Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2008, 16:50   #1
scorpio5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Berichten: 7
Echt haar pruik

Hoi iedereen,

Al 14 jaar draag ik synthetische pruiken tot grote voldoening. Ik heb één keer een pruik met echt haar besteld en was echt teleurgesteld toen ik die in handen kreeg : een dikke en stugge pruik waar niets mee aan te vangen was. De bedoeling is toch dat het fijne haartjes betreft die heel natuurlijk vallen. Dat was bij deze pruik toch niet het geval.
Nu denk ik er toch over om het nog 's te proberen. Wat zijn jullie ervaringen en waar moet ik zeker op letten bij de aankoop van een echthaar pruik ? En qua onderhoud, hoe zit het daarmee ?

En is een "monotop" niet beter bij een echthaar pruik dan bij een synthetische ? Wat denken jullie trouwens van bijgevoegd model ?

Bedankt op voorhand voor de reacties die ik talrijk hoop.

Groetjes
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PassionF427b.jpg‎ (19,0 KB, 664x gelezen)
scorpio5 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 16:59   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Scorpio,

Op zo'n plaatje kun je geen enkele pruik beoordelen; het gaat om de kwaliteit. Je schrijft dat je al een keer een pruik van echt haar hebt gekocht, maar "echt haar" zegt niks; het kan zelfs echt paardenhaar of echt buffelhaar zijn. Wil je een goede kwaliteit mensenhaar, dan moet er het woordje "remy" bij staan, ook wel "cuticle hair" genoemd. Nog beter, maar ook vreselijke veel duurder, is "virgin" oftewel maagdelijk haar, waarmee bedoeld wordt dat het haar niet gebleekt noch geverfd is en niet van haarschubben(cuticles) is ontdaan.
Misschien had jij een pruik van de dikste haarsoort en dat is Chinees.

Op dit forum kun je in de rubriek Haarwerken meer info vinden.

Van welke website heb je jouw plaatje geplukt?

Laatst gewijzigd door Hanna; 26 maart 2008 om 17:01
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 21:59   #3
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Hoi Scorpio,

Ik heb sinds vorige week mijn eerste pruik, en wel een syntetische.
Mag ik vragen waarom jij nadenkt over een echt mensen haar pruik als je zo tevreden bent over je syntetische pruik zoals je hier verteld?
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 07:18   #4
scorpio5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Berichten: 7
Echt haar pruik

Hoi iedereen

Hanna : op je vraag, de bijgevoegde foto is van een ebay-verkoper in Duitsland "Forever-blond". Deze heeft echt super modellen en heb er al een synthetische gekocht.

Rie : ik heb inderdaad altijd synthetische pruiken gekocht, natuurlijk enerzijds voor de prijs, maar ook omdat ik altijd gelezen had dat er zo veel styling aan te doen was na het wassen. Anderzijds vind ik dat een synthetische pruik toch iets opvalt op een foto. De haren blinken op de foto's en als er iemand naast je staat denk ik dat hij toch ziet dat de vezels dikker zijn. Dus daarom had ik toch 's graag een echt haarwerk geprobeerd... zonder teveel te moeten uitgeven.

Voor 't ogenblik draag ik een synthetisch van Paula Young, een model waar ik gek op ben, maar na een tijdje wil je toch weer 's wat anders. En dan heb je die verdomde invoerrechten vanuit de States, wat mij altijd doet terugdeinzen om mijn aankopen "over de oceaan" te doen.
Hoe zit het nu met een echt haar pruik na het wassen ? Kun je die niet gewoon in de lucht laten drogen of moet je daar echt mee föhnen ?
Bedankt voor je reacties.

Scorpio
scorpio5 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 15:44   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Scorpio,

Er kan juist niets gestyld worden aan synthetisch haar, tenzij het een hittebestendige vezel is. De voordelen van echt mensenhaar zijn dat het met hete föhn, stijltang, krultang e.d. te lijf gegaan kan worden en dat je dezelfde kleurspoeling, haarverf, shampoo, conditioner e.d. kunt gebruiken als voor bioharen; echter wanneer de pruik non-remy is, moet je oppassen.
Verder moet je wel altijd opletten dat de elasticiteit van de cap niet verloren gaat door vaak te warm te wassen of door de pruik in uitgerekte toestand op te laten drogen.

Ik heb de site van forever-blond bekeken, maar zie jouw plaatje er niet bij staan. Wat ik wel zie, is dat hij geen foto's geeft van de binnenkant van de pruiken en hij vermeldt geen kwaliteit: bij de echthaarpruiken ontbreekt het woordje "remy" en of het Chinees of Indiaas haar is, staat er ook niet. Ik vermoed dat het allemaal non-remy van de allergoedkoopste kwaliteit is, dus ontschubt Chinees of Indiaas haar. Met een open constructie en zonder monotop. Als je mazzel hebt en heel voorzichtig bent bij die kwaliteit, kun je er wel een half jaartje plezier van hebben.

Het allermooiste maar ook allerduurste is Virgin European Human Hair, daarna komt remy european, dan remy Indian, Indonesian of Mongolian; er zijn ook mixen van deze haarsoorten; Chinees haar is veel te dik voor Europese types en wordt daarom door chemicaliën en ontschubben dunner gemaakt, wat ten koste gaat van de kwaliteit;
kosher is voor joodse vrouwen die door hun religie geen Indiaas haar mogen gebruiken.

Het model van een echthaarpruik is niet echt belangrijk; liever te lang dan te kort, want je kunt er bij te lang haar altijd een stuk afknippen, pony inknippen, laagjes knippen, en bij te kort haar kan dat natuurlijk niet.

Er zijn aardig wat leveranciers in China en USA die weten hoe je een pakketje zodanig moet verzenden dat de ontvanger geen invoerrechten hoeft te betalen.
Hier is een site van iemand die ervoor zorgt dat je geen invoerrechten hoeft te betalen en er worden foto's gegeven van de binnenkant(naar beneden scrollen) In dit geval gaat het om remy Indiaas haar, een open constructie en een bovengedeelte wat niet helemaal echt monofilament schijnt te zijn, maar je zou een mailtje naar de verkoper (=Samantha) kunnen sturen om te vragen wat er precies bedoeld wordt: http://cgi.ebay.com/NWT-YAFFA-INDIAN...742.m153.l1262
De kam midvoor kun je verplaatsen naar midachter en op de oorstukjes moeten nog klemmetjes genaaid worden, of je gebruikt dubbelzijdige tape.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2008, 21:07   #6
drdre
HaarWeb lid
 
drdre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 2
Heb zelf reeds 35 jaar ervaring met diverse pruiken. De echt haar pruiken zijn nieuwe wel iets mooier dan volsyntetisch, maar kosten ook aanzienlijk meer en worden na verloop van tijd ook een stuk minder mooi. Mijn ervaring is dat ze nauwelijks langer meegaan dan syntetisch m aar wel circa 3 x zo duur zijn. Ik was het meest positief over de syntetische, deed er altijd een maand of 9 mee. alhowel ik nu gelukkig eindelijk de stap gezet heb om geen pruik meer te dragen.
drdre is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2008, 02:11   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat de prijzen betreft: er zijn mensen die meer dan €300 betalen voor een standaard synthetisch confectiepruikje en er zijn mensen die minder dan €200 betalen voor een echthaarpruik.
't Ligt er dus aan in hoeverre je prijs- en kwaliteitbewust bent.
Mijn non-remy echthaarpruik van €150 die ik langer dan 9 maanden heb gedragen, zou ik nog steeds zelfs naar chique gelegenheden kunnen dragen. Een remy echthaarpruik gaat zeker meer dan een jaar lang mee en een virgin echthaarpruik kan wel 5 jaar meegaan. In alle gevallen geldt: mits je de pruik goed verzorgt en mits je er niet mee gaat slapen, want dan slijt de pruik veel sneller.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2008, 09:32   #8
Jami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wat de prijzen betreft: er zijn mensen die meer dan €300 betalen voor een standaard synthetisch confectiepruikje en er zijn mensen die minder dan €200 betalen voor een echthaarpruik.
't Ligt er dus aan in hoeverre je prijs- en kwaliteitbewust bent.
Mijn non-remy echthaarpruik van €150 die ik langer dan 9 maanden heb gedragen, zou ik nog steeds zelfs naar chique gelegenheden kunnen dragen. Een remy echthaarpruik gaat zeker meer dan een jaar lang mee en een virgin echthaarpruik kan wel 5 jaar meegaan. In alle gevallen geldt: mits je de pruik goed verzorgt en mits je er niet mee gaat slapen, want dan slijt de pruik veel sneller.
Zo weinig geld voor een pruik ?
Ik ben hier gaan horen voor een échte haarpruik en die zou me rond de 1600 euro kosten !
Jami is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2008, 11:57   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Daar is al erg veel over geschreven in de rubriek Haarwerken. Voor synthetische confectiepruiken van de wereldbekende merken Raquel Welch, Ellen Wille, Jon Renau, René of Paris, etc. wordt in NL vaak meer dan €300 betaald, terwijl exact dezelfde pruiken via internet te krijgen zijn voor minder dan $90.
Wat betreft de echthaarpruiken: daarin zijn veel verschillende kwaliteiten: remy haar of virgin haar (remy=alle haren in de groeirichting; virgin=ongebleekt, ongeverfd, niet van haarschubben ontdaan) en de prijs is ook afhankelijk van de constructie: met of zonder monofilament, groot stuk monofilament of mini-stukje, open of gesloten kap, machinaal vervaardigd of met de hand geknoopt, enkele knoopjes of dubbele knopen, gebleekte knopen of niet.
Ik zal hier verder niet op doorgaan, want we zitten hier in de verkeerde rubriek.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 22:29   #10
melissa84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 1
pruik echt haar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Scorpio,

Op zo'n plaatje kun je geen enkele pruik beoordelen; het gaat om de kwaliteit. Je schrijft dat je al een keer een pruik van echt haar hebt gekocht, maar "echt haar" zegt niks; het kan zelfs echt paardenhaar of echt buffelhaar zijn. Wil je een goede kwaliteit mensenhaar, dan moet er het woordje "remy" bij staan, ook wel "cuticle hair" genoemd. Nog beter, maar ook vreselijke veel duurder, is "virgin" oftewel maagdelijk haar, waarmee bedoeld wordt dat het haar niet gebleekt noch geverfd is en niet van haarschubben(cuticles) is ontdaan.
Misschien had jij een pruik van de dikste haarsoort en dat is Chinees.

Op dit forum kun je in de rubriek Haarwerken meer info vinden.

Van welke website heb je jouw plaatje geplukt?



hallo hanna
kan jij mij misschien helpen?
ik draag nu syntetiche pruiken,en wil er 1 van echt remy hair.
waar kan ik die kopen of op welke site?
waar ze ook langen modelen hebben voor dagenlijks gebruik?

hoop op een reactie terug

gr melissa
melissa84 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 02:27   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bijvoorbeeld hier: http://tinyurl.com/3wah4eu
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uit pizzacat Van alles en nog wat... 72 3 augustus 2007 00:18
ik zoek fijn, dun lang blond natuurlijk ogend haar Mina_S Haarwerken 1 4 juni 2007 20:36
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
haarspray voor echt haar syllie1 Haarwerken 1 18 mei 2006 18:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.