Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2008, 13:25   #1
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Advies gevraagd!

Ik ben nu 20 jaar en ook ik heb helaas te maken met AGA. Mijn vader is ook kaal (op de gebruikelijke zijkanten na) en van mijn moeders kant is het ook niet allemaal even mooi begroeid, dus de rapen zijn gaar

Ik heb vanaf mijn 16e (zoiets zal het zijn denk ik) al inhammen, al heeft mijn kapster me altijd verteld dat dit mijn natuurlijke haarlijn is geweest (dat zou ze kunnen zien? Of wilde ze me alleen geruststellen?). Ik geloof hier in ieder geval weinig van, ze zijn gewoon groot. Dat is alleen mijn zorg niet.

De laatste tijd begint het namelijk te verdunnen op mijn kruin. Ik heb vandaag Rogaine hiervoor besteld, vanwege de verhalen dat dit uitstekend KAN werken op de kruin.
Waar ik echter ook mee zit is dat ik een heel naar branderig gevoel heb op mijn kruin, bijna constant. Alsof de zon er vol op schijnt. Ik ben hiervoor al naar mijn huisarts geweest (wat ik overigens een raar mens vind..) en die kon mij niets vertellen, behalve dat ze geen rode plekken oid zag. "Het zal misschien(lekker altijd, twijfel bij een huisarts) wel een fase zijn waarin je haar verkeert". Kunnen jullie mij meer vertellen? Ik kan een redelijke link leggen met het begin van het brandende gevoel en het versnellen van de uitval moet ik zeggen, gaat dit dan over met de Rogaine? Of moet ik iets anders doen? Ik word er redelijk chagrijnig van nu in ieder geval

Ook frontaal begint het af te nemen merk ik. Nu is dat niet zo'n probleem, ik kan nog steeds een goed kapsel hebben. Kan ik het haarverlies echter stabiliseren met alleen het gebruik van Rogaine? Of moet ik daarvoor echt Finasteride gaan gebruiken? Ik ben een beetje huiverig tegenover dat product, vanwege de verhalen van pijn bij de testikels (wie weet wat dit doet met je vruchtbaarheid ).

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Wat ik het liefst zou willen bereiken:

- stoppen van uitval frontaal en op kruin (als het op kruin helemaal dik wordt zou het ideaal zijn, maar ik kan hier zeker mee leven)
- stoppen van het branderige gevoel, want zoals ik al zei, ik word hier gewoon chagrijnig van

Alvast bedankt!
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 18:57   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hai Stifler, de enige die kan weten wat zijn of haar natuurlijke haarlijn was, ben je zelf. Als je twijfelt dan is dat geen goed teken idd. Persoonlijk weet ik van mezelf dat je geboren kan worden met inhammen, dus het is heel goed mogelijk dat het wel degelijk je natuurlijke haarlijn is. Bekijk anders je jeugdfoto's.

Minoxidil kan ook voor stabilisatie zorgen. Dat branderige gevoel herken ik niet, kan ik niks over zeggen. Misschien toch een soort irritatie van de hoofdhuid, wat toeneemt in de brandende zon.

Ik zou beginnen met minoxidil en even aankijken en evt later toch fina gebruiken, mocht het je haaruitval niet afnemen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 14:56   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Stifter,
Ik lees nu pas dat je een branderige hoofdhuid hebt...
Heb je al gelezen over inflammation?
Link: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4029
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 15:13   #4
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Stifter,
Ik lees nu pas dat je een branderige hoofdhuid hebt...
Heb je al gelezen over inflammation?
Link: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4029
Dat zal het wel eens kunnen zijn ja. Ik heb alleen geen jeuk, het doet eerder pijn. Nu kan dat zijn omdat ik vind dat ik altijd wel een gevoelige hoofdhuid heb gehad en dat het bij anderen jeukt en bij mij pijn doet

Ik moet wel zeggen dat het eigenlijk verschilt per dag, vandaag voel ik bijvoorbeeld helemaal niets. Behalve als ik het haar op mn kruin heen en weer beweeg, dan voelt het geirriteerd weer.

Ik las in het topic niet echt iets wat er tegen te doen is? Fina zou misschien helpen? Als dat zo is ga ik het denk ik maar gewoon proberen ook, want wanneer het echt pijn doet wordt ik er echt narrig van. Het leidt best af namelijk...

Of heb ik inflammation en wil dat betekenen dat geen enkel goedje meer helpt tegen haaruitval? Lijkt mij overigens niet, omdat ik zag staan dat sommigen het ook gewoon niet voelen, maar wel kaal worden. Ofwel, iedereen heeft het, maar niet iedereen voelt het?
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 17:29   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Velen hebben AGA zonder jeuk/branderigheid e.d., anderen hebben wel dergelijke vervelende verschijnselen.

In dat topic las ik dat Haarweblid Colm ook branderige pijn had en baat had bij Rooscure.
Kevin heeft HW-topicals speciaal tegen inflammation, als ik het goed begrepen heb. Strider weet er ook veel van. Zij kunnen jou beter helpen dan ik.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 20:57   #6
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Thanks Hannah, once again

Ik kreeg een half uurtje geleden weer last, dus ben mijn haar maar meteen gaan wassen met Rooscure. Dat had ik een week geleden oid al gekocht, maar wilde eerst starten met rogaine (zodat ik beter kon zien welk van de 2 nou welk effect heeft). Maar als rooscure echt helpt tegen die inflammation dan is me dat veel meer lief.
Ik moet zeggen dat ik op dit moment in ieder geval geen last heb van een branderig gevoel, maar dat ga ik natuurlijk niet meteen wijten aan het gebruik van Rooscure
Overigens vind ik het wel een prima shampoo! De geur is prima en het schuimt als een gek. Morgen eens kijken of ik mn haar nog wel in model kan krijgen, aangezien ik klachten heb gezien over stro achtig haar. Maargoed, dat altijd liever dan dat brandende gevoel, dus als het werkt ga ik door
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 21:54   #7
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Kan nu al zeggen dat het branderige gevoel terug is Strohaar heb ik in ieder geval niet, wil zelfs zeggen dat het er beter uit ziet dan met mijn normale shampoo, maar wat zou dat...
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 22:52   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Stifter, wat wil je nou ook na 1 wasbeurtje! Voor sommige zaken moet je toch echt meer geduld hebben. Voor haargroei bijvoorbeeld toch al snel een half jaar, maar als iets werkt, zou de jeuk wel wat sneller weg mogen zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 23:10   #9
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Sorry, ik wilde niet ongeduldig overkomen. Ik dacht alleen gelezen te hebben dat 1 wasbeurt met Rooscure genoeg verkoeling zou opleveren. In dat geval blijf ik hopen

Morgen maak ik in ieder geval een afspraak met de huisarts, die me dan maar door moet sturen naar een dermatoloog.
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 15:15   #10
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Net een gesprek gehad, voor de dokter was inflammation (of in ieder geval de pijn) totaal onbekend Ik heb daarbij ook finasteride aangevraagd. Morgen word ik teruggebeld voor of een recept voor finasteride of een afspraak met de dermatoloog. Met beiden zou ik in ieder geval blij zijn.
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 15:23   #11
bald&bold
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 7
“Lotgenoten”

Ik ben hier nieuw en hoewel veel mensen hier hun verhaal doen en veelal ellenlang negatief hun verhalen inleiden zal ik het negatieve betrekkelijk kort houden :

Ik ben jongeman van 28 j.(niet bijzonder aantrek.)
En ik ben een 6 jaar geleden dunner haar aan de voorkant gaan krijgen.
Ik wist überhaupt niet dat er middelen tegen waren(die ook werken). Ik werd erg onzeker van mensen die naar mijn hoofd bleven staren Ik was al niet goed met de vrouwen en het werd er niet beter om op.. Ik begon zelfs minder uit te gaan en meer als kluizenaar te leven.
Meer en meer haar viel vervolgens uit.
Mijn zelfvertrouwen zakte nog verder tot het punt van suïcidale pogingen.
die (gelukkig) op het laatste moment niet werden uitgevoerd.
Kortom ik viel in een donker zwart gat .

Iedereen heeft een moment van helderheid /ingeving waarbij we ons doel om deze aarde
of iets anders ontdekken. Voor mij was het moment dat zeer goede vriend lymfeklierkanker kreeg en moest vechten voor z’n leven. Dit was iemand waarmee heel lang zeer goed bevriend was. Z’n familie ging echt door een diep dal en hij is ook helaas komen te overlijden(op 43-jarig leeftijd) . Dit was iemand die z’n hele leven hard werkt en nooit echt tijd nam voor zichzelf en ging reizen en nu zou dat nooit meer kunnen…..

Natuurlijk willen we er op ons best uitzien. Voor zelfvertrouwen en voor acceptatie door anderen. Zelfvertrouwen leidt tot leuke persoonlijkheid en daarmee tot acceptatie.
Wat veel mensen denk ik niet beseffen is dat door kale plekken te hebben er alleen meer de accent wordt gelegd op afbraak(op iemand die meer en meer haar verliest ook al is dat niet zo.). Terwijl ik nu sterk voel dat je moet denken aan wedergeboorte (een nieuwe jij)
Ik besloot toen te gaan voor drastisch maatregelen en heb m’n haar kaal geschoren.
Ik kreeg meteen daarna spijt maar nu achteraf weet ik dat het gewoon een paar maanden zou duren voordat ik eraan gewend zou raken.
Ik paste m’n kledingstijl aan. Ging onder de zonnebank. Liet een baardje groeien,
Ging op fitness. Al deze maatregelen zorgde dat ik me beter voelde er beter uitzag en
KAAL ZIJN WERD DEEL VAN MIJN COOLE IDENTITEIT.
Vrouwen spraken MIJ aan(deze eens schuchtere jongenman) en ik kreeg telefoonnrs.toegesschoven van vrouwen. Ik heb nu naar mijn gevoel succes op alle facetten in mijn leven en kan oprecht zeggen dat kaal worden mijn leven heeft verrijkt ipv verarmd.
Dit allemaal in een tijdsduur van één jaar !!

NOG EEN PAAR TIPS DIE VOOR MIJ WERKEN:
-Zorg dat je niet te mager wordt-mager gezicht accentueert de kaalheid teveel
-Ga onder zonnebank
-ringbaardje of baard legt de accent op jouw gezicht (hoe kleiner het hoofd
Het groter de baard moet zijn) afh. v. vorm v.j hoofd.
-geen bril. Neem contactlenzen.
-kleedt je cooler. B.v. donkere Blouse los dragen met brede lichte stropdas
-lach vaker!!

Ik ben principieel tegen advies geven.
Vraag jezelf alleen af; Wil ik haarverlies m’n leven laten domineren of alles uit het leven halen en mezelf accepteren? Het leven is te kort mensen om je leven lang
de haren op je hoofd te zitten tellen


Ciao,
bald&bold is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 16:35   #12
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Jah die zonnebank kan echt voor een zeer cool effect zorgen!

Mooi verhaal zeg!!!
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 16:42   #13
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Hi Bald&Bold (coole naam trouwens).
Heel goed van je dat je weer zo goed in het leven staat .
Ik heb zelf last van dunner wordend haar voorop mijn hoofd.
Bijkomstig probleem voor mij is dat ik nogal mager ben en waarschijnlijk ook blijf als ik naar de rest van familie kijk. Als ik niet anders kan, dan ga ik me ook kaal scheren maar voor nu zal ik er alles aan doen om die kaalheid tegen te gaan.
__________________
Regime:
1,25 finasteride (Ratiopharm) elke dag
Rooscure 1x in de week
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 17:19   #14
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bald&bold;183308[SIZE=3
“Lotgenoten”..............[/SIZE]

Kan alleen maar zeggen, dit klopt helemaal!!

Je verhaal doet me aan deze man denken:



Leuk dat je het gepost hebt iig
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 18:15   #15
bald&bold
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 7
Mijn Transformatie

Ik wil alleen toevoegen op mijn eerder mailtje dat
ik iedereen sterkte wens in de keuzes die ze maken in het leven.



Ciao
bald&bold is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd met foto's henk1106 AGA - Algemeen 59 15 oktober 2008 01:27
Advies gevraagd Alsicatraz Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 september 2008 22:03
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.