Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2010, 12:18   #1
Annuschka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2010
Berichten: 2
Waarschuwing Cosmo kapper Burchtstraat Nijmegen

Ik moet even mijn ei kwijt over mijn enorm slechte ervaring met deze kapper in de Burchtstraat in Nijmegen..Het is ondertussen een jaar geleden maar het blijft een soort Horror-kapperverhaal, die ik mensen wil besparen door het zoveel mogelijk door te vertellen. Immers; mond tot mond reclame is het effectiefst in dit soort zaken..

Ik ging naar Cosmo om mijn ponny te laten straightenen; na een kort consult (even aan haar voelen, vragen naar vorige kleuringen/ permanenten etc..) adviseerde de kapster mij om toch maar de hele haardos te straightenen omdat dat er beter uit zou zien.. Mij best..De behandeling was geen Chi (hadden ze niet meer..) , maar ze hadden een andere emulsie die ook goed was en redelijk goedkoop..
Maar wat er daarna gebeurde was echt van der zotte.

In het begin werd mij gezegd dat de (permanent)vloeistof die ik op mijn hoofd zou krijgen erg mild zou zijn omdat het aangepast was vanwege mijn vorige straighten- behandeling. Toen werd de vloeistof op mijn hoofd gedaan; in het begin voelde ik niks, daarna werd de warmtekap erop gezet en werd ik alleen gelaten..En toen begon het enorm te branden!! Dat heb ik ook een aantal keren proberen aan te geven, maar toen werd er kort gekeken/gesnuffeld en liep men weg (het is wel goed...beetje irritatie maar dat heeft iedereen). Een meisje kwam af en toe kijken (niet mijn hoofdkapster) en die vond het wel 'enigzins rood'worden maar verder werd er niks gedaan. Mij werd na een tijdje gezegd (15/20 minuten?) dat de vloeistof toch maar eerder eruit zou worden gespoeld.
Bij het spoelen merkte ik toch aan de kleine geshockeerde zucht/smak/grom geluidjes van het meisje dat er iets niet helemaal in orde was; volgens mij spoelde de helft van mijn haardos zo de gootsteen in..

En daar was het resultaat ook naar; na veel pijn en ellende, toen ik mijzelf in de spiegel te zien kreeg, was ik echt stomgeslagen. Het leek echt nergens op, mijn haar hing slap als een vaatdoek. Het meisje(niet de hoofdkapster..) had het nog wat opgefohned en toen had ik toch nog wat goede hoop. Stom dat ik was, heb ik toen niks gezegd en ben ik gewoon optimistisch naar huis gegaan.

Maar thuis aangekomen, toen ik aan mijn hoofd voelde, merkte ik duidelijk dat hele plukken haar eraf waren gebrand. Ik zag letterlijk verschroeide stompjes haar bij mijn ponny en aan de linkerzijkant van mijn hoofd...Toen ik verder info ging opzoeken over dit soort 'verbrandingen' las ik dat ik er nog redelijk goed vanaf was gekomen, want ik had gewoon kaal kunnen zijn. Maar ach, dat kan dus nog steeds want blijkbaar kan het dat de hoofdhuid zo is aangetast dat de rest er pas na een aantal maanden eruit valt.

Een volgende week na de behandeling ben ik maar teruggegaan want ik dacht dat als ik de afgekloven plekken op mijn hoofd zou laten zien, ze wel tenminste zouden instemmen om mijn geld terug te geven..Maar toen ik bij de Cosmo, Burchtstraat was aangekomen werd er erg merkwaardig gedaan. Er werd meteen de filiaalmanager op mij af gestuurd. Een manneke die wel weet hoe je ontevreden klanten dient af te wimpelen, dat was meteen duidelijk. Hij keek naar mijn haar en zei eigenlijk meteen dat er niks mee aan de hand was. Geen reactie toen ik de brandplekken liet zien. Het was echt een opstelling van; 'wat zeur je nou mens?'. Toen ik, begrijpelijk, er enigzins overstuur van werd begon hij 'boos' te worden en deed hij alsof hij zo niet meer met mij wou praten. Letterlijk; je komt hier binnen, met allerlei EISEN (e.g. geld terug), je wilt niet luisteren naar wat ik aanbied (e.g. geen geld terug maar lullig maskerbehandeling door hetzelfde onervaren meisje van vorige keer..), zo wil ik niet doorgaan (schijnbewegingen maken van weglopen).

Wat moet je met zo iemand?? Ik had overduidelijk hier geen zin in, het was ook denk ik in mijn nadeel dat ik alleen was gegaan, maar dit verwacht je toch niet van een kapper die over het hele land zit en zogenaamd 'professioneel' moet zijn?? Je gaat niet met een hele club bouncers naar de kapper om vervolgens een soort onderhandeloorlog aan te gaan??

Natuurlijk heb ik verloren...ik kreeg een maskertje gratis mee, die ik 2 keer per week op moest doen en dan zou mijn haar weer aangroeien..ofzoiets..

Walgelijk gewoon...Ga er niet heen als je een beetje zelfwaarde wilt overhouden!!
Annuschka is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2010, 19:30   #2
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Wel heftig verhaal zoiets verwacht je niet inderdaad.
Gewoon nooit meer heengaan dat is duidelijk,maar is je haar wel weer normaal nu? anders zou ik er zeker wel werk van maken!
Grtz
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 11:52   #3
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Jezus, heavy zeg! Ik hoop maar dat het weer goed komt met je haar, sterkte!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 11:59   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Gelukkig is er wel de Koninklijke Algemene Nederlandse Kappers Organisatie ANKO (035-5259500 of www.anko.nl). Die heeft een eigen Commissie Geschillenbemiddeling.
Drie personen, waaronder een deskundige en een jurist doen uitspraak over kappers aangesloten bij de ANKO.
De klant dient een klacht binnen één week na de haarbehandeling kenbaar te maken aan de kapper. Bij kleurbehandelingen en daarmee te vergelijken behandelingen geldt een termijn van 2 weken. Bij een permanentbehandeling geldt een termijn van 3 weken. De kapper reageert binnen 2 dagen na melding van de klacht aan de klant. Meestal is men het dan snel eens, kappers zijn immers ook gebaat bij een goede mond op mond reclame en behoud van hun klantenkring.
Als men het niet eens wordt stapt de klant naar de Commissie Geschillenbemiddeling. Een klacht kan bij de Commissie Geschillenbemiddeling worden ingediend uiterlijk binnen de termijn van één week nadat de kapper zijn standpunt aan de klant kenbaar gemaakt heeft, en men het dus niet eens is geworden. De klacht wordt bij de Commissie Geschillenbemiddeling aanhangig gemaakt door gebruikmaking van het modelklachtenformulier, verkrijgbaar bij de ANKO. De kosten voor het behandelen van de klacht zijn e10, die krijgt u terug wanneer u in het gelijk wordt gesteld.
De kappers aangesloten bij de ANKO (ruim 6000 van de 7500 kappers met een eigen zaak) voldoen aan een aantal eisen, zoals vakbekwaamheid, maakt gebruik van degelijk materialen en gereedschap. De complete voorwaarden van de ANKO zijn na te lezen op www.overgeld.nl. Overigens dateert de laatste uitspraak van deze klachtencommissie uit 2004.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 21:54   #5
Annuschka
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2010
Berichten: 2
Georgie..haha, had ik dat maar geweten toen. Voor mij is het een beetje laat nu (geschillenbemiddeling), en mijn hoofd ziet er wel redelijk normaal uit. Kale plekken zijn weg. Het positieve is dat je toch wel leert inzien dat je blij moet zijn met wat je hebt en dit je haar niet moet aandoen sowieso.. Ik ga nu alleen maar voor een knipbeurtje, dan kan er vrij weinig misgaan gelukkig
Annuschka is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
burchstraat, cosmo, horror, nijmegen, straightening


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik durf niet naar de kapper! Shame TTM - Algemeen 9 19 juli 2006 17:15
kapper gezocht? merian Van alles en nog wat... 1 29 november 2005 18:12
Kapper in Amsterdam snowboardster TTM - Algemeen 13 7 juli 2005 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.