Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 februari 2007, 21:14   #1
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Unhappy geen AGA...I think I'm screwed

vandaag bij de dermatoloog geweest, en daaruit bleek iets behoorlijk schokkends. Ik blijk uiteindelijk toch niet aan AGA te lijden. in ieder ander geval zou dit goed nieuws zijn, maar ik ben bang dat wat ik heb net zo vervelend, misschien nog wel vervelender is.

cicatriciële alopecia, ook wel bekend als scarring alopecia. ik had er wel eens van gehoord, maar heb totaal geen idee wat het nu precies inhoud (behalve dat het te behandelen is, maar dat kans op hergroei zeer klein is ) het is een primaire vorm, en bij mij eigenlijk alleen maar aanwezig bovenop het hoofd. zodra mijn camera meewerkt post ik hier nog foto's.

weet iemand hier waardoor dit veroorzaakt word? en (zodra ik foto's heb gepost) how bad is it?

ik heb trouwens Topicorte meegekregen, en moet op 3 mei terugkomen om te kijken hoe het dan gaat.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2007, 21:51   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
http://www.americanhairloss.org/type...g_alopecia.asp

lijkt me agressief

ff snel gelezen en volgensmij moet je aan de topicals....
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2007, 22:09   #3
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
daar begin ik vanavond dus ook mee. 4 dagen achter elkaar gebruiken (2x daags) en dan 3 dagen niet. dit patroon moet ik blijven volhouden. in ieder geval tot mijn volgende afspraak.

toen ik dat artikel las, moet ik toegeven dat ik erg schrok. ik bedoel, het is een ding het te horen, maar om het te lezen...makes me sad
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 01:19   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind 't echt hartstikke rot voor je en ik hoop dat 't tijdig ontdekt is, opdat er nog wat aan te doen valt.

Als je eerdaags weer voldoende puf hebt, kun je nog meer over deze ziekte gaan lezen op deze site:
http://www.nahrsmembers.org/home/Default.aspx?tabid=63

Heel veel sterkte toegewenst!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 09:46   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik denk dat je vooral moet gaan richten op middelen die Fibrosis aanpakken zoals SODs om littekenvorming tegen te gaan.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 09:54   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA. Bekijk bericht
vandaag bij de dermatoloog geweest, en daaruit bleek iets behoorlijk schokkends. Ik blijk uiteindelijk toch niet aan AGA te lijden. in ieder ander geval zou dit goed nieuws zijn, maar ik ben bang dat wat ik heb net zo vervelend, misschien nog wel vervelender is.

cicatriciële alopecia, ook wel bekend als scarring alopecia. ik had er wel eens van gehoord, maar heb totaal geen idee wat het nu precies inhoud (behalve dat het te behandelen is, maar dat kans op hergroei zeer klein is ) het is een primaire vorm, en bij mij eigenlijk alleen maar aanwezig bovenop het hoofd. zodra mijn camera meewerkt post ik hier nog foto's.

weet iemand hier waardoor dit veroorzaakt word? en (zodra ik foto's heb gepost) how bad is it?

ik heb trouwens Topicorte meegekregen, en moet op 3 mei terugkomen om te kijken hoe het dan gaat.
Hey CA!

Balen joh! Ik heb zelf nog nooit van deze vorm van haaruitval gehoord. Ik hoop dat je nog foto's kunt posten, ben benieuwd hoe het eruit ziet en dat kan misschien ook anderen helpen hier met het herkennen van deze vorm van alopecia.

Veel succes in ieder geval, en laat ons weten hoe het gaat!

Tiuri
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 19:39   #7
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
allereerst bedankt voor jullie medeleven

@ Hanna: ik heb het doorgelezen, en vond het erg interresant. helaas is het een zeldzame aandoening, en zijn er geen middelen die zeker zullen werken. de foto's op die site waren trouwens niet echt...opbeurend, maar gelukkig is het bij mij nog niet zo erg. op je vraag of ze het tijdeig ontdekt hebben kan ik eigenlijk geen antwoord geven. in feite is het natuurlijk altijd te laat als het zichtbaar is (zeker bij SA [eigen afkorting voor Scarring Alopecia]), en het moment waarop ik het voor het eerst merkte is al een paar jaar geleden, maar omdat ik toen veel stress had dacht ik dat het daaraan lag...ik was toen net 18). Op het moment valt het mensen nog niet op, dus als het niet meer erger word, dan ben ik daar al heel blij mee.

@ Kevin: heb je toevallig namen van dit soort middelen voor me?

@ Tuiri: zodra de batterij is opgeladen zal ik foto's maken (al zal dat wel moeten wachten tot vanavond of morgenvroeg) en deze posten. Als ik er anderen mee kan helpen, dan is dat alleen al reden genoeg om ze te posten.

Trouwens, gisteren viel het de dermatoloog op dat het allemaal op het moment eigenlijk (op wat kleine rode plekjes na) rustig was, alsof het al bijna stilgelegd was, en hij vroeg me wt ik gebruikt had daarvoor.

het enige wat ik me kan bedenken is rooscure, maar in hoeverre kan dit helpen bij SA? (als julie daar het antwoord op weten tenminste)
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 19:57   #8
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
is die revita shampoo niks voor jouw?
eventueel met een ontstekingsremmerachtige topical/lotion?

je zou het eens kunnen testen?
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 20:10   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ca, Folligen en Tricomin zijn bewezen om Fibrosis tegen te gaan. De Lasercomb zou dit ook kunnen doen. Dan is er ook nog Proxiphen waar een shitload aan SODs inzitten.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2007, 02:16   #10
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
ik zal eens kijken naar de genoemde middelen. een lasercomb is mij echt te duur trouwens.

en revita...het is natuurlijk iets om na te kijken. zou mijn instinct toch weer kloppen als het inderdaad zou helpen.

maar goed, hier dan de beloofde foto's. (het is moeilijk om foto's van jezelf te nemen, zeker als je niet veel ziet omdat je je contactlenzen niet draagt op dat moment.

foto's van de situatie.




op het eerste gezicht van er weinig te zien (en ik weet dat ik er niet uitzie op deze foto.)


zelfs met gel valt het (van voren althans) niet op


en een schematische weergave (slechte paint edit, I know) zwart is normaal, geel is dunner dan normaal, rood is problematisch
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it

Laatst gewijzigd door CA.; 23 februari 2007 om 02:29
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2007, 11:34   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi CA,

Zo te zien valt 't nog mee en kun je rustig over straat. Hopelijk kun je al 't haar dat je nu nog hebt, behouden.

Let goed op of je andere middeltjes wel mag combineren met Topicorte.

Ik zou graag willen weten hoe de dermatoloog tot deze diagnose is gekomen. Watvoor onderzoek heeft hij gedaan?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2007, 19:25   #12
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Ik denk dat je er precies optijd bij bent geweest .Alleen je kruin is misschien iets dunner,maar ook dat valt nog mee.

Iniedergeval heel veel succes met je plan van aanpak tegen CA.
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2007, 01:49   #13
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
tja, ik zie helemaal niets. Ik ken de diagnose naturlijk niet, maar het ziet er nu heel natuurlijk uit hoor
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2007, 23:21   #14
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Heb je ook last van ontstekingen op de hoofdhuid of wat zijn precies je klachten?? Op de foto's kan ik eigenlijk niets vreemds zien.
Zelf loop ik al jaren met klachten op mijn hoofdhuid en de dermatologen weten eigenlijk niet wat het is. (vooral haarzakontstekingen) Bulten/jes die ook ooit pijnlijk zijn, herken je dit?

groeten bas
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 01:25   #15
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Bas,

ik heb geen last van pijnlijke bultjes op mijn hoofdhuid, maar het was wel tot voor kort erg rood en geirriteerd. haarzakontstekingen kunnen echter wel op SA wijzen, misschien is het een idee er eens navraag over te doen bij je huisarts/dermatoloog.

op de foto's valt het volgens jullie dus wel mee...moet toegeven, het had natuurlijk veel erger gekund, maar ik vergelijk het natuurlijk met een jaar of 3 geleden (ik heb helaas van de afgelopen 3 jaar niet veel foto's, dus kan die niet posten als vergelijkings materiaal) en dan valt het gewoon op dat het dunner en iets slapper is dan het vroeger was.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wel of geen pruik?? Hera78 AA - Algemeen 33 23 mei 2014 16:43
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
2 dagen geen knoopjes gelegt en haar getrokken tamara1982 TTM - Algemeen 4 6 januari 2006 09:27
Geen litteken bij de GHO methode ? Sunbreezer Chirurgische behandelingen 2 25 maart 2005 19:38
Geen inhammen, maar toch kaal? Jef_alberts AGA - Algemeen 6 19 maart 2004 01:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.