Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2008, 00:45   #1
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
[AC] FUE 2000 + foto's

Beste Haarwebbers

Sinds 2 weken heb ik een HT bij AC achter de rug. Van de operatie zijn een aantal foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen.

Sinds mijn 18e heb ik haarproblemen, vooral op de inhammen ging het aardig snel. Begin vorig jaar ben ik Dutasteride gaan gebruiken en ziet alles er nu wat beter uit (behalve de inhammen). Een half jaar lang heb ik een haarwerk gedragen maar dit was gewoon niet de oplossing voor mij.

In het begin was het haarwerk wel een verademing omdat ik me geen zorgen meer over mijn haar hoefde te maken. In de periode dat ik het droeg heb ik heel veel gelezen over het onderwerp en gedegen onderzoek gedaan.

Midden februari ben ik op consult geweest bij Aesthetic Clinics in Veldhoven en Prohair in Mechelen. Beiden kwamen bij mij zeer goed over, op gevoel en mede door wat ik heb gelezen over Dr Feriduni heb ik echter voor AC gekozen.


Nou we gaan naar de dag van de behandeling, de nacht ervoor had ik al een hotel geboekt dus lekker gegeten en om kwart voor 9 begon de behandeling.

Dit is de foto voor de behandeling. Te zien zijn duidelijk de inhammen.


M'n haren werden door het medisch team goed gewassen en gemillimeterd. Dit leverde het volgende resultaat op (het zag er gelukkig niet eens zo heel raar uit !

Met de dokter heb ik gediscussierd welke haarlijn we zouden kiezen. Met oog op de toekomst heb ik op zijn advies een mannelijk haarlijn gekozen met een beetje inhammen (heb ik ook altijd gehad). Pas toen ik het er helemaal mee eens was zijn we door gegaan met de volgende stap.





Op deze foto nog de haarlijn in detail, op het gebied met puntjes komen minder grafts omdat dit nog redelijk bedekt is. Het andere gebied wordt helemaal vol gezet.






Ok de behandeling kon nu beginnen! Ik werd op een soort tandartstoel gezet en daar moest ik mijn mijn gezicht naar beneden inliggen. In een soort van rond kussen met een gat in het midden. De dames van het medisch team gaven me verdoving in mijn achterhoofd en het grafts verzamelen kon beginnen. Dit gebeurd met een holle naalt waar de haren een voor een in komen en daarna in een schaaltje gegooid worden.

Na ongeveer 3 kwartier waren er zeker 300 grafts al uitgehaald, deze werden door een van de dames (om de beurt) gesorteerd en netjes recht gelegd. Op onderstaande foto's zijn ze te zien, de slag in mijn haren is ook duidelijk zichtbaar in de grafts.



Nadat er genoeg grafts waren gesorteerd kwam de dokter de putjes maken voor de haren. Dit is lastig werk en moet goed gebeuren, omdat de verdeling goed moet zijn en dit de haarlijn bepaald. Met een soort scalpeltjes sneed de dokter de gaatjes in mijn hoofd (2000 stuks).

Vervolgens kon een van de dames met een pinsetje de haartjes erin stoppen. Tegelijkertijd waren er nog 2 anderen bezig met haren eruit halen, dit allemaal tegelijk dus.

Na ongeveer 3 uur werk moest ik onzettend nodig naar de wc, daarop hebben we besloten even pauze te houden (was ongeveer om 12 uur). Het resultaat van de ochtend is hier te zien:




Na een heerlijke spaghetti maaltijd en wat brood kon de behandeling weer beginnen. Het bovenstaande proces van haren uithalen en inzetten ging de hele middag door. De bedoeling was het in 2 dagen te doen maar omdat mijn huid zo soepel was kregen ze de grafts er makkelijk uit. Dit scheelde genoeg tijd om alles in 1 dag te halen.

De laatste uren waren wel het vervelends, de verdovingen waren half uitgewerkt en ik moest steeds nieuwe krijgen. Even doorbijten dus! Uiteindelijk zaten alle grafts er om half 7 dan toch in.

Onderstaande is een foto van tijdens de operatie:





Op deze foto zijn de ingezette grafts en de haarlijn duidelijk te zien. Dr Feriduni heeft de haarlijn extra gekarteld gemaakt voor een natuurlijk resultaat.




Op deze foto de dichtheid van de haren (ongeveer 45 a 50 per cm2)





Hier is het eindresultaat van die dag te zien.




En hier het donorgebied, zoals je kan zien zijn er veel gaten waar vroeger haartjes zaten. De zusters verbaasde zich erover hoe snel mijn huid zich herstelde, de dag erna was er al bijna niks meer te zien. Ze hebben over het gehele gebied grafts weggehaald (ook aan de zijkanten).





Na de operatie werd ik nog een keer heel voorzichtig gewassen en heb ik instructies gekregen voor de dagen erna.

Niet sporten voor 14 dagen
Geen alcohol voor 14 dagen

en het ergste, slapen op je rug met een nekkussentje voor minimaal 7 dagen. Dit bleek het lastigste, gelukkig had ik genoeg slaappillen zodat ik nog IETS van slaap kreeg. Na een paar dagen wende ik er gelukkig wel wat meer aan.

Ook werd mij gewaarschuwd voor een zwelling. Het schijnt een uitzondering te zijn maar ik had vrijwel GEEN last van een zwelling, op dag 2 en 3 had ik een klein bultje op mijn voorhoofd. De dagen erna was alles weg.

Het donorgebied is ook zeer snel hersteld, dat is te zien op de volgende foto. Dit is dag 5 na de operatie.




De dagen na de operatie heb ik nergens last van gehad, wat wel leuk was was dat mensen me nakeken. Ik had natuurlijk in het begin vooral een rode kop van de kortjes. Maar onder het motto, ik ken toch niemand in Hasselt (en ook op mijn onderduikadres niet) ben ik er gewoon mee rond gaan lopen.

Op dag 5 zag de haarlijn er zo uit:



Een goede vriend die niets van de operatie afwist is langsgekomen en heeft niks ervan gemerkt. Hij vroeg wel waarom mijn hoofd rood was maar antibiotica is ook rood dus dat was een goed excuus

Nu ongeveer op dag 16 ziet het er zo uit:



De komende tijd zullen de haren gaan uitvallen, maar hoeveel dat weet ik niet. Het ziet er vooralsnog prima uit, wel een dun plekje maar niemand valt het op. Ik krijg alleen maar POSITIEVE reacties over mijn kapsel en ben daar natuurlijk bijzonder gelukkig mee.

Dit topic zal ik bijhouden met mijn foto's en ervaringen. Graag wil ik jullie goed informeren en als er vragen zijn natuurlijk beantwoorden!!
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)



Laatst gewijzigd door MGREEN; 30 juni 2008 om 01:09
MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 00:51   #2
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Dat ziet er goed uit, MGREEN!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 00:56   #3
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Dat ziet er goed uit, MGREEN!
Thanx Spider! Hopelijk haalt dit voor sommigen de drempel voor een HT wat omlaag.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 08:36   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Heel leuk om je ervaring hier te lezen Mgreen! Het ziet er nu al heel goed uit allemaal. De genezing loopt bij jou wel lekker vlot! Ik ben ook erg benieuwd hoe het vervolg er uit gaat zien.

Heb je eigenlijk al overwogen om hier een blog over bij te houden?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 10:31   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Mooie foto's, mooie haarlijn MGreen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 13:36   #6
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Mooie foto's, mooie haarlijn MGreen!
Heey MGREEN,

Wat Spiderman, AnthonieH en Limb zeiden!

Idd Mi verslag en mooie gefaseerde foto's!

Even off-topic: weet iemand waar Dundee en Blizzard zijn gebleven?
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 14:05   #7
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Bedankt voor je verslag! Het ziet er inderdaad heel goed uit en het word als het goed is alleen nog maar beter!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 21:46   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Mooi resultaat man! Ben benieuwt naar het eindresultaat!

Jalooooers
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2008, 11:56   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
pfff, als jij straks het haar hebt op de laatste foto dan heb je weer een heel mooie bos haar waar je niet van zou zeggen dat je aga hebt.

ben wel benieuwd naar je donorgebied aangezien je veel hebt laten deporteren
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2008, 21:57   #10
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
pfff, als jij straks het haar hebt op de laatste foto dan heb je weer een heel mooie bos haar waar je niet van zou zeggen dat je aga hebt.

ben wel benieuwd naar je donorgebied aangezien je veel hebt laten deporteren
In het donor gebied is niets te zien, van uitdunning ook niks.

Volgens Dr Feriduni heb ik 8 tot 9000 grafts beschikbaar, dan is 2000 natuurlijk niet zoveel.

Ohja even een statusupdate:

Bijna alle haren zijn nu uitgevallen, zie er nu weer kalend uit. Gek genoeg maakt het me nu helemaal niet zoveel uit en krijg nog steeds veel positieve reacties op m'n kapsel.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)



Laatst gewijzigd door MGREEN; 9 juli 2008 om 22:01
MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2008, 23:41   #11
warden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGREEN Bekijk bericht

Bijna alle haren zijn nu uitgevallen, zie er nu weer kalend uit. Gek genoeg maakt het me nu helemaal niet zoveel uit en krijg nog steeds veel positieve reacties op m'n kapsel.
is dit niet normaal? groeien deze niet terug?
warden is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2008, 00:58   #12
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Jawel dit is normaal. Na een HT vallen de getransplanteerde haren bijna allemaal uit. Na een week of 8 beginnen de eerste weer te groeien.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 00:42   #13
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGREEN Bekijk bericht
Gek genoeg maakt het me nu helemaal niet zoveel uit en krijg nog steeds veel positieve reacties op m'n kapsel.
Dan staat het je vast goed...
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2008, 00:21   #14
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Ben nu ongeveer op 5 weken, denk dat 20 tot 30% van de haren is blijven staan. De rest komt hopelijk na nog 3 weken alweer terug.

De afgelopen weken ben ik helemaal niet met m'n haar bezig geweest, gewoon opstaan zonder m'n haar te doen. In vergelijking met hoe ik er vroeger mee omging een enorme vooruitgang

Wat wel grappig is, de haren uit m'n achterhoofd zijn wel duidelijk donkerker. De weinige die er staan zijn ook korter dan mijn eigen haren die groeien, het lijkt net of ik m'n haren verbrand heb in de inhammen.

Vooralsnog spreekt hier een zeer tevreden HT client!
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2008, 14:38   #15
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoi Mc Green,

mooi, duidelijk verslag, goede foto's, fraaie haarlijn en resultaat!

Ik zie dat je op je dag 16 foto dat je grafts (flink) doorgegroeid waren?

Dat is bij mij (ook) het geval, ze groeien als kool en tot nu toe ben ik er denk ik iets van 10 kwijtgeraakt, voor zover ik bewust waar kon nemen dan. (bij het peuteren aan korstjes dus )

Ik zit nu op dag 17 na een FUT van +/- 1500 grafts, ook bij dr F.

Het is mij trouwens ook opgevallen dat de grafts afkomstig uit mijn achterhoofd donkerder en ook dikker zijn in vergelijking tot de bestaande haren op mijn voorhoofd ernaast.

Groetjes,

Dahlia.

Laatst gewijzigd door Dahlia; 21 juli 2008 om 14:46
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue, haartransplantatie, resultaten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FUE vooruitgang met foto's rise Chirurgische behandelingen 441 12 augustus 2011 23:42
Foto's voor de ht en na 8 maanden Morehair. Shocking!!! Morehair Chirurgische behandelingen 37 7 oktober 2008 00:06
Voor & na foto's haartransplantatie weer verboden in BRD! hairobservator Chirurgische behandelingen 32 5 juni 2006 23:35
Mijn haartransplantatie & foto's Mailman Chirurgische behandelingen 46 19 augustus 2005 16:22
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.