Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 november 2008, 15:55   #1
typhone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Advies over beginnende kaalheid

Hallo allemaal,

Ik ben een vent van 25 jaar die altijd al wat grote inhammen heeft gehad. Echter de laatste maanden merk ik dat mijn haargrens steeds verder naar achter trekt. Ik heb ook duidelijk meer haaruitval. Wel alleen aan de voorkant. Op mijn kruin heb ik genoeg haar. (volgens mij kapper hoeft ik daardoor geen zorgen te maken, maar ik heb daar mijn twijfels bij).

Ik wil er graag iets aan doen, maar weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb intussen veel mogelijkheden gelezen op dit forum. o.a. over fenasteride, dutasteride, minoxidil en HairMax lasercomb. Naast deze middelen zijn er uiteraard nog vele shampoos, vitamines, groene thee, etc....

Het liefst zou ik willen beginnen met fenasteride en/of dutasteride. Dit in combinatie met een shampoo ofzo. Nu zou ik graag advies willen hebben en heb de volgende vragen:

- Wat heeft betere resultaten. fenasteride of dutasteride?
- Heeft het zin om fenasteride en dutasteride te combineren?
- Ik ben verder erg behaard. Ik heb veel borsthaar, etc. Moet ik hiermee opletten met de dosering van fenasteride en/of dutasteride? Wat is aan te raden om mee te beginnen?
- welke ingrediënten werken het beste bij shampoos?
- wel of geen minoxidil? Dit is best wel een gedoe toch?
- wel of geen HairMax lasercomb? Best wel prijzig zeker?

Ik zie eerlijk door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie me duwtje in de juiste richting geven?

Alvast bedankt, typhone.
typhone is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 17:10   #2
blubbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 128
Dutas is zwaarder dan finas, heeft dus ook meer bijwerkingen, je kan dus beter met finas beginnen, en als het onvoldoende resultaat geeft pas overstappen naar dutas. Qua dosering maakt het geloof ik niet uit of je veel borsthaar hebt.

Minoxidil werkt vooral op de kruin, het resultaat is niet echt bewezen op de inhammen, maar er zijn op dit forum wel mensen die er resultaat hebben gehaald.

Als derde kan je rooscure of nizoral proberen om de paar dagen (werkzame stof ketoconazol).

Volgens mij zijn deze drie de meest effectieve middelen (en bewezen in studies).
__________________
Mijn regime:

09-2008 Minoxidil 5% (gestopt, te onhandig/geen resultaat)
07-2008 Finasteride
10-2007 Rooscure

Status: Haaruitval lijkt verminderd te zijn.
blubbie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 19:14   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb niet veel aan Blubbie toe te voegen, behalve dan dat het misschien verstandig is om niet met de hele bups tegelijk te beginnen, maar het op te bouwen. Als je onverhoopt bijwerkingen ervaart, dan weet je tenminste waar het van komt.

Misschien kun je beginnen met finasteride: propecia (1mg) of 1/4 proscar (1,25mg). Je hoeft niet persé het 'echte' spul te hebben, finasteride mag vrij door andere fabrikanten worden aangemaakt. Daarbij kun je rustig twee keer in de week je haar wassen met Rooscure.

Als je na een half jaartje zeker weet dat je geen rare dingen ervaart, voeg dan minoxidil 2% aan je regime toe. Later kun je dan overstappen op zwaardere varianten van minoxidil.

O ja, een bezoekje aan huisarts of dermatoloog voordat je medicijnen gaat slikken is toch echt wel heel sterk aan te bevelen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 22:11   #4
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
O ja, een bezoekje aan huisarts of dermatoloog voordat je medicijnen gaat slikken is toch echt wel heel sterk aan te bevelen!
Dit omdat de medicijnen mogelijke ongewenste veranderingen in je leverwaarden kan geven. Als je via de huisarts of derma aan de fina / duta gaat, kan je bij de start van je middel bloed laten prikken en na een tijdje even controleren of alles nog oke is.

Wellicht dat je ook met hem/haar kan overleggen om voor de goedkopere finasteride te gaan.

Veel succes!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2008, 22:20   #5
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Dit omdat de medicijnen mogelijke ongewenste veranderingen in je leverwaarden kan geven. Als je via de huisarts of derma aan de fina / duta gaat, kan je bij de start van je middel bloed laten prikken en na een tijdje even controleren of alles nog oke is.

Wellicht dat je ook met hem/haar kan overleggen om voor de goedkopere finasteride te gaan.

Veel succes!
Is dit ook nodig wanneer je start met alleen het gebruik van Rogaine (5% minox)? Ik zit zelf ook ongeveer met hetzelfde en ben van plan om die foam gewoon te bestellen en kijken wat het doet. Ik dacht namelijk dat Minox niet zoveel vervelende bijwerkingen heeft?
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2008, 14:40   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij het gebruik van minoxidil is het niet nodig om je leverwaarden te laten checken.
De eventuele bijwerkingen staan vermeld op de verpakking; de overgrote meerderheid van de gebruikers heeft totaal geen last van vervelende bijwerkingen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2008, 19:10   #7
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij het gebruik van minoxidil is het niet nodig om je leverwaarden te laten checken.
De eventuele bijwerkingen staan vermeld op de verpakking; de overgrote meerderheid van de gebruikers heeft totaal geen last van vervelende bijwerkingen.
[topic hijack]
Dacht ik al, gelukkig Toevallig laatst al mn bloed om andere redenen laten checken, daar was niets mis mee
[/topic hijack]

Top dat jij zo vaak nuttig reageert!
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2008, 08:34   #8
typhone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels bij mijn huisarts geweest en hij heeft me 5mg fenasteride voorgeschreven. Deze deel ik door vier en neem elke dag dus 1,25mg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blubbie Bekijk bericht
Minoxidil werkt vooral op de kruin, het resultaat is niet echt bewezen op de inhammen, maar er zijn op dit forum wel mensen die er resultaat hebben gehaald.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Minoxidil bij inhammen?

Verder had ik nog een andere vraag. Ik draag regelmatig (bijna elke dag) een pet. Bevorderd dit nou het sneller kaal worden? Dit is een beetje een broodje aap niet?
typhone is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2008, 12:06   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inderdaad, dat is een broodje aap.

Met minox op de inhammen melden sommige mensen resultaat, anderen niet; dat is kennelijk van persoon tot persoon verschillend.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 02:15   #10
Snatch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2007
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door typhone Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels bij mijn huisarts geweest en hij heeft me 5mg fenasteride voorgeschreven. Deze deel ik door vier en neem elke dag dus 1,25mg.



Zijn er mensen die ervaring hebben met Minoxidil bij inhammen?

Verder had ik nog een andere vraag. Ik draag regelmatig (bijna elke dag) een pet. Bevorderd dit nou het sneller kaal worden? Dit is een beetje een broodje aap niet?

hey typhone,


toen ik bij de dermatoloog langskwam heeft ze een staaltje haar getrokken en in een of ander machine gestopt. Bleek dat de haren in grotere mate afstierven dan hergroeien.

Na een jaartje minoxidil was dit proces nét omgekeerd.

Ik had heel wat haar verloren op korte tijd, maar na enkele maand minoxidil is dit plots gestopt. Sindsdien blijft het stabiel


(en van een pet word je idd niet kaal)
Snatch is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 10:56   #11
typhone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Misschien dat ik ook Minoxidil wil gebruiken. En om te beginnen maar enkele keren per week. Of heeft dit geen zin? Dien je het dagelijks toe te passen?
typhone is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 11:00   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ikzelf gebruik het ook maar 4x per week.


Als je de richtlijnen volgt, dan 2x maal daags.

Laatst gewijzigd door norwood2; 10 november 2008 om 11:19
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 14:17   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb geen idee hoeveel minder werkzaam minoxidil zal zijn bij 4 keer in plaats van 14 keer in de week, maar het lijkt me sowieso dat iets beter is dan niets.

Maar wat is de reden om het zo weinig te willen gebruiken? Ouderwetse Hollandse zuinigheid of ben je bezig om op te bouwen met het idee om zo de toch al geringe kans op bijwerkingen verder te verkleinen?

Er wordt vrij algemeen (in ieder geval voor de 2% oplossing) aangeraden om het twee maal daags aan te brengen. Vaak wordt ook wel gezegd dat je na een jaar gerust kunt terugvallen op een maal daags. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat als je een 5% oplossing gebruikt, dat je dit dan een maal daags aanbrengt voor eenzelfde resultaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 15:44   #14
typhone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
ik vind het eerlijk gezegd een beetje een gedoe om elke dag 2x minoxidil toe te brengen. Als een paar keer week geen zin heeft, moet ik maar overwegen om het niet te doen.

Als de finasteride nou absoluut niet werkt na een aantal maanden, kan ik er nog altijd aan beginnen.
typhone is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 15:48   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik kan het 'gedoe' argument wel begrijpen hoor. Je bent er toch bijna een minuut per dag mee bezig als je het goed doet. 6 uur op jaarbasis!

Wat dat betreft kun je echt beter gewoon je haar milimeteren als je kaler wordt. Het scheelt je nog veel meer uren aan kammen en haren wassen uit!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kleurloos haar maar mss geen beginnende kaalheid? duke of nothing AGA - Algemeen 8 19 oktober 2007 18:22
Beginnende Kaalheid riise Medicijnen/haargroeimiddelen 4 26 april 2006 11:56
20 en beginnende kaalheid goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 9 september 2005 09:47
beginnende kaalheid of psychisch? ray Chirurgische behandelingen 1 9 oktober 2004 16:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.