Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2012, 19:50   #1
sazia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 12
ontzuren

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met het ontzuren van het lichaam?
Hielp dit tegen haaruitval?

Ik ben echt ten einde raad , haaruitval wordt gewoon met de dag erger, als ik het alleen maar aanraak komen er al haren mee. ER blijft gewoon bijna niets meer van over
sazia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 10:31   #2
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
ontzuren

Hoi,
vreselijk die haaruitval, ik heb er sinds 7 weken last van en het blijft maar doorgaan, het is plotsling begonnen. Ik ben met ontzuren gestart na twee weken maar ik merk nog niks aan de uitval. Wel verbeterd kwaliteit van mijn hoofdhuid en mijn zuren in mijn bloed worden minder. Ik doe het omdat ik al heel lang stress in mijn leven ervaar door psychische klachten.
Ben je er intussen mee begonnen en hoe is het nu met je haaruitval?

groetjes Agaat
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 12:09   #3
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hi Sazia en Paika,

Ontzuren is wel een beetje een vage term. Om te kunnen beoordelen of het effectief kan zijn, is het behulpzaam om te weten welke maatregelen jullie genomen hebben om het lichaam te ontzuren. Hoe heb je gemeten of de zuren in je bloed minder worden?

Stress is inderdaad dé killer tegenwoordig, maar er speelt meer mee. Haaruitval en stress gaan samen. Heeft te maken met de biochemische link tussen neurotransmitters en hormonen. De verbindende term is: neuro-actieve steroïden, een nog niet zo bekende groep van aan geslachtshormonen verwante stoffen, die in de hersenen actief is en voor angst en depressie kan zorgen.

Ron
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 10:14   #4
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colonquixote Bekijk bericht
Hi Sazia en Paika,

Ontzuren is wel een beetje een vage term. Om te kunnen beoordelen of het effectief kan zijn, is het behulpzaam om te weten welke maatregelen jullie genomen hebben om het lichaam te ontzuren. Hoe heb je gemeten of de zuren in je bloed minder worden?

Stress is inderdaad dé killer tegenwoordig, maar er speelt meer mee. Haaruitval en stress gaan samen. Heeft te maken met de biochemische link tussen neurotransmitters en hormonen. De verbindende term is: neuro-actieve steroïden, een nog niet zo bekende groep van aan geslachtshormonen verwante stoffen, die in de hersenen actief is en voor angst en depressie kan zorgen.

Ron
Wat een moeilijke woorden, ben jij arts?
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 17:05   #5
jaimy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Locatie: noord-holland
Berichten: 28
nou vind het heeeeeel interresant allemaal en zou graag wat meer lezen over de neuro-actieve steroiden en de geslachtshormonen.......
jaimy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2013, 21:38   #6
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik heb ervaring met ontzuren. Het duurt erg lang voordat je wat merkt, maar haaruitval werd enorm minder. Het probleem is het volhouden. Begin eerst maar met voldoende water te drinken en weinig suiker, koffie en alcohol. Dat zijn de eerste stappen met ontzuren. Daarnaast kun je o.a. speciale vitaminen nemen
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.