Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2021, 16:30   #1
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Esteworld vip behandeling 16/02/2021 (3700 grafts)

Hoi allemaal,

Graag deel ik met jullie mijn ervaring tot nu toe van mijn haartransplantatie bij Esteworld in Turkije. Ik heb gekozen voor de VIP behandeling bij dokter Servet.

Even kort over mezelf en mijn reden tot het kiezen voor een transplantatie:
Zelf ben ik sinds eergisteren 28 jaar, was dus 27 toen ik de transplantatie deed.
Ik heb sinds mÂ’n 18e/19e al gezegd dat ik ooit een harttransplantatie wilde doen. Ben van nature een zelfverzekerd persoon en klaag verder nergens over, maar ik heb een mooie haarstijl altijd erg belangrijk gevonden en erg gewaardeerd. Wanneer ik mannen met een volle bos haar zie is dat altijd iets waarvan ik zelf dacht “ah je zou zoveel verschillende haarstijlen kunnen proberen met zo’n volle bos haar”.
En aangezien ik van nature altijd inhammen heb gehad vond ik dat ik nooit heel veel kon met m’n haar.

Wel had ik redelijk dik haar totdat ik ziek werd, 1,5 jaar geleden kreeg ik voor de 2e keer de diagnose van kanker en dit bracht veel fysieke en mentale stress met zich mee wat direct zichtbaar op mÂ’n hoofd.
(Gelukkig ben ik nu weer gezond!!)

Ik heb het idee dat ik het afgelopen jaar wel een stuk sneller ouder ben geworden in m’n gezicht en m'n haar werd steeds dunner. Vandaar dat ik nu de beslissing heb genomen om er echt werk van te maken.

Ik ben dus op zoek gegaan naar verschillende haar klinieken in Nederland en Turkije. Ben op consult geweest bij BeauClinic (Nederlandse kliniek), kliniek Veldhoven, en heb online een aanvraag gedaan bij now hair, global hair, hair of Istanbul, hairworld Istanbul, Dr. Cinik, Dr. Serkan en dus Esteworld.

Zal ze niet allemaal afgaan en uitleggen waarom ik niet voor die gekozen heb, maar als jullie vragen hebben erover beantwoord ik ze graag.

Uiteindelijk besloot ik ervoor te kiezen dat budget niet uitmaakt, het is een investering voor de rest van je leven dus doe het liever goed.
Na een consult met Margo koos ik ervoor de VIP behandeling te nemen bij Dr. Servet.
Het verschil met normaal is dus dat je de hoofd arts van de kliniek hebt met zijn team en een ACELL behandeling bij de prijs inbegrepen.


Tijdens mijn consult met Margo werd alles uitgelegd, alles wat ik kon verwachten en waar ik op moest letten. Het is mooi om te zien hoe zij zoveel passie heeft voor wat ze doet.

Toen ik eenmaal de knoop had doorgehakt wilde ik ook zo snel mogelijk actie ondernemen en nam ik de eerst mogelijke vrije plek, dit was een week later.
Zelf een ticket gekocht, de rest werd geregeld.
Door Corona waren er wat restricties natuurlijk, maar aangezien ik maar een paar dagen daar was maakte dat niet zoveel uit. Ik heb vooral genoten van het Turks eten!

De dag zelf werd ik opgehaald van het hotel en gebracht naar de kliniek waar een Nederlands talige hostess me de dag uit kwam leggen.
Ik was even in shock toen ik erachter kwam dat Dr. Servet niet de gehele behandeling zou doen (haarzakjes uit de achterkant halen, gaatjes maken en haarzakjes weer inleggen).
Dr Servet maakte de haarlijn en de gaatjes waar ze weer geplaatst moesten worden. Zijn team haalde de haar zakjes eruit en plaatste deze er weer in.
Maar uiteindelijk kwam Dr Servet vaak checken en zorgde ervoor dat alles vlekkeloos verliep.

Stap 1 was bloed afnemen voor de prp behandeling en een Corona snel test.
Toen even wachten op de uitslag en naar boven naar de VIP verdieping voor het vervolg.

Stap 2 was het tekenen van de haarlijn. Dit was met dr Servet, zijn team en de hostess. Dit ging even heen en weer over wat er natuurlijk uit ziet en wat ik graag wilde.

Stap 3 scheren van het hoofd

Stap 4 was naar de behandelkamer en na de uitleg beginnen met wat haartjes verwijderen uit de achterkant

Stap 5 was Dr servet die de gaatjes kwam maken.

Het begon met 3200 grafts. Tijdens het tekenen en de consult was al besproken dat ook bij m’n kruin het haar een stuk dunner was en daar wat grafts geplaatst zouden worden, maar na het scheren werd pas duidelijk hoeveel. Dat was behoorlijk wat vandaar de 3200 grafts.

Na het plaatsen van alle grafts checkte Dr Servet alles en heeft nog wat nieuwe gaatjes bij geplaatst waardoor het totaal uitkwam op 3700 grafts.

Al met al was een makkelijke en prettige ervaring, we hebben nog wat Turkse liedjes gezongen tijdens de behandeling en veel gelachen. Ook al klinkt 9 uur lang op de tafel liggen als erg lang. Ik vond het zelf niks voorstellen.

De volgende dag terug voor controle, alles zag er prima uit.
De gehele ervaring was prettig, leuk en makkelijk.

Even fast-forward naar nu, we zijn nu 3 maanden verder en de haartjes beginnen eindelijk door te komen. Ik heb 4 XL-hair behandelingen genomen, 1 al voordat ik naar Turkije ging en 3 verdeeld over de afgelopen 2 maanden. + een prp-behandeling 2 weken terug. Precies 3 maanden na de behandeling.
Gebruik essengen-6 en een dermaroller + hairgrowth serum dat ik elke dag op m’n hoofd smeer. En ik slik dagelijks biotin.

Tot nu toe denk ik dat alles de goede kant op gaat. Aan het begin had ik het idee dat ik last had van shockloss, dat begint weg te trekken. Vooral nadat ik naar de kapper ben geweest zie je nog wel flink welk deel van het donor gebied gebruikt is.
Ik heb gekozen voor een wat natuurlijkere haarlijn dit werd me aangeraden, zelf had ik een rechtere haarlijn in gedachte. Nu de daadwerkelijke nieuwe lijn begint te komen vind ik links erg mooi en denk ik dat rechts wat strakker mag. Dit heb ik besproken en denk ik er na 7/8 maanden hetzelfde over kan ik gewoon terug en wordt dit bijgewerkt. (Natuurlijk wel zelf een vlucht etc regelen). Dit omdat ik voor de VIP behandeling heb gekozen.
Maar het moet nog blijken hoe het zich ontwikkeld, wellicht ben ik tevreden genoeg met het eindresultaat.

Verder lijkt de kwaliteit van de behandeling top en ben ik enthousiast over het uiteindelijke eindresultaat.
Zou ik nu weer opnieuw moeten kiezen dan zou ik weer voor de VIP behandeling gaan. Ik ben iemand die de ervaring van dingen belangrijk vind en ondanks het grotere prijskaartje krijg je er zeker wat voor terug.

De afgelopen maand zijn de opmerkingen verandert van “je ziet nog niet heel veel he” naar “wow je hebt echt een totaal nieuwe haarlijn”.
De groei is in de afgelopen 3/4 weken ineens gestart, dus als dit zo doorzet verwacht ik over de komende 2/3 maanden echt een vollere bos te krijgen.

Ik ben dagelijks in contact met Margo die de ervaring ook erg prettig maakt en zou iedereen aanraden als ze een behandeling overwegen in ieder geval een consult aan te vragen bij haar.
Kan verder niet zoveel zeggen over de kwaliteit van andere klinieken, er zit wel een groot verschil in ervaring & behandeling technieken per kliniek / arts.
In plaats van alleen te kijken naar welke kliniek je heen wilt, is kijken naar welke arts specifiek de behandeling gaat doen ook belangrijk natuurlijk. Vandaar ook mijn keuze voor de VIP.

Ik zal in een volgende post wat progressie foto’s plaatsen!
Als ik nog wat belangrijks gemist heb om te delen, please let me know!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 25B9F31F-F607-46E9-B659-E403F4030436.jpg‎ (148,1 KB, 638x gelezen)
Bestandstype: jpg 0407CEAF-4140-4363-9080-11771D65793C.jpg‎ (104,8 KB, 452x gelezen)
Bestandstype: jpg 0E2DBDA0-79D7-480E-AA6F-2CC227212ADD.jpg‎ (138,0 KB, 551x gelezen)
Bestandstype: jpg 0C931939-2A19-41B9-B80D-470298286F8B.jpg‎ (141,4 KB, 482x gelezen)
Bestandstype: jpg 39688AF0-2349-46D9-8D38-A92347BF0822.jpg‎ (159,5 KB, 411x gelezen)

Laatst gewijzigd door Michaelpomp; 7 juni 2021 om 13:37
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 16:32   #2
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Dit is na 3 maanden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2FF2A55A-B282-47BA-B83A-AE89E44367EB.jpg‎ (129,6 KB, 468x gelezen)
Bestandstype: jpg D69F4DA3-D1E3-4438-80DC-467B82883169.jpg‎ (123,5 KB, 389x gelezen)
Bestandstype: jpg E6D1ECA8-8B50-4202-B1A0-09D6460BD3C5.jpg‎ (134,6 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpg A250D903-AB3B-4E7B-B9CC-F8097A563203.jpg‎ (131,0 KB, 347x gelezen)
Bestandstype: jpg 6603E7B7-2A0D-423E-8898-05034C764E90.jpg‎ (150,5 KB, 392x gelezen)
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 18:40   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ziet er veelbelovend uit en zal je zeker volgen. Zelf ben ik ook bij Esteworld geweest maar geen VIP, al lees ik weinig verschil tussen de twee. Was dit veel duurder? Die ACELL-behandeling daarvan ben ik nog steeds niet overtuigd maar kwaad kan het niet natuurlijk.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 19:16   #4
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Wow, 3700 grafts terwijl je foto's van tevoren er ook al redelijk goed uitzien. Heb je een foto direct post-op? Ik ben heel benieuwd waar alles is geplaatst. Tot nu toe al mooi resultaat trouwens!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 21:43   #5
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Pas onderstaande even aan naar haartransplantatie ipv harttransplantatie.


[QUOTE=Michaelpomp;459814]Hoi allemaal,

Graag deel ik met jullie mijn ervaring tot nu toe van mijn harttransplantatie bij Esteworld in Turkije. Ik heb gekozen voor de VIP behandeling bij dokter Servet.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2021, 11:30   #6
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Ik heb €6000 betaald voor het totale pakket excl vlucht. Dus je betaald wel een hoop meer. Al is de ACELL normaal €1250 bij een transplantatie volgens mij, dus als je dat meerekent valt het al iets meer mee!
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2021, 11:32   #7
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Dit is direct na de transplantatie!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FD92A6C6-E73D-4FFE-BFFC-C08856E88755.jpg‎ (153,0 KB, 387x gelezen)
Bestandstype: jpg 86DF5AA4-F341-42A6-AF37-2D55520572E6.jpg‎ (150,9 KB, 453x gelezen)
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2021, 22:03   #8
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaelpomp Bekijk bericht
Dit is direct na de transplantatie!

Hoe is het met je Hart?
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2021, 22:20   #9
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gduvel Bekijk bericht
Hoe is het met je Hart?

Haha mijn hart is helemaal in takt en werkt naar behoren! Die transplantatie mag van mij nog even op zich laten wachten! 😂
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2021, 22:38   #10
Michaelpomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Update 5 maanden

Tijdje geleden alweer!!

Let niet op de stijl foto’s.. 🤷🏽*♀️😂
ik heb even weinig update foto’s gemaakt, maar op deze foto’s ben ik net naar de kapper geweest. Dit was 4 maanden na de transplantatie.
Moet zeggen ik was / ben heel erg verrast met het resultaat vooral de dikte van het getransplanteerde haar ben ik super blij mee!

De afgelopen 2 weken heb ik wat problemen gekregen met kleine plekjes op m’n hoofd.
Een irritatie of kleine ontstekingen die een rode huid met bultjes geven.
Hierdoor begint het haar best wel wat uit te vallen en is de dikte een stukje minder.

Dit gaf natuurlijk best wel wat stress en angst, ik heb contact opgenomen met Margo en die vroeg of ik even langs wilde komen.

We hebben gekeken naar het probleem, Margo was en is nog steeds echt super behulpzaam en doet er alles aan de huid zo snel mogelijk weer rustig te krijgen.

Margo heeft contact met Dr. Servet die advies geeft, ik heb extra XL haar behandelingen en verder ben ik nu even gestopt met Essengen-6 om te zien of m’n huid daar op reageert.
Samen met een desinfecterende lotion moet het goed komen zo.

Ik ben van mezelf gevoelig voor ontstekingen en probleempjes, heb nogal wat onderliggende gezondheidsproblemen. Dus ik verwacht altijd wel wat complicaties hier en daar, maar om het resultaat te zien en dan nu weer te zien dat het wat dunner is geworden geeft natuurlijk wel even wat angst.

Gelukkig dankzij alle hulp om me heen zie ik dat de irritatie al wat rustiger is en kijk ik alweer uit naar de volgende maanden! Ben super benieuwd naar het eindresultaat.

De transplantatie zelf is goed gegaan. En er zijn heel wat verschillende klinieken die goed werk leveren natuurlijk. Op het moment ben ik wel erg blij met m’n keuze gezien de nazorg, die bijna net zo belangrijk te noemen is als de transplantatie zelf!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3966025F-A4EB-48B3-9865-8A3D277F05E5.jpg‎ (139,7 KB, 352x gelezen)
Bestandstype: jpg CA007862-9830-4476-A18F-FC494EFAAEA9.jpg‎ (139,1 KB, 328x gelezen)
Bestandstype: jpg EA73E4A7-4D77-4A37-A1E1-2B5706A1A308.jpg‎ (141,5 KB, 355x gelezen)
Michaelpomp is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2021, 01:16   #11
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaelpomp Bekijk bericht
Tijdje geleden alweer!!

Let niet op de stijl foto’s.. 🤷🏽*♀️😂
ik heb even weinig update foto’s gemaakt, maar op deze foto’s ben ik net naar de kapper geweest. Dit was 4 maanden na de transplantatie.
Moet zeggen ik was / ben heel erg verrast met het resultaat vooral de dikte van het getransplanteerde haar ben ik super blij mee!

De afgelopen 2 weken heb ik wat problemen gekregen met kleine plekjes op m’n hoofd.
Een irritatie of kleine ontstekingen die een rode huid met bultjes geven.
Hierdoor begint het haar best wel wat uit te vallen en is de dikte een stukje minder.

Dit gaf natuurlijk best wel wat stress en angst, ik heb contact opgenomen met Margo en die vroeg of ik even langs wilde komen.

We hebben gekeken naar het probleem, Margo was en is nog steeds echt super behulpzaam en doet er alles aan de huid zo snel mogelijk weer rustig te krijgen.

Margo heeft contact met Dr. Servet die advies geeft, ik heb extra XL haar behandelingen en verder ben ik nu even gestopt met Essengen-6 om te zien of m’n huid daar op reageert.
Samen met een desinfecterende lotion moet het goed komen zo.

Ik ben van mezelf gevoelig voor ontstekingen en probleempjes, heb nogal wat onderliggende gezondheidsproblemen. Dus ik verwacht altijd wel wat complicaties hier en daar, maar om het resultaat te zien en dan nu weer te zien dat het wat dunner is geworden geeft natuurlijk wel even wat angst.

Gelukkig dankzij alle hulp om me heen zie ik dat de irritatie al wat rustiger is en kijk ik alweer uit naar de volgende maanden! Ben super benieuwd naar het eindresultaat.

De transplantatie zelf is goed gegaan. En er zijn heel wat verschillende klinieken die goed werk leveren natuurlijk. Op het moment ben ik wel erg blij met m’n keuze gezien de nazorg, die bijna net zo belangrijk te noemen is als de transplantatie zelf!
Je Optimum Nutrition shirt maakt alles goed 😝

Je hebt/had wel nog een flinke bos dus ben benieuwd naar het eindresultaat! Denk dat de meeste hier al zouden tekenen voor jou before situatie
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2021, 17:32   #12
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaelpomp Bekijk bericht
Dit is direct na de transplantatie!
Weet je ongeveer wat de verdeling is geweest? Hoeveel op de kruin, hoeveel tussendoor en hoeveel in de inhammen?

Resultaat ziet er tot nu toe wel echt goed uit zeg! Weet je toevallig je dichtheid? Hoeveel haartjes per cm2?
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2021, 15:39   #13
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
hele mooie volle haarlijn zo te zijn, mega dichtheid.

Foto is wel wat onduidelijk.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2021, 18:41   #14
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ziet er al af uit na slechts 5 maanden
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3700 grafts, ervaring, esteworld, haartransplantatie, turkije, vip

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.