Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 september 2007, 15:15   #1
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
Unhappy haaruitval na stoppen diane35

ok beste leden,hier ben ik weer.

Enkele weken geleden ben ik hier een topic gestart met mijn probleem:haaruitval. Ik wist toen niet zeker van wat het kwam (diane35/ijzertekort of mijn schildklier). Inmiddels heb ik al mijn ijzerpilletjes ingenomen en is er geen verbetering. Mijn schildklier functioneerde niet zo heel goed maar viel maar net buiten de grenzen en dat was nog niet zo onrustwekkend denk ik...ondertussen blijft mijn haaruitval duren en ben ik ervan overtuigd dat het met het stoppen van de diane35 te maken heeft,enkele weken nadat ik was overgestap op een andere wil (wegens tsstijds bloedverlies) begon de haaruitval en nu,4maanden later, is er geen verbetering. Voordien heb ik nooit last gehad van haaruitval en kreeg ik heel vaak opmerkingen over mijn volle,dikke bos haar!
mijn haar is nu dunner geworden en valt nog altijd uit.
Weet iemand een oplossing? heeft iemand dezelfde ervaringen? hoelang zou dit kunnen aanhouden?
morgen ga ik terug naar de dokter om bloed te laten nemen en ik ga mijn probleem daar ook voorleggen...

groetjes melissa.
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 15:24   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Melissa,

Dat haaruitval vaak start na het stoppen met de Diane 35 is hier alom bekend en er zijn al vele threads over vol geschreven (type maar eens Diane 35 in de zoekfunctie in).

Het is ook niet altijd zo dat, als je weer start met de Diane 35, de haaruitval helemaal stopt (soms zelfs helemaal niet). Ik heb vorig jaar ook een tijdje een andere pil geslikt, maar ben linea recta weer gestart met de Diane 35 toen het haar met bakken uit begon te vallen. Ik ben toen ook met minoxidil begonnen en na een tijdje (na 4 maanden) ging het weer goed. Nu valt mijn haar sinds 2 maanden, ondanks mijn regime, toch weer uit. Bovendien ben ik sinds vorige maand gestopt met de pil (dat ga ik dus over 2 maanden ook merken). Ik ga er ook niet meer mee beginnen, heb ik besloten, en laat de natuur z'n gang maar gaan. Ik heb zo veel gerotzooid met mijn haar en mijn lichaam (wat denk je dat die hormonen op de langere termijn met je doen?). Ook ben ik telkens zo overstuur als de AGA er toch weer doorheen breekt, dat ik besloten heb om na 10 jaar maar gewoon vol dóór het verlies van mijn haar heen te gaan. Dan heb ik straks misschien wel geen haar meer, maar in ieder geval ook niet meer die paniekaanvallen. Uiteindelijk zal het leven z'n glans dan wel weer (grotendeels) terugkrijgen.

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 15:37   #3
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
hmm..maar ik heb nooit last gehad van haaruitval hé? heb hem ook nooit om die reden gaan slikken ... als ik dit alles had geweten was ik ze nooit beginnen nemen. ik heb al veel topics gelezen over haaruitval na diane35 maar nog nooit heb ik echt een oplossing gelezen of mensen die na enkele maanden weer hun haar terughadden/of net niet...
ik vraag me dus echt af of ik echt kaal zal worden of gewoon dit tijdelijk is (enkele maanden) en het binnenkort weer over gaat,dit maakt me het meeste zorgen. ben ik echt ziek of is het gewoon een bijwerking die wel zal voorbij gaan.. drm zoek ik ook mensen die hetzelfde hebben meegemaakt maar die voor de diane35nooit zoiets hebben gehad...
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2007, 08:09   #4
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi,

Ik had ook nooit haaruitval voordat ik met de Diane 35 stopte. Ik ben 'm ook zeker niet gaan slikken om haaruitval te stoppen. Ik slikte 'm gewoon als anticonceptiemiddel. Mijn haaruitval is begonnen toen ik met die pil stopte. Verder heeft ook niemand in de familie er last van, althans niet tot op hoge leeftijd. Ik weet daarom vrijwel zeker dat de Diane 35 de haaruitval in gang heeft gezet, maar is het proces eenmaal op gang dan stop je het ook niet zo makkelijk meer. Je leest bovendien niks over definitieve oplossingen omdat die er niet zijn. Je kunt je haaruitval wel vertragen door jezelf vol te pompen met hormonen (diane en androcur) en bovendien minox en/of spino op je hoofdhuid te gebruiken. Ook voedingssupplementen kunnen een beetje helpen. Met wat geluk kun je dan nog jaren met je haren vooruit. Verder kan je haaruitval natuurlijk ook tijdelijk zijn en dat hoop ik oprecht voor je, maar helaas is dat vaak niet zo.

Kaal word je overigens niet zo snel; je haar wordt hooguit dun. Niet dat dit veel beter is, maar toch.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2007, 10:18   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM. Bekijk bericht
ok beste leden,hier ben ik weer.

Enkele weken geleden ben ik hier een topic gestart met mijn probleem:haaruitval. Ik wist toen niet zeker van wat het kwam (diane35/ijzertekort of mijn schildklier). Inmiddels heb ik al mijn ijzerpilletjes ingenomen en is er geen verbetering. Mijn schildklier functioneerde niet zo heel goed maar viel maar net buiten de grenzen en dat was nog niet zo onrustwekkend denk ik...ondertussen blijft mijn haaruitval duren en ben ik ervan overtuigd dat het met het stoppen van de diane35 te maken heeft,enkele weken nadat ik was overgestap op een andere wil (wegens tsstijds bloedverlies) begon de haaruitval en nu,4maanden later, is er geen verbetering. Voordien heb ik nooit last gehad van haaruitval en kreeg ik heel vaak opmerkingen over mijn volle,dikke bos haar!
mijn haar is nu dunner geworden en valt nog altijd uit.
Weet iemand een oplossing? heeft iemand dezelfde ervaringen? hoelang zou dit kunnen aanhouden?
morgen ga ik terug naar de dokter om bloed te laten nemen en ik ga mijn probleem daar ook voorleggen...

groetjes melissa.
Melissa,
De ene persoon is de andere niet, het hoeft niet per se aga te zijn, maar kan het ook TE (telogeen efflium) gerelateerde haaruitval zijn. In het laatse geval kan de haaruitval na een aantal maanden vanzelf weer tot het normale niveau afnemen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2007, 16:08   #6
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
ok bedankt voor jullie reacties. ik hoop dat het enkele maanden gaat duren en dan wat beter zal zijn. ik wil echt niet opnieuw met die pil beginne,het heeft me enkel slecht gedaan! (je kan toch moeilijk je hele leven die pil gaan slikke,dat vindk nu is echt geen oplossing). Ik heb nog altijd hoop dat mijn haar terug zal komen
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 22:46   #7
Ymke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Berichten: 26
terug van weggeweest

Hoi allemaal,

Ik heb bij andere threads al wel eens over mijn haaruitvalverloop gepost. Nu even in het kort, ik begon last te krijgen van haaruitval in combinatie met jeuk terwijl ik aan de diane-35 was. Na allerlei andere middeltjes geprobeerd te hebben, besloot ik in juni vorig jaar te stoppen met de diane en veel ijzer te slikken. Dit was voor mij een grote gok.
De eerste 3 maanden nadat ik was gestopt bleef de haaruitval ongeveer even erg als dat het was voordat ik stopte. Na die drie maanden werd de haaruitval veel heviger. Dit heeft vervolgens 3 maanden geduurd, eind november werd het tot mijn grote verbazing minder. De haaruitval en jeuk namen steeds meer af en ik was er echt van overtuigd dat ik er voorgoed vanaf was. Ik had ook het gevoel dat mijn haar weer voller werd en er zaten veel korte haren op mijn hoofd.
Helaas duurde dit tot halverwege juni. Sindsdien valt mijn haar weer met bossen uit, eigenlijk bijna van de ene op de andere dag. En het jeukt ook weer ontzettend. Heb het idee dat het nog nooit zo erg is geweest als nu. Ik heb veel korte piekharen op mijn hoofd, maar er vallen juist ook veel korte haren uit. Mijn staart wordt met de maand dunner en het lijkt wel of mijn haar eerder korter dan langer wordt, ook al ben ik niet naar de kapper geweest.
Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet. Het is heel raar dat ik bijna 6 maanden heb gehad waarin mijn haar nauwelijks uitviel, en dat het nu dan in een keer weer zo ontzettend hard uitvalt. Zijn er meer vrouwen bij wie de haaruitval zo'n grillig verloop heeft. Ik weet ook echt niet of ik nou wel of niet weer aan de pil moet gaan.
Ik ben beniewd naar jullie reacties.
groetjes Ymke
Ymke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 22:53   #8
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey Ymke,

Ik begrijp je helemaal,ik zit al jaren met zo'n periodieke haaruitval opgescheept!! Vanaf juni tot begin januari verlies ik massa's haren en dan stabiliseerd het zich weer!! Het heeft niets te maken met de pil of dergelijke maar gewoon de haren die sneller in rustfase komen!! Ik zal het zelf ook nooit snappen,helaas....!
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:17   #9
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ymke Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb bij andere threads al wel eens over mijn haaruitvalverloop gepost. Nu even in het kort, ik begon last te krijgen van haaruitval in combinatie met jeuk terwijl ik aan de diane-35 was. Na allerlei andere middeltjes geprobeerd te hebben, besloot ik in juni vorig jaar te stoppen met de diane en veel ijzer te slikken. Dit was voor mij een grote gok.
De eerste 3 maanden nadat ik was gestopt bleef de haaruitval ongeveer even erg als dat het was voordat ik stopte. Na die drie maanden werd de haaruitval veel heviger. Dit heeft vervolgens 3 maanden geduurd, eind november werd het tot mijn grote verbazing minder. De haaruitval en jeuk namen steeds meer af en ik was er echt van overtuigd dat ik er voorgoed vanaf was. Ik had ook het gevoel dat mijn haar weer voller werd en er zaten veel korte haren op mijn hoofd.
Helaas duurde dit tot halverwege juni. Sindsdien valt mijn haar weer met bossen uit, eigenlijk bijna van de ene op de andere dag. En het jeukt ook weer ontzettend. Heb het idee dat het nog nooit zo erg is geweest als nu. Ik heb veel korte piekharen op mijn hoofd, maar er vallen juist ook veel korte haren uit. Mijn staart wordt met de maand dunner en het lijkt wel of mijn haar eerder korter dan langer wordt, ook al ben ik niet naar de kapper geweest.
Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet. Het is heel raar dat ik bijna 6 maanden heb gehad waarin mijn haar nauwelijks uitviel, en dat het nu dan in een keer weer zo ontzettend hard uitvalt. Zijn er meer vrouwen bij wie de haaruitval zo'n grillig verloop heeft. Ik weet ook echt niet of ik nou wel of niet weer aan de pil moet gaan.
Ik ben beniewd naar jullie reacties.
groetjes Ymke
kan het wezen dat voor bepaalde stoffen die in het voorjaar in de lucht zitten allergische bent?van bomen planten of die in huis staan die ook gaan bloeien?omdat je jeuk krijgt?
steenbokje
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 20:16   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steenbokje Bekijk bericht
kan het wezen dat voor bepaalde stoffen die in het voorjaar in de lucht zitten allergische bent?van bomen planten of die in huis staan die ook gaan bloeien?omdat je jeuk krijgt?
steenbokje
Vaak gaat haaruitval gepaard met jeuk, niet altijd en niet bij iedereen maar vaak dus wel (zowel bij aga alsook aa)
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2007, 23:50   #11
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
dat is dus de reden dat ik nooit meer geen enkele pil ga slikken
ondanks dat ik nooit enig probleem gehad heb met de diane pil.

geen synthetische troep meer voor mij.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 15:38   #12
Sarara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 2
haarverlies !!!

beste Melissa,
jij maakt dezelfde mee als ik.. 4 maanden geleden ben ik met Diane pil gestopt omdat ieder.mij spiraal aanrade.. die is bij mij niet aangeslagen in tegendeel,ik was depri, had veel pijn en tussentijdse bloedingen..dan begon mijn haarverlies !!! ik was precies bestraald geweest.. met plukken kwamen ze los mijn prachtige lange blonde lokken was ik aan het verliezen, met een zeer snelle tempo.ik ben zeker meer dan e kwart van mijn haar kwijt.. ik begon mijn schedel te zien??!!!! aaahhhh !!!
ik heb vandaag resultaat van mijn bloedtest gehoord, alles was super in orde en de dokter ze dat het zeker ligt aan stoppen van Diane, omdat als die vrouwelijke hormone van Diane wegvallen krijg je vaneens veel mannelijke hormonen in je lichaam en die veroorzaken haarverlies !!! nu ik slik terug Diane want die verdraag ik heel goed, en zie nu na 2,5 maanden dat mijn haarverlies al minder is...ik krijg nieuwe haartjes en zo...
slik ook Omnivit (apoteek) en die blijf ik een zeker jaar slikken voor de zekerheid !!! maar ik kan je verzekeren ik was echt niet goed van mijn haarverlies !!!.. nu moet ik weeral jaren wachten tot ik zo dik en mooi lang bos haar heb als ervoor !! een ramp maar ja, kan nu niet anders he !!
ik wens je heel veel succes en hopelijk gaat je haaruitval snel stoppen !!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM. Bekijk bericht
ok beste leden,hier ben ik weer.

Enkele weken geleden ben ik hier een topic gestart met mijn probleem:haaruitval. Ik wist toen niet zeker van wat het kwam (diane35/ijzertekort of mijn schildklier). Inmiddels heb ik al mijn ijzerpilletjes ingenomen en is er geen verbetering. Mijn schildklier functioneerde niet zo heel goed maar viel maar net buiten de grenzen en dat was nog niet zo onrustwekkend denk ik...ondertussen blijft mijn haaruitval duren en ben ik ervan overtuigd dat het met het stoppen van de diane35 te maken heeft,enkele weken nadat ik was overgestap op een andere wil (wegens tsstijds bloedverlies) begon de haaruitval en nu,4maanden later, is er geen verbetering. Voordien heb ik nooit last gehad van haaruitval en kreeg ik heel vaak opmerkingen over mijn volle,dikke bos haar!
mijn haar is nu dunner geworden en valt nog altijd uit.
Weet iemand een oplossing? heeft iemand dezelfde ervaringen? hoelang zou dit kunnen aanhouden?
morgen ga ik terug naar de dokter om bloed te laten nemen en ik ga mijn probleem daar ook voorleggen...

groetjes melissa.
Sarara is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 15:46   #13
Sarara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 2
je moet het zeker tijd geven geduldig zijn en veel supelementen slikken OMNIVIT OF ander dingen he, dat je lichaam zeker genoeg bouw stoffen heeft om haar aan te maken en hopelijk gaat het snel voorbij.. want vrouwen worden niet snel echt kaal.. kijk naar ex kanker patienten.. na zoveel miserie en toch krijgen ze haar terug dus geduldig zijn en vitaminen pakkek !! :-))

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM. Bekijk bericht
hmm..maar ik heb nooit last gehad van haaruitval hé? heb hem ook nooit om die reden gaan slikken ... als ik dit alles had geweten was ik ze nooit beginnen nemen. ik heb al veel topics gelezen over haaruitval na diane35 maar nog nooit heb ik echt een oplossing gelezen of mensen die na enkele maanden weer hun haar terughadden/of net niet...
ik vraag me dus echt af of ik echt kaal zal worden of gewoon dit tijdelijk is (enkele maanden) en het binnenkort weer over gaat,dit maakt me het meeste zorgen. ben ik echt ziek of is het gewoon een bijwerking die wel zal voorbij gaan.. drm zoek ik ook mensen die hetzelfde hebben meegemaakt maar die voor de diane35nooit zoiets hebben gehad...
Sarara is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 16:49   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Beste Sarara,
Je hebt gereageerd op een bericht van september 2007!
Ik neem aan dat Melissa ondertussen een oplossing heeft gevonden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval na stoppen met Diane35 lidija74 Haarproblemen bij vrouwen 46 9 januari 2018 16:57
Haaruitval stoppen én reversen op natuurlijke wijze... capricik Medicijnen/haargroeimiddelen 135 10 maart 2010 16:55
haaruitval en nu diane35? barbaravr Haarproblemen bij vrouwen 1 11 september 2006 21:20
Op natuurlijke wijze haaruitval stoppen argh Medicijnen/haargroeimiddelen 18 8 juni 2006 10:30
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.