Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 7 oktober 2006, 17:30   #151
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ik heb het altijd zo begrepen : een teveel aan talg kan bij daarvoor gevoelige personen een explosieve groei van schimmels/gisten uitlokken, die op hun beurt weer de ontstekingsreactie aan de hoofdhuid veroorzaken.

Zelf merk ik sinds een tijdje nu ik androcur gebruik, die dus ook de talgaanmaak afremt, dat ik veel minder last heb van rotkwaaltje.
Kitty
Ik heb het nog even precies nagelezen in de folder die ik meekreeg in het ziekenhuis, maar daar komt het woord talg echt niet in voor.

Volgens de folder is een gistsoort (pityrosporum) het beginpunt en komt door grote hoeveelheden van deze gist een ontstekingsreactie op gang. Waarvoor de gist bij anderen niet zo veel voor komt, of zoveel irritatie veroorzaakt is niet geheel bekend. Da's alles dat ik erover kan vinden.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2006, 14:21   #152
wimv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
SD seboroisch eczeem

Mijn verhaal;
Zo’n 4 jaar geleden (ik was 41) naar de dokter ivm veel roos. Ik kreeg toen Selsun shampoo.
Hielp niet, toen maar verder aangemodderd met allerlei antiroos shampoo’s.
In mei 2005 kreeg ik ook klonters van talg en roos rondom mijn kruin, weer naar de dokter geweest en hij constateerde dat ik Seboroisch eczeem had.
Ik had ook inmiddels vreemde eelt/wrat achtige plekken op 3 knokkels gekregen, en de dokter verwees me naar een Dermtoloog in Asd-oost.
Teershampoo gekregen, en ketoconazol , het hielp iets, maar bleef dat talggeklonter en roos houden, en salycylzuur voor de knokkels (is psoriasis zei de derma.)
De roos werd erger en erger en mijn hele scalp was wit van de schilfers en giga veel haaruitval dat maar niet ophield, vooral bij het wassen, volgens de dermatoloog zou dit tijdelijk zijn, maar mijn haar was inmiddels zeker 40% uitgedund !!!
Ik ben maar gestopt met dat teershampoo en ketaconazol na 2 maanden, volgens mij helpt het ook voor geen meter. Verder zou sebo.eczeem erfelijk zijn…, mooi niet dus!, niemand in mijn wijde omgeving heeft dat ooit gehad !
Kreeg van de huidarts voor de dikke kortsten talg, een hormoonloze “ unguentum Cetomacrogol” die de kortsten weker maakt bij het uitwassen.
Ook Dovonex Scalp solution gekregen, werkt helemaal niet !
Ik las op een internetsites dat er iemand Lanza shampoo (urban elements remedy shampoo voor o.a. seboroisch ecz.)) gebruikte en dat hielp bij haar, zelf ook dus gekocht bij een Lanza kapper in muiden (18 euri), op het Spui in Asd zou ook een Lanza kapper zitten. Ik gebruik nu steeds Lanza met unguentum cetomacrogol.
Deze shampoo bevat ook iets salycilzuur, en mijn scalp word er wel schoner van, en werkt beter dan die vieze teershampoo, maar we zijn er nog niet…., s’ochtends wassen en in de namiddag is mijn hele scalp weer bomvol schilfers en een witte hoofdhuid.
Second opinion laten doen bij OLVG Asd, kreeg ik Topicorte mee, een hormoon, en dus symtoombestrijding, 3 maal geprobeerd, werkt wel !… maar ik heb wat tegen hormonen omdat het allemaal tijdelijk blijkt te werken, en ben daar mee gestopt.
Mijn haar is inmiddels weer wat aangegroeid eind 2005, na maanden van uitval.
Tea tree shampoo geprobeerd, werkt niet, Sanex werkt niet, en vele andere shampoo’s (ook dodezeezout shampoo van Sealine) werken niet. Visolie capsules ingenomen, teunisbloemolie capsules (met GLA, Sebo.ecz. er zou een enzymdefect zijn volgens die site), allemaal tips van allerlei internet sites.
Tot nu toe helpen die capsules ook niet… gebruik ze nog wel trouwens tot dat die potten van de “ tuinen van Amsterdam” op zijn..
Rooiboscreme aan de haarranden helpt wel, dan zie je die schilfers niet.
Ik heb inmiddels ook een psoriasis plek op mijn scheenbeen er bij gekregen, veel in de zon en dodezee badzoud van de Aldi, werkt wel iets maar je blijft de plek zien (handpalm grootte).
Vaseline intensivecare gekocht bij de Etos, voor de psoriasis plek werkt ook wel iets.
Ik blijf aanmodderen en blijf me verbazen dat de wetenschap eigenlijk helemaal nog steeds niet weet wat nu een goed middel is tegen Sebo-ecz. en Pso.
De ene huidarts zegt dat je er best wel spontaan weer vanzelf vanaf kan komen, en de andere (sec. opnion) zegt “je bent er mee geboren, en je komt er nooit meer vanaf (het zit in de genen)”.
wimv is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2006, 23:57   #153
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Question Alcohol

Zijn er meer mensen die een enorme verslechtering van seb.eczeem opmerken na het nuttigen van alcohol?
Elke keer als ik een avond wat drink is t de volgende ochtend vele malen erger dan anders. Irritatie, enorme witte uitscheiding...etc.


Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2006, 12:52   #154
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Beste,

Alcohol is het as van het kwaad, stop met alcohol en je zult vooruitgang zien met alles en ook eczeem. Poets wel even je tanden voor het slapen gaan. Doe je dat niet dan loopt een beetje water uit je mond vol tijdens slapen bacterieën naar je lippen wangen en daardoor krijg je dan meer last.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 10:44   #155
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Ik heb wel eens gehoord dat vooral kinderen die 'berg' hebben gehad, vooral gevoelig zijn om op latere leeftijd seborroisch eczeem te ontwikkelen. Dat seborroisch eczeem ontstaat dan door zeepresten, toch? Maar bij deze kinderen doen ze olie dan op de hoofdhuid. Om die vervolgens in te laten trekken en daarna kunnen ze de schilfertjes zo bij de kinderen van de hoofdhuid afvegen. Zou het ook niet helpen bij volwassenen om bijvoorbeeld (olijf)olie te laten intrekken en daarna uit te spoelen met zeepvrije shampoo? Wie weet hier iets van of heeft hier ervaring mee?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 12:24   #156
AnaganSkywalker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 40
Hee Simbah,ff reagerend op jouw pro-islam overtuigingen,ik denk dat alle godsdiensten van oorsprong tzelfde zijn,er bestaat maar 1 waarheid.Wat voor jou Allah is,is voor mij God,maar het betekent allebei hetzelfde.Ik denk dat er door de eeuwen heen gewoon veel misverstanden over het geloof zijn ontstaan,maar da wilde ik gewoon eventjes kwijt.

Sinds enige tijd slik ik elke dag 10 mg biotine en ik heb toch sterk het vermoeden dat hierdoor mijn talgproductie op mijn hoofdhuid verminderd is.Kan dat door die extra biotine komen?
AnaganSkywalker is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 15:53   #157
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw
Ik heb wel eens gehoord dat vooral kinderen die 'berg' hebben gehad, vooral gevoelig zijn om op latere leeftijd seborroisch eczeem te ontwikkelen. Dat seborroisch eczeem ontstaat dan door zeepresten, toch? Maar bij deze kinderen doen ze olie dan op de hoofdhuid. Om die vervolgens in te laten trekken en daarna kunnen ze de schilfertjes zo bij de kinderen van de hoofdhuid afvegen. Zou het ook niet helpen bij volwassenen om bijvoorbeeld (olijf)olie te laten intrekken en daarna uit te spoelen met zeepvrije shampoo? Wie weet hier iets van of heeft hier ervaring mee?
Heel veel babies hebben berg. dat verdwijnt tussen de 7e en 9e maand. Seb. eczeem ontstaat niet door zeepresten maar het laten zitten van zeepresten doet je seb. eczeem zeker geen goed. Over de aandoening van seb. eczeem weet met wel het e.e.a. (gist/schimmelinfectie) over de oorzaak heb ik begrepen niet, men vermoed wel een relatie met (te hoge) talgproductie, maar waarom dit bij de een het eczeem veroorzaakt en bij een ander niet, is onbekend.
Zeepvrije shampoo is wel een aanrader om de hoofdhuid zo min mogelijk te irriteren,alsook parfumvrij, PH-neutraal etc.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 14:51   #158
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Maarja.. nu is de vraag hoe dit tegen te gaan. Het is inderdaad handig zeepvrije producten te gebruiken. Maar zijn er nog andere middelen die goed zijn? Daarmee bedoel ik producten die: de hoofhuid niet irriteren, de talgproductie verminderen en dus het seborroisch eczeem tegengaan. Want ik heb ook mensen gehoord over dingen als (olijf)olie, andere olien, knoflook, etc.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 20:35   #159
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw
Maarja.. nu is de vraag hoe dit tegen te gaan. Het is inderdaad handig zeepvrije producten te gebruiken. Maar zijn er nog andere middelen die goed zijn? Daarmee bedoel ik producten die: de hoofhuid niet irriteren, de talgproductie verminderen en dus het seborroisch eczeem tegengaan. Want ik heb ook mensen gehoord over dingen als (olijf)olie, andere olien, knoflook, etc.
Talgproductie verminderen door externe producten ik weet niet of dat kan want het ontstaan van talg, zoals ik altijd heb begrepen, gebeurt door de invloed van androgenen oftewel de (0ver)gevoeligheid hiervoor. Denorex teershampoo (voor seb. eczeem en psoriasis) heeft in z'n bijsluiter staan dat het de talgprod. remt. OP zich klopt dit wel enigszins. Ik heb nl. een tijdje gebruik, maar kreeg er uiteindelijk erg veel meer jeuk van doordat het de hoofdhuid dus kennelijk ook uitdroogt.
Olie op je kop,,, tja wie weet ik ga het dus niet uitproberen maar hou me op de hoogte van het effect als je het zelf wel overweegt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 21:53   #160
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Ik kan inmiddels weer een nieuw medicijn aan mn lijstje toevoegen!

Deze week langs andere dermatoloog gegaan en van hem heb ik itraconazol voorgeschreven gekregen. Het zijn pillen die de gist vorming zouden moeten doen afnemen. Dit is voor het eerst dat ik tabletten krijg voorgeschreven die van 'binnenuit' werken.

Kas, ik las dat jij hier goede ervaringen mee hebt (/had?). Had jij last van bij-effecten? Ik gebruik het nu nog maar 3-4 dagen, resultaten worden volgens de bijsluiter pas na 3-4 weken zichtbaar.
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 09:27   #161
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bio
Ik kan inmiddels weer een nieuw medicijn aan mn lijstje toevoegen!

Deze week langs andere dermatoloog gegaan en van hem heb ik itraconazol voorgeschreven gekregen. Het zijn pillen die de gist vorming zouden moeten doen afnemen. Dit is voor het eerst dat ik tabletten krijg voorgeschreven die van 'binnenuit' werken.

Kas, ik las dat jij hier goede ervaringen mee hebt (/had?). Had jij last van bij-effecten? Ik gebruik het nu nog maar 3-4 dagen, resultaten worden volgens de bijsluiter pas na 3-4 weken zichtbaar.
Gist in je lichaam of op je hoofdhuid? Lijkt mij niet geheel ongevaarlijk..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 20:35   #162
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
De details van de werking ken ik niet. In de bijsluiter stonden een paar ernstige bijwerkingen, maar allen alleen bij 1/10.000 mensen. Wel mocht ik tijdens de kuur (1 week) geen alcohol nuttigen omdat je lever het zwaarder krijgt.
Omdat je tabletten inneemt en geen topisch medicijn, zijn de bijwerkingen ernstiger. Ik denk dat je bij voorkeur altijd voor een smeersel moet gaan omdat de opname in je lichaam hierbij veel minder is.
Tot dusver werken de smeersels alleen slecht waardoor ik nu dit voorgeschreven heb gekregen.
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2006, 21:27   #163
nata
nata
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Locatie: Niebert
Berichten: 7

Hallo,
Ik heb zelf al van mijn puberteit last van seborroisch exceem, o.a.roos, vooral achter de oren en aan de rand tussen haar en voorhoofd.
Head and shoulders leek roos te verminderen maar was te agressief. later naar advies van mijn kapper heb ik al jaren shampoo Nexxus gebruikt (Botanoil, deze is alleen voor geverfd haar, maar er zijn er meer van deze merk) en Nexxus hairconditioner. Deze is verkrijgbaar bij veel kappers. Het lijkt duur, maar als je een voordelige set van grote 1l flessen koopt, kun je een jaar lang minstens gebruiken en je krijgt nog 40% korting. Deze shampoo is van natuurlijke componenten en ik moet zeggen bevalt me goed. Het verminderd roos, calmeert de hoofdhuid. Ik kan hiermee redelijk goed mee leven.
Verder heb ik een goede ervaring met propolis zalfje tegen seborroische vlekken op mijn gezicht (vooral in de neusplooien en in de wenkbrouwen). Deze maak ik zelf van propolis (product van bijen) + olijfolie of roomboter (bain marin),
Thaise Sabai olie (trekt goed in, voelt niet vet) heeft ook een goede invloed op exzeem. Deze middelen breng ik aan op mijn schoon gezicht voor slapen gaan en laat voor de hele nacht. Zelfs hardnekkige exzeem vlekken verdwijen.
Ik heb ooit Roaccutane gehad (vit A), heeft goed geholpen, maar dit kun je alleen tijdelijk gebruiken en kan wat gevolgen hebben.
Vroeger gebruikte ik ook veel Hidrocortison cremes, etc, maar corticosteroiden en andere soortgelijke medicijnen zijn niet goed voor de huid.
Ik probeer het zo veel mogelijk met natuurlijke middelen .
De laatste tijd maak ik gebruik van dr. Hauschka cosmetica, met name rozencreme voor gevoelige huid in combinatie met propolis zalfje (voor ´s nachts). Deze combinatie lijkt voor mij ideaal te werken. Ook de masker Zee Algen van dr. van der Hoog past bij mij perfect, zelfs hardnekkige exzeem vlekken de volgende dag (in combinatie met de goede dagcreme.)
Iedereen heeft zijn individuele reactie van huid. Je moet gewoon uitproberen.
Soms is dit rotte exzeem vrij hardnekkig als gevolg van stress of nat weer, etc.Alles wat je opsmeert helpt niet, maar we moeten niet opgeven en gewoon verder zoeken. Vandaag las ik op een andere site over Equilac (paardenmelk kapsules), mensen hebben goede ervaring hiermee. Misschien probeer ik het ook dan uit nieuwsgierigheid, wel makkelijk om mee te nemen op reis, beter dan al die zalfjes. Veel vitamine A eten normaliseert ook de talgaanmaak, maar alles moet met mate. Heeft iemenad ervaring met locobase creme?

Ik wens iedereen veel sterkte hiermee,

groetjes

Nata
nata is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2006, 14:36   #164
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bio
Ik kan inmiddels weer een nieuw medicijn aan mn lijstje toevoegen!



Deze week langs andere dermatoloog gegaan en van hem heb ik itraconazol voorgeschreven gekregen. Het zijn pillen die de gist vorming zouden moeten doen afnemen. Dit is voor het eerst dat ik tabletten krijg voorgeschreven die van 'binnenuit' werken.

Kas, ik las dat jij hier goede ervaringen mee hebt (/had?). Had jij last van bij-effecten? Ik gebruik het nu nog maar 3-4 dagen, resultaten worden volgens de bijsluiter pas na 3-4 weken zichtbaar.



Hoi,
Tja ik had eigenlijk geen last van bijwerkingen maar ik ben volgens mij niet zo 'bijwerkingsgevoelig' want ik heb uberhaupt eigenlijk nooit echt last van bijwerkingen waarbij mensen toch soms wel klachten hebben, neem antibiotica, diane/androcur ik merk er allemaal niet veel van.
Wel... lekker onderwerp... je urinekleurtje in de gaten houden (mag niet donker worden) tijdens de kuur want itraconazole kan leverprobl. veroorzaken (lees wel bij langer gebruik dan 4 wk maar toch...).
Ik moet je zeggen dat ik daarna eigenlijk niet veel veranderingen lees verbetering heb bemerkt tov de status zoals die nu is; t.w. soms jeuk, meestal niet maar wel om de dag wassen en nabehandelen met ketoconazole (en dit dus al vanaf februari). Toevallig moet ik dinsdag terug naar de derma en ga'm toch eens vragen of ik uberhaupt nog ooit van de keto af kan komen( wil ik het jeuk-technisch gezien leefbaar houden) want daar heb ik inmiddels toch mijn twijfels over.. Vorige keer sprak hij over een eenmalig kuurtje (locaal, creme dus) prednison als paardemiddel/ontstekingsremmer als (enig?) alternatief.... Tja daar word ik ook niet echt blij van, dus zolang het leefbaar blijft met de keto en topicorte (soms) dan zo maar. Maar als er nog andere niet al te heftige middelen zijn die ik nog niet heb gebruikt dan vind ik dat nog steeds het proberen waard, want ik zou er toch wel wat voor over hebben om hier van af te komen.
Succes ermee, ik hoop dat het voor je gaat werken, gebruik je het dan wel naast de keto-hoofdgel? want dat moest volgens mijn dermatoloog dus wel.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2006, 14:42   #165
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Nata

.
Veel vitamine A eten normaliseert ook de talgaanmaak, maar alles moet met mate.
Heb jij tips voor een talgreducerend dieet je schrijft vitamine a (kun je missc. wat opnoemen met producten/etc. Ik ben daar erg in geinteresseerd om via (goede) voeding toch proberen invloed te krijgen op reductgie van de talgaanmaak die, daar ben ik van overtuigd, bij mij DE veroorzaker is van het roos/eczeem probleem.
kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.