Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2007, 11:15   #1
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
groeicyclus wimpers

Hoi hoi,

Ik vroeg me af, kun je de groeicyclus van je wimpers verstoren als je er bv een rijtje ineens uittrekt? Dus dat als daar nieuwe haartjes teruggroeien ze na 6 weken ineens allemaal uitvallen? Of hoe gaat dat?

Wat zijn de ervaringen van jullie als het lukt om er een tijd vanaf te blijven??
Hou je dan volle ogen of gaat dat in fases?
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 11:19   #2
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hoi hoi,

Ik denk niet dat het je groei cyclus verstoord.. ik trek ze er allemaal uit, het ene haartje komt wel wat sneller dan de andere, das alles.

Lees anders ff de topic hangende oogleden, dan denk je wel eerst even na voordat je weer gaat trekken, tenminste ik wel, ik werd er nog depressiever van dan ik al was.. Maarrr ik heb al een week niet getrokken aan mn nieuwe wimpertjes...
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 13:40   #3
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Je heb ik gelezen
Maar ik heb daar volgens mij geen last van gelukkig, volgens mij heb je dat of heb je dat niet??

Ik trek af en toe nog een haartje eruit, maar sinds 2 maanden lukt het me aardig en staan er op beide ogen -welliswaar niet heel dik- weer wimpers

We gaan het nu volhouden he!! Denk aan mensen uit reclames enzo!!!
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2007, 10:30   #4
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Ik wil nog even zeggen, weet je wat kl*te is, heb je eindelijk 3 maanden volle ogen, zijn die wimpers weer allemaal tegelijk aan hun einde groeifase ofzo Overall zitten ze dan erg los en laten ook direct los al zit je er maar een beetje aan. Op zich wel logisch denk ik als ze allemaal tegelijk beginnen te groeien na een periode helemaal geen wimpers.

Dus al mijn lange wimpers zijn eruit.. maar gelukkig omdat ik zo weinig eraan gezeten heb staan er over allebei de ogen alweer een heel leger nieuwe en ik heb aan die nieuwe niet getrokken!!! Nog een paar weekjes en dan zijn ze weer lang denk ik
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2007, 12:37   #5
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Het lijkt me dat wimpers uittrekken wel de groeicyclus verstoort.. Plantjes plukken verstoort ook hun groeicyclus. Ik heb ook altijd last dat mijn wimpers na een paar maanden terug te zijn ineens makkelijker loslaten (waardoor ik vaak weer begin met plukken) of uitvallen. Volgens mij is dat bij mij de reden dat ik weer begin als het al lange tijd goed is gegaan, irritante vicieuze cirkel.
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 11:16   #6
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Ja dat ervaar ik dus ook zo.
Gelukkig zijn er al wel weer vlug nieuwe in aantocht als het weer eens zover is.

Gisteren weer een irritante opmerking van mn moeder, dat ze het vermoeden had dat het weer niet goed ging met mij (vanwege mn ogen dus) sjongejonge zeg, ben al 30 jaar hun dochter en nog nooit verdiept in wat ik heb, dat het een afwijking in de hersenen is. kan er zwaar pissig om worden, dat helpt NIET.
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 12:54   #7
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Nog zo n moeder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvana Bekijk bericht
Ja dat ervaar ik dus ook zo.
Gelukkig zijn er al wel weer vlug nieuwe in aantocht als het weer eens zover is.

Gisteren weer een irritante opmerking van mn moeder, dat ze het vermoeden had dat het weer niet goed ging met mij (vanwege mn ogen dus) sjongejonge zeg, ben al 30 jaar hun dochter en nog nooit verdiept in wat ik heb, dat het een afwijking in de hersenen is. kan er zwaar pissig om worden, dat helpt NIET.
Ik krijg ook altijd de volle laag als mn moeder ziet dat al mn wimpers er weer uit zijn. Dan wordt ze boos op me, omdat ik HAAR heb teleurgesteld! Een tijdje terug werd ik zelfs bestraft omdat ik ze er uit had getrokken..Ze snapt er echt niks van. Hoe maak je, je dochter nog depressiever door te zeggen dat je je moeder teleur heb gesteld..Ik ben nog maar 21, het is echt pijnlijk..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 14:01   #8
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Ik denk dat ouders die zelf geen TTM hebben, gewoon niet weten wat ze moeten doen om je te helpen. Mijn ouders proberen als ik bij hun ben ook wel eens te helpen door middel van 'tough love', maar dat werkt op ons onzekere plukkertjes averechts, op mij in ieder geval wel. Ik zou ze gewoon uitleggen dat ze meer helpen als ze er voor je zijn als je je kut voelt, dan als ze proberen te zorgen dat je stopt, want daar hebben zij toch weinig of geen invloed op, dat moet je uiteindelijk zelf doen. Zelfs als iemand je bijvoorbeeld elke keer een tik geeft als je eraan zit (had ik mijn vriend een keer gevraagd, haha) en het werkt op dat moment, is het meestal slechts uitstel van executie..
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 14:52   #9
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Ik heb gewoon liever dat niemand er wat van zegt, gewoon nooit.
Mensen die het niet hebben kunnen toch nooit echt begrijpen hoe het is om het te hebben.
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 15:07   #10
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Nee inderdaad, ze moeten zich met zichzelf bemoeien. Ik zeg ook niks tegen nagelbijters, pulkers of krabbelaars. En mij een tik geven word ik alleen maar nog kwader! Grrr
Maar als je eigen moeder er boos om wordt is dat toch wel erg pijnlijk..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 15:13   #11
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Ja idd, en dan zeggen van ja er is IETS met jou.... en dan doen of ze helderziend is maar ondertussen is het enkele criterium het gebrek aan wimpers ben niet compleet achterlijk!! Ben verder helemaal happy met mn vriend en mijn leven, maar zo'n opmerking is echt zwaar irritant!
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 15:28   #12
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Ja of zo van: "ik snap niet dat je dat doet hoor, het gaat goed met afstuderen, je bent verliefd, heb een leuke vriend, leuk baantje.."
Ehm jaa misschien snappen we het zelf ook niet??!!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 15:45   #13
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Haha jullie zijn boos. Ja door dat een tik geven werd ik inderdaad nog bozer, maar ik had het bedacht toen ik niet plukkerig was (Jeckyll en Hyderig), dus ik had gezegd dat hij als ik aan het plukken was niet moest luisteren als ik even die ene uit wilde trekken. Uiteindelijk is het gewoon niet handig als hij zich ermee bemoeit, maar dan voelt hij zich buitengesloten en hij wil me er graag bij helpen maar dat kan nou eenmaal niet.

Het is inderdaad wel irritant als iemand je gaat behandelen alsof je in een depressie zit omdat je geen wimpers hebt. Mensen moeten niet zomaar diagnoses gaan stellen. Zo had ik een paar maanden geleden heel veel wimpers en wenkbrauwen en dacht iedereen dat het goed ging. Ondertussen was ik wel maar heel mager (heb ook een kwakkelend eetprobleem) en ging het helemaal niet goed omdat ik net een maand aan mijn oma's sterfbed had gezeten. Nu gaat het juist best goed maar heb ik geen wimpers en wenkbrauwen. Is geen pijl op te trekken.. Maar ik snap wel dat andere mensen het proberen te begrijpen, zeker als ze er voor je willen zijn.
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 16:08   #14
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hier nog zo een met een kwabbelend eetprobleem.. Heb ik inmiddels al langer dan TTM. Het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben, maar moe word je er wel van! Vooral van bemoeizuchtige mensen die er geen reet van snappen.
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 17:24   #15
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Bij mij is het vaak het een of het ander. Of ik ben aan het obsederen over eten en het gaat best goed met mijn wimpers, of ik eet normaal en ik pluk steeds.. Zag dat bij sommige mensen de TTM verplaatst (van je hoofd naar je wimpers bijvoorbeeld), misschien verplaatst bij mij de dwang gewoon naar een andere 'hobby'..
jish is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wimpers eruithalen LauUraa TTM - Algemeen 72 29 januari 2017 14:01
Op zoek naar nepwimpers Elsa Camouflage 31 23 januari 2008 14:27
groeien je wimpers terug? minka TTM - Algemeen 3 2 februari 2007 18:22
Oprah over wimpers Jente Boeken en artikelen 6 6 mei 2005 13:56
uitval wimpers jongen25 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 2 november 2004 01:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.