Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2011, 11:27   #1
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow Waar moet de Haarstichting zich volgens u vooral op richten?

Beste forumleden en lotgenoten,

De Nederlandse Haarstichting heeft een breed scala aan activiteiten. We verstrekken informatie aan mensen met haarproblemen en haarziekten, we hebben een test om een beeld te geven van uw haarprobleem en haaruitval, we verwijzen mensen door naar psychologen en dermatologen, etc.
We vinden het erg belangrijk dat we u, degene met een haarprobleem of haarziekte, bij onze activiteiten betrekken.

Onze vraag aan u is daarom:
- Waar moet de Haarstichting zich volgens u op focussen?
- Waar moet de Haarstichting zich volgens u mee bezighouden?
- Heeft u goede ideeën voor de Haarstichting (elk idee mag worden aangedragen)?

Op deze manier kan iedereen zijn of haar steentje bijdragen aan een wereld met minder haarproblemen.

Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet,

De Nederlandse Haarstichting

U kunt via de link http://www.haarstichting.nl/actueel/onderzoek-via-haarweb op de website van de Nederlandse Haarstichting op de hoogte worden gehouden over de activiteiten, polls en vragen op Haarweb.

Laatst gewijzigd door Haarstichting; 16 oktober 2011 om 10:39
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2011, 15:17   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De vraag is gesteld op het AGA-forum, dus benader ik het met een AGA bril.

Voor mij is het belangrijk dat er ook in de wetenschappelijke wereld serieus gekeken gaat worden naar AGA. Daarvoor is het belangrijk dat het ook echt gezien wordt als een serieus probleem en niet als een onderwerp waar een beetje lacherig overheen gepraat moet worden. Statistieken over de gevolgen die het heeft voor de levens van (jonge) mannen en vooral ook vrouwen zijn er eigenlijk niet. Hier voelen we allemaal aan dat het voor veel mensen een groot probleem is. Waarschijnlijk veel groter dan menigeen beseft. Alleen wordt er heel veel in stilte geleden (en gestreden).

Dat lijden in stilte maakt dat het probleem niet serieus wordt opgepakt. En het strijden in stilte maakt hele groepen mensen kwetsbaar voor uitbuiting door verkopers van allerlei peperdure wondermiddeltjes.

Dus werk vooral aan het onder de aandacht brengen van AGA in medisch onderzoekland. Er is voor serieuze onderzoekers nog heel veel te ontdekken op dit gebied, daar ben ik van overtuigd!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2011, 15:32   #3
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow de Nederlandse Haarstichting wilt haarproblemen beter bespreekbaar maken

Hartelijk dank voor dit interessante onderwerp AnthonieH. Ik heb zelf ook ondervonden dat haaruitval een gigantische impact kan hebben op je gemoedstoestand en dat het je hele leven kan gaan beheersen.

Een belangrijke activiteit van de Haarstichting is dat we haarproblemen beter bespreekbaar willen maken en dat we de drempel willen verlagen om (psychologische) hulp te zoeken. We zijn o.a. om deze reden druk bezig met het aantrekken van een ambassadeur die publiekelijk over zijn/haar haarproblemen wilt vertellen en daarnaast actie heeft ondernomen tegen het haarverlies.

De Haarstichting vindt het psychische gedeelte omtrent haarverlies, haaruitval en haarziekten erg belangrijk. Er moet meer duidelijkheid komen over de invloed van haarproblemen en haarziekten op de gemoedstoestand van mensen. Daarbij moet worden onderzocht hoe dit (psychische) probleem beter kan worden aangepakt.

Met vriendelijke groet,

De Nederlandse Haarstichting

Laatst gewijzigd door Henk; 18 oktober 2011 om 11:23 Reden: Link verwijderd. (reclame)
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2011, 15:45   #4
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De vraag is gesteld op het AGA-forum, dus benader ik het met een AGA bril.

Voor mij is het belangrijk dat er ook in de wetenschappelijke wereld serieus gekeken gaat worden naar AGA. Daarvoor is het belangrijk dat het ook echt gezien wordt als een serieus probleem en niet als een onderwerp waar een beetje lacherig overheen gepraat moet worden. Statistieken over de gevolgen die het heeft voor de levens van (jonge) mannen en vooral ook vrouwen zijn er eigenlijk niet. Hier voelen we allemaal aan dat het voor veel mensen een groot probleem is. Waarschijnlijk veel groter dan menigeen beseft. Alleen wordt er heel veel in stilte geleden (en gestreden).

Dat lijden in stilte maakt dat het probleem niet serieus wordt opgepakt. En het strijden in stilte maakt hele groepen mensen kwetsbaar voor uitbuiting door verkopers van allerlei peperdure wondermiddeltjes.

Dus werk vooral aan het onder de aandacht brengen van AGA in medisch onderzoekland. Er is voor serieuze onderzoekers nog heel veel te ontdekken op dit gebied, daar ben ik van overtuigd!
Ik las de eerste post en wilde iets soortgelijks neerzetten, goed verwoord Anthonie. Toevallig heb ik het geluk gehad dat zowel mijn huisarts alsmede mijn dermatoloog mij serieus namen. Voor jonge mensen die er pychisch moeite mee hebben is het echt noodzaak dat het serieus wordt opgepakt. De maatschappij tilt zwaarder aan esthetiek en dat is voor de huidige generatie zeker voelbaar. Mijns inziens is het probleem 'haaruitval' daardoor simpelweg groter aan het worden.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2011, 16:46   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
De maatschappij tilt zwaarder aan esthetiek en dat is voor de huidige generatie zeker voelbaar. Mijns inziens is het probleem 'haaruitval' daardoor simpelweg groter aan het worden.
Dát gekoppeld aan de vergrootte mogelijkheden die er zijn om er iets aan te doen. Als je veel hier leest en als je alle mooie praatjes van reclamemakers gelooft, dan lijkt het soms bijna wel alsof kaalheid een keuze is en dat niemand kaal hoeft te zijn. Dan voelt het bijna alsof het je eigen schuld nog is ook!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 16 oktober 2011 om 16:51
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2011, 09:44   #6
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow

Voorlichting geven aan huisartsen en dermatologen over de psychische gevolgen van haarproblemen en haarziekten is ook een aspect waar we over hebben nagedacht en waar we ons in de toekomst mogelijk mee bezig gaan houden. De eerste belangrijke contacten hiervoor zijn iig gelegd binnen de haarbranche.

Met vriendelijke groet,

De Nederlandse haarstichting

Laatst gewijzigd door Henk; 18 oktober 2011 om 11:23 Reden: Links verwijderd. Reclame.
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2011, 22:55   #7
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik heb eigenlijk een andere kritische vraag. Jullie komen over als een onafhankelijke stichting, maar hoe worden jullie op dit moment gesponsord? Dat kan ik in ieder geval niet op jullie site terugvinden
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 17 oktober 2011 om 22:59
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2011, 09:20   #8
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Beste Strider,

Dit is een terechte vraag, we zijn hier dan ook volledig open over.

De Nederlande Haarstichting is inderdaad een volledig onafhankelijke stichting, daarom hebben we er voor gekozen dat er geen adverteerders op de website komen in de vorm van pop-ups, advertenties op de website, google-adwords, etc.

De financiering zal in de nabije toekomst geschieden d.m.v. giften, donaties en subsidie- en fondsgelden. We merken dat de naamsbekendheid en het daarbij behorende bezoekersaantal exponentieel groeit, het gewenste sneeuwbal-effect. Dit zien we ook terug op ons Twitteraccount
De huidige financiering is gedaan met een eigen, idealistische, inbreng.

Met vriendelijke groet,

De Nederlande Haarstichting

Laatst gewijzigd door Henk; 18 oktober 2011 om 11:24 Reden: Links verwijderd. (Reclame)
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2011, 21:52   #9
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
De reactie van Antonieh sta ik volledig achter en is mijns inziens het best verwoord. Ik hoop persoonlijk op idd ook erkenning van het probleem. Ik hoop ook dat er hierdoor ooit een vergoeding komt voor eventuele haartransplantaties via het ziekenfonds
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 10:30   #10
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow betrekken van de doelgroep bij definiëren onderzoeksonderwerpen van de Haarstichting

Beste forumleden & lotgenoten,

Om te beginnen willen we jullie hartelijk bedanken voor de reacties en het meedenken. Er zijn veel interessante onderzoeksonderwerpen uit de reacties voortgekomen. Reacties zijn nog steeds welkom, dus blijf meedenken en laat ons weten wat u graag onderzocht wilt hebben.

De eerste onderzoeksonderwerpen zijn als volgt:

- De psychologische impact van haaruitval, haarproblemen en haarziekten is een onderwerp dat de Nederlandse Haarstichting graag wilt onderzoeken. We zullen dit in eerste instantie met een kleinschalig onderzoek op het forum aankaarten, alvorens we hier een wetenschappelijk onderzoek aan gaan wijden.

- Daarnaast is er een reactie binnengekomen over verzekeraars die bepaalde haarwerken wel vergoeden en andere haarwerken niet. Dit zal worden uitgezocht.

- Hirutisme (overbeharing) is een groot probleem in Nederland. De Nederlandse Haarstichting is zich bewust van dit probleem. We zijn in gesprek met belangrijke organisaties, waarmee in de toekomst dit probleem mogelijk kan worden opgepakt.

- De ingrediënten van bepaalde medicijnen/haargroeimiddelen willen mensen graag onderzocht zien. Klopt het daadwerkelijk dat deze medicijnen/haargroeimiddelen de beloofde stoffen bevatten?

U kunt dit ook zien op de website van de Nederlandse Haarstichting via de link http://www.haarstichting.nl/actueel/onderzoek-via-haarweb

Met vriendelijke groet,

De Nederlandse Haarstichting
http://www.haarstichting.nl/

Volg ons ook op Twitter, we hebben nu al meer dan 600 volgers! http://twitter.com/#!/Haarstichting

Laatst gewijzigd door Haarstichting; 27 oktober 2011 om 10:40
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.