Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2016, 12:53   #16
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
testen dus.

ik houd mn uitval nauwlettend in de gaten en omdat ik gel gebruik kan ik het goed monitoren.

Haren vallen overdag niet van mijn hoofd. enkel met uitkammen voor het douchen en smorgens kan ik goed zien wat er uitvalt.

ik kom meestal op zo'n 30-60 haren per dag. En je kunt het echt niet 100% goed bijhouden maar dat zegt wel dat het OK is. Althans, niet zorgwekkend.

Welke haren wel of niet terug komen weet je uiteindelijk nooit maar het geeft wel een indicatie. dus kan ik kan met fina om de dag best wel merken of het effectief is na een aantal maanden.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 20:47   #17
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldB Bekijk bericht
5 maanden 1 mg en toen kwamen
de problemen. Paar weken gestopt.
Toen 0,125 mg afgewogen op mini
digitale weegschaal en naar paar
dagen kwamen de problemen weer.

Hoe pak jij het nu aan?
Ik ga langzaam afbouwen. Ik ben met finasteride begonnen op een slecht moment. Zat in een moeilijke tijd met veel stress en zelfs een paniekaanval (dit had overigens niet met finasteride of haaruitval te maken). Toen begon ik net uit dit dal te komen en toen begonnen de bijwerkingen van finasteride met alle nieuw stress van dien.

Ik ga mijn dosis nu langzaam af bouwen en er eventueel dan tijdelijk helemaal mee stoppen, net zo lang dat ik me weer normaal voel.

Hierna ga ik het weer overnieuw proberen maar dan ga ik het anders aanpakken.

Ik ga dan overnieuw beginnen met 0.125 om de dag (zelfs 0.05 heeft effect, kijk de studies maar na, welistwaar stukken minder dan 1 mg maar alles beter dan helemaal niets). Dit ga ik dan 6 weken volhouden en als ik dan geen bijwerkingen ervaar ga ik mijn dosis langzaam wat opbouwen. Ik heb gelukkig geen hergroei nodig, mijn doel is behouden wat ik heb. Ik zit nu bijna 2 maanden aan de fina en ondanks de seksuele bijwerkingen is er inmiddels ook positief nieuws te melden: de haarlijn ziet er dikker uit dan 2 maanden terug, dit is vooral goed te zien als ik mijn haar vastknoop als ik ga sporten. Daarnaast kreeg ik sinds een jaartje of 2 een paar verdwaalde haartjes op mijn schouders (bah) en deze zijn ook beduidend dunner geworden.

We zullen het zien!

Laatst gewijzigd door INT; 18 januari 2016 om 20:54
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:00   #18
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Goeie tactiek INT!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:05   #19
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldB Bekijk bericht
Ik geloofde destijds niet zo in
bijwerkingen, maar ik kreeg
last van een pieptoon in
mijn oor en kon dat niet negeren,
want het was er de hele dag.

Toen ben ik het gaan googelen
en toen legde ik de link met
finasteride.

Zal wel willen weten of 0,125
mg om de dag bij iemand werkt?
Volgens een schema ligt
dit tegen het placebo effect aan.
Welk schema dat dan? Dit gaat in tegen de onderzoeken die ik ken. Ik meen me te herinneren dat zelfs 0,05 mg ongeveer voor 50% zo effectief is als 1 mg in het onderdrukken van DHT.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:07   #20
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Goeie tactiek INT!
Dankje Limbo. Mag ik heel even offtopic gaan en vragen waar je eigenlijk woont in het mooie Limburg?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:10   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
In de plaats waar Andy de Heus woonde en waarvoor vandaag een vrouw is opgepakt. Yes?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:16   #22
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
In de plaats waar Andy de Heus woonde en waarvoor vandaag een vrouw is opgepakt. Yes?
Aha!
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:20   #23
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Jij 043 alvorens we weer on topic gaan??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 21:45   #24
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Jij 043 alvorens we weer on topic gaan??
Yes, nog eventjes en dan een nieuw avontuur beginnen in Berlijn!
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 22:15   #25
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Kan iemand een schema plaatsen dan? Waarin we af kunnen lezen dat 0,05mg voor 50% effectief is als 1mg. Ik ken wel een grafiek die het zelfde zegt maar dan met 0,2mg.

Iets is beter dan niets. Zo zie ik het ook. Daarom de keuze voor mijn dosering [zie handtekening].

Ik denk dat een dusdanige lage dosering goed kan helpen om een keuze te maken bij mensen die de stap niet durven nemen. Ik ben er 1 van. Op deze manier durf ik het wel.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 22:30   #26
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Kan iemand een schema plaatsen dan? Waarin we af kunnen lezen dat 0,05mg voor 50% effectief is als 1mg. Ik ken wel een grafiek die het zelfde zegt maar dan met 0,2mg.

Iets is beter dan niets. Zo zie ik het ook. Daarom de keuze voor mijn dosering [zie handtekening].

Ik denk dat een dusdanige lage dosering goed kan helpen om een keuze te maken bij mensen die de stap niet durven nemen. Ik ben er 1 van. Op deze manier durf ik het wel.
Deze?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg blah_zps37bfd8cb.jpg‎ (28,5 KB, 63x gelezen)
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 22:36   #27
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Deze?
dat is idd een curve. Maar die 50% is geen 0,05. Dat is wel iets meer denk ik maar het is lastig aflezen. Maar goed, hetgeen wat een lage dosering tegen spreekt zijn bijwerkingen. Met 0,5 mg heb je bijna evenveel dht reductie als met 1. Dus ja. Kans op bijwerkingen nemen dat niet echt af.....

Maar ik heb hier het volgende van;

Another principle is to use the least-effective doses of drugs to minimize their side-effects, which helps to allay the anxiety of patients about sideeffects and leads to better compliance. Recalling original finasteride dose studies, even 0.2 mg per day caused 55% DHT suppression, while 5 mg per day achieved 69% DHT suppression.[39] The plasma half-life of finasteride is 6–8 h and tissue binding is 4–5 days. Considering these facts, we propose that finasteride 1mg be used once in 3 days. This approach gains confidence of the patients that the low dose and the break of 2 days will keep them free of side-effects.

[pagina 43-45]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...2/#!po=28.3133
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 18 januari 2016 om 22:54
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 22:45   #28
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
dat is idd een curve. Maar die 50% is geen 0,05. Dat is wel iets meer denk ik maar het is lastig aflezen. Maar goed, hetgeen wat een lage dosering tegen spreekt zijn bijwerkingen. Met 0,5 mg heb je bijna evenveel dht reductie als met 1. Dus ja. Kans op bijwerkingen nemen dat niet echt af.....
Klopt, dit weet ook altijd de nodige discussies op hairlosstalk.com uit te lokken. Het zou theoretisch gezien niet veel moeten uitmaken terwijl er ontzettend veel persoonlijke ervaringen zijn waarbij het aanpassen van de dosis wel degelijk verschil maakte.

Opvallend is dan ook weer onderstaande grafiek die dan weer iets anders lijkt te zeggen:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 32210168_DHT.jpg‎ (35,3 KB, 28x gelezen)
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 22:57   #29
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nou, deze curve laat iets anders zien. Die laat zien hoeveel reductie DHT verdeeld over dagen. Dus ik neem 0,6 om de dag. Dus kun je het zwarte bolletje checken. Dht reductie blijft dus zeker enkele dagen actief. Dus met die kennis en wat in mijn vorige post staat zou je kunnen concluderen dat om de dag inname in combinatie met een lagere dosering zeker nog steeds een significant effecht heeft op je DHT levels.

Of het effect te merken is aan je haar. Is de vraag.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2016, 23:39   #30
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Stel dat er inderdaad maar 10% verschil zit tussen een dosis van 0.125 mg per dag en 1 mg per dag... Als dit dan zou inhouden dat mijn bijwerkingen slechts met 10% zouden afnemen zou ik hier toch al aardig blij mee zijn eerlijk gezegd... Daar lever ik dan graag 10% van de werking op mijn haar voor in want dat zou inhouden dat ik de bijwerkingen dan acceptabel genoeg vind om het te blijven gebruiken. De officiële studies bieden niet altijd een antwoord...

Er zijn mensen die bijwerkingen hadden met 1 mg, gestopt zijn en hierna met een lagere dosis overnieuw begonnen zijn zonder bijwerkingen. Sommigen van en zijn zelfs langzaam weer omhoog gegaan naar 1 mg en zelf toen bleven de bijwerkingen die ze eerst hadden uit... Hoe verklaren de studies dit?

Er zijn mensen die bijwerkingen hadden met finasteride maar niet met dutasteride terwijl dutasteride hetzelfde doet, alleen nog een tandje heftiger. Hoe verklaren de studies dit?


We weten het allemaal niet voordat we het geprobeerd hebben:-).

Laatst gewijzigd door INT; 18 januari 2016 om 23:46
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.