Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2010, 21:16   #1
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Vrouwen die een FUE hebben ondergaan

Dag dames,

Ik zou graag voor en na foto's willen zien van de dames die een FUe behandeling hebben ondergaan. Ik heb over een aantal maanden een afspraak staan maar twijfel nu weer ineens en ben bang dat het gewenste resultaat niet behaald zal worden. Ik wil mijn haargrens verlagen/opvullen. Ongeveer 1000 á 1200 grafts heb ik hiervoor nodig.

Grt.
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2010, 23:25   #2
ijdeltante
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2010
Berichten: 1
Ik ben ook erg benieuwd naar voor en na foto's! Ik ben nieuw hier, buiten dat ik al lange tijd hier een hoop info zit te lezen. Ik wil zelf ook ontzettend graag mijn inhammen op laten vullen en tevens misschien haargrens iets verlagen maar vind het zo ontzettend eng... Ben benieuwd hoe jij alles ervaart Narcis, jij bent al een flinke stap verder dan ik! Groetjes en veel succes!
ijdeltante is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 23:15   #3
orchidee72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2010
Locatie: Mil
Berichten: 9
Hoi Narcis,
ook ik zit te denken aan een FUE behandeling bij Dr Eberson te Gouda.
Weet nog niet of het uberhaupt zinvol is met mijn androgenetica. Maar dat is aan hem om te bepalen als ik binnenkort op gesprek ga. Ik doe dit voordat ik de overstap maar naar haarwerken. Er gaat toch niet boven eigen haren ipv niet echte. Maar als het niet mogelijk is sluit ik dat boek en ga ik verder op zoek naar wat voor mij plezierig werkt.
Dus heb je het al laten doen ?
Hoe beviel het ?
Graag hoor ik van je

Groet
orchidee72 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2010, 00:15   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Orchidee,
Bij de vrouwelijke vorm van AGA, kan helaas geen transplantatie gedaan worden, omdat alle donorharen eveneens reeds in meer of mindere mate aangetast zijn.
Ook is het ondoenlijk om tussen bestaande haren te planten, dus het gebied bovenop zou kaalgeschoren moeten worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 20:18   #5
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Hallo,
Ik heb meer dan 10 jaar geleden een haartransplantatie (FUT) laten uitvoeren en het geeft niets van resultaat opgeleverd. Bij AGA is het inderdaad zoals Hanna zegt geen oplossing. Ik kreeg dit ook te horen van de dermatologe waarbij ik sinds begin dit jaar een behandeling volg.
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 13:35   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamamarleen Bekijk bericht
Bij AGA is het inderdaad zoals Hanna zegt geen oplossing.
Dat geldt alleen voor de vrouwelijke vorm van AGA, dus diffuus haarverlies rondom het hele hoofd. Bij de mannelijk vorm van AGA (terugtrekkende haarlijn, inhammen) is haartransplantatie wèl mogelijk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 11:20   #7
angel79
angel79
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 9
Hoi Narcis,

Ik heb last van de vrouwelijk vorm van AGA en ik heb begin juni dit jaar een haartransplantatie via FUE ondergaan. Als je wil kan ik foto's toesturen, van voor en nu. Stuur maar je mailadres via een persoonlijk bericht.

Het zie er nog niet heel indrukwekkend uit, maar mijn haar grens is in ieder geval verlaagd en mijn inhammen opgevuld. Ik kan nu sinds maanden weer zonder haarband naar buiten. Want er is bij mij ook een stukje haar weggeschoren, zodat ze er goed bij kunnen.

groetjes,
Angela
angel79 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 12:50   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Angela,
Een terugtrekkende haargrens en inhammen wijst op de mannelijke vorm van AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 16:17   #9
angel79
angel79
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 9
Mijn excuses Hannah, ik tikte te snel en gebruikte twee uitdrukkingen door elkaar. als ik mensen uitleg wat er met mijn haar aan de hand is, dan vertel ik dat ik de vrouwelijk variant heb van mannelijke kaalheid en ik ben gediagnosticeerd met AGA, vandaar...
angel79 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2010, 23:36   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij de vrouwelijke variant van mannelijke kaalheid is transplantatie niet mogelijk, want dan zijn alle haren rondom het hele hoofd niet geschikt als donor. Een zichzelf respecterende chirurg zal in dat geval geen ht doen.
Jij hebt dus de mannelijke variant of een onbetrouwbare chirurg.

Zelf heb ik beide varianten, ook geinig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 12:26   #11
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Wat je zegt klinkt logisch, Hanna. Een dermatoloog heeft mij om deze reden ook afgewezen voor een HT. Toch vind ik het heel tegenstrijdig met wat er in de media gezegd wordt. Ik zie regelmatig foto's van vrouwen met diffuus haarverlies (volgens AGA patroon) die toch een HT hebben ondergaan. Ik kan mij ook nog een tv-uitzending herinneren, waarbij een vrouw met AGA een HT liet doen. Dat was deze bij Transhair.
Bij AGA is het toch zo dat de haren uit het donorgebied nog redelijk gezond zijn en getransplanteerd kunnen worden? Of is dat bij vrouwen anders? Ik ben dus ook afgewezen voor een HT, maar de haren in mijn donorgebied zijn volgens mij nog vrij gezond (even afkloppen!)...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij de vrouwelijke variant van mannelijke kaalheid is transplantatie niet mogelijk, want dan zijn alle haren rondom het hele hoofd niet geschikt als donor. Een zichzelf respecterende chirurg zal in dat geval geen ht doen.
Jij hebt dus de mannelijke variant of een onbetrouwbare chirurg.

Zelf heb ik beide varianten, ook geinig.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 18:52   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Bij AGA is het toch zo dat de haren uit het donorgebied nog redelijk gezond zijn en getransplanteerd kunnen worden? Of is dat bij vrouwen anders? Ik ben dus ook afgewezen voor een HT, maar de haren in mijn donorgebied zijn volgens mij nog vrij gezond (even afkloppen!)...
Het is een beetje als bij een man met inhammen haren vanaf zijn nog amper uitdunnende kruin op de inhammen inplanteren, Moorea. Zelfs al is ie daar nu nog niet kaal, zijn type kaalheid maakt de kruin een heel twijfelachtig donorgebied.

Bij AGA met het vrouwelijke uitvalpatroon ... heel diffuus overal dus ... kun je helemaal niet vertrouwen op de haarkrans voor een veilige transplantatie. Haren die daar nu nog goed lijken, kunnen over een jaar wel weg zijn. En als je ze dan voorop hebt geplant, dan verdwijnen ze ook daar.

Pas heel erg op met een ingreep dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 22:31   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Ik ben dus ook afgewezen voor een HT, maar de haren in mijn donorgebied zijn volgens mij nog vrij gezond (even afkloppen!)...
Bij de vrouwelijke vorm van AGA worden alle haren langzaam maar zeker dunner in diameter en in aantal, ook al zie je dat niet direct met het blote oog; bovenop wordt het 't eerste zichtbaar, maar alle haren zijn aangetast.

In het reclamefilmpje zie je geen FUE, maar een ouderwetse FUT: na 5.12 minuten wordt op het achterhoofd een stuk kaalgeschoren, waaruit een reep huid met haren wordt weggesneden en daardoor ontstaat een groot litteken wat niet getoond wordt in deze video.

Alles wordt zeer rooskleurig voorgesteld en er wordt niet bij verteld dat, als er überhaupt voldoende gezonde donorharen aanwezig zouden zijn en de ingreep zou slagen, de vrouw levenslang anti-androgenen zal moeten blijven slikken om te voorkomen dat de transplantaten (en de rest van haar haren) uitvallen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 23:24   #14
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Ok Anthonie en Hanna, dat is dan helemaal duidelijk, dankjewel. Wel even schrikken dat de haren die nu nog gezond lijken waarschijnlijk dus ook al aangetast zijn. Ik had altijd nog zoiets van; ik heb tenminste nog 'gezonde haren' op mijn achterhoofd/nek. Maar die kunnen dus ook langzaam aan verdwijnen...

In de media wordt het inderdaad ook wel rooskleuriger voorgeschoteld, daar was ik me wel bewust van.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2011, 21:28   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Ok Anthonie en Hanna, dat is dan helemaal duidelijk, dankjewel. Wel even schrikken dat de haren die nu nog gezond lijken waarschijnlijk dus ook al aangetast zijn. Ik had altijd nog zoiets van; ik heb tenminste nog 'gezonde haren' op mijn achterhoofd/nek. Maar die kunnen dus ook langzaam aan verdwijnen...

In de media wordt het inderdaad ook wel rooskleuriger voorgeschoteld, daar was ik me wel bewust van.
Sorry Moorea, maar ik ging er van uit dat je (zoals die mevrouw in het filmpje) een typisch vrouwelijk haaruitvalpatroon had. Dus heel diffuse uitdunning. Ik heb niet echt verstand van AGA bij vrouwen, maar als vrouw kun je ook een mannelijke variant hebben, waarbij je inhammen krijgt, maar waarbij je net als mannen toch een volle haarkrans houdt? Ik kan me voorstellen dat je dan wel donorhaar uit de krans kunt gebruiken.

In ieder geval, als je ergens op consult gaat, dan zul je goed beslagen ten ijs moeten komen en flink door moeten vragen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gebruik bij vrouwen lanne Haarproblemen bij vrouwen 298 19 mei 2009 17:53
Onderzoek: 1 op de 3 vrouwen heeft last van dunner wordend haar of haarverlies Hers Haarproblemen bij vrouwen 3 11 oktober 2008 09:15
Bericht uit Elsevier Bernou1 Hirsutisme - Algemeen 13 2 juli 2008 10:15
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
Vrouwen met AGA hebben een grotere kans op insuline weerstand kevin Haarproblemen bij vrouwen 3 1 maart 2007 15:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.