Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2011, 21:31   #1
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Haaruitval, ben ik in de overgang??

Hallo,

Heeft iemand ervaring dat haaruitval te maken had met de voorbode van de overgang?
Ik ben dus bijna 42 jaar en heb sinds 3 jaar heel erg veel haaruitval.
Van een volle bos krullen is niet meer veel over.

Vooral boven op mijn hoofd wordt het dunner.

Nu zit het bij mij helemaal niet in de familie. Heb wel een stressvol druk leven, maar geen traumatische dingen meegemaakt.

Nu vraag ik me dus af of het zou kunnen dat mijn haar zo uitvalt omdat ik misschien wel richting overgang ga?

Het schijnt al 10 jaar voordat je echt in de overgang komt te beginnen met rommelen van je hormonen?

Heeft iemand ervaring hiermee, en evt. tips??
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2011, 23:35   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je hormonen beginnen te rommelen, merk je dat, als regelmatige menstruaties steeds vaker onregelmatig worden. Bij mij begon die ellende op mijn 44e en dat was volgens de artsen geen ongewone leeftijd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2011, 03:53   #3
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Hanna ben jij al zo oud Je had me moeder kunnen zijn hahahaha
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2011, 10:22   #4
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
overgang

Hoi Tobje,

Wanneer het inderdaad de overgang is, raad ik de Dianepil aan.
Die heeft mij geholpen!

Gr. Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 18:19   #5
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Hoi Granny,

Daar heeft mijn Huisarts het ook over gehad, maar ik reageer nogal op de pil. Ik had vroeger een hele lichte en had er al last van, dus ben nog wat huiverig.

De Diane is dat geen zware soort?

Maar goed, misschien eerst bloed laten prikken bij de Huisarts zodat ik zeker weet dat het met overgang te maken heeft.

Ik reageerde ook heel erg op hormonen met de zwangerschappen van mijn kinderen.
Had vroeger enorme bos krullen en na de geboorte van mijn eerst kreeg ik supersteil haar.......geen gezicht.

De krullen kwamen weer wat terug, maar na de geboorte van mijn volgende kindje,.........floep weer recht haar.

Iedereen dacht dat ik ze vroeger permanente, maar dat is dus echt een gevolg geweest van hormonen.

Nu heb ik mijn krullen weer terug, maar daarvoor in de plaats vallen ze weer allemaal uit......grrrrrrrrrrrrrrr wordt er wanhopig van.
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 21:03   #6
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Tobje, het is inderdaad verstandig om eerst bloed te laten prikken. Even zeker weten wat er aan de hand is.
In het geval van AGA (Alopecia Androgenetica)en dan ook nog in de overgang, is de Dianepil een oplossing. Eventueel in combinatie met Minoxidil.
Maar......ik ben geen arts. Ik praat uit eigen ervaring.
Sterkte en succes!
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 21:30   #7
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Volgens mij kan je al 10 jaar voordat je echt nooit meer ongesteld wordt, al overgangsklachten ervaren. Ik denk niet dat dit altijd al onregelmatige ongesteldheid zou moeten zijn. Dat kan wel, maar ik denk dat er al van alles al kan spelen en je nog steeds een regelmatige ongesteldheid kan hebben. Het gaat vaak ongemerkt al.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 01:43   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Volgens mij kan je al 10 jaar voordat je echt nooit meer ongesteld wordt, al overgangsklachten ervaren.
Als je echt nooit meer ongesteld wordt, is de overgang voorbij.
Daarom heet het "overgang".
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 12:18   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Kan inderdaad het begin van de overgang zijn. Ik ben 44 en ik ben ook al begonnen met dat feestje. De Diane(de echte) is een oplossing maar stress is ook een hele fijne trigger voor je haar. Het slimste is om te doen is kijken of de hoeveelheid haaruitval die je hebt naast het verloop je cyclus te leggen en kijken of er een overeenkomst is. Ik had vroeger heel veel last van de pil en de Diane is een zware maar daar had ik na 6 maanden veel minder last van en van de haaruitval ook.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 11:12   #10
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Hoi Agatha,

Tja, stress zeg je!

Wel toeval dat het uitvallen is begonnen een aantal maanden nadat ik naast mijn huishouden en kinderen weer ben gaan werken. Daarna nooit meer gestopt.

Toch vind ik mijn baan leuk, alleen de aantal uren zijn wat teveel, en dat kan helaas op dit moment niet minder.

Volgens de dermatoloog kan het daar echt niet aan liggen, maar ik weet wel zeker dat dit wel een meespelende factor kan zijn. Maarja....mannen begrijpen dat toch niet volgens mij.

Hij keek me ook maar een paar seconden aan en heeft verder op ferritine na geen onderzoek gedaan.

Maar ik ga zo de dokter bellen en even bloed laten prikken mbt evt. de overgang.

Het kan vanalles zijn........wist ik maar wat!
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 11:40   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Verwacht van je huisarts ook niet teveel. Met de overgang kan je niet zoveel of je zou hormonen moeten gaan slikken en dat doen ze terecht in dit stadium niet. Haaruitval bij vrouwen is een grijs gebied als het geen AA is of duidelijek Aga en dat is vaak ook een lange weg met vaak tegengestelde diagnoses. Het is echt een kwestie van uitproberen. Vervelend voor je dat je werk te zwaar voor je is en je het aantal uren niet kan verminderen. Als je last van stress hebt moet je je afvragen hoeveel problemen je tegelijk wil aanpakken en waar je je op moet richten. Maak een top 10 van dingen waar je je mee aan de slag wil en geef nummer éen meer tijd en energie dan de rest. Bepaal waar je haarzorgen komen en spreek een bepaalde tijd met jezelf af hoeveel je er per dag mag in stoppen om erover te piekeren en een tijdstip en meer niet. Zo kan je de boel een beetje in de handhouden. Succes.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 13:42   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tobje Bekijk bericht
Vooral boven op mijn hoofd wordt het dunner.
Dat lijkt toch verdacht veel op de vrouwelijke vorm van AGA, waarbij het haar rondom het hele hoofd dunner wordt, wat bovenop het eerste zichtbaar wordt.
Voor de zekerheid kun je het bloed nog laten controleren op eventuele tekorten aan vitaminen of andere mineralen en de schildklierfunctie.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2011, 08:52   #13
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
@ Agatha,

Ik zal inderdaad eens een lijstje gaan maken, kijken of me dat wat gaat helpen. Bedankt voor de tip.

@ Hanna,

Schildklier is ook al op getest, maar vitaminegebrek niet, alleen slik ik die ook al jaren bij. Maar je moet dan natuurlijk weer de juiste samenstelling hebben. Heb nu van de Tuinen, voor gezonde haargroei.
En de vrouwelijke AGA daar wil ik nog even niet aan denken, zou het heel erg vinden als het dat zou zijn. Maar ik blijf hoop houden dat het toch nog goed komt.
Maar diep van binnen ben ik er wel bang voor dat het misschien vrouwelijke AGA is.

Vanmiddag de dokter bellen voor een bloedtest mbt de overgang, dus ik hou jullie op de hoogte.
Fijn om een luisterend oor te hebben met tips waar je wat mee kan.
Hoor meestal, ach ja.....het zijn je haar maar, het valt niet op, het valt nog wel mee............ze moesten mij eens zien staan als ik moet douchen. Ik durf mijn haar bijna niet aan te raken, laat staan kammen.
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 13:56   #14
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
AGA kan getriggerd worden door de overgang (meer mannelijke hormonen) maar dat hoeft helemaal niet. Bij mij begon de haaruitval op m'n 28ste en aangezien ik dit jaar op mijn 40ste mijn tweede kindje gekregen heb, ligt het bij mij beslist niet aan de overgang. En als je dan weet dat het door de overgang komt, wat dan? Dan is er, behalve de pil en minoxidil gebruiken, niet veel anders aan te doen. Wel moet je inderdaad je stress aanpakken, want stress heeft een sterk versterkend effect op haaruitval (maar is eigenlijk alleen in extreme gevallen de enige oorzaak).
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2011, 11:32   #15
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Bij mij begon het al in de pubertijd, en dat hoor ik van meer vrouwen. Mijn haar werd snel vet en geleidelijk aan dunner.
Tijdens mijn 2 zwangerschappen een volle bos, voor mijn doen. En 3 maanden na de bevalling kwam het er met bosjes weer uit. Dat waren nare tijden!!!
granny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
haaruitval in samenhang met overgang Marianne Milten Haarproblemen bij vrouwen 3 7 februari 2005 00:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.