Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2011, 15:35   #1
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Kosten haartransplantatie & financiering

Wat ik me afvroeg is of het mogelijk is om een transplantatie te ondergaan en in termijnen te betalen...laten we zeggen dat je transplantatie in totaal iets van 4.000 euro gaat kosten. Hoeveel mag je gemiddeld per maand betalen?
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 16:47   #2
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Wat ik me afvroeg is of het mogelijk is om een transplantatie te ondergaan en in termijnen te betalen...laten we zeggen dat je transplantatie in totaal iets van 4.000 euro gaat kosten. Hoeveel mag je gemiddeld per maand betalen?

K zou als k jou was even contact opnemen met de kliniek waar je zou willen gaan, weet je al waar?
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 18:30   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
de prijs hangt af van hoeveel grafts nodig zijn om je hoofd terug bij te vullen...

4000 euro is weinig geld hoor, daarvoor heb je niet echt veel grafts, heb je fotos van je huidige haarsituatie ? en wat wil je laten bijvullen, daarmee zou ik al een prijsschatting kunnen geven met de kliniekprijzen in mijn achterhoofd
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 19:56   #4
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Ik weet niet of je deze foto kunt zien...ik weet namelijk niet zo goed hoe ik foto's moet bijleggen haha...maar ik wil in ieder geval geen rechte haarlijn zeg maar...alleen wat dikkere inhammen om het zo maar even te zeggen...en ik zat te denken aan Feriduni omdat hij op internationaal niveau erkend is als een van de beste in Europa. Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar Hasson & Wong maar dat is net iets te ver weg op dit moment, en mijn kaalheid is nog niet genoeg gevorderd zeg maar om in aanmerking te komen voor hun reiskostenvergoedingsregeling. Ik ben trouwens 23 jaar en al kalend sinds...mijn 17e denk ik. Maar alleen op de haarlijn.
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 20:09   #5
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ferrundi rekend erg door ,als je niet kijkt op een 7000 euro of meer , dan kan je daar gerust gaan, als je het geld kan missen dan wel...
er zijn evengoeie klinieken in de buurt dat meer grafts voor minder geld geven en toch kwaliteitwerk leveren... ikzelf mag zeker niet klagen

en Hasson & Wong , daar zou ik wegblijven of ze lappen jouw een FUT op en rekenen het dubbele van de belgische klinieken....
zeker niet doen, want een kort geschoren kapsel is dan uitgesloten , en de ingreep is wel zwaar , ze snijden een hele strook huid weg en naaien dan de boel terug aan elkaar, terwijl fue de haartjes gewoon eruit prikt/boort, dit bespaard je een lidteken van oor tot oor...

toegeven dat Hasson & Wong hun gepresenteerde resultaten er indrukwekkend uit zien, maar allemaal die patienten zitten met lidtekens op het achterhoofd , en dan zullen ze zeker niet alle patienten tonen , maar enkel hun meest geslaagde gevallen....

er zijn goeie klinieken dichter bij de deur , ik denk niet dat de hele goeie klinieken op krediet werken, daarvoor leen je dit best bij familie , en stel een afbetalingsplan op , ofwel via een financieringskantoor maar daar betaal je je blauw aan intresten...

ik heb voor mijn ht een heel jaar gespaard , en wat overuren gemaakt en laten uitbetalen op mijn werk tot ik voldoende geld had en dan regelde ik een ht...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 21 mei 2011 om 20:12
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 20:47   #6
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Wat die littekens betreft bij Hasson & Wong...ze doen voornamelijk aan stripmethodes, klopt, maar als iemands kaalheid gevorderd is dan ziet het er echt niet uit als je de FUE-methode gebruikt om 10.000 grafts te implanteren...vandaar de stripmethode dus.

Wat ik wilde is...nou ja, mocht ik helemaal kaal worden de komende 10 jaar (en behandelingen als replicel of aderans nog niet op de markt zijn), denk ik dat ik het frontale gedeelte zou laten implanteren...en de kruin zou ik misschien ook wel doen, maar slechts een klein beetje...net genoeg om toppik te kunnen gebruiken en om de kaalheid daar te bedekken...

Wat die financiering betreft...7.000 is inderdaad heel veel...misschien als ik over 2 jaar advocaat word kan ik het me permitteren...om eerlijk te zijn vind ik de resultaten van prohair ook erg tegenvallen, behalve jouw resultaten...jij bent denk ik het beste resultaat van prohair tot nu toe, Wesley. Althans...dat vermoed ik.
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 20:54   #7
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik ben wel een van de enige dat lasers gebruikt heeft bij de genezing , ik vermoed dat die een heel gunstig effect op de grafts hebben gehad...
900mw raw laserpower op die ingeplante graftjes.... het is zowiezo uit onderzoeken al bewezen dat weefsel sneller geneest met lllt lasers , en doorbloeding verbeterd ook...
verder kan ik totaal niet klagen , de haarlijn , alles is heel mooi uitgewerkt... ze kennen zeker hun vak...
als je zeker bent dat je jouw haar nooit kort zal knippen , ja dan moet je zien of je het wil wagen aan FUT , bisanga doet ook FUT , dus ik zou zeker niet zover reizen voor een goeie FUT...
hij heeft ook filmpjes op youtube staan , dus mischien kan je deze even checken...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 21 mei 2011 om 20:59
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 20:57   #8
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Wat die littekens betreft bij Hasson & Wong...ze doen voornamelijk aan stripmethodes, klopt, maar als iemands kaalheid gevorderd is dan ziet het er echt niet uit als je de FUE-methode gebruikt om 10.000 grafts te implanteren...vandaar de stripmethode dus.
Deze zin begrijp ik niet. Niet iedereen heeft ff 10.000 grafts voorhanden. Ik heb ook altijd wel het idee dat de strip net iets meer groei met zich meebrengt dan FUE maar als je een FUE van 10.000 niks vind dan een strip evenzo niet. Zoveel groeiverschil zit er nu ook weer niet in. Ik ben het met Wesley eens, die japen van littekens op het achterhoofd zijn vreselijk. Als je vergevorderd kaal bent dan is een transplantatie sowieso nutteloos tenzij je tevreden kan zijn met een kale kruin. NW5 is de grens en zelfs dan moet je er heel heel veel grafts tegenaan gooien en een beetje geluk hebben.

Vind overigens prohair prima resultaten hebben bij enkele forum leden hier, maar misschien bedoel je de mensen die echt goed kalend waren zoals Wesley. Uiteraard zweer ik ook bij Feriduni. Ben er 3x geweest.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 21:03   #9
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Deze zin begrijp ik niet. Niet iedereen heeft ff 10.000 grafts voorhanden. Ik heb ook altijd wel het idee dat de strip net iets meer groei met zich meebrengt dan FUE maar als je een FUE van 10.000 niks vind dan een strip evenzo niet. Zoveel groeiverschil zit er nu ook weer niet in. Ik ben het met Wesley eens, die japen van littekens op het achterhoofd zijn vreselijk. Als je vergevorderd kaal bent dan is een transplantatie sowieso nutteloos tenzij je tevreden kan zijn met een kale kruin. NW5 is de grens en zelfs dan moet je er heel heel veel grafts tegenaan gooien en een beetje geluk hebben.

Vind overigens prohair prima resultaten hebben bij enkele forum leden hier, maar misschien bedoel je de mensen die echt goed kalend waren zoals Wesley. Uiteraard zweer ik ook bij Feriduni. Ben er 3x geweest.
10.000 grafts dmv strip ziet er toch wel beter uit dan 10.000 grafts dmv FUE. Dan heb je veel te veel witte puntjes op je hoofd.

Wat misschien ook wel mogelijk is als je kaalheid vergevorderd is, is een haartransplantatie voor het frontale gedeelte, en de rest bij Gho doen als je echt te weinig donor hebt...
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 21:03   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Wat die littekens betreft bij Hasson & Wong...ze doen voornamelijk aan stripmethodes, klopt, maar als iemands kaalheid gevorderd is dan ziet het er echt niet uit als je de FUE-methode gebruikt om 10.000 grafts te implanteren...vandaar de stripmethode dus.

Wat ik wilde is...nou ja, mocht ik helemaal kaal worden de komende 10 jaar (en behandelingen als replicel of aderans nog niet op de markt zijn), denk ik dat ik het frontale gedeelte zou laten implanteren...en de kruin zou ik misschien ook wel doen, maar slechts een klein beetje...net genoeg om toppik te kunnen gebruiken en om de kaalheid daar te bedekken...

Wat die financiering betreft...7.000 is inderdaad heel veel...misschien als ik over 2 jaar advocaat word kan ik het me permitteren...om eerlijk te zijn vind ik de resultaten van prohair ook erg tegenvallen, behalve jouw resultaten...jij bent denk ik het beste resultaat van prohair tot nu toe, Wesley. Althans...dat vermoed ik.
Dat eerste is een beetje onzin, met ver gevorderde kaalheid zijn 10.000 grafts met FUT ook niet mogelijk. Je moet dat litteken wel kunnen verbergen ... 10.000 grafts, uitgaande van een strip van 25cm, dan raak je 4 cm huid kwijt (gunstig gerekend met 100 FU per cm2 ... een flink kalend iemand heeft waarschijnlijk niet eens zoveel in zijn donor ....) ... de helft van de nog redelijk veilige donor. Dat krijg je niet netjes meer bedekt, zelfs niet als het echt een potloodstreepje zou zijn (wat het lang niet altijd is).

Ik denk juist dat bij echt ver gevorderde kaalheid FUE beter is. Je kunt op veel meer plaatsen haar weghalen dan bij FUT. En je kunt het mooi diffuus weghalen. Je donor wordt natuurlijk zichtbaar dunner, maar je kunt het implantatiegebied toch ook niet heel dicht inplanten. Daardoor zijn je donor en je implantatiegebied juist goed in evenwicht.

Voordeel van FUT is natuurlijk dat een grotere behandeling in één keer mogelijk is. Maar 100cm2 (10.000 grafts) in één keer uit je hoofd snijden doen ze toch echt niet, daar komt veel te veel rek op te staan.

Maar goed, als je een litteken niet bezwaarlijk vindt in een tijd dat er goede alternatieven zijn, dan moet je daarvoor gaan.

Enne, ik heb ook heel goede resultaten bij Prohair

(zie mijn blog)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 21:07   #11
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ze vergelijken het met de topresultaten van die 10.000 grafts patienten van hassan & wong, wat ze niet gelezen hebben is dat die gast ook dutasteride enz slikte , dat heeft de boel ook verbeterd, zeker weten...
ik slik ook dutasteride, mijn middenstuk was in perfecte conditie zei prohair en ervoor had ik ver geen haar meer bovenop....

toch even vermelden dat de topresultaten pas bereikt worden met medicijnen en haartransplantaties....

zonder medicijnen hts doen, dan zit je in een straatje zonder einde, tenzij je vele jaren elke keer je geld aan ht's wil uitgeven raad ik ten sterkste meds aan
je donor raakt toch ooit op hoor.... en dan sta je daar, dan moet je al haar vanonder je oksels enz ertussen steken.... plus dat weinige een 10.000 grafts donor hebben....
dat is voor de few lucky people

( no offence he rise , ik spreek in het algemeen )
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 21 mei 2011 om 21:10
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 21:10   #12
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
10.000 grafts dmv strip ziet er toch wel beter uit dan 10.000 grafts dmv FUE. Dan heb je veel te veel witte puntjes op je hoofd.
Dat zou niet best zijn. Ik loop toch al wat jaren mee, maar die witte punten zal je in de normale gevallen enkel bij een scheermes kaal hoofd zien. Millimeteren is zonder problemen mogelijk. Dat is nu net het idee en voordeel van een FUE.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 21:13   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
je kan mijn scar ook zien in mijn prohair topic , helemaal vooraan...
die was dan nog redelijk goed uitgevoerd, en van 1 kleinere ingreep
doe je meerdere futs , dan rek je die huid zo , dat de scar nog meer zichtbaar is.... ook rek je de donor zo uit , dat alles dunner staat en dan zit je op hetzelfde resultaat als een hele grote fue , maar dan wel met een lidteken van oor tot oor erbij...

hoe meer ze eruit halen , hoe meer de scar zichtbaar is erna....
want er is minder densiteit in de donor om het te stoppen, dan zit je vast aan een lang kapsel zonder iets van andere mogelijkheden...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2011, 20:35   #14
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Okee, ik snap wel wat jullie bedoelen. Maar Wesley, ook al zou jij stoppen met je meds, ik heb gezien hoe je haar eruitzag voor de operatie en ook zonder dat haar bovenop zou je alsnog een vrij volle bos haar hebben, toch?

En wat dachten jullie van Gerard Joling? Die heeft vroeger een slechte transplantatie gehad en dat werd "rechtgezet" om het zo maar even te zeggen...of mis ik iets?
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2011, 21:19   #15
Pannan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2010
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
plus dat weinige een 10.000 grafts donor hebben....
dat is voor de few lucky people
Wat ik me nu af vraag is, hoe weet je voor hoeveel grafts je donor hebt? kunnen alle klinieken of een dermatoloog hierover informatie geven wanneer ze naar je haar kijken?

Sommige mensen die een hoefijzer al jaren hebben, hebben aan de achterkant en flink aantal haar over van de nek tot aan de kruin gezien, terwijl je weer andere zit zoals bijvoorbeeld rosenthal van buitenlandse zaken die enkele een stripje heeft van paar cm hoog.

Het lijkt me dat dit dus per persoon verschillend is, hoeveel haar er van de nek tot aan de kruin blijft staan en dus niet gevoelig wordt voor aga. In kliniek kan dus in mijn ogen nooit inschatten hoeveel van dit haar behouden blijft voor toekomstige transplantaties toch?
__________________
- 1x daags Finasteride 1mg (propecia)
Pannan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.