Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2011, 20:23   #1
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
4000 grafts, 1750 euro, Cevre Hastani Istanbul

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Raoul en ik ben 45 jaar.
Ik zal mijn ervaring met jullie delen.

Ik ben in december 2009 met een vriend naar Istanbul gegaan naar de kliniek 'Cevre Hastani'.
We waren vooraf al geinformeerd hoe e.e.a. zou gaan en hoeveel het zou gaan kosten. De offerte vond plaats op basis van zelfgemaakte foto's.
Ons werd medegedeeld dat we de volgende dag al weer terug konden naar Nederland.
Toen we in het hospitaal waren, zagen we anderen die een HT ondergingen en kwamen al snel tot de conclusie dat de volgende dag terug gaan geen optie was.
Ze stellen het eenvoudiger voor dan het daadwerkelijk is in het kader van klantenwerving.
Ook heerste bij mij nogsteeds de twijfel of ik het wel wilde doen.
Daarbij is het ook nog eens zo, dat ik wel last heb van haaruitval, maar dat ik er eigenlijk (nog) prima uitzie en dat wel veel mensen zich afvragen waarover ik me druk maak.
We besloten om het niet te doen en desalniettemin bleven ze vriendelijk en er werd geen druk uitgeoefend en we mochten toch in het hospitaal verblijven en voor het verblijf werd een heel schappelijke prijs gerekend inclusief ochtend en avond maaltijd (zeer veel goedkoper dan een hotel).
Iedereen was zeer aardig.
De vriend met wie ik ging liet zich overigens niet meer voor de HT maar voor zijn rug behandelen, terwijl ik Istanbul onveilig maakte.

Nadat we weer in NL waren, bleef het echter toch aan ons knagen en aan de dagelijkse aanblik in de spiegels konden we ook niet ontkomen.
In de loop van 2010 kreeg ik een vriendin in Istanbul en na enkele malen in 2010 voor vakantie naar Istanbul gegaan te zijn, ging ik wederom in december 2010. De vriend kwam ook, maar laat in december.
Hij zou deze keer zeker de HT ondergaan en ik twijfelde nog.
Op 5 januari heb ik in het laatse uur mijn verstand op nul gezet en ging mee.

De bahandeling:
We konden allebei tegelijk geholpen worden door aparte teams.
Het begon met scheren en aftekenen van de gebieden op het hoofd.
Daarna kwamen wij in afzonderlijke steriele kamers.
Je mag plaats nemen op je buik op een operatietafel.
Eerst word je verdoofd hetgeen geen feest was.
Daarna begon het uren lang onttrekken van haar met wortels.
Daarna pauze met een maaltijd.
Daarna tonen ze je de onttrokken haren en tellen het voor je neus, hetgeen wel snel gaat.
Daarna het prikken van gaatjes, hetgeen het meest dragelijk was en het kortste duurde.
Daarna ving het urenlang herplaatsen van de onttrokken haren aan.
Volgens mij heeft de totale behandeling 8 uur geduurd, maar het kan ook langer geweest zijn.

Hoe heb ik het ervaren:
Ik spreek geen Turks en dat heb ik ervaren als een groot probleem.
Ik heb dan het geluk, dat mijn Turkse vriendin bij me was en tevens een vriend van Turkse afkomst, maar het is niet fijn als je niet rechtstreeks kan communiceren. De medewerkers aldaar spreken nauwelijks Engels en nemen al helemaal niet meer de moeite als je vrienden toch Turks praten.
Mijn vrienden reageerden echter niet als vertalers maar als woordvoerders met hun eigen inzichten en het leek alsof ik geen stem had, maar de vertaling van het gesprek mocht aanhoren nadat de dokter weg was, met als gevolg dat ik een boel vragen had die dus onbeantwoord bleven.
De behandeling is nooit een feest, maar wordt door de meesten goed ervaren.
In mijn geval was het minder fijn.
De verdovingspuitjes waren al erg genoeg, maar het had gewoon geen goed effect op mij. Ik heb het geheel als een marteling ervaren. Ik wilde maar weg en weg, maar bleef toch. Dit geldt zowel voor het onttrekken als het implanteren.
Het leek alsof de verdoving niet werkte bij mij.
En geloof me, dan is het helemaal niet pretig als je niet kan communiceren met de dames (het waren continue 3 dames die rouleerden met andere dames).
Aan het einde kreeg ik het kouder en kouder.
Plotseling werden er anderen bijgeroepen en op een gegeven moment stond een heel team om me heen.
De dokter zette de verwarming op heel hoog en voor me neer en ik bleef het koud hebben en kon niets.
Mijn vriendin werd er ook bij geroepen en zij trok me een gezicht van nog later dan half zes hetgeen, hoewel goed bedoeld, me nou ook niet echt beter deed voelen.
Aangezien ik ook niets meer kon en me verschrikkelijk voelde en ik daarbij bijna het gevoel kreeg dat iedereen aan mijn sterfbed stond zonder wat te kunnen doen.
De hoofd-arts begon aan mijn achterhoofd te prutsen en gaf op een gegeven moment het sein 'brand meester'.
Daarna werd er nog korte tijd doorgegaan met implanteren.
En niemand die de hele tijd mij duidelijk kon maken wat er nou aan de hand was, pfff....

Later op de avond kreeg ik alles achteraf te horen.
Kennelijk stopte een bloeding niet en reageerde ik niet op hun vragen (die in het Turks waren pfff).
Daarom kwam die avond laat ook nog een dokter langs.
Mijn vriendin was erbij gehaald gedurende de operatie om te vragen of ik bepaalde medicijnen gebruikte die ik niet had vermeld en waardoor de bloeding wellicht niet stopte.

Afijn, het ergste was achter de rug...
De dagen daarna slapen met een speciaal kussen om je hoofd recht te houden gedurende de slaap, opdat het ingespoten vocht zich niet over je gelaat gaat verspreiden (is niet schadelijk, maar wel letterlijk tijdelijk geen gezicht).
Geen slaap dus... Ik had teveel napijn op het achterhoofd / donorgebied.
Wel werd ik goed verzorgd door mijn vriendin.

Ik en de vriend zijn op 10 januari terug gegaan naar NL, als zeerovers.
Nou ja, als zeerovers, we hadden een doek over ons hoofd, hetgeen gelukkig geen probleem gaf bij de doorgang door de grenscontrole.

Ik ben gewoon met een grote haardos door het leven te gaan en heb daarom 3 maanden een low-profile aangehouden, hetgeen niet meevalt voor een feestbeest als ondergetekende.

Nu iets meer dan 4 maanden later is mijn oude haar genoeg terug om me vrij goed te voelen. Let the games, uh eh... the summer begin...;-)

Het betreft meer dan 4000 crafts voor 1750 euro in 8 uur.
Ik snap dat ongelofelijk is.
Voor de vriend waren het 3633 crafts voor dezelfde prijs, want ze werken met staffels (tussen 2 hoeveelheden crafts geldt dan dezelfde prijs bedoel ik).
Mijn donorgebied was groter.

Heel gek is wel dat ik nauwelijks last had van uitval van haartjes in de weken na de HT. Als ik een paar haartje aantrof in mijn hand bij het douchen of de volgende dag op mijn kussen was dat veel.
Bij de vriend van mij viel het bij bosjes uit.
Raar...

Ook komt het haar nog niet erg veel door bij mij. Dat snap ik niet goed met 4000 crafts.
Soms haal kan ik wel een bobbeltje / opgedroogt puistje verwijderen dat wat haartjes bevat.
Bij die vriend van mij is er spraken van een hele goede verdeling van het haar.
Wel heeft hij het heel kort en plat.
Ik doe het weer omhoog, waardoor er geen dekking plaats vindt en je wellicht daardoor kale plekken ziet mits je er echt goed op let..

Excuses als het misschien een lang verhaal is, maar sommigen kunnen hier wel wat aan hebben, denk ik.

Als de haren doorkomen, dan is dit een geweldige deal.
Geen wachttijden!
Omgang met personeel en mede-HT-ers is bijna als familie:-)
Mede-HT-ers zijn vaak NL-ers of Belgen, dus vaak wel samen doorstaan...;-)
Een probleem was wel de taal.

Indien gewenst volgen foto's, maar die moet ik selecteren en verkleinen, inzoomen.
Ik heb geen foto reportage, maar misschien wel genoeg om het verloop enigszins duidelijk te kunnen maken.

Jullie reakties, vragen etc zijn welkom...:-)

Groet,
Raoul

Laatst gewijzigd door raoul-01; 11 mei 2011 om 21:44
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 18:18   #2
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Wat een verhaal. Gelukkig is het nog goed gekomen.

Foto's zijn altijd welkom van voor en na je operatie. Kun je ook foto's van nu plaatsen?

Alvast bedankt
__________________
2500 grafts >> 12 Juli 2010 in Istanbul
3000 grafts >> 16 en 17 Januari 2012 bij Dr. de Reys
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 21:06   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Bedankt voor het verhaal.

Je hebt het bijna voor niets gekregen, wat een aantallen voor die prijs... Maar het was toch wel FUT (je hebt nu een litteken van oor tot oor)??

Het haar moet nu toch wel echt beginnen op te komen.

Ben benieuwd naar de foto's!

PS: zou je met de kennis van nu weer naar Turkije gaan of zou je het in Nederland doen, maar wel tegen een (veel) hogere prijs??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 20:29   #4
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Aanvullend op verzoek

Op verzoek hier wat foto's van nu, 4 maanden + 15 dagen na dato.

Het betrof geen FUT maar FUE!

(Snap dat het moeilijk voor te stellen is, zeker voor die prijs)

Ik zie wel wat nieuwe haartjes opkomen momenteel, maar ben tot de conclusie gekomen dat er al heel wat nieuwe haartjes waren gegroeid die niet uitgevallen zijn, maar het ziet er zo natuurlijk uit dat je het verschil niet ziet, zodat ik dacht dat het de oude haren waren. Echter, ik hoef nu niet veel moeite meer te doen om het goed ogend te maken en kaalheid te camoufleren, hetgeen wel moet betekenen dat het nieuw haar is.
Ik heb oude foto's maar dat is allemaal gecamoufleerd, dus echt goed het verschil laten zien zal niet gaan lukken....
(ik heb wel foto's van net gewassen haar die ik gemaakt had voor de offerte).
Maar in alle eerlijkheid heb ik ook een foto van boven genomen en dan zie je dan zie je genoeg kale plekken, al kan het een rol spelen dat ik mijn haar de lucht in kam....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haarweb-01.jpg‎ (39,2 KB, 415x gelezen)
Bestandstype: jpg haarweb-02.jpg‎ (89,9 KB, 436x gelezen)

Laatst gewijzigd door raoul-01; 15 mei 2011 om 20:41
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2011, 21:06   #5
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Pinocan, foto's van voor de HT ga ik wel me best voor doen, want snap dat het dan meer zegt... Ook voor mij in jullie commentaren.

Limbo, met de kennis van nu weet ik nog niet of ik het in NL gedaan zou hebben....
Ik moet eerst het resultaat afwachten.
Want als het resultaat uiteindelijk goed voelt en is, dan zal ik niet negatief terug kijken.

Ik durf een volgende HT nu niet echt aan en heb het ook niet direkt nodig, maar voor verdichting op gewenste plekken, zou ik zeker aan NL of BE denken...

Het is te vroeg om een resoluut antwoord te geven....
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 00:12   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
kan je paar fotos posten van na de behandeling ?

4000 grafts fue voor 1750 euro, das wel erg goedkoop...
de communicatie met de arts is wel belangrijk , als je pijn voelt moeten ze bijverdoven... als de verdoving niet helpt kunnen ze wel overschakelen op iets anders dat wel beter helpt...

daarover mocht ik bij prohair zeker niet klagen , ik heb totaal nergens pijn gehad en de operatie was eigentlijk heel vlotjes verlopen , behalve het feit dat je daar ligt te wachten kan ik niet echt zeggen dat het als een ingreep aanvoelde....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 08:34   #7
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Hoe vroeg na de behandeling moeten de foto's zijn?
Echt er na, of een paar dagen of iets langer?
De foto's van vlak erna zijn wat bloederig en ik weet niet of dat je wat gaat zeggen.
De foto's iets later bevatten ook 'witte' puntjes, en misschien bedoel je dat om te tellen en de verdeling te zien?
Ik heb zelf de puntjes proberen te tellen, maar het lijkt dan minder dan 4000.
Misschien dat e.e.a. onderhuids, of aan de nadere kant wat niet op de foto staat is, of dat ik gewoon niet goed tel...
De foto's vanaf een week daarna zijn schoner en dan ziet het er meer uit als een gewoon geschoren hoofd.
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 12:56   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
wel iets zoals bij mij , net na de behandeling , 3 tal dagen later , week later , enz

zo hebben we een beeld hoe je behandeling verlopen is
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 19:26   #9
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Een vlak-before-picture....

Foto op 22 december 2010 genomen.

Is noodzakelijk denk ik....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Before_22_dec_2010.jpg‎ (48,9 KB, 295x gelezen)

Laatst gewijzigd door raoul-01; 16 mei 2011 om 19:47
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 19:43   #10
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Hier een just after...
1 dag na de transplantatie....
Transplantatie: 5 jan 2011
dus pic is van 6 jan

Ik wil graag jullie mening horen....
Sommigen hebben ervaring...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg justafter_6_jan_2010_ikzelf.jpg‎ (109,9 KB, 361x gelezen)
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 19:56   #11
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
extra foto 9 jan 2011
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg justafter_6_jan_2010_ikzelf_02.jpg‎ (42,4 KB, 269x gelezen)
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 20:03   #12
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
19 feb 2011
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg justafter_6_jan_2010_ikzelf_03.jpg‎ (79,0 KB, 307x gelezen)
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 22:23   #13
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul-01 Bekijk bericht
Hier een just after...
1 dag na de transplantatie....
Transplantatie: 5 jan 2011
dus pic is van 6 jan

Ik wil graag jullie mening horen....
Sommigen hebben ervaring...
Ik sta eigenlijk verbaast. Naar mijn mening wijst niks op deze foto op 4000 grafts. Je kan de grafts haast tellen. Uiteraard een gigantisch gebied dus je mag niet verwachten dat ze heel dicht op elkaar staan, maar het waren wel 4000 grafts. Weet je zeker dat 't om 4000 grafts ging ? Met het haar wat je nog had en 4000 grafts erbij, zou je een prima resultaat moeten krijgen over enkele maanden. Zo niet, dan zou ik mijn bedenkingen hebben. Het is niet voor het eerst dat klinieken in Turkije lopen te goochelen met aantallen om zo de prijs te kunnen verantwoorden. Ook omdat je zegt dat het in 8 uur beklonken was. Ik begrijp dat allemaal niet. De beste klinieken/chirurgen doen een halve dag over 1200-1500 grafts en in Turkije worden zo maar 3000 tot 4000 grafts geimplanteerd in 6-8 uur ?!? Dat kan gewoon niet, ook al werken ze met een assistente meer. Maar laten we maar gewoon afwachten, net zoals bij enkelen anderen hier, het is enkel mijn eerste indruk op dit moment.

Overigens zo'n geschoren kop staat je goed.

Laatst gewijzigd door Lucky; 16 mei 2011 om 22:41
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 22:36   #14
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Ja, ik weet het zeker, want ik heb er ook nog eens zeer duidelijk over gesproken met de vriend met wie ik was. Ook heb ik een bevestigende brief getekend waarop dat aantal stond vermeld.
Ik had dus al wat vragen en dat is ook mede een reden waarom ik hier ben:
Kan het zijn dat ze gewoon een groot deel in de prullebak gegooid hebben?
Is er een deel onderhuids en komt pas later?
Was het wel kundig?

Aan spookverhalen heeft niemand iets. Hier moet iemand met kennis van zaken eerlijk op antwoorden.
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2011, 22:36   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Ik sta eigenlijk verbaast. Naar mijn mening niks op deze foto wijst op 4000 grafts. Je kan de grafts haast tellen. Uiteraard een gigantisch gebied, maar je was ook nog niet kaal. Weet je zeker dat 't om 4000 grafts ging ? Met het haar wat je nog had en 4000 grafts erbij, zou je een prima resultaat moeten krijgen over enkele maanden. Zo niet, dan zou ik mij bedenkingen hebben. Het is niet voor het eerst dat klinieken in Turkije lopen te goochelen met aantallen om zo de prijs te kunnen verantwoorden. Maar laten we gewoon afwachten, het is enkel mijn eerste indruk op dit moment. Het valt me gewoon op dat ze heel ver uitelkaar staan.
Bij een ruwe telling kom ik op een schatting van 1500 grafts. Het is lastig tellen hoor, de foto is niet heel duidelijk. Maar ik heb op gevoel het gebied in tweeën gedeeld, toen in vieren, toen in achten, toen in 16, en toen in 32 deeltjes. In een zo'n stukje telde ik 43 grafts, in een andere 47 ... met wat twijfel. Maar 32 x 45 komt dus eerder in de buurt van 1500 dan 4000.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.