Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 november 2012, 23:42   #1
freemop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 3
Ga ik kaal worden of droog haar probleem?

Hallo mensen. Ik ben zelf 23 jaar en mijn moeder zag opeens 2 kale plekken. Dus ik zeg zal wel. Dus vanmorgen 2 foto's genomen van de bovenkant en ik zag dit.





Is dit beginnende kaalheid? Weet dat mijn opa aan vaders kant het heeft gehad maar mijn vader niet.

Verder gebruik ik een bepaalde merk wax al een lange tijd en veel haarlak. Kan dit de oorzaak zijn van het dunne haar? Ik heb sowieso al wat maatregelen genomen vitamine B en shampoo andere gel etc.

Wel moet ik toegeven na douchen en haar doen zie je er niks van alleen dat het daar wat dunner is. Maar graag wat advies. Misschien maak ik me zorgen om niks of dit is juist wel het begin.
freemop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2012, 23:56   #2
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
hey freemop,

Die flits op je kruin maakt het stukken erger, kun je foto's maken zonder flits met je hoofd onder een lamp ofzo?

Volgens mij is er niks aan de hand namelijk. Hoe is het met de inhammen dan? Haaruitval? Jeuk? Tintelingen enz.

Je moet ook naar de vader van je moeder kijken, is namelijk 52% kans X-chromosoom=MAMA
48% kans Y-chromosoom=PAPA.

Qua shampoo moet je kijken naar Regenpure of nizoral 2% (Als het stofje ketoconazol er maar inzit.)

Als het androgenetica alopecia is, zijn B-vitamines kansloos.

Wax & haarlak zorgen niet voor androgenetica alopecia.


Overigens: Ben je aan de medicijnen? bijv. Anti depressa's, anti psychotica's of iets? deze zorgen namelijk voor
dun broos haar en haaruitval, ook fukt het je pigment in je haar op.



Sorry voor de fantastische spelling, ben erg moe

Laatst gewijzigd door Kuit; 27 november 2012 om 00:00
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 00:04   #3
freemop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 3
Thx voor reactie.

Ik zal komende weekend een foto maken zonder flits. Nu kan ik niet vergelijken omdat er nog gel in zit en zie je bijna niks en ochtends heb ik meestal haast.

Nou ja ik geloof ook niet dat er veel aan de hand is. inhammen denk ik geen problemen mee anders zal ik het wel zien. Haaruitval nooit opgevallen. Niet dat bed vol ligt met haren ofzo. Geen jeuk en tintelingen? Geen idee

Verder slik geen medicijnen momenteel. Weet niet of overgewicht invloed heeft op haar?
freemop is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 00:26   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Beetje gekke vraag, maar heb je misschien een dubbele kruin (twee tegen elkaar in draaiende wervelwinden) zoals dit? http://en.wikipedia.org/wiki/Cowlick

Flits maakt dat het er erger uit ziet dan het is!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 00:27   #5
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ja, volgens mij heb je een dubbele kruin; ik zie de haren tegen elkaar indraaien. (Je foto is te groot). Tip, toestel iets verder afhouden en een scherpere foto nemen.

Heb je dit niet altijd al gehad? Recent je haar wat langer of juist korter gemaakt? Misschien een oude foto in ene fotoboek die je kan vinden.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 27 november 2012 om 00:29
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 00:48   #6
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Verder slik geen medicijnen momenteel. Weet niet of overgewicht invloed heeft op haar?
Pas als je als een gek gaat afvallen. een kruin is trouwens altijd zichtbaar he, en helemaal als je er 2 hebt.

Laatst gewijzigd door Kuit; 27 november 2012 om 00:51
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 17:02   #7
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Nou toen ik 16 was ben ik 50 kilo afgevallen in 2/3 maanden. Toen ik 19,5 was, kreeg ik last van haaruitval.. En volgens mijn dermatoloog heb ik last van Alopecia Androgenetica. En ik begin kleine inhammetjes te krijgen en ben nu over een maand 21 jaar.
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 18:16   #8
freemop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 3


Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt. Ja misschien lijkt het wat minder. Maar toch vind ik mijn haar daar minder dan vroeger ook dunner. Of ik heb hier nooit opgelet dat kan ook. Als het gewoon 2 kruinen zijn. Ja dan hoef ik nergens zorgen over te maken voorlopig.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (96,6 KB, 372x gelezen)
freemop is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2012, 18:27   #9
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ziet er prima uit.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2012, 19:34   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja het lijkt gelukkig op deze foto, zoals je zelf al zegt, minder erg als op de eerste foto! En het ziet er inderdaad uit dat je twee kruinen hebt. Tja je weet zelf het beste of je haar er daar wat dunner uitziet als eerder, houdt het anders gewoon in de gaten, op haarweb kun je genoeg hulp en info vinden.

Laatst gewijzigd door Reet; 28 november 2012 om 20:35
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.