Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 7 januari 2005, 12:36   #241
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
nou voor de mensen die graag willen weten wat mijn ervaringen met minoxidil zijn hier dan:

ben in mei ergens met minodil begonnen nadat ik dit mijn de dermatoloog had overlegd, ik had toen ook de keuze om met propecia te beginnen maar heb toch gekozen voor de minoxidil. Heb het constant gebruikt en dus niet overgeslagen zodat je de werking aantast. Zoals in mijn eerdere post stond kreeg ik na 6 maanden ongeveer last van hartkloppingen (af en toe), zeer irritant en dat lijkt me toch ook wel gevaarlijk.

Nou ff de resultaten: dit is dus zeer moeilijk te beoordelen, mijn haar is als ik kijk naar 8 maanden geleden en nou toch weer zeer achteruitgegaan (voorop dun). Inhammen heb ik niet eens zo erg last van maar het is puur het verdunnen van het haar voorop. Ik weet dus ook niet of minoxidil helpt voor de inhammen maar ik heb het idee dat het voor mij niet echt heeft geholpen.

Daar komt bij dat ik het wel een beetje zat ben met topicals zoals minoxidil omdat je je haren moet wassen. Wachten tot het droog is en dan minoxidil erin moet spuiten... en als je dan ook nog gel gebruikt is het natuurlijk klote om je haar nog in model te krijgen...

Dit zegt natuurlijk niet dat minoxidil niet werkt want voor sommige mensen zal het idd wel wat goeds doen maar voor mij helaas weinig, ik zeg alleen 1 ding: als je eraan begint denk er dan wel bij na dat je het lang moet gebruiken en dat topicals naar mijn menig gewoon zwaar irritant zijn...

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 13:03   #242
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Bedankt, ik gebruik het nu 2 maanden, maar zie totaal geen resultaat, heb zelfs het idee dat mijn inhammen snel groter werden toen ik er mee begon, ik weet het zelfs zeker dat dat gebeurde. Beetje zelfde verhaal als jou dus.

Ik zie het nog even aan, maar denk dat ik er dan gewoon mee stop te smeren. Begin steeds meer het idee te krijgen dat er toch echt niks tegen te doen valt

Ik ben echt benieuwd of mensen die het al langer dan een jaar gebruiken, wat die er mee bereikt hebben?
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 14:34   #243
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Minoxidil

Uit onderzoek is gebleken dat minoxidil het beste werkt in de kruin en juist minder bij de inhammen. Wat betreft de bijwerkingen van minoxidil het volgende. Gezien de oplossing van minoxidil in alcohol/propyleenglycol komt het regelmatig voor dat de huid erg droog wordt (gaat jeuken/schilferen)
Bij een van nature droge huid kan dit dus een probleem zijn. Raadpleeg een apotheek. Wellicht kunnen ze een ander oplosmiddel gebruiken.

Boeddruk. Omdat monoxidil van oorsprong een middel is tegen (heel) hoge bloeddruk is voorzichtigheid geboden als je een lage bloeddruk hebt.
Raadpleeg in dat geval je huisarts.

Succes ermee, Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 16:35   #244
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
op de officiele minoxidil-site (www.regaine.com) raden ze het gebruik van minox op de inhammen af.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 20:28   #245
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Inhammen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
op de officiele minoxidil-site (www.regaine.com) raden ze het gebruik van minox op de inhammen af.
Vraag me af wat de reden precies is. Bij mij heeft minoxidil namelijk juist een positief effect op de inhammen.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 00:36   #246
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Ik heb die site bekeken, maar waar vind jij dat dan als ik vragen mag?

Ik kan het echt niet vinden
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 08:42   #247
rafke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 9
Minox zou enkel op een droge huid gebruikt mogen worden. Gaat de werking verloren (of is het zelfs slecht voor de haren) als het nog wat vochtig is?
En wat is droog? Hoelang moet je wachten na douchen? Hoelang wachten voor je gaat sporten (zweet)?
Als je gaat douchen 2 uur na het aanbrengen van minox (zodat het goed ingetrokken is), wordt de minox er dan uit gewassen? Ik bedoel: gaat de werking van minox verloren? Of heeft het zijn ding reeds gedaan?

grtz
rafke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 10:48   #248
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafke
Minox zou enkel op een droge huid gebruikt mogen worden. Gaat de werking verloren (of is het zelfs slecht voor de haren) als het nog wat vochtig is?
En wat is droog? Hoelang moet je wachten na douchen? Hoelang wachten voor je gaat sporten (zweet)?
Als je gaat douchen 2 uur na het aanbrengen van minox (zodat het goed ingetrokken is), wordt de minox er dan uit gewassen? Ik bedoel: gaat de werking van minox verloren? Of heeft het zijn ding reeds gedaan?

grtz
2 uur moet meer dan voldoende zijn, minoxidil is na ongeveer een kwartier wel goed ingetrokken denk ik, en je kan het idd beter op een compleet droge hoofdhuid gebruiken..
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 13:54   #249
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Vochtige huid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafke
Minox zou enkel op een droge huid gebruikt mogen worden. Gaat de werking verloren (of is het zelfs slecht voor de haren) als het nog wat vochtig is? [...]
Ik had gelezen op een forum dat een vochtige huid minoxidil te sterk zou laten opnemen in de huid.
Of dat klopt, weet ik niet.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 15:01   #250
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Ik voel me even geroepen iets te zeggen aangezien ik iemand ben die Minox meer dan een jaar gebruikt.
Als ik een tijdje minox niet gebruik, merk ik dit direct aan meer haaruitval. Wat het me heeft opgeleverd is lichte hergroei, vooral bij de linkerinham (rechts heb ik geen inham), en sterk verminderde haaruitval.
Het werkt bij mij heel duidelijk op gebieden die niets met de kruin te maken hebben. Dat ze dit zeggen heeft meer te maken met het feit dat dit niet onderzocht is denk ik. Anyway, dit zijn mijn ervaringen.
__________________
24 jaar

proscar
Minoxidil 5%
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 15:02   #251
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Klopt inderdaad, Ugh. Als je het gebruikt op een vochtige huid wordt het te goed opgenomen en heb je meer kans op systemische bijwerkingen (lage bloeddruk, extra haargroei op lichaam).
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 15:59   #252
foobar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2004
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Klopt inderdaad, Ugh. Als je het gebruikt op een vochtige huid wordt het te goed opgenomen en heb je meer kans op systemische bijwerkingen (lage bloeddruk, extra haargroei op lichaam).
ok, ik begrijp dat het dan beter wordt opgenomen... maar beter opgenomen worden is toch precies wat je wilt. Althans ik heb geen last van bijwerkingen, kan het dan nog steeds op nat worden aangebracht?

cu.
foobar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 19:53   #253
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallo1
Ik heb die site bekeken, maar waar vind jij dat dan als ik vragen mag?

Ik kan het echt niet vinden
ik kan het ook niet meer vinden

een paar weken geleden deed ik die test op de site, waarmee je kan bepalen of rogaine een oplossing is voor je. toen was een van de vragen nog of je frontaal of vertex haarverlies had. die vraag is er nu niet meer.

ik had toen aangeklikt "frontaal", en toen kwam er als advies uit dat rogaine daarvoor niet geschikt is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 19:55   #254
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Inhammen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
[...]ik had toen aangeklikt "frontaal", en toen kwam er als advies uit dat rogaine daarvoor niet geschikt is.
Kirkland geeft ook aan dat het alleen bedoeld is voor de vertex (kruin).
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 21:08   #255
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ah nou vind ik het toch nog op de site van MSNBC (de link die Cloud gaf over het TV-programma):

The manufacturer of Minoxidil says its product is most "appropriate" for men who have "gradual hair loss on the top of their scalp" and not for "frontal baldness."

[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.