Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 december 2013, 00:29   #1
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
FUE behandeling bij Esteworld

Heej iedereen,

Na veel van jullie verhalen te lezen, heb ik eindelijk besloten om ook een HT te doen. Ik heb gekozen voor Esteworld. Zelf ben ik van Belgie, en heb dan ook zelf contact opgenomen met Esteworld Turkije. M'n kapper die Turks is, die ook een HT heeft ondergaan daar, heeft me eigenlijk op pad geholpen.

Esteworld gaat in februari 2014 een nieuwe kliniek openen en daarom was er nu een actie. Ik heb de foto's opgestuurd die ze bekeken hebben, en tussen de 3000-3500 grafts nodig volgens hen. De behandeling zal me zo'n 2000 euro kosten.(Normaal zou dit op een 3000 euro komen zei ze me) Hierin zit alles inbegrepen (chauffeur,operatie,mediactie,nazorg,...) al moet ik zelf het hotel en vliegtuig betalen. Ik weet dat jullie in NL meestal het hotel erbij hebben.

Maar zo kon ik zelf kiezen welk hotel ik wenste, en heb gekozen voor Aren Suites in Istanbul, geboekt via booking.com. 3 nachten, 294 euro voor 2 personen (m'n vrouwtje gaat ook mee als ondersteuning) in de superior room met ontbijt in. Kun je niet voor twijfelen hé. (volgens de site was het -83% korting...was anders rond de 2300euro...is het waar, dat laten we int midden natuurlijk)

Ik vertrek de 13e januari en ga de 14e onder het mes, en blijf tot de 16e, waarbij ze me dan ook voor de eerste keer m'n koppie wassen. In de namiddag vertrekken we dan weer naar eigen land.
Vliegtuig komt op een 370 euro voor 2 personen H/T.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden met foto's, en hoop dat alles goed verloopt natuurlijk. Hopelijk kan ik ook opscheppen met m'n nieuwe coupe zoals jullie :p

Ik heb wel nog enkele vraagjes. Ik ben al een tijdje kalend, maar heb eigenlijk nooit medicatie ervoor gepakt. Enkel minox die m'n huisdokter voorschreef, maar dat was 2%. Na wat te lezen hier zie ik dat jullei minstens 5% nemen. en finasteride(?) ook...
Ik denk gewoon te wachten tot na m'n HT, om er dan mee te beginnen? Wat raden jullie aan? En waar ik deze aan een betaalbare prijs (veilig en origineel) kopen?

Laatst gewijzigd door Interest3d; 21 december 2013 om 00:32
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2013, 14:57   #2
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hoi, goede timing wat deze aanbieding betreft.

Wat medicatie betreft, er worden op deze site en marktplaats en dergelijke veel restanten aangeboden. Mensen krijgen last van bijwerkingen of hebben andere redenen om het van de hand te doen.
Heb zelf bijwerking van minox gehad, ben na drie weken gestopt. Wanneer je last krijgt realiseer je je dat je dagelijks giftige stoffen in je lichaam brengt..

Succes bij Esteworld!
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2013, 00:49   #3
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSR Bekijk bericht
Hoi, goede timing wat deze aanbieding betreft.

Wat medicatie betreft, er worden op deze site en marktplaats en dergelijke veel restanten aangeboden. Mensen krijgen last van bijwerkingen of hebben andere redenen om het van de hand te doen.
Heb zelf bijwerking van minox gehad, ben na drie weken gestopt. Wanneer je last krijgt realiseer je je dat je dagelijks giftige stoffen in je lichaam brengt..

Succes bij Esteworld!
hey, bedankt voor je reactie.
Daarom dat ik even vraag ernaar, want ik las idd dat er sommigen met bijwerkingen hebben. Ik vraag me dan ook af of 'het sop de kolen waard is' zoals men in Belgie zegt
Het is nu niet dat je haar na een HT weer gaat uitvalllen als je deze producten niet gebruikt toch?
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2013, 20:10   #4
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Je kan er het aga proces mee vertragen en de kwaliteit van het haar dat staat verbeteren of zelfs haarwortels die bijna ten onder gaan aan aga weer reanimeren. Je vindt er zeer veel info over op deze site en andere plekken op internet.
Getransplanteerde haren kunnen deels uitvallen als je ouder wordt (indien je donorgebied ook uitdunt bij het ouder worden)
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2014, 19:47   #5
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Hier gaan we dan. Morgen vertrekken we naar Istanbul. Kheb zonet foto's van huidige toestand in fotoalbum gezet.
M'n vrouw zegt dat het op foto erger toont dan het in realiteit is Ze voelt zich er schuldiger over dan ik zelf geloof ik
Ik ga jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2014, 13:08   #6
Rickske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 45
Geslacht:
Succes. En ben benieuwd.
Wil zelf ook naar Esteworld, alleen ben ik een beetje een twijfelgeval.
Ben er nog niet helemaal uit.
Rickske is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2014, 20:03   #7
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Hey iedereen,

Kben terug in het hotel. Alles heel goed verlopen.

We zijn gisteren om 19u45 plaatselijke tijd geland in istanbul. De chauffeur stond ons al op te wachten met een bordje van Esteworld met mn naam boven.
De man sprak geen woord engels, maar op zich vind ik dat niet erg. Ik ben er niet op vakantie.

Vanmorgen 14/1 om 8u is hij achter me gekomen naar het hotel. Nog 2 engelsen opgepikt en dan door naar Esteworld.
Vriendelijk onthaald door Ksenia ( die mijn contactpersoon was via email.) vriendelijk meisje die perfect Engels kan ('tis een russische die naar turkije verhuist is met haar turkse man)

Enkele gegevens ingevuld, en dan bloed afname. Lol nu gaan er veel lachen...
Ik kan tegen bloed, ik laat jaarlijks bloed afnemen, maar asjeblieft blijf nadien enkele minuten zitten, want ik stond recht, kwam licht in mn hoofd en het volgende wat ik weet is dat ik tegen de muur neerzat met 3 vrouwelijke verpleegsters tegen mijn kaak aan het slaan
Nu alles weer goed en wel, en dan bij de dokter.
Daarna is het wachten op de bloedtests. En als dat goed is mag je betalen en dan is het kaalscheren he...
Dan terug bij de dokter die alles aftekent en je een Xanax pil geeft, relax je van...
Aan de operatie zelf zijn ze rond 9:40 ofzo begonnen denkik. Kan ietsje vroeger of later zijn, khad er geen zicht op.
Dit was dus de grafts onttrekken van de donor achteraan. De prikken doen zeker geen deugd, diep ademhalen is aangeraden!
Tegen 12:30 was het tijd om te eten.

Ik zag de 2 engelsen en die konden na eten direct al weer beginnen, ik heb daar wel nog een tijdje gezeten. Ondertussen weet ik de reden. De chirurg die de kanaaltjes moet maken, de hoofddokter dus, is voor iedereen dezelfde, dus heeft het geen nut om daar 2u in je zetel naar het plafond te staren.
Tegen 14u zijnwe weer gestart, en alles was klaar tegen 19:15 ofzo.
Ik heb het gevraagd en het was zoals ik al gelezen heb van een medeforummer hier, een boortje van 0.6 en volgens het 1/2/3/4 systeem first in en out...
Ik heb de grafts gezien en het waren er 3500.
Dan kreeg ik nog wat uitleg over hoe het nu verder gaat... Een week geen sex zeg....kom da tegen! Dat heb ik hier nog nergens gelezen hoor!
Elk uur met koude compress deppen tegen voorhoofd voor de zwelling, al valt die van mij nog wel mee,en een pil pakken net voor slapen.
Morgen komen ze me om 10u halen voor de verversing van het bandage. Momenteel heb ik nog geen pijn.

In mn album ga je fotos terugvinden
Ik heb mn fotos geupload via mn ipad en die staan daar goed, maar eens geupload staan ze op hun kop of zij...is daar een oplossing voor?
Als er vragen zijn roep maar he

Laatst gewijzigd door Interest3d; 14 januari 2014 om 20:11
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2014, 21:27   #8
Dude8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2014
Berichten: 58
Geslacht:
Goed om te lezen dag het goed is gegaan. Een tip tegen de zwelling, blijf de eerst komende 2 dagen met opgeheven hoofd lopen. Dan gaat het vocht naar achteren. Succes!
Dude8 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 08:17   #9
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Zonet opgestaan, dag 1 na HT.

Geen enkele last gehad van vochtverlies. Gisteravond een stuk of 4x elk uur 10 minuten met ijspak op mn voorhoofd heen en weer gewiebeld tegen de zwelling, die zeker meevalt.
Binnen een uurtje komen ze me halen en dan gaan ze het verband verversen of afdoen...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 10:22   #10
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Haha, herkenbaar verhaal, ik moest ook tot na 14.00 uur wachten voordat de gaatjesprikkers kwamen. Eén voor het kale gedeelte (dr. Faruk) en de wat oudere hippie arts (dr. Alaadin Karabacak) voor het bruggedeelte en de kruin (waar nog haar stond). Word je niet blij van: het idee dat de grafts daar maar liggen zonder wortel te schieten. Je hebt wel alle tijd om ze te tellen..

Succes met herstel enz..!!
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 11:58   #11
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Lijkt wel een fabriek Esteworld :-p
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 12:47   #12
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Erg interessant om allemaal te lezen!

Aan de hotelkamer zal het in ieder geval niet gelegen hebben, als ik zo die (originele) prijs hoor.. Maar voor dat geld kun je idd niet twijfelen!

Wil je veel succes wensen de komende tijd.. En hopelijk blijf je ons op de hoogte houden van jouw herstel.

Alvast goede reis terug morgen!

Ciao ciao
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 14:48   #13
Boldie1978
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2013
Berichten: 115
Alles goed gegaan? Succes met je herstel op naar een volle bos!

Ik ben ook.na een paar weken gestopt met finasteride. Momenteel alleen minoxidil 5% zelf besteld uit Amerika.
Heb er volgens mij wel baat bij... ben er erg tevreden over.
idd een pilletje per dag slikken ging mij ook een beetje tegenstaan. Alhoewel onderzoek uitwijst (20 jaar dagelijks gebruik) dat dit schijnbaar niet schadelijk zou moeten zijn...

Minoxidil ben ik enkele weken na de HT gaan gebruiken...
Boldie1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2014, 15:00   #14
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Vanmorgen naar Esteworld terug,verband is eraf. De hoofdchirurg besliste ook dat ze direct mochten de eerste wassing doen, omdat ik zo,goed als geen zwelling had en bijna geen korstvorming. Goed nieuws dus.
Morgen moet ik niet meer terug, tenzij er ineens iets gebeurd ofzo, maar dat zal wel niet hoop ik.

In de terugrit naar het hotel waren de twee engelsen weer mee. Zij moesten eerst uitstappen, en bij het uitstappen van de tweede persoon, sloeg hij met de bovenkant van zn hoofd ( was meer vegen) tegen het plafond van de auto. We zagen direct een vijftal grafts plakken, en bloeden dat zijn hoofd deed! De chauffeur heeft dit precies nog meegemaakt want die sprong direct bij hem om het bloed te stelpen. Hij belde direct de kliniek en moest hem direct terugbrengen nadat ze mij aan mijn hotel afgezet hadden.

Een spray tegen de jeuk kreeg ik niet want de dokter zei dat ze dat vroeger gebruikten maar dit eigenlijk niet zo goed helpt. Hij heeft in de plaats Avil voorgeschreven,dit is een pil ipv spray en zou beter helpen. Moet je enkel nemen in geval van.
Ik heb ook 5 dozen minoxil meegekregen (5%) die ik een maand na de HT elke dag 5x smorgen en 5x savonds moet sprayen en masseren. Smorgens moet ik dus douchen en nadien sprayen en masseren.
Ik weet niet hoeveel dit in BE of NL kost maar hier heb ik die direct van de apotheker van Esteworld gekocht, kwam voor 5 dozen van 60ml en de doos Avil tablets (20 stuks) omgerekend op een 88€.

Ik zag deze morgen ook nog een NLer die me kende van het forum omdat ik de enige Belg ben wsl...maar kben zn naam vergeten hahaha...

Laatst gewijzigd door Interest3d; 15 januari 2014 om 15:03
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2014, 13:15   #15
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
We zitten aan dag 3 na de operatie ondertussen terug in Belgie. Vandaag m'n haar weer gewassen.. Jammer dat het nog uitvalt, want m'n koppie lijkt al gemilimitreerd en geneest erg goed.
Als ik de to do list van Esteworld moet begrijpen, moet ik vanaf de 4e dag mijn haar 1u in de lotion laten gedurende 1 week. Daarna spreekt men van 3 tot 5u zelfs, maar dat is wnr de korstjes er nog niet allemaal van zijn denk ik.

De band mag er morgen af (dag4) , en het ijspack voor de zwelling is vandaag de laatste dag, maar als ik vind dat m'n kop morgen nog wat gezwollen zit, doe ik het toch nog ff voort hoor.

Gisteren in de luchthaven iemand leren kennen van Lokeren (Belgie) die z'n HT bij Hairtrans ofzoiets (kverstond het niet zo goed) in Istanbul had, en die jongen zag er echt niet uit..We wisselden onze ervaringen uit en ik had er echt van verschoten. Ik noem wat vergelijkingen op:
Zo'n zweetband tegen de zwelling heeft ie niet gekregen
Geen ijspack gekregen
Wist dus ook niet dat ie moest elk uur 10 minuten ijspack op voorhoofd leggen tegen die zwelling.
Geen Xanax net voor de HT om rustig te worden.
Geen hoedje om buiten te lopen (dit dient niet enkel voor het zicht, maar ook tegen het stof/sneeuw/regen...)
Die jongen wist bijna niks over hoe het nu verder gaat, zoals hoelang je moet wassen,lotion aanbrengen,het feit dat de korstjes er na 10-14 dagen zeker afmoeten zodat alles mooi kan gaan groeien... Hij was echt blij dat ik 'm wat tips kon geven.
Door het feit dat hij geen zweetband voor de zwelling had, was die helemaal uitgezakt naar z'n aangezicht. Z'n ogen zaten helemaal dicht en zelfs een beetje blauw. Dat was dag 3 na zijn HT.
Als je zo naar een HT moet, dan liever niet hoor.


Ik ga zometeen enkele foto's opzetten van vandaag dag 3 na HT. Ik hoop nog enkele reacties te zien, want het lijkt alsof niemand dit nog leest ofzo :p
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.