Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2004, 15:10   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nieuw idee: paracetamol

Onlangs is bij mij bekend geworden dat paracetamol een bepaalde werking heeft die ontstekingsreacties kan voorkomen. Dit is natuurlijk niets nieuws in het algmeen, maar misschien kan het ook zijn nut betekenen tegen haaruitval. Zou het mogelijk zijn om een paracetamol op te lossen in water (of een alcoholoplossing) en dit dan vervolgens op de hoofdhuid in te masseren?

Zien jullie hier iets in?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 17:55   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vanaf vandaag iedere dag een klein stukje paracetamol (een tablet is 500mg dus er kan wel wat vanaf voor de besparing) laten oplossen in water en dat water masseer ik in op een stuk bij de haarlijn in de inham. Zou dit kunnen werken?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 17:59   #3
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
het zou kunnen werken als je het met pindakaas melk en wat schaamhaar mengt en dan smeren maar.

He man kom op dit gaat nooit werken dat weet je zelf ook wel en mischien is het nog veel slechter voor je haar...
high is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:07   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik vanaf vandaag iedere dag een klein stukje paracetamol (een tablet is 500mg dus er kan wel wat vanaf voor de besparing) laten oplossen in water en dat water masseer ik in op een stuk bij de haarlijn in de inham. Zou dit kunnen werken?
Alcohol is noodzakelijk voor de penetratie van het actieve bestanddeel, denk maar aan minox, aminexil (werkt alleen niet), Innovate etc bevatten allemaal alcohol. Met water is dat niet te doen, alleen bij middelen zoals Xandrox 12.5% (minox hoger dan 5% is niet oplosbaar in alcohol), en daar gebruiken ze een andere middel voor, benzyl nicotinate.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:28   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
yo haarman e.a. , mijn visie hierover staat in de thread <ontstekingsremmer tegen kaalheid!>.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:37   #6
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Mhh het zou wel kunnen denk ik, maar paracetamol is niet echt super sterk. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Haal bij de apotheek een flesje 70% alcohol ofzo. Verpulver/vermaal een paracetamol tablet van 500 mg tot fijne poeder. Mix dat met 100 ml ofzo. Goed shaken/roeren. laat het 2 dagen staan. En probeer het uit

Ik weet alleen niet of paracetamol in water oplost, en hoe paracetamol op alcohol reageert. Moet je ff googlen.

Ik ben geen dokter ofzo, dus alles wat je doet is op je eigen verantwoordelijkheid.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:42   #7
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Maar zijn er al niet goedwerkende ontstekingswerende middelen op de markt? Nizoral, folligen, tricomin...... zouden toch ook die eigenschap hebben?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 18:54   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mja, misschien is deze opzet ook niet de meest ideale. Maar de kracht van paracetamol is wel bewezen bij een persoon op de nieuwsgroep alt.baldspot. Een gast had altijd last van haaruitval waarbij hij iedere ochtend wel 20/30 haren op zijn kussen vond. Op een gegeven moment had hij eens hoofdpijn en toen nam hij een aantal dagen (drie/vier ofzo) voor het slapen gaan een aspirine. En wat denk je? De volgende ochtenden telde hij slechts 2/3 haren op zijn kussen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 20:52   #9
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mja, misschien is deze opzet ook niet de meest ideale. Maar de kracht van paracetamol is wel bewezen bij een persoon op de nieuwsgroep alt.baldspot. Een gast had altijd last van haaruitval waarbij hij iedere ochtend wel 20/30 haren op zijn kussen vond. Op een gegeven moment had hij eens hoofdpijn en toen nam hij een aantal dagen (drie/vier ofzo) voor het slapen gaan een aspirine. En wat denk je? De volgende ochtenden telde hij slechts 2/3 haren op zijn kussen.
En dat noem je "bewezen"
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 23:34   #10
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mja, misschien is deze opzet ook niet de meest ideale. Maar de kracht van paracetamol is wel bewezen bij een persoon op de nieuwsgroep alt.baldspot. Een gast had altijd last van haaruitval waarbij hij iedere ochtend wel 20/30 haren op zijn kussen vond. Op een gegeven moment had hij eens hoofdpijn en toen nam hij een aantal dagen (drie/vier ofzo) voor het slapen gaan een aspirine. En wat denk je? De volgende ochtenden telde hij slechts 2/3 haren op zijn kussen.
Mijn betovergrootvader heeft ne keer nen dwaallicht gezien over de moerassen van de denderstreek...
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 23:38   #11
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
laat je idd niet leiden door die ene kerel die een keer etc.
RU1537829 of zo is een nieuw aankomende ontstekingsremmer die the next big thing voor haaruitvalpreventie zou zijn. Duurt nog een paar jaar voor het beschikbaar komt.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 01:13   #12
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Daar hebben jullie gelijk in. Eén persoon is alles behalve representatief. En ikd enk ook niet dat de paracetamol-methode werkt. Pizzacat, je hebt het over dat RUxxxxx; dat zou inderdaad het ultime middel moeten zijn. Ook een uiterst effectief anti-androgeen. Maar de vraag is... wanneer komt het?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:09   #13
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
RU is al verkrijgbaar als het goed is.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:10   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
RU is al verkrijgbaar als het goed is.
Huh? Het was toch nog niet op de markt gebracht? Waar is het verkrijgbaar dan en waarom gebruikt niemand het hier nog? RU schijnt het ultieme product te zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 20:13   #15
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
#65, "on RU for six months and my hairline still receeds."


I have been using a 5% RU solution since October 16th and my hairline is still receeding... what gives?

Link
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw Saar AA - Algemeen 18 28 mei 2009 14:02
[Oproep] : Nieuw onderzoek/behandeling trichotillomanie door KUN Nijmegen. Webmaster TTM - Algemeen 58 17 juli 2005 22:30
Hoi, nieuw en vraag blablabla Haarproblemen bij vrouwen 5 16 juni 2004 22:52
Nieuw miriam26@wanado TTM - Algemeen 10 24 februari 2004 20:06
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.