Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 september 2011, 19:46   #1
chrisss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Locatie: België
Berichten: 5
Geslacht:
Lightbulb groot voorhoofd / haartransplantatie

Hallo,
Al jaren ga ik gebukt onder mijn landingsbaan. Een groot voorhoofd met inhammen, al sinds eeuwig...
Elke morgen verdoe ik meer dan een kwartier tijd om mijn weinige haar te fohnen zodat het ietwat verdeeld zit over mijn voorhoofd en schedel. Een probleem waar ik al jaren onder gebukt ga, ben ondertussen 48 en het wordt er niet beter op. Ik kan mijn haar niet in een staartje doen, dit is geen gezicht, was het maar zo simpel dan droeg ik altijd een staartje! Het probleem is familiaal, we hebben allemaal een groot voorhoofd, maar ik ben de enige die gebukt gaat onder de vreemde haarimplant vooraan zodat mijn haar achteruit dragen geen gezicht is.
Dit beheerst al mijn hele leven Niet gaan zwemmen omdat mijn haar er nat of aan de lucht gedroogd niet om aan te zien is. Sporten, bang dat het nat wordt van zweten, dus doe ik ook niet. Had dolgraag leren paardrijden vroeger, maar een helm opzetten, no can do. Een leuke muts dragen in de winter of 's zomers een petje of hoedje, geen optie. Wandelen als het flink waait, je wordt aangekeken (nee dit zit niet in mijn hoofd, je wordt bekeken of je komt van een andere planeet). Of met de wind meelopen, dat lukt nog net
Dit heeft mijn leven echt wel verzuurd. En ook mijn sociale leven kan je begrijpen. Overal kom je mensen tegen met een weelderige haardos, ook vriendinnen en die begrijpen mijn probleem helemaal niet... Zo werd ik onlangs uitgenodigd mee op vakantie te gaan met een vriendin, maar heb geweigerd omdat ik zo bang ben dat ze me kopje onder gaan duwen in het zwembad en mijn haar nat wordt. Of samen op een hotelkamer en de gedachte alleen al dat iemand je 's morgens ziet als je haar helemaal plat zit als je uit bed komt. Zeg dat natuurlijk niet tegen die mensen, maar wat ik wil meegeven en feit is, je plant je hele doen en laten in functie van...
Ben van plan binnenkort langs de dermatoloog te gaan om dit eens te laten onderzoeken, en ga ook info vragen aan mijn gynaecoloog. Pillen zouden eventueel wel kunnen helpen om de rest van mijn haar te behouden (in geval dit zou gaan uitvallen), maar daar waar nooit haar was, tja op de maan groeit ook niks
Ik ben op zoek naar vrouwen die een haartransplantatie hebben ondergaan en wil graag reacties. Heb al geïnformeerd naar een FUE transplantatie, maar omdat je helemaal of gedeeltelijk kort geschoren wordt voor de ingreep, is dit alweer geen optie. Kan het me niet permitteren om met kortgeschoren haar rond te lopen. FUT zou eventueel kunnen, maar heb dan weer schrik van littekens achteraan je hoofd.
Ook vrouwen die medicatie nemen met goede resultaten, laat maar wat van je horen. Baat het niet, dan schaadt het niet!
Alvast bedankt,
Groetjes,
Chrisss
chrisss is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 02:02   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Chrisss,
Op 48-jarige leeftijd zit je waarschijnlijk al in de menopauze of gaat dat binnenkort gebeuren, en dan heb je hele hoge doses pillen nodig, wat velen vanwege de bijwerkingen niet kunnen volhouden.
Als je voldoende en geschikte donorharen hebt, dan is 't niet zo'n ramp om voor een FUE een smalle reep te laten kaalscheren en daarna de overige haren eroverheen te kammen of tijdelijk een smal haarwerkje te nemen om de kaalgeschoren strook te camoufleren.
Om te voorkomen dat de inhammen na de transplantatie toch groter worden, zodat er een kalende strook ontstaat tussen de transplantaten en de rest van het hoofdhaar, zou je wel levenslang medicatie moeten blijven gebruiken.

Als je niet voldoende geschikte donorharen hebt, zou je na consequent gebruik van minoxidil 5% nieuwe haren kunnen krijgen, maar helaas niet of nauwelijks op de inhammen.

Al met al denk ik dat je gelukkiger zult zijn als je al het haar eraf scheert en kiest voor een mooi natuurgetrouw haarwerk dat met lijm of tape vastgeplakt blijft zitten en zelfs niet door buitenstaanders ontdekt kan worden na onderwaterzwemmen, dus ook niet tijdens sporten of een flinke regenbui.
Ik weet hoe moeilijk het is de stap te nemen om alles kaal te scheren en daarom zou je eerst een haarwerk over je eigen haren heen kunnen dragen om te wennen, maar bij gewone haarwerken wordt de constructie wel zichtbaar na onderwaterzwemmen of kopje-onder geduwd worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2011, 19:15   #3
chrisss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Locatie: België
Berichten: 5
Geslacht:
Thumbs up

Bedankt Hanna,
Had je bericht gelezen, heb toch even alles moeten laten bezinken. Wat je zegt, is allemaal waar, en ik ben je daar heel dankbaar voor. Eigenlijk wist ik dat binnenin ook, maar het werd tijd dat iemand anders me met de neus op de feiten drukt...
Dus tijd voor actie: ik heb ondertussen de minoxidil 5% in huis gehaald, en start er vandaag nog mee en ga 'ns zien wat het voor me doet. Had vroeger al eens de 2% oplossing gebruikt, maar dit gaf geen resultaat, dus was ik ermee gestopt. Hopen maar dat de 5% iets uithaalt. En als dat niet het geval is, wordt het tijd voor nieuwe actie.
Een mens zit raar in mekaar, ik ben een 'probleem aanpakker', voor anderen altijd met raad en daad klaar, optimistische kijk, noem maar op, maar voor mezelf lukt dat niet zo goed
En vermits ik er al veel te lang mee bezig ben (in mijn hoofd dan wel, complexen etc etc), wordt het hoog tijd dat ik dat aanpak. Voor mezelf.

Tnx,
Chrisss
chrisss is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.