweldig uitzien. Maar de meesten weten het niet en hen valt het dus ook niet op. Niemand tot nu toe die gevraagd heeft: "Heb jij een haartransplantatie ondergaan?"
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 11:51   #122
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Degenen die het weten vinden het geweldig uitzien. Maar de meesten weten het niet en hen valt het dus ook niet op. Niemand tot nu toe die gevraagd heeft: "Heb jij een haartransplantatie ondergaan?"
Je zei dat je na 10 dagen ongeveer bijna niet meer kon zien dat je een HT had ondergaan. Bedoelde je dan dat ook alle korstjes van je hoofd verdwenen waren? Ik zit nu op dag elf, maar nog korstjes all over the place. Hoevaak waste jij het per dag?
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 12:13   #123
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjans
Je zei dat je na 10 dagen ongeveer bijna niet meer kon zien dat je een HT had ondergaan. Bedoelde je dan dat ook alle korstjes van je hoofd verdwenen waren? Ik zit nu op dag elf, maar nog korstjes all over the place. Hoevaak waste jij het per dag?
Twee keer ('s morgens en 's avonds), maar je moet wel goed masseren. Dan wrijf je de korstjes vanzelf weg bij de implantaten. Bij het litteken wel goed uitkijken, daar heb ik een keer een korst weggetrokken waarna ik een infectie kreeg. Met beleid dus.

Verder nog steeds tevreden Sjans?? Al last van uitval??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 15:23   #124
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Het is het beste om 2 weken zoveel mogelijk van de transplantaten af te blijven. Als je het wast kun je het beste een deppende beweging maken. Als je te vroeg begint met wrijven over de transplantaten kunnen deze beschadigt worden. Normaal gesproken worden de overgebleven korstjes eraf gehaald bij de controle na 14 dagen door de kliniek zelf. Dus na 14 dagen ben je altijd korst vrij. Vanaf dit moment kun je ook weer flink wrijven over de transplantaten deze zitten dan inmiddels zeer goed vast. Het litteken aan de achterkant moet juist wel goed verzorgd worden. 2 keer per dag schoonmaken met lauw water zodat er geen bloedkorst op kan gaan zitten. Hoe meer korsten er op het litteken blijven zitten hoe zichtbaarder dat dit is later aan het litteken. Geen korsten eraf peuteren maar netjes oplossen met louw water en er net zolang over wrijven totdat de korst opgelost is.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 15:57   #125
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje
Het is het beste om 2 weken zoveel mogelijk van de transplantaten af te blijven. Als je het wast kun je het beste een deppende beweging maken. Als je te vroeg begint met wrijven over de transplantaten kunnen deze beschadigt worden. Normaal gesproken worden de overgebleven korstjes eraf gehaald bij de controle na 14 dagen door de kliniek zelf. Dus na 14 dagen ben je altijd korst vrij. Vanaf dit moment kun je ook weer flink wrijven over de transplantaten deze zitten dan inmiddels zeer goed vast. Het litteken aan de achterkant moet juist wel goed verzorgd worden. 2 keer per dag schoonmaken met lauw water zodat er geen bloedkorst op kan gaan zitten. Hoe meer korsten er op het litteken blijven zitten hoe zichtbaarder dat dit is later aan het litteken. Geen korsten eraf peuteren maar netjes oplossen met louw water en er net zolang over wrijven totdat de korst opgelost is.
In de eerste week niet masseren, wondjes alleen deppen, in de tweede wel heel goed masseren zodat de korstjes loslaten!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 16:09   #126
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
In de eerste week niet masseren, wondjes alleen deppen, in de tweede wel heel goed masseren zodat de korstjes loslaten!
Maar dan wel om de 2 dagen wassen met shampoo.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2006, 17:27   #127
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje
Maar dan wel om de 2 dagen wassen met shampoo.
Njet, gewoon 2 keer per dag. Niet trekken aan een of ander, maar alleen goed masseren. Komen de korstjes vanzelf los, zonder enig probleem.
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 11:26   #128
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Njet, gewoon 2 keer per dag. Niet trekken aan een of ander, maar alleen goed masseren. Komen de korstjes vanzelf los, zonder enig probleem.
Nou bij mij komen ze nog voor geen centimeter los. Ik wacht het rustig af.
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 11:29   #129
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Doe maar rustig aan, komt allemaal vanzelf wel. De ene patiënt is ook de andere niet!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2006, 18:34   #130
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
En Sjans, hoe gaat het met jouw genezingsproces??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 10:16   #131
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
En Sjans, hoe gaat het met jouw genezingsproces??
Tot nu toe gaat het prima. Twee dagen na m'n laatste berichtje waren alle korstjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Gister heb ik de hechting eruit laten halen bij de huisarts en die bleef het vakwerk maar roemen van de hechtingzetter. Zo mooi was blijkbaar het resultaat. Ik heb zelf nog niet gekeken, maar het schijnt er dus er mooi uit te zien.

Qua ingezette haren vind ik dat er nog een hele hoop op m'n hoofd staan. Gaan die nou nog allemaal uitvallen of blijft een bepaald percentage staan? Maandag ga ik naar de kapper, want m'n haar is nu toch wel iets te lang geworden.

Nu kan ik niks anders doen dan wachten.....
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 10:33   #132
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
ff een vraagje uit nieuwsgierigheid,
haalt Transhair niet zelf de hechtingen er uit?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 11:59   #133
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjans
Tot nu toe gaat het prima. Twee dagen na m'n laatste berichtje waren alle korstjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Gister heb ik de hechting eruit laten halen bij de huisarts en die bleef het vakwerk maar roemen van de hechtingzetter. Zo mooi was blijkbaar het resultaat. Ik heb zelf nog niet gekeken, maar het schijnt er dus er mooi uit te zien.

Qua ingezette haren vind ik dat er nog een hele hoop op m'n hoofd staan. Gaan die nou nog allemaal uitvallen of blijft een bepaald percentage staan? Maandag ga ik naar de kapper, want m'n haar is nu toch wel iets te lang geworden.

Nu kan ik niks anders doen dan wachten.....
Mijn dokter vond het ook een mooie hechting. Had jij ook Neidel?

Bij mij zijn er ook veel blijven staan, doch niet allemaal. Is afhankelijk van je gesteldheid geloof ik. In een enkel geval blijven ze allemaal staan, vaak valt alles uit.

Fijn dat je nog steeds tevreden bent!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 12:01   #134
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
ff een vraagje uit nieuwsgierigheid,
haalt Transhair niet zelf de hechtingen er uit?
Je mag zelf kiezen. Bij mij heeft een assistente van Transhair de hechtingen verwijderd, en dat stelde niets voor. Kies je voor je huisarts dan kan dat ook en bespaar je je een retourje Vlijmen!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2006, 12:21   #135
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
ff een vraagje uit nieuwsgierigheid,
haalt Transhair niet zelf de hechtingen er uit?
Mag je zelf voor kiezen. Het is een handeling van 2 minuutjes. Aangezien ik absoluut niet in de buurt van Vlijmen woon heb ik gewoon gekozen voor de huisarts.
Sjans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.