Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2014, 06:48   #1
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Haartransplantatie Turkije ontevreden

Op dit forum heb ik een aantal gebruikers gezien die ontevreden waren over haartransplantatie-turkije (Estetistanbul)
Een daarvan had een slechte ervaring met een arts die er niet meer werkt en een ander met een arts die er nog wel werkt. Op het forum waren ze erg boos en zeiden ze "ga nooit daar heen" en "volgens mij zijn het niet eens echt dokters"
De reactie van haartransplantatie-turkije is vervolgens: we kunnen niets voor je doen en een gang naar de rechter in Turkije is vrij lastig.

Een rekensommetje, die organisatie stuurt bijv. 70 mensen naar Turkije in een jaar.
2 klagen er op internet, 2 durft niet te klagen en 3 worden er afgekocht (deel van het geld terug)
Dat zou dus betekenen dat 10% een slecht resultaat heeft, achter de echte cijfers komen we waarschijnlijk nooit.
Maar ik lees minder negatieve ervaringen over klinieken in Nederland.

Kent iemand een negatieve ervaring van Turkije waarmee ik in contact kan komen?
Hoeveel mensen zijn nou echt ontevreden over het resultaat en hebben spijt?
Mislukken er meer transplantaties in Turkije?
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 10:44   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat is jouw insteek in dit verhaal LeonMaas?
Heb je zelf ook een slechte ervaring en wil je je groeperen? Wat wil je bereiken?

Denk dat je de mensen die hier gesproken hebben over negatieve ervaring het beste een berichtje kunt sturen met hoe en wat..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 11:17   #3
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Wat is jouw insteek in dit verhaal LeonMaas?
Heb je zelf ook een slechte ervaring en wil je je groeperen? Wat wil je bereiken?

Denk dat je de mensen die hier gesproken hebben over negatieve ervaring het beste een berichtje kunt sturen met hoe en wat..
Ik heb die mensen inderdaad een berichtje gestuurd.
Ik heb zelf geen slechte ervaring, een vriend van me vroeg waarom ik het in Nederland wou doen, en toen zei ik dat er in het buitenland meer fout gaat, maar toen dacht ik er even overna, en dat weet ik eigenlijk niet zeker.
Toen ben ik even gaan uitzoeken van haartransplantatie-turkije, en er zijn wel negatieve ervaringen maar die zijn niet al te duidelijk en bleven steken op: "haartransplantatie-turkije zegt: je moet bij de turkse arts in turkije zijn"
Dus nu ik hoop dat er mensen die weten hoe vaak het fout gaat, en ook of dat even vaak in NL gebeurd.
Iemand die er meer over weet?
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 12:16   #4
Huseyin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2009
Berichten: 4
Meneer Maas, ik lees al jaren diverse berichten en ervaringen van mensen... Er zitten zowel goede als slechte ervaringen tussen maar zoals jij begint, geeft mij al een slechte smaak in de mond...
Laat eenieder zelf lezen, onderzoeken of oordelen maar ga alsjeblieft geen mensen angst aanjagen. Je doet overkomen alsof het in Turkije allemaal fouten/blunders worden gemaakt... Ga ergens anders zuur lopen doen
Huseyin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 12:31   #5
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huseyin Bekijk bericht
Meneer Maas, ik lees al jaren diverse berichten en ervaringen van mensen... Er zitten zowel goede als slechte ervaringen tussen maar zoals jij begint, geeft mij al een slechte smaak in de mond...
Laat eenieder zelf lezen, onderzoeken of oordelen maar ga alsjeblieft geen mensen angst aanjagen. Je doet overkomen alsof het in Turkije allemaal fouten/blunders worden gemaakt... Ga ergens anders zuur lopen doen
Hoi Huseyin,
Volgens mij vat je het persoonlijk op. Iedereen moet het zelf onderzoeken, en dat ben ik aan het doen. Ik wil graag weten hoe de ratio's liggen, juist om duidelijkheid te scheppen.
Ik wil weten of het nou echt vaker mis gaat in het buitenland en het liefst uit echte ervaringen.
Ik wens je een mooie zondag.
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 12:35   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huseyin Bekijk bericht
Meneer Maas, ik lees al jaren diverse berichten en ervaringen van mensen... Er zitten zowel goede als slechte ervaringen tussen maar zoals jij begint, geeft mij al een slechte smaak in de mond...
Laat eenieder zelf lezen, onderzoeken of oordelen maar ga alsjeblieft geen mensen angst aanjagen. Je doet overkomen alsof het in Turkije allemaal fouten/blunders worden gemaakt... Ga ergens anders zuur lopen doen
Als meneer Maas de moeite neemt en er werk van maakt slechte klinieken op te sporen kunnen we dat alleen maar aanmoedigen..
Nee hij moet niet gaan roepen dat alles in Turkije slecht is, maar dat doet hij ook niet. Als er specifieke klinieken hun werk niet goed doen hoor ik (en de rest hier) dat graag...
Hij is eigenlijk onderzoek aan het doen om te kijken hoe het nu daadwerkelijk zit... Of het nu slecht is of juist heel goed.

Waarom ben je hier zo op tegen?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 12:43   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeonMaas Bekijk bericht
Ik heb die mensen inderdaad een berichtje gestuurd.
Ik heb zelf geen slechte ervaring, een vriend van me vroeg waarom ik het in Nederland wou doen, en toen zei ik dat er in het buitenland meer fout gaat, maar toen dacht ik er even overna, en dat weet ik eigenlijk niet zeker.
Toen ben ik even gaan uitzoeken van haartransplantatie-turkije, en er zijn wel negatieve ervaringen maar die zijn niet al te duidelijk en bleven steken op: "haartransplantatie-turkije zegt: je moet bij de turkse arts in turkije zijn"
Dus nu ik hoop dat er mensen die weten hoe vaak het fout gaat, en ook of dat even vaak in NL gebeurd.
Iemand die er meer over weet?
Als je een tijdje terug gaat, denk een jaar of 8?, zag je ook verhalen over slechte klinieken in NL. Het woord gaat dan snel, en binnen no-time zag je hier boze verhalen over. Denk (hoop?) dat meeste van deze klinieken failliet zijn gegaan of een doorstart hebben gemaakt onder een andere naam, of met een nieuwe chirurg.
Maar ook vandaag zullen er nog slechte resultaten behaald worden, ook in NL. Je krijgt vaak ook waar je voor betaald.. Als jij met een groupon aanbieding voor 500 euro denkt een HT te kunnen doen kun je van te voren al uittellen wat je kunt verwachten. Een goede chirurg is duur, een HT kost veel tijd, reken het maar uit.

Als je bij goede, gerenomeerde klinieken gaat kan het eigenlijk niet meer echt misgaan, tenzij je verkeerde verwachtingen hebt. Probleem als je het via een tussenpartij doet is dat je niet zeker weet bij wie je terechtkomt. Dit geld ook voor klinieken met meerdere chirurgen. Zorg dat je van tevoren weet wie jouw behandelt. Of dit uberhaupt de chirurg is of het verzorgend personeel.
Vaak wordt het werk gedaan door meerdere personen, zowel door de chirurg (de haarlijn) als door het overige personeel (opvulling). En ook dit overige personeel kan een wereld van verschil maken. Vaak is ervaring hierbij een goede graadmeter.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 13:50   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Sowieso gebeurt bij elke kliniek wel wat. Maar hoe dan ook, naar Turkije zou ik nooit gaan voor een ht!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 17:16   #9
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Sowieso gebeurt bij elke kliniek wel wat. Maar hoe dan ook, naar Turkije zou ik nooit gaan voor een ht!
Je zou niet gaan vanwege de taal?
Je zou niet gaan vanwege het feit dat je geen garantie hebt? (kwaliteit afdwingen en Turkse rechtgang is wat lastiger)
Je zou niet gaan omdat je vind dat er grotere kans op ontevredenheid is?

Of alle-3?
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 17:49   #10
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Enkel voor de prijs zou ik nooit naar Turkije gaan....Als ik ooit een ht zou laten uitvoeren zou ik zeker naar Nederland trekken bij enen die het al bewezen heeft.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 18:08   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeonMaas Bekijk bericht
Je zou niet gaan vanwege de taal?
Je zou niet gaan vanwege het feit dat je geen garantie hebt? (kwaliteit afdwingen en Turkse rechtgang is wat lastiger)
Je zou niet gaan omdat je vind dat er grotere kans op ontevredenheid is?

Of alle-3?
Goede vraag!

Voor de prijs wel, voor de kwaliteit niet, althans het risico dat e kwaliteit niet goed is en tot slot voor de nazorg ook niet. 1-2 dus niet!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2014, 09:17   #12
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
het gaat hier over 1 aanbieder haartransplantatie-turkije, niet over haartransplantatie in het algemeen in Turkije.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2014, 09:57   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Ja en?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2014, 12:18   #14
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blueLagoon1974 Bekijk bericht
Enkel voor de prijs zou ik nooit naar Turkije gaan....Als ik ooit een ht zou laten uitvoeren zou ik zeker naar Nederland trekken bij enen die het al bewezen heeft.
Snap ik, maar wat is bewezen? Er zijn ook ervaringen hier met Turkije met goede resultaten. Die hebben het dan toch ook bewezen?

Wat me wel erg stoort bij de Turkse kliniek en in mindere mate bij de Nederlandse, op hun website zie je heel weinig voorbeelden, terwijl ze elk jaar toch wel minimaal 50 van die behandelingen uitvoeren.
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.