Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2010, 15:49   #1
sedef1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Berichten: 5
Unhappy HT in transmed Istanbul

Ik heb vorige jaar september naar transmed voor ht voor fue 2500 grafts.
Het is een nette kliniek,het belangrijkste is tuurlijk kwaliteit werk.gastvrije receptionist .daarna gesprek met de eigenaar dr mevr Melike.Zij had belooft kale plekken dicht te krijgen.Volgens haar is de 2500 grafts nodig ongeveer 6000 haartjes.Ik heb haar gevraagd hoe bepalen jullie aantaal grafts ,het wordt geteld zij ze ,na 7 uur was de operatie klaar.na een jaar resultaat ben ik ontevreden.vorige maand contact gehad ,fotos verzonden ,weer 2000 grafs nodig.ze hebben mij gelogen met 2500 grafts.niet te betrouwen aantal grafts.Transmed lijkt wel eerste hulp van ziekenhuis,per dag wordt 4 behandelijngen gedaan,haast werk ,verplegers lopen van ene kamer naar andere kamer,meestaal patienten uit oostbloklanden .ik ben zeer ontvreden over dit kliniek,als ik wist dat ook in Belgie kliniek was ben ik echt niet naar Turkije geweest,ik ben zelf Turkse afkomst ,wat ik in schiphol meegemaakt heeft is een drama,mareceases had eerst twijvels over de foto van passpoort en ik zelf,helemaal kaal geschoren rooie plekken ,ik maar proberen waar maken dat ik ben,en iedereen kijk je verbaasd naar je toe ,het heeft mij meer gekost dan prijzen in benelux landen. nu heb ik afspraak gemaakt kliniek prohair in belgie.wie heeft ervaring in prohair?is het daar betrouwbaar met aantal grafts?graag reacties.
grtjes,Teoman

Laatst gewijzigd door sedef1; 28 december 2010 om 13:09
sedef1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 16:59   #2
se7enty6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sedef1 Bekijk bericht
Ik heb vorige jaar september naar transmed voor ht voor fue 2500 grafts.
Het is een nette kliniek,gastvrije receptionist .daarna gesprek met de eigenaar dr mevr Melike.Zij had belooft kale plekken dicht te krijgen.Volgens haar is de 2500 grafts ongeveer 6000 haartjes.Ik he haar gevraagd hoe bepalen jullie aantaal grafts ,het wordt geteld zij ze ,na 7 uur was de operatie klaar.na een jaar resultaat ben ik ontevreden.vorige maand contact gehad ,fotos verzonden ,weer 2000 grafs nodig.ze hebben mij gelogen met 2500 grafts.niet te betrouwen aantal grafts.Transmed lijkt wel eerste hulp van ziekenhuis,per dag wordt 4 behandelijngen gedaan,haast werk ,ik ben zeer ontvreden over dit kliniek,nu heb ik afspraak gemaakt kliniek prohair in belgie.
grtjes,Teoman
Heb je geen fotos sedef? wat voor Norwood had je?
__________________
_________________

20-11-2010: 2200 grafts fue ht --> Hasan findik(zeer teleurstellend)
20-01-12: 1200 grafts fu ht --> Dr Rudi Reys
se7enty6 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 21:11   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sedef1 Bekijk bericht
nu heb ik afspraak gemaakt kliniek prohair in belgie.wie heeft ervaring in prohair?
Ik, onder andere. Je kunt mijn ervaringen teruglezen in mijn blog. Ik heb er 2 behandelingen ondergaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2010, 18:07   #4
sedef1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Berichten: 5
Anthonia ,is er mogelijkheid ook afgehaalde grafts te tellen?
sedef1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2010, 21:30   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sedef1 Bekijk bericht
Anthonia ,is er mogelijkheid ook afgehaalde grafts te tellen?


Er zijn drie mogelijkheden. Je kunt vragen of de mensen van de kliniek hardop meetellen, je kunt zelf meetellen en je kunt vragen of je een blik mag werpen op de uitgenomen grafts in het petrischaaltje zodat je een inschatting kunt maken van hoeveel het er zijn.

Als je een nare ervaring achter de rug hebt met een kliniek die mogelijk gesjoemeld heeft met aantallen, dan zal men wel bereid zijn om iets meer moeite voor je te doen.

Zelf heb ik bij het uitnemen meegeteld. Natuurlijk niet de hele tijd, maar ik kon tijdens de behandeling op mijn horloge kijken en af en toe telde ik dus vijf minuten lang mee. Die getallen vermenigvuldigd met de behandeltijd kwamen aardig in de buurt van wat mij verteld was aan aantallen grafts, dus ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Bovendien is het resultaat er ook gewoon naar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 17:41   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik ben ook bij prohair behandeld geweest , zeer tevreden van hun werk en resultaat...

als ik me niet vergis worden de grafts geteld met een kliksysteem , elke keer een graft eruit gehaald word klikken ze in het toestel dat het aantal grafts bijhoud...

ik heb me met grafts tellen niet beziggehouden
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 18:07   #7
Energie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2011
Berichten: 51
Geven ze geen garantie dan?ik bedoel als je je nieuwe haren verliest,wat dan?
__________________
Hou het maar vast,ik help je wel.
Energie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 19:04   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
als ik me niet vergis geven ze garanties dat zolang je originele donorhaar achteraan blijft groeien dat je ht-haar ook zal blijven groeien....

logisch van een kant aangezien ze van hetzelfde gebied komen....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 16:26   #9
sedef1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Berichten: 5
prohair geweest voor gesprek

Ik was vorige week prohair in wilrijk,voor consult gesprek.kliniek vondt ik klein 2de etage in drukke straat weg,de eigenaar vindt dat ik 3500 grafts nodig heeft 7000 euro ik vindt veel geld,ik benteleurgesteld teruggekomen.en ze hebben 5 /6maanden wachttijd ,of het waar is weet ik niet,tot nu toe kan geen een kliniek kan mij duidelijke aantwoord geven als ik ze vroeg bvb 1000 grafts betekent gelijk aan 1000 haar kanaltjes openen,zo begrijp ik dat ,of is dat niet zo.nu heb ik afspraak bij hairplus barendrecht ,wie heeft ervaringen in deze kliniek,ze zeggen we hebben 30 jaar ervaring,maar is het dan met dezelfde dokter of personeel,mond kan makkelijk praten.graag reactie over kliniek hairplus barendrecht en haschi in Amsterdam
sedef1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 17:22   #10
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
"tot nu toe kan geen een kliniek kan mij duidelijke aantwoord geven als ik ze vroeg bvb 1000 grafts betekent gelijk aan 1000 haar kanaltjes openen,zo begrijp ik dat ,of is dat niet zo."
nu heb ik afspraak bij hairplus barendrecht ,wie heeft ervaringen in deze kliniek,ze zeggen we hebben 30 jaar ervaring,maar is het dan met dezelfde dokter of personeel,mond kan makkelijk praten.graag reactie over kliniek hairplus barendrecht en haschi in Amsterdam

-Goh jammer dat je telleur gesteld bent in Prohair, maar op zich valt die prijs nog wel mee voor 3500 grafts, althans als je 7000 euro in je pocket hebt.
-Vreemd dat niemand duidelijk antwoord geeft op je vraag:
Ja 1000 grafts betekent in principe 1000 haarkanaaltjes (1000 prikjes).

-Grappig dat je intuitief al aanvoelt dat Hairplus in Barendrecht momenteel veel blabla doet over 30 jaar ervaring. Nee het zijn niet meer dezelfde dokter en een deel personeel is ook weg! De nieuwe arts daar is nog steeds onbekend!

-Hasci is als fue kliniek op zich goed maar extreem duur zeker als je 3500 grafts nodig hebt.
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 19:51   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Geld is relatief, het gaat er om hoeveel je ergens voor over hebt. ProHair is de goedkoopste kliniek die zonder vliegtuig te bereizen is. De prijzen zijn ook behoorlijk omlaag gegaan. Ik betaalde 4 jaar geleden nog met alle genoegen 5900 euro voor 1400 grafts bij ProHair. En ik heb geen seconde spijt dat ik niet nog een paar jaartjes gewacht heb

1000 grafts betekent 1000 folliculaire eenheden die stuk voor stuk in een gaatje/sneetje op je voorhoofd moeten worden geplant. Iedere graft bevat gemiddeld iets meer dan 2 haren (ca. 2,3), dus uiteindelijk krijg je er voorop dan 2300 haren bij.

Hairplus heeft heel veel ervaring, vooral met de zogenaamde strip- of FUT-methode. Met FUE zijn ze nu sinds ongeveer een jaar ervaring op aan het bouwen, maar het implanteren van haren is hetzelfde als met FUT, dus die ervaring is niet weggegooid.

HSI belooft meer dan alleen maar een FUE. Ze beloven ook hergroei in het donorgebied. Daarmee zou de hoeveelheid te transplanteren haren onuitputtelijk zijn, in tegenstelling tot FUE waarbij het na 6000 of maximaal 8000 grafts toch echt wel ophoudt. Als je over voldoende geld beschikt, dan kan het een heel goede investering in de toekomst blijken. Aangenomen dat ze hun belofte waar kunnen maken (en het bewijs daarvoor is nog steeds een tikkeltje dun).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 00:16   #12
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Ik vindt 3500 grafts voor 7000 euro echt niet duur hoor .Dat is slechts 2 euro per graft
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 10:41   #13
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
" mond kan makkelijk praten " Da's een feit!
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 13:55   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Er zit gewoon een groot verschil in inzicht.

Jij bent gebonden aan budget en kan klaarblijkelijk niet meer dan een x-bedrag uitgeven. Echter de klinieken schatten dat jij veel meer nodig hebt. Zij willen geen onrealitische verwachtingen scheppen en al helemaal geen ontevreden klant. In Istanbul is het ook allemaal niet vlekkeloos verlopen, gezien je verhaal. Beloftes, valse verwachtingen, teleurstelling...de hele reutemeteut.

Als je nu wederom teleurgesteld terug komt van een consult omdat een andere kliniek vindt dat ze jouw niet tevreden kunnen stellen met hetgeen wat jij wilt uitgeven, dan houdt het gewoon op.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 14:50   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben het volledig eens met Norwood. Je hebt kennelijk een beeld van wat je wil bereiken met een prijskaartje erbij. Maar de klinieken kunnen voor dat geld dus gewoon dat beeld niet leveren. Je hebt drie keuzes.

1. Zorgen dat je dat geld wel vindt;
2. Je verwachtingen naar beneden bijstellen (minder grafts);
3. Blijven zoeken naar de allergoedkoopste beunhaas ter wereld.

Als ze bij Prohair 3000 grafts aangeven, dan ben ik geneigd dat aantal serieus te nemen. Prohair heeft al de neiging conservatief in te steken, dus is dit echt het minimumgetal waarmee zij verwachtten dat jij nog tevreden zou zijn. Ik garandeer je dat je met 1500 grafts dan absoluut niet tevreden gaat zijn.

Voor Poseidon geef je geen aantal grafts aan. Maar aangezien het een dagbehandeling is, zijn er vast niet meer dan 2000 grafts mogelijk. Waarschijnlijk zelfs minder. ProHair blijft dan goedkoper per graft.

Maar geduld is een schone zaak. Wellicht worden behandelingen de komende jaren nog goedkoper. Er blijven tenminste nog steeds aanbieders van FUE bij komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.