Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2004, 19:18   #1
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Question hoeveelheid verlies haren per dag?

Ze zeggen dat je per dag gemiddeld 50 tot 100 haren per dag verliest.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hun haren tellen, maar vooral hoeveel haren jullie per dag verliezen?

Liefs Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2004, 19:32   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
De reden waarom ik dit vraag is omdat het telen van haren op het moment bijna een obsessie is.

Vroeger verloor ik maar een paar haren per dag, vandaag zat ik echter op de 230 haren!
Ik heb lang natuurlijk krullend blond haar tot aan mijn billen, ik merk dat het dunner is geworden (het was voorheen echt super dik). Ik word er behoorlijk depressief van. Ik kreeg/krijg vaak complimenten over mijn haar zelfs van wild vreemden. Als ik nu complimenten krijg kan ik alleen maar huilen en denken: misschien was dit wel het laatste compliment!
En dit terwijl het niet had gehoeven, mijn haarverlies komt namelijk door het stoppen met de pil!!!!!!!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 14:27   #3
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Ja , ik heb mijn haren ook een tijdje elke dag geteld en ik kwam iedere dag boven de 200 en als ik mijn haren had gewassen nog veel meer. En op een gegeven moment blijf je aan het kammen en blijven de haren maar uitvallen. Dus ik ben ermee gestopt want ik merkte dat ik daardoor alleen meer slechte zin kreeg. Af en toe tel ik ze nog wel eens maar als het in de ochtend al meer dan 100 is dan stop ik.
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 18:34   #4
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ooit heb ik mn haren geteld...(toen ik net AA had ofzo) en telde er toen zo 250 maar het is een vermoeiende bezigheid en heeft absoluut geen nut...
Als je bent gestopt met de pil om zwanger te raken dan denk ik dat het gewoon dikke pech is dat het uitvalt (meer vrouwen die zwanger zijn hebben last van haaruitval) maar als je "gewoon" bent gestopt kan je misschien weer beginnen (evt. een andere pil)
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 11:26   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
bedankt voor jullie reacties dames, ik wou dat ik zo sterk was. Maar het helpt wel om jullie reacties te lezen. Ja ik ben weer de pil aan het slikken (zelfde pil) maar die slik ik ook al inmiddels weer zo'n 14 maanden. Ik heb ergens gelezen dat het wel een jaar kan duren (of langer) voordat je lichaam er weer een balans in heeft gevonden, dus daar ben ik nog steeds op aan het wachten.
De reden waarom ik mijn haren tel is ook deels omdat ik op deze manier weet of er al een vermindering van haaruitval is.

liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 11:35   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Arrow tel geen haren.

ik kan haren tellen iedereen afraden, zie deze post: http://www.haarweb.nl/forum/showpost...&postcount=105
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe weet je hoeveel haren je verliest? SjonKanon AGA - Algemeen 5 24 april 2004 12:37
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02
finasteride cees Medicijnen/haargroeimiddelen 8 24 mei 2002 18:27
haren die uitvallen cees AGA - Algemeen 2 1 april 2002 23:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.