Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2019, 13:31   #1
benver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Prohairclinic - juli - FUE haartransplantatie behandeling

Hallo iedereen,

graag deel ik mijn ervaring rond mijn haartransplantatie om mensen die hierover twijfelen, te helpen.

Zelf heb ik ongeveer een jaar nagedacht over dit wel of niet te doen, maar ik heb weinig informatie ingewonnen online. Zo ben ik bijvoorbeeld nooit op dit forum terecht gekomen voor mijn behandeling.
Ik heb wel wat opgezocht rond de mogelijkheid van behandelingen in Turkije en ben uiteindelijk overgegaan tot twee consultaties in België om alvast een idee van prijs te krijgen.
Bij Prohairclinic, mijn tweede consultatie, voelde ik mij meteen gerust omwille van de professionele aanpak en de duidelijke kennis van zaken.
Ik heb daarna nog wat verder gekeken naar mogelijkheden in Turkije, zonder consultaties live of online te doen wel, en heb uiteindelijk gekozen voor mijn buikgevoel dat me vertelde om het voor alle zekerheid toch maar in België te doen en dan was het voor mij duidelijk dat het prohairclinic zou worden.

Ik heb nooit spijt gehad van deze beslissing. Mijn kaalheid was dermate gevorderd dat de transplantatie in 2 stappen moest gebeuren. Een eerste keer in september 2018 voor bovenkant en voorkant van mijn hoofd en onlangs in juli 2019 een tweede keer voor mijn kruin.
De eerste behandeling was 2000 grafts en de tweede behandeling 1600 grafts.
Over het resultaat van de eerste behandeling kan ik dus al vertellen, voor de tweede behandeling is het uiteraard nog afwachten, maar ik heb er vertrouwen in.

Het resultaat van de eerste behandeling was heel goed, eigenlijk zelfs beter dan mijn verwachtingen, want ik had niet verwacht dat een transplantatie zo goed werkt en er zo natuurlijk uitziet. Ik heb eigenlijk ook wel nogal speciaal haar, nogal stug, dus dat was 1 reden waarom ik er niet helemaal gerust op was. Een tweede reden is dat mijn haar ondertussen (ik ben rond de 40 jaar) al wat peper en zout is (veel grijs tussen de donkere haren), dus ik was ook benieuwd hoe dat ging gaan bij het overplaatsen.
Maar dus opnieuw, zeer goed resultaat, dwz goede dichtheid, zelfs bij relatief kort haar en ook heel natuurlijk uitzicht.

Voor de 2de behandeling (kruin) heb ik dus ook niet getwijfeld om opnieuw naar prohairclinic te gaan.

Nu misschien wat meer over de behandeling zelf.
Die is voor mij redelijk pijnloos geweest, uiteindelijk voel je enkel de verdoving. Bij de tweede behandeling was zelfs dat tot een minimum beperkt omdat er een nieuwe dokter is bij prohairclinic voor de verdovingen en die doet dat zo goed, dat je uiteindelijk enkel de eerste prik voelt.
Aangezien ik respectievelijk 2000 en 1600 grafts had, ben ik er twee keer een volledige dag geweest.
Je kan bij het inplanten (tweede helft van de dag) eventueel films kijken, dus dat gaat vrij snel voorbij.

De nasleep van de behandeling valt ook heel goed mee.
Bij de eerste behandeling (bovenkant en voorkant van hoofd), heb ik wel gedurende ongeveer 10 dagen serieuze zwellingen gehad in mijn gezicht, maar daar hadden ze mij voor gewaarschuwd, dus ik heb wat extra vakantie en een paar dagen thuiswerk voorzien. Bij de tweede behandeling van mijn kruin, zijn die zwellingen er helemaal niet geweest en was ik na 4 dagen al meer dan presentabel om onder de mensen te komen (weliswaar met pet op, ook ter bescherming tegen de zon). Pijn heb ik ook niet gehad, enkel een jeukgevoel in het donorgebied, dat vooral ’s avonds voelbaar is, maar bij mij ook zeer goed te doen was (geen pijnstillers nodig gehad).
Bij prohairclinic geven ze je ook een set met producten voor de nabehandeling en een duidelijke uitleg van wat je de 14 dagen na de behandeling wel en niet mag en waaraan je je mag verwachten en ik heb geen extra vragen gehad of ben geen dingen tegengekomen die ik niet wist dankzij die uitleg.

Ik denk dat ik hiermee al een goed overzicht heb gegeven, maar laat maar weten als jullie vragen hebben.

Prohairclinic heeft trouwens zelf een video gemaakt en die is beschikbaar op youtube
https://youtu.be/iZGqSv9N0-4
benver is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2019, 13:17   #2
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Mooi resultaat, mag je tevreden over zijn!
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2019, 18:02   #3
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Ziet er goed uit tot nu toe! Benieuwd hoe de kruin eruit gaat zien!Ik ben zelf ook in juli behandeld bij Prohair.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.