Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 mei 2016, 22:27   #1336
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Mooi om te horen Gregori. Hoe ervaar jij jouw MHP in daglicht en kunstlicht?
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 00:12   #1337
Gregori
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2015
Berichten: 97
Geslacht:
Beste Haarzoeker,

Ik ervaar mijn MHP als zeer aangenaam en het geeft mij zelfvertrouwen.
De feit is en blijft dat iemand(zoals ik) die een MHP heeft ondergaan zelf zeer goed van op de hoogte is dat het een MHP is, en dan kan het wel eens zijn dat het jou opvalt dat het een MHP is, juist omdat je het weet. Snap je me?

Maar de meeste mensen die iemand aanschouwen met een MHP hebben totaal niet door en geen (flauw) benul dat het een MHP is,ook al kijken zij naar jou hoofd. Omdat ten eerste een goede en correcte MHP niet te onderscheiden is van een echt hoofd met vol met haar stoppels, en daarnaast omdat zij niet zo kritisch kijken als jij zelf op bepaalde momenten/situaties omdat het jou opvalt juist omdat jij het weet dat het een MHP is.

Maar ik ben zeer positief betreft mijn MHP, en ik ben blij dat ik het ondergaan heb. Dat is mijn ervaring van mijn MHP dat ik nu ruim een jaar heb. Dus ik ben zeer tevreden, en zelfs bij grote twijfel dan laat ik jaarlijks mezelf even controleren bij BCN, en als het nodig is onderga ik eventueel een Touch up. En dan kan ik er weer een jaar tegen vol met zelfvertrouwen en een goed gevoel.

Laatst gewijzigd door Gregori; 4 mei 2016 om 00:21
Gregori is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 20:47   #1338
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Gregori,
ik ben het 100% eens met wat je hieronder hebt geschreven.
Ik ben voor het eerst in 2012 met BCN in aanraking gekomen en na mijn basisbehandelingen en inmiddels wat touch-up's nog steeds voor de volle 100% tevreden. Ik zal daar nooit meer weggaan. Het is heerlijk om behandelaars op dit gebied te hebben die je voor de volle 100% kunt vertrouwen. Waar vind je dat nog?
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 21:13   #1339
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Pablo, hoe ervaar jij je mhp in zonlicht en kunstmatige verlichting? Indien je een derde behandeling hebt gehad ben ik benieuwd wat het verschil was tussen de tweede en derde behandeling.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2016, 21:00   #1340
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Ik heb destijds als basis 4 sessies gehad. De laatste 2 waren daarbij wel veel korter dan de eerste 2. Wel moet je daarbij bedenken dat ik behoorlijk wat littekens had overgehouden van vroegere HT's. Kijk maar in mijn fotoalbum. Mijn grootste verandering lag tussen de 1e en 2e behandeling. Bij de 3e en 4e behandeling werd het door Jeffrey en Isabelle nog verder geperfectioneerd.
Inmiddels ben ik een aantal keer terug geweest voor een touch-up, vorige week nog eentje gehad. Daar houd ik standaard een jaar voor aan. Het ziet er daarna weer super opgefrist uit, dus voor mij is dat zeker de moeite waard en blijf ik zo ook doen.

Voor wat betreft zonlicht heb ik geen ervaring omdat ik sinds mijn mhp in de zon altijd een pet draag. Ik zit nooit met mijn mhp pal in de zon. De zon is er (helaas) niet goed voor dus die keuze was voor mij dan ook niet zo moeilijk om de zon te mijden voor mijn mhp.
En hoe het er uitziet met kunstlicht weet ik eigenlijk niet. Eerlijk gezegd boeit me dat ook niet echt. Ook met gewoon haar zie je met verschillende lichtinvallen soms vreemde dingen dus ik heb me dat eerlijk gezegd nooit afgevraagd. Licht kan nu eenmaal vreemde uitwerkingen hebben. Maak maar eens verschillende foto's met verschillende lichtinvallen. Kijk maar eens hoe donker of licht je je mhp eruit kan laten zien met foto's als je afwijkende lichtinvallen gebruikt.
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2016, 19:37   #1341
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarzoeker Bekijk bericht
@Edwin, Pablo, of eventueel nog anderen. Hebben jullie 2 of 3 sessies gedaan en in hoeverre maakte de derde sessie verschil? Ben aan t denken voor een eventuele 3e sessie om het een tintje donkerder te maken. Overdag in een kamer bij normaal licht is mijn mhp goed zichtbaar . Echter in de zon en bij kunstmatige verlichting bijna niet.
In derde sessie was vooral voor verdere verdichting en heb ik mijn haarlijn een kleine cm lager gezet. Ik denk niet dat dit opviel bij anderen, die intussen aan de MHP gewend waren geraakt. Door de verdere verdichting wordt het zo ie zo wat donkerder van aanzicht maar verschil is niet zo groot als tussen sessie 1 en 2.

Herken het wel een beetje dat bij fel zonlicht en bij sterke kunstmatige verlicht nog de MHP minder opvalt en je weer kaal lijkt, maar dit is bij mannen die dunner haar hebben ook het geval.

Ben vorig jaar zomer de zee in gelopen en in felle zon selfies gemaakt. En hoewel de MHP minder duidelijk is, zie ik op de foto's wel een haarlijn van de MHP. Eerlijk als je van verder af foto's neemt valt de MHP niet zo goed op. Eigenlijk interesseert me dat niet meer, mijn zelfvertrouwen heeft een boost gehad en dat uit je toch van dichtbij niet waar

Een tintje donkerder heb ik ook wel eens aan gedacht, maar dat was eerder in de maanden direct erna, dan nu een jaar later dat ik mijn MHP heb laten zetten. Zelfs bij de touch up die ik binnenkort laat doen ga ik niet vragen om het donkerder te maken, maar overweeg ik wel mijn haarlijn nog iets lager te zetten. Heb nog altijd een hoog voorhoofd dus moet kunnen.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2016, 23:05   #1342
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Natuurlijk is het na elke behandeling weer iets meer verdichting.
Dat lijkt me logisch. Maar zoals al gezegd vond ik de vooruitgang tussen de 1e en 2e behandeling voor mij persoonlijk het grootst.
Maar ook na bijvoorbeeld een touch-up vind ik het verschil weer duidelijk te zien. Althans zelf zie je dat dan erg goed vind ik. Ik denk wel dat anderen er nauwelijks iets van merken maar wat maakt dat uit. Het gaat immers toch om je eigen goede gevoel en zelfvertrouwen dat je erdoor krijgt
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2016, 01:47   #1343
Gregori
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2015
Berichten: 97
Geslacht:
Nu dat ik de eerste en tweede sessie samen en de laatste derde sessie apart ondergaan heb wat een MHP een volledige en correcte MHP maakt. En daarnaast ook alreeds een extra Touch up heb ondergaan, kan ik alleen maar zeggen dat het in zijn geheel er alleen maar steeds beter en mooier uit komt zien.

Daarom ben ik uiteindelijk toch zeker wel van plan om standaard een jaarlijkse Touch up te ondergaan bij BCN, ook al zou het helemaal niet echt nodig hoeven te zijn. Geeft me gewoon een goed gevoel en zelfverzekerdheid.

En zoals ik al zei, het komt in zijn geheel er elke keer alleen maar steeds weer mooier/voller/frisser en beter uit te zien na elke extra behandeling die je hebt ondergaan.

Laatst gewijzigd door Gregori; 19 mei 2016 om 01:52
Gregori is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 16:34   #1344
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Een tijdje geleden langs geweest bij BCN resultaat is echt top maar in de zon lijkt de MHP echt een stuk lichter dan binnen.. eigenlijk bijna onzichtbaar? Hebben jullie misschien tips in de vorm van byv cremetjes. Ik heb van hunzelf een gele tube gekregen wat het matter zou moeten maken maar zie niet heel veel verschil.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (34,0 KB, 187x gelezen)
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2016, 07:25   #1345
Gregori
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2015
Berichten: 97
Geslacht:
Beste Hallo12,

Dit lichter lijken in de zon geld ook voor personen met echt haar dat zeer kort geschoren is. Dus dit is geen vreemde/rare verschijning als iemand met geschoren haar in de felle zon staat. Maar je zal toch je MHP een beetje moeten beschermen tegen het UV-stralen van de zon.

Daar is een zeer goed product voor dat ook het glansen/glimmen van je hoofd verminderd en je hoofd een matterend aangezicht geeft. Zodat het lijken van minder haar boven op je hoofd ook minder lijkt.

Dat product is Biodermal 50+(SPF) Zonnefluide (matterend & niet vet).
Ik ben hier zelf zeer tevreden over, het is matterend en vooral speciaal om je MHP te beschermen tegen de UV-stralen in de (zomerse) zon.

Laatst gewijzigd door Gregori; 25 mei 2016 om 07:29
Gregori is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2016, 21:36   #1346
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Morgen touch-up gepland bij BCN. Eerste jaar met MHP vloog voorbij. Even getwijfeld of ik wel een touch up nu al wil doen en ik las ook op de BCN website dat maar een klein deel koos voor jaarlijkse touch-ups. Eigenlijk wel mooi, betekent dus dat de MHP bij een punt is gekomen dat een touch-up niet meer perse jaarlijks hoeft.

Toch maar een touch-up gepland om mijn haarlijn een beetje bij te werken.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2016, 12:25   #1347
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Vorig jaar april heb ik mijn haarlijn laten verdichten d.m.v FUE. Het resultaat en dichtheid zijn compleet conform verwachting.

Ik zou de dichtheid graag laten verhogen, alleen in een haartransplantatie heb ik geen zin meer. MHT lijkt mij een uitkomst!

Een vraag die iedereen (met een getransplanteerde kop haar) mijns inziens in overweging zou moeten nemen:


Ik ben 31, heb donkerbruin haar en soms hier en draag (bij de slapen) wat grijze haren. Op een gegeven moment word ik dus grijs. Ik heb begrepen dat de pigmenten t.z.t. aan te passen zijn (met laser), de kleur zwakt dan af zodat het mooi inmengt in het grijze haar. Mijn angst is; worden de getransplanteerde haren niet beschadigd door het gebruik van de laser?

Op de website http://www.smpdebate.com/ las ik het volgende:

"When using a laser to heat up and break down pigment deposits across your entire scalp, there is always a possibility that a small proportion of your remaining hair follicles will be caught in the crossfire, no matter how careful your laser technician is. The overall impact is likely to be small however, in fact most would say you could lose a maximum of 5% of your remaining hair under normal circumstances.

The only exception is transplanted hair, as this can be easier to kill off inadvertently. For this reason, the removal rate of transplanted hair can be as high as 20%."


Wat is jullie ervaring? Of de ervaring van de klinieken die hier aanwezig zijn?


Dank alvast!
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2016, 22:09   #1348
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Promise,

als je je haar zou afscheren dan zijn de haar stoppels grijs getint. Behalve bij rood haar. Alleen hoe blonder je bent hier lichter grijs de stoppels zijn en hoe donkerder je haar dan is grijs nagenoeg zwart.

De pigmenten zijn dus een grijstint van zeer lichtgrijs tot zwart.

Een MHP is dus een grijze waas, die dichterbij eruit ziet als duizenden haar stoppels niet van echt te onderscheiden. Mits je een shaven look hebt (haar lengte minder dan 1mm groot, liever nog korter).

Als je de pigmenten tussen je langere haren ik in laat zetten dan creëer je schaduw waardoor je haardos voller lijkt doordat je geen doorkijk meer hebt op je hoofdhuid. Let wel op dat je als je alsnog haarverlies hebt dan moet je wellicht de MHP bijwerken om consistentie in de haar dichtheid te hebben.

Maar je hoeft je pigmenten niet te laseren om ze grijzer te maken. Over tijd worden de pigmenten zo ie zo al wat lichter, dus grijzer. En het zou eerder weg laseren van de pigmenten zijn en opnieuw pigmenten zetten met een andere kleur.

De tekst van smpdebate gaat over dat laseren van pigmenten makkelijker is dan bij een tattoo (pigmenten zitten minder diep en pigment inkt is geen tattoo inkt) maar dat er altijd een gevaar is dat je de haarzakjes van haren beschadigd. Laseren van een MHP is dus ook niet zonder gevaar anders dan sommige klinieken je doen geloven die zoiets hebben van foutjes, te lage haarlijn, te strakke haarlijn of verkeerde grijstint kleur van de pigmenten laseren we wel even weg.

Zou me persoonlijk over grijs worden en een MHP geen zorgen maken, maar zeker niet laseren. Tenzij er echt zonder risico genaderd kan worden en de pigmenten lichter zijn te maken.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2016, 20:43   #1349
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gregori Bekijk bericht
Beste Hallo12,

Dit lichter lijken in de zon geld ook voor personen met echt haar dat zeer kort geschoren is. Dus dit is geen vreemde/rare verschijning als iemand met geschoren haar in de felle zon staat. Maar je zal toch je MHP een beetje moeten beschermen tegen het UV-stralen van de zon.

Daar is een zeer goed product voor dat ook het glansen/glimmen van je hoofd verminderd en je hoofd een matterend aangezicht geeft. Zodat het lijken van minder haar boven op je hoofd ook minder lijkt.

Dat product is Biodermal 50+(SPF) Zonnefluide (matterend & niet vet).
Ik ben hier zelf zeer tevreden over, het is matterend en vooral speciaal om je MHP te beschermen tegen de UV-stralen in de (zomerse) zon.
Hey Gregori,
Gebruik jij die Biodermal al? Ik ga nog steeds niet zonder pet in de zon. Ik ben eigenlijk veel te bang dat dat zo'n nadelige invloed heeft op de mhp zelfs met een factor 50+ heb ik mijn sterke twijfels. Ik heb dan het idee dat ik om de 5 min moet gaan smeren.
Zie jij geen nadelige invloeden op je mhp als je ermee in de zon gaat?
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2016, 12:58   #1350
Gregori
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2015
Berichten: 97
Geslacht:
Hey Pablo,

Ja, Ik gebruik zelf de Biodelmal 50+ Zonnefluide Matterend & niet vet.

Ik smeer mijn hoofd hiermee in als ik de zomerse zon inga. En het beschermd mijn MHP zeer goed. Natuurlijk hoe langer in de zon hoe meer je je hoofd moet zal beschermen door het nogmaals in te smeren of voor de afwisseling een petje op te doen.

Maar ik heb afgelopen jaar maar een paar keer een petje op gehad, en mijn hoofd ingesmeerd met Biodermal 50+ voor in de zomerse zon, en mijn MHP zag er na een jaar nog steeds goed en netjes uit volgens BCN toen ik bij BCN langskwam voor een touch up.

Het geheim voor een goede en mooie blijvende MHP is bescherming,verzorging en onderhoud van de hoofdhuid het gehele jaar door.

Laatst gewijzigd door Gregori; 11 juni 2016 om 13:00
Gregori is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
mht, tattoo


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foligain hektor Medicijnen/haargroeimiddelen 35 22 april 2018 21:32
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.