Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2010, 13:19   #1
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
2050 grafts Dr. Feriduni

Beste lotgenoten.

Afgelopen vrijdag 4-6-2010 heb ik een haartransplantatie ondergaan bij Dr. Feriduni in Hasselt. Bij deze mijn verhaal over mijn geschiedenis en de dag van de behandeling.

Op mijn 20e begon ik het probleem te krijgen met haaruitval.
Mijn haar frontaal begon zienderogen minder te worden en wist me toen nog geen raad wat ik ertegen moest doen. Op mijn 22e ongeveer ben ik door de dokter doorverwezen naar Plinck in Rotterdam, waarbij ik minoxidil begon te nemen. Na een jaar was ik het spuugzat en ook verbetering zag ik niet, dus ben ik helemaal gestopt bij die kliniek en dacht, het zij zo.

Mijn haren bleven uitvallen en veel kon ik niet meer met mijn kapsel wat erg frustrerend was voor me. Toen propecia op de markt kwam was ik eerst sceptisch, om iets te nemen wat tegen haaruitval was. Toch wilde ik het doen, want mijn frustraties om elke dag in de spiegel te kijken en te zien dat mijn haar een verschrikking was bleef in mijn hoofd hangen. Ik was er erg door geobsedeerd en kon soms aan niets anders denken. Het probleem was voor mij psychisch enorm groot en zeker ook als je er opmerkingen over krijg, kon ik soms huilend thuis komen, als je op jonge leeftijd wordt geconfronteerd met haaruitval is dat niet echt een pretje. Na verloop van tijd begon ik haarweb te leren kennen en begon me te verdiepen in de mogelijke oplossingen. Ik slikte propecia en na een tijdje ben ik overgestapt op proscar, want dit was vele malen goedkoper. Ik merkte duidelijk resultaat. Mijn haren werden dikker en ook de haaruitval begon te stoppen. Het sloeg gelukkig erg goed aan bij mij en begon langzaam aan te accepteren dat ik niet de enige bent met het probleem.

Toch wilde ik meer en ging ik zo’n 3 jaar geleden op consult bij AC in Velthoven en Prohair mede omdat ik alleen een FUE wilde doen en geen FUT, want ik wil altijd de optie houden om mijn haren af te scheren zonder dat er een groot litteken tevoorschijn komt.
Bij AC werd ik geschat op zo’n 3200 grafts, 2200 frontaal en 1000 grafts op de kruin.
Op de kruin vond ik het zelf minder erg en wilde zelf het liefst alleen frontaal behandeld worden. Bij Prohair kwam ik op zo’n 2000 grafts terecht, alleen frontaal.
Snel daarna kreeg ik een vriendin en werd de haartransplantatie een beetje naar achteren geschoven. Ik dacht er wel aan, maar bij AC (wat wel mijn voorkeur had) moest ik zo’n 13000 euro neerleggen, wat ik behoorlijk veel geld vond. Ik hoopte stiekem dat ik het zou accepteren en probeerde aan mijn zelfvertrouwen te werken. Toch bleef het knagen, zeker als ik in spiegels keek of als ik mezelf terug zag op een foto, dat vond ik een verschrikking.

Ondertussen begon ik ook andere dingen erbij te nemen. Ik begon met de haarweb topical en zo’n 2 jaar geleden ben ik toch weer begonnen met minoxidil, nadat ik het eerst maar rotzooi vond. Ik gebruikte dat alleen ’s-avonds, maar ik begon goed te merken dat mijn haren op mijn kruin weer begonnen te groeien. Echt opmerkelijk, nadat het toch al jaren hetzelfde was gebleven, begon het weer langzaam te groeien.
Tevens slikte ik omega 3 pillen en gebruikte Revita shampoo. Het gaf me allemaal een gunstig effect op mijn haar.

Frontaal bleef hetzelfde waardoor ik me toch weer zat te oriënteren om er iets aan te doen.
Nadat ik een oproepje had geplaatst op haarweb, met mensen die zich of bij Prohair hadden behandeld of bij Dr. Feriduni, ben ik bij Antonieh op de koffie geweest (behandeld bij Prohair) en 2 weken later bij Mgreen (behandeld bij Feriduni) en vond het mooi resultaat.
Ook allebei waren ze frontaal behandeld. Ook heb ik telefonisch contact gehad met Wolly en een half uur met elkaar aan de telefoon gezeten. Na een paar nachtjes slapen en al op consult geweest bij Feriduni waar ik goed gevoel aan over had gehouden, heb ik de knoop doorgehakt. Ik werd geschat op zo’n 2000-2200 grafts en dit zou in 1 dag behandeld worden. Het ging wel gepaard met een hoop getwijfel, want schaam me er ook wel voor.

Die dag heeft afgelopen vrijdag plaats gevonden. We begonnen om half 8 in de ochtend. Na wat papierwerk en nadat ik me in een operatie pak had gehesen en de haarlijn was getekend begonnen ze met de grafts eruit te halen zo rond half 9. Dit was best een lange zit, want de hele tijd op je buik liggen met je hoofd op een kussen en je hoofd in dezelfde houding begon ik behoorlijk last van mijn nek te krijgen. Ik hield het echt niet meer, maar wilde ook niet zeurderig zijn. Na een ibuprofen zijn we weer doorgegaan en om 12 uur wilde we even pauzeren. Ook voor de assistentes is dit een lastig karwei om 3,5 uur achter elkaar die grafts eruit te moeten halen. Er waren toen zo’n 1700 grafts eruit gehaald en na de pauze begon Feriduni de gaatjes te ponsen. Dit ging echt als een razend tempo. Ik dacht zelf dat zoiets heel nauwkeurig werd gedaan en heel voorzichtig, maar die man heeft al zoveel ervaring hierin. Daarna werden de grafts teruggeplaatst en de laatste 350 grafts werden op het laatst eruit gehaald en daarna gelijk weer geplaatst, waarbij we op een totaal van 2050 grafts uitkwamen.
Het ging verder prima met mij. De verdoving voelde ik wel, vooral wanneer de assistentes dat deden, maar wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Best wel gelachen met de assistentes en zeker toen ik mijn oren ging bewegen, wisten ze niet wat ze zagen J.
Ja mensen volgens Ann stamde ik uit de oertijd want toen konden mensen nog met hun oren bewegen, maar nu kan dit bijna niemand meer volgens haar. Nou dan ken je mijn familie nog niet…. J. Gij zijt een speciale, zei ze.

Om goed half 6 was alles klaar en om 6 uur in de avond stond ik buiten. Even een pizza gehaald en op mijn hotelkamer opgegeten en daarna een flink stuk gewandeld. Ik voelde me prima en had nergens last van, dus even de natuur in geweest. Ik schaam me er verder niet voor, je ziet mensen wel raar kijken, maar ach die Belgen ken ik verder niet, dus maakt mij het uit.
Verder is Feriduni echt een aardige peer. Heel meegaand en ik kom hem altijd bellen, midden in de nacht als het moest, maar ik heb prima geslapen, dus dat was niet nodig. De volgende dag nog even terugkomen ter controle en werd het verband weggehaald en nog even de laatste wasbeurt. Daarna kon ik weer naar huis toe en het ging allemaal goed. Gisteravond kreeg ik nog wel een zeurderige pijn op mijn transplantie gebied, maar nadat ik vannacht goed heb geslapen en een ibuprofen, voel ik momenteel niet veel. Kan het donorgebied ook weer aanraken zonder dat het gevoelig is. Het verloopt dus allemaal volgens plan. Ow ja het was trouwens wel zo, dat mijn huid heel straks stond met implanteren, wat voor de assistentes heel lastig is om de grafts te plaatsen. Ik lag alweer frustrerend in de stoel, want dacht daar gaat het eindresultaat, maar ze stelde me gerust dat het eindresultaat er niet onder te lijden had, maar dat het alleen lastig was voor hun zelf. Ik hoop het maar, want soms denk ik nog wel eens waarom heb ik het ook laten doen, maar hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat ik blij ben, dat ik het heb laten doen.

Al met al heeft het me al heel veel tijd gekost en ben blij dat ik een knoop heb doorgehakt. Toch blijf ik erbij dat acceptatie het mooiste is, wat je kan doen, maar kennelijk was dat voor mij niet weggelegd. Wel ben ik blij dat ik al 10 jaar kampt met haaruitval en dat er maar een goede 2000 grafts zijn ingepland. De middelen slaan goed aan en ik hoop dan ook dat er mensen zijn die iets aan mijn verhaal hebben, want daar is het mij om te doen. Wellicht die in hetzelfde schuitje zitten als ikzelf en ook lang zitten te twijfelen. Ik kan je alleen na een jaar pas zeggen of het een verstandig besluit is geweest of niet.
Ik hoop dat het haar mij straks minder bezig houd en dat ik niet meer zo vaak op haarweb te vinden bent, maar de tijd zal het uitwijzen.
Inmiddels ben ik 32 jaar oud en word ik bijna 33 en de foto’s krijg ik over 2 weken, dus die kan ik jullie nog niet laten zien, maar zodra deze binnen zijn, zal ik ze op het forum zetten.

Mochten er mensen vragen hebben of andere dingen willen weten, laat het me gerust weten, want ik ben er alleen maar op uit om andere mensen ook te helpen met hun beslissingen.

Groet,

Hektor

Ps. Antonieh bedankt dat je me thuis heb uitgenodigd om 2,5 uur over alleen maar haar problemen te praten J en Mgreen bedankt dat je naar Hoog catherijne wilde komen om je verhaal te doen en ook Wolly bedankt voor het telefonisch contact!
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 14:00   #2
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Leuke uitgebreide verhaal!
Alleen 13000 euro 3 jaar geleden? daar kan ik met mijn verstand niet bij
Tegenwoordig is Ac voor 2000grafts toch richting de 5000euro ofzo? weet wel dat hun aan de dure kant zijn maar 13000?
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 14:25   #3
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Lekker verhaal he .

Ja toen hadden ze me op 3200 grafts geschat. Doe dat keer 3,95 per graft en dan kom je uit op zo'n 13000 euro, maar dat was toen he .


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Leuke uitgebreide verhaal!
Alleen 13000 euro 3 jaar geleden? daar kan ik met mijn verstand niet bij
Tegenwoordig is Ac voor 2000grafts toch richting de 5000euro ofzo? weet wel dat hun aan de dure kant zijn maar 13000?
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 16:05   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Mooi verhaal en je zult ongetwijfeld over een jaar heel blij zijn met het resultaat!

Het knapste vind ik nog dat je het meer dan twee uur met Anthonie hebt uitgehouden...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 16:13   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Goed zo. Pictures please??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 16:15   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Goed zo. Pictures please??
Lees eens een keer goed: Inmiddels ben ik 32 jaar oud en word ik bijna 33 en de foto’s krijg ik over 2 weken, dus die kan ik jullie nog niet laten zien, maar zodra deze binnen zijn, zal ik ze op het forum zetten.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 17:28   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Lees eens een keer goed: Inmiddels ben ik 32 jaar oud en word ik bijna 33 en de foto’s krijg ik over 2 weken, dus die kan ik jullie nog niet laten zien, maar zodra deze binnen zijn, zal ik ze op het forum zetten.
Ja dude. Het gaat om de foto's vooraf en de ontwikkeling nadien...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 19:32   #8
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
De foto's zijn gemaakt door Feriduni, ook vooraf en tijdens de behandeling, maar die krijg ik pas over 2 weken, dus nog even geduld...

@Ambo Haha...nou het is goed uit te houden hoor met Antonieh .

Momenteel heb ik toch zwellingen zeg. Ik zie er echt niet uit gewoon. Dikke neus en mijn ogen staan op half 7...en ik zie dat het toevallig ook half 7 is !
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 20:31   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Momenteel heb ik toch zwellingen zeg. Ik zie er echt niet uit gewoon. Dikke neus en mijn ogen staan op half 7...en ik zie dat het toevallig ook half 7 is !
Wees gerust, met een paar dagen zijn je zwellingen verdwenen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 21:19   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
De foto's zijn gemaakt door Feriduni, ook vooraf en tijdens de behandeling, maar die krijg ik pas over 2 weken, dus nog even geduld...

@Ambo Haha...nou het is goed uit te houden hoor met Antonieh .

Momenteel heb ik toch zwellingen zeg. Ik zie er echt niet uit gewoon. Dikke neus en mijn ogen staan op half 7...en ik zie dat het toevallig ook half 7 is !
Ik ben altijd goed voor mijn gasten, daarvoor zijn ze te zeldzaam. Hektor was geloof ik de 5e keer dat ik visite had, mijn oma ergens in 2004 een paar keertjes, mijn ouders vorig jaar nog ergens, mijn zus die drie jaar geleden ineens even langs kwam met mijn neefje en de verzekeringsagent in 2003 toen ik mijn huis net had, gingen hem voor

Bij die zwellingen helpt koelen en bewegen. Ga een stukje wandelen later vanavond, voor het slapen gaan. Wat vaker even douchen is ook lekker

Maaruh, leuk om je verhaal te lezen, Hektor, ik wacht in spanning het vervolg af!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 22:33   #11
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Ik zie eruit jongens, of ik gister met Mike Tyson in de ring heb gestaan.... niet normaal. Mijn ouders zagen me en lagen helemaal in een deuk. Je lijkt wel een imbeciel zeiden ze....

Hopelijk trekt het snel weg. Ja ik gebruik een ijspak voor op mijn voorhoofd en drink water en wandel ook, maar nog weinig resultaat.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 22:39   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Ik zie eruit jongens, of ik gister met Mike Tyson in de ring heb gestaan.... niet normaal. Mijn ouders zagen me en lagen helemaal in een deuk. Je lijkt wel een imbeciel zeiden ze....

Foto's, foto's....

Bij Limbo is het trouwens nooit meer goed gekomen daarna...


http://www.youtube.com/watch?v=pwfdTndbNfA

Laatst gewijzigd door Ambo; 7 juni 2010 om 22:41
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 23:19   #13
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hey Hektor,

Mooi duidelijk verhaal. Inderdaad, acceptatie is het toverwoord. Maar op jouw leeftijd vind ik een haartransplantatie wel een verantwoorde keuze.
Ik ben benieuwd naar het resultaat straks.

Succes,

Henk.

Laatst gewijzigd door Henk; 8 juni 2010 om 00:08
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 01:01   #14
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Hey Hektor,

Goed man dat je toch de knoop heb doorgehakt Je zal er vast geen spijt van krijgen!
Bij mij is mijn haar al meer dan 10 cm groeit als kool!
Ik zal snel weer eens wat fotos posten.
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar jou fotos, iig veel haargroei toegewenst
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 23:32   #15
olaf1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2010
Berichten: 17
Fina

Hey Hector,

Waar koop jij je fina? Ben op zoek naar een goed adres...Succes met het herstel!
olaf1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn FUE behandeling van 2000 grafts bij Pro Hair vin79 Chirurgische behandelingen 130 27 mei 2010 22:28
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 11:19
"Wordt het zustertje niet moe!" hairobservator Chirurgische behandelingen 86 3 januari 2007 17:22
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.