Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2015, 18:27   #1
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
FUE 2134 Dr. Feriduni 8 december 2014

Dag allen,

Ik heb mij vandaag geregistreerd op Haarweb om mijn ervaring met de kliniek van Dr. Feriduni te delen.

Dit is op eigen initiatief omdat ik ervan overtuigd ben dat deze informatie voor de mensen die een HT overwegen van belang kan zijn in hun afweging & keuze.

Ik ben in oktober 2010 voor de eerste keer behandeld door Dr. Feriduni. Ik heb destijds veel research gedaan naar de diverse klinieken en artsen. Ik heb gesprekken gevoerd met verschillende klinieken en oa. ook rond gesnuffeld op Haarweb. Wat me destijds opviel is dat er weinig over Dr. Feriduni werd geschreven. Maar als er ervaringen werden gedeeld dan waren deze over het algemeen positief. Daarnaast heeft hij 17 jaar ervaring met het uitvoeren van haartransplantaties, heeft hij internationale aanzien en is hij een autoriteit in de wereld van haartransplantaties. Op basis van deze feiten heb ik destijds gekozen voor een behandeling bij de hair clinic van Dr. Feriduni.

Inmiddels interpreteer ik het feit dat er weinig over hem geschreven wordt als positief. Als je goed bent is er geen behoefte om dit van de daken te schreeuwen.

Mijn 1e HT een FUE behandeling van 1544 FU heeft in oktober 2010 plaatsgevonden om mijn inhammen op te vullen. Ik was destijds 37 jaar. Ik heb geen foto’s bijgehouden omdat het niet mijn bedoeling is geweest om dit met anderen te delen. Het resultaat was nog beter dan ik van te voren had kunnen hopen. Het zag er fantastisch uit. Diverse kappers hebben daarna uitgesproken dat ze niet zouden hebben gezien dat ik een HT had gehad, als ik het niet verteld zou hebben.

Ik had al jaren een zeer stressvolle baan en ben daarna tegen de muur aangelopen. Een zware burnout was het gevolg. Een ander gevolg hiervan was dat mijn nog eigen haar in versnelde tijd is uitgevallen. Hierdoor is mijn voorkant versneld dunner geworden waardoor ik in 2014 in nieuwe HT heb overwogen.

Door mijn positieve ervaring van de 1e HT heb ik automatisch weer voor Dr. Feriduni gekozen. Ondanks dat de kliniek zich in Hasselt bevindt en dat de prijs aanzienlijk is, was een overweging om het elders uit te laten voeren geen enkele optie. Ook hier interpreteer ik de prijs als een positief argument. Als iets goed is, kost dat over het algemeen meer geld. En wat betreft de prijs, het is het absoluut waard. Ik heb geen ervaring met andere klinieken en kan/wil het dus niet vergelijken. Maar ik kan uitsluitend mijn ervaringen met deze dokter delen.

Andere interessante feiten die de hoogwaardige kwaliteit & expertise van Dr. Feriduni (en overigens alle medewerkers van de kliniek) bevestigen: ik besloot om in februari 2014 een 2e HT te ondergaan en kon pas in december 2014 behandeld worden. Een lange wachttijd is minder leuk maar is wel een signaal van de volle agenda van de dokter. En er worden maximaal 2 behandelingen op een dag uitgevoerd.
Vanwege locatie Hasselt ben ik 2 dagen in een hotel blijven overnachten. De kliniek zorgt voor vervoer met een taxi van hotel naar kliniek. Ik had een gesprek met de taxi-chauffeur. Hij vertelde dat hij klanten van over de hele wereld naar de kliniek brengt. Hij vertelde dat hij de afgelopen weken mensen uit Arizona, Singapore, Hong Kong, Brisbane, Abu Dhabi etc had vervoerd. Er zullen gerust andere gerenommeerde haarchirurgen in de USA, Azie of Australie zijn. Maar als klanten besluiten om naar Belgie af te reizen, zegt dat toch wel heel veel.

Daarnaast opvallend om te merken hoe amicaal alle medewerkers van de kliniek met elkaar omgaan. De hele dag voeren zij HT's uit maar desondanks merkte ik dat ze het werk met plezier uitvoeren. Er hangt een positieve sfeer. Veel dames herkende ik nog van de 1e HT. Dit is het ondersteunend personeel die het haar uit het donorgebied haalt en deze (na de incisies van de dokter) weer in het nieuwe gebied plaatst. Dit zegt wel iets over de continuïteit (en daardoor kwaliteit) van de kliniek.

Omdat ik deze keer mijn ervaringen wil delen, zal ik foto’s bijhouden van deze 2e FUE HT van 2134 FU. Deze behandeling heeft op 8 december 2014 plaatsgevonden. Hopelijk kan bovenstaande informatie en het bijhouden van de ontwikkelingen (middels foto’s op mijn profiel) mensen helpen in hun afweging om een HT te ondergaan. En hun helpen bij de keuze voor een bepaalde kliniek.
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2015, 19:14   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Er wordt hier idd weinig over geschreven maar dir heeft vooral met de prijs en wachttijden te maken. Ik denk ook niet dat er iemand aan zijn goede reputatie twijfelt. Een fue blijft een risico want slaat niet bij iedereen aan en als je dan zijn tarief moet neertellen dan is dit toch een grote drempel voor velen.
Wel leuk om eens iemand te kunnen volgen die bij hem behandeld is.
Ik zal je topic zeker volgen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2015, 21:04   #3
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Top om te horen. Ook ik ben weer behandeld door Feriduni en wel afgelopen week. Had aangegeven dat ik bij een annulering last minute kon 'invallen' en zo gebeurde al een paar weken (4) na mijn beslissing.

Doc Feriduni blijft een absolute toparts met een trouw team, dat idd genoeg zegt. Na mijn eerste kleine behandelingen in 2007, 2009 en 2011 heb ik nu 1500FUE gedaan. Na 5 dagen is mijn donorgebied alweer compleet hersteld en zijn alle kosten weg.

De lijn is super conservatief ingezet, de temples weer aangepakt en zo gezet dat een gemillimeterde coupe ook prima zou kunnen in te toekomst. Het team was zo vriendelijk om tussen de bestaande haren in te transplanteren (uitzondering) en dus loop ik nu met een Indianenkapsel rond. Nog paar weken wachten en je ziet niks meer.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 10:10   #4
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
@ M.Hayden je slaat de spijker op de kop. Zie dat jij een behandeling in september hebt gehad. Interessant om elkaars ontwikkeling te volgen

@ DikkieD relax dat je zo de wachttijd hebt kunnen vermijden. Ook heel relax dat je niet helemaal geschoren bent. En dat er tussen de haren in de transplantaties zijn uitgevoerd door Dr. Feriduni. Wellicht een optie voor een eventuele volgende verdikking aan mijn voorkant. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet en naar de resultaten...
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 10:15   #5
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Vandaag precies 3 maanden geleden dat de HT is uitgevoerd. Sinds ongeveer 2 weken merk ik dat er iets gebeurt. Op het getransplanteerde gebied voel ik allemaal stoppeltjes. Maar zie nog niets. Vanaf 3 a 4 maanden schijnen de nieuwe haartjes te gaan groeien. Ben benieuwd...

Als ik mijn pre operatie vergelijk mijn huidige situatie heb ik het gevoel dat ik minder haar heb. Heeft iemand vergelijkbare ervaring?

Voor mijn gevoel (en als ik in de spiegel kijk) lijkt het alsof mijn haar veel dikker is dan op foto's. Ik begrijp de hele lichtinval-discussie maar is toch opvallend. Heeft iemand vergelijkbare ervaring?

Laatst gewijzigd door RaulS; 8 maart 2015 om 10:19
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 14:20   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaulS Bekijk bericht
Vandaag precies 3 maanden geleden dat de HT is uitgevoerd. Sinds ongeveer 2 weken merk ik dat er iets gebeurt. Op het getransplanteerde gebied voel ik allemaal stoppeltjes. Maar zie nog niets. Vanaf 3 a 4 maanden schijnen de nieuwe haartjes te gaan groeien. Ben benieuwd...

Als ik mijn pre operatie vergelijk mijn huidige situatie heb ik het gevoel dat ik minder haar heb. Heeft iemand vergelijkbare ervaring?

Voor mijn gevoel (en als ik in de spiegel kijk) lijkt het alsof mijn haar veel dikker is dan op foto's. Ik begrijp de hele lichtinval-discussie maar is toch opvallend. Heeft iemand vergelijkbare ervaring?
Idem hier, na drie maanden had ik ook minder haar dan voorheen en dit kwam door de shock loss. Intusse is dit terug allemaal bijgetrokken en is het dus een tijdelijke achteruitgang.
Zwijg van de foto's, als ik in de spiegel kijk in normaal daglicht is alles mooi dicht gegroeid maar op foto zie ik er nog los doorgeen. Dacht eerst dat ik het aan mij lag en het echte uitzicht zoals op de foto's is maar mijn omgeving en kapper zijn van dezelfde mening. Het ziet er veel dichter uit dan op foto.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 17:44   #7
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Hayden ik merk nu al de meerwaarde van dit forum. Relax om wederzijds ervaringen te delen. En bevestiging te krijgen van mijn eigen waarnemingen. Dank voor je feedback!
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2015, 10:55   #8
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
4 maanden

Sinds ruim een maand heb ik stoppels op het transplantatie-gebied. Omdat het alleen nog stoppeltjes zijn, heb ik het gevoel dat het mijn oude haren zijn die terugkomen (na shockloss).

Mijn haar lijkt wat voller omdat het langer wordt. Maar ik zie nog geen nieuwe dunne vlasharen doorkomen. Komende maand gaan we de 5e maand in. Hopelijk kan ik die binnenkort verwelkomen...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Maand 4.JPG‎ (118,8 KB, 464x gelezen)

Laatst gewijzigd door RaulS; 8 april 2015 om 11:18
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2015, 11:34   #9
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaulS Bekijk bericht
Sinds ruim een maand heb ik stoppels op het transplantatie-gebied. Omdat het alleen nog stoppeltjes zijn, heb ik het gevoel dat het mijn oude haren zijn die terugkomen (na shockloss).

Mijn haar lijkt wat voller omdat het langer wordt. Maar ik zie nog geen nieuwe dunne vlasharen doorkomen. Komende maand gaan we de 5e maand in. Hopelijk kan ik die binnenkort verwelkomen...
Die stoppels gaan wel nieuwe haren zijn. Bij mij begon alles ook te groeien na 3,5 a 4 maanden. De haren die je verloren hebt door shock loss komen normaal sneller terug.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2015, 11:43   #10
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Erg interessant aangezien ik op 9 december ben geholpen. Ik heb op enkele haren na die al de 3de maand groeide nog weinig hergroei mogen beleven. Je kunt dus wel stellen dat we spannende maanden tegemoet gaan. Ik zal je blijven volgen. Veel plezier gewenst de komende maanden en hou ons op de hoogte.
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2015, 11:50   #11
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
@Rens, bijna op dezelfde dag onze behandeling. Ik zal elke maand een update geven. Meer foto's staan op mijn profiel. Ik zal jouw bevindingen ook volgen. Cliché, maar geduld is een schone zaak...
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2015, 16:16   #12
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
5 maanden

Bijna 5 maanden geleden de HT. De lente is flink begonnen op mijn hoofd. Enerzijds voel ik enorm veel stoppels en nieuw haar. Anderzijds schrok ik vandaag in de stoel van de kapper. Door de voorkant kan je nog helemaal heen kijken en is nog zo ontzettend dun. Hopelijk gaat het de komende 6e maand wat dichter groeien.

Vandaag voor het eerst na 5 maanden na de kapper. 2 foto's van voor- en achterkant voor de kapper en 1 foto na de kapper.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 2.JPG‎ (110,1 KB, 402x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 1.jpg‎ (91,3 KB, 318x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 3.jpg‎ (110,4 KB, 322x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2015, 01:47   #13
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Ziet er al netjes uit. Je zit pas op 5 maanden en het kan 12 - 14 maanden duren voor het optimale resultaat. Kom vast wel goed
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2015, 08:23   #14
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Meer nog, je ziet amper dat je een ht nodig had!
Het ziet er gewoon nejes uit en niemand van de buitenwereld zal je nog kalend noemen
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2015, 12:37   #15
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat als ik de foto's vooraf als achteraf zo bekijk ik jou ook niet als kalend had bestempeld ook maar goed ieder heeft zijn eigen specifieke wensen omtrent dichtheid ook natuurlijk en de een neemt genoegen met meer als de ander. Behandeling is netjes gebeurt dat is duidelijk.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.