Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 augustus 2004, 15:01   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
[spiro] Algemeen

Wat ik niet snap is dat iedereen hier zich bezighoudt met vergezochte methodes en zelfgebrouwen pilletjes van een idioot uit Californië zonder enig wetenschappelijk bewijs, terwijl er een supergoed middel is waar je (bijna) niemand over hoort: spironolactone. Het is een krachtige anti-androgeen die prima werkt als topical doordat de stof makkelijk de huid binnendringt. Het blokkeert de androgeenreceptoren waardoor DHT niet meer bij je haarzakjes komt, en waardoor het immuunsysteem ze met rust laat. Theoretisch gezien zou het fantastisch moeten werken. Het internet puilt uit van de positieve verhalen, onderzoeken en ervaringen.

Lees bijvoorbeeld eens hier en hier en hier en hier en hier en hier. Oh ja, en vergeet deze niet.

Maar nee, iedereen is zo druk bezig met Kennyboy en zijn nepproduct, dat er gladweg overheen gekeken wordt. En dat terwijl het een bijzonder krachtig middel is, zonder bijwerkingen bij topisch gebruik. Wat wil je nog meer.

Ik ga het binnenkort waarschijnlijk toevoegen aan mijn regimen (even m'n geld tellen). Wie lijkt dit nog meer wat en wie heeft er positieve ervaringen mee?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:05   #2
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
er zijn mensen zoals jappie die het gebruiken, het combineert slechte met minox, er ontstaat een reactie en het begint naar knoflook te ruiken, no kidding!

maar het kan wel, het wordt veel frontaal gebruikt, ik zit er ook aan te denken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:10   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik gebruik de 2% nu bijna een maand, en ik heb echt niet veel last van geurhinder, en ik gebruik ook minoxidil.

Het enige wat ik merk is dat ik mijn kussensloop vaker moet vervangen, omdat die niet meer zo fris ruikt 's morgens.
Ik heb zeker niet het gevoel dat ik rondloop met een kwalijk geurtje aan mijn hoofd. Mocht dat het geval zijn dan zouden mijn vrienden me er zeker al op gewezen hebben (zo zijn ze wel, die vrienden van me)

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:12   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
er zijn mensen zoals jappie die het gebruiken, het combineert slechte met minox, er ontstaat een reactie en het begint naar knoflook te ruiken, no kidding!

maar het kan wel, het wordt veel frontaal gebruikt, ik zit er ook aan te denken.
Het klopt inderdaad dat minox en spiro samen chemisch instabiel zijn, maar deze reactie duurt vele uren. Ze kunnen dus beide aangebracht worden op de hoofdhuid zonder op elkaar te reageren. Het is alleen niet mogelijk de twee stoffen in één flesje te gooien, dan heb je na een dag alleen nog maar troep. Dr. Lee zegt erover:

Do not combine medications containing spironolactone and minoxidil in the same container. The medications slowly react with each other, resulting in a compromise of their pharmacological activities. However, since it requires many hours for spironolactone and minoxidil to chemically react with each other, they can be consecutively applied to the scalp without compromising each other.
[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:24   #5
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het kan ook wel, maar te snel na elkaar schijnt bij een aantal gebruikers tot rare geurtjes te hebben geleid. ik ben geen ervaringsdeskundige hierin.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:38   #6
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik wacht altijd een kwartiertje voor ik de minox aanbreng..
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 16:53   #7
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Cloud,

Waar bestel jij dit spul? En merk je resultaat?
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 17:32   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik bestel het op www.minoxidil.com, bij mijn weten de enige plaats waar je het kan bestellen. Het is een erg onduidelijke site, en van de 2% wordt enkel melding gemaakt op deze pagina:
http://www.minoxidil.com/scripts/web...NFIG=minoxidil

Ben er nog maar een maand mee bezig, dus dat is nog te vroeg om conclusies te trekken. Het gaat in elk geval wel steeds beter met mijn haar...

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 12:10   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Cloud vertelde mij net dat vrouwen Spironolactone ook vaak oraal nemen. Voor vrouwen doet een sterke anti-androgeen in het lichaam natuurlijk weinig kwaad.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Orale spironolactone wordt heel vaak voorgeschreven voor vrouwen (meestal in combinatie met de Yasmin pil (die ook wat spiro bevat))...
Waarom doe jij het dan eigenlijk topisch, Cloud? Is oraal niet veel makkelijker plus effectiever?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 12:32   #10
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Omdat spironolactone ook bloeddrukverlagend werkt, en ik van mezelf al een lage bloeddruk heb. Door het topisch te gebruiken vermijd ik de systemische neveneffecten.

Ik neem wel de Yasmin pil, die 25mg spiro bevat.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 14:02   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Studie gedaan met 3% spironolactone:
http://www.geocities.com/bryan50001/spiro2.htm
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg spiro129_small.jpg‎ (123,3 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg spiro130_small.jpg‎ (95,0 KB, 256x gelezen)
Bestandstype: jpg spiro131_small.jpg‎ (148,5 KB, 165x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 maart 2005 om 16:19
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 15:16   #12
VinDiesel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Wat ik niet snap is dat iedereen hier zich bezighoudt met vergezochte methodes en zelfgebrouwen pilletjes van een idioot uit Californië zonder enig wetenschappelijk bewijs, terwijl er een supergoed middel is waar je (bijna) niemand over hoort: spironolactone. Het is een krachtige anti-androgeen die prima werkt als topical doordat de stof makkelijk de huid binnendringt. Het blokkeert de androgeenreceptoren waardoor DHT niet meer bij je haarzakjes komt, en waardoor het immuunsysteem ze met rust laat. Theoretisch gezien zou het fantastisch moeten werken. Het internet puilt uit van de positieve verhalen, onderzoeken en ervaringen.

Lees bijvoorbeeld eens hier en hier en hier en hier en hier en hier. Oh ja, en vergeet deze niet.

Maar nee, iedereen is zo druk bezig met Kennyboy en zijn nepproduct, dat er gladweg overheen gekeken wordt. En dat terwijl het een bijzonder krachtig middel is, zonder bijwerkingen bij topisch gebruik. Wat wil je nog meer.

Ik ga het binnenkort waarschijnlijk toevoegen aan mijn regimen (even m'n geld tellen). Wie lijkt dit nog meer wat en wie heeft er positieve ervaringen mee?
ik heb het ongeveer een half jaar lang gebruikt voor m'n inhammen..........deed helemaal niets
VinDiesel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 19:39   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
In een van bovenstaande artikelen staat dit:

Overview: Proxiphen is an all-around treatment, containing ingredients which stimulate growth, repair tissue, inhibit DHT, inhibit androgen receptors. It contains Spiro, Minoxidil, Retin-A, SOD's, Arginine, PBN, and more...

ALs je het zo leest lijkt Proxiphen een erg goed middel te zijn?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 02:49   #14
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
cloud en laurens ik wil het gaan bestellen 2% of 5% heeft er iemand nog iets nodig van minoxidil.com zodat we maybe verzending kunnen delen? Hoe gaat dat trouwens met die verzending want er wordt nogal mysterieus gedaan op die site... ervaringen?
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 10:18   #15
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Verzending kost maar $5 ofzo. En je hebt het binnen een dag of 4 in huis. Ze plakken wel een ander etiketje op het potje, want als ze bij de douane spironolactone erop zien staan word het natuurlijk meteen in beslag genomen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 12:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.