Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 november 2004, 10:17   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Cafeïne (o.a. Alpecin shampoo/Curieux Cosmetics)

Mensen, het zwarte goud maakt zijn naam pas echt waar volgens het onderstaande artikel .

Citaat:
Caffeine prevents hair loss, claim

Treating hair with caffeine products can stop men from going bald, according to a new German study.


Professor Peter Elsner, part of the team at the Jena University, said that the stimulant has the most effect on men whose hair roots were very sensitive to testosterone, one of the causes of hair loss.


But the research does not mean that coffee drinkers will be spared a bald head in later life, only those who smear it directly on their heads.


Adolf Klenk of Kurt Wolff cosmetic research said: "One would have to drink between 60 and 80 cups of coffee a day for the necessary amount of caffeine to reach the roots."


He said that men who are frightened that they may lose their hair should start treating their scalps with caffeine while they are still young.
Bron

Zoals jullie zien is het niet verstandig om het oraal te gaan uitvoeren, want 60 a 80 koppen koffie per dag is natuurlijk zo ongezond als wat.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 11:12   #2
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mensen, het zwarte goud maakt zijn naam pas echt waar volgens het onderstaande artikel .

Bron

Zoals jullie zien is het niet verstandig om het oraal te gaan uitvoeren, want 60 a 80 koppen koffie per dag is natuurlijk zo ongezond als wat.
Ik hou het op zo'n 6 kopjes per dag. Het klinkt in iedergeval echter dan zomaar je hoofd met tandpasta te besmeuren . Ik ga morgen dan even langs de super om een paar pakken van dat zwarte goud te kopen, voor uitwendig gebruik dan .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 12:14   #3
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Vaag, er zijn juist veel berichten waar beweerd wordt dat je kaal wordt van koffie.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 12:55   #4
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Citaat:
sensitive to testosterone, one of the causes of hair loss.
beetje ongenuanceerd? bedoelen ze niet dihydrotestosterone?
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 16:23   #5
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Fokzine

Hoofd insmeren met koffie voorkomt kaalheid
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: The Sun
Gepubliceerd: zondag 28 november 2004 @ 12:48
Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne kaalheid bij mannen kan voorkomen. Dit hebben wetenschappers aan de Universiteit van Jena in Duitsland ontdekt.

De haarwortels zijn gevoelig voor testosteron, en veroorzaakt haaruitval. De gevoeligheid van de haarwortels voor dit hormoon wordt door cafeïne sterk verminderd, aldus professor Peter Elsner. Om voldoende cafeïne in de haarwortels te krijgen, zou je zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten drinken, iets wat gevaarlijk is.

Een beter en directer effect wordt verkregen wanneer men de koffie direct op de hoofdhuid aanbrengt. Elsner adviseert de hoofdhuid met koffie te behandelen wanneer mannen nog jong zijn. Omdat dit niet zo fris is, is het wachten op cafeïnehoudende shampoo
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 16:30   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Nu vernieuwde rooscure met caffeine!

Zou wel leuk zijn als dit binnenkort uit kwam
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 16:32   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
op hairlosshelp.com is dit al een paar keer aan de orde geweest. Drinken van koffie zou ook suikerziekte kunnen voorkomen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 16:53   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hier een link naar een shampoo waarin caffeine zit verwerkt. En wat is er aan het handje? De shampoo wordt geproduceerd door de cosmetische fabrikant die ook beweert dat caffeine androgenetische haaruitval tegen kan gaan.

http://www.alpecin.de/gegen_haarausfall.html
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 17:01   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vind het toch wel vaag. Ze suggereren dat een follikel zo ongeveer maar 20 haren in een leven kan produceren en dat wanneer een haar eenmaal niet meer groeit, deze nooit meer zal groeien (omdat de follikel "op" is). Volgens mij zijn de laatste feiten juist anders en dat dat vastgesteld is naar aanleiding van het feit, dat ook op een kaal hoofd nog haar groeit, maar zo klein en fijn dat je het niet zo 1, 2, 3 ziet. Ik twijfel wel enorm aan de waarheid achter dit verhaal.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 18:24   #10
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
ik meen mij te herrinneren dat ik laatst is een onderzoek heb gelezen waar koffie juist slecht was voor het haar?
En trouwens ik dronk vorig jaar me de tering aan bullit en goldenpower. per blikje zit daar geloof ik voor 3 kopjes koffie aan caffeine in.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag

Laatst gewijzigd door japiejaap; 28 november 2004 om 18:28
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 18:36   #11
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Donsharen kunnen met minoxidil wel uitgroeien tot normale dikke haren, maar lang niet iedereen heeft daar succes mee. Wat je ook ziet, is dat de hoofdhuid van een kaal persoon anders is dan die van een persoon met een behaarde hoofdhuid, het is gladder en glimmender, de structuur is veranderd door de jaren heen als gevolg van AGA. Het produceert nog wel donshaar, maar de hoofdhuid is niet 'vruchtbaar' meer om dikke haren te produceren doordat de haarfollikels zijn verschrompeld, de huid dunner is geworden, gladder is geworden. Als een haar dunner wordt, betekent dat de hoeveelheid cellen in de dermal papillae afnemen. Die hoeveelheid cellen bepalen dan ook de lengte en dikte van de haren. Ik denk dat gentherapie in de toekomst zeker een heleboel dingen zal veranderen, ook bij die personen die al vele jaren kaal zijn. Gentherapie zou ervoor kunnen zorgen dat er weer voldoende cellen worden aangemaakt in de dermal papillae om weer gezonde en dikke haren te produceren.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 19:26   #12
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Leuke Motto heb je Haarmannetje!
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 19:38   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Donsharen kunnen met minoxidil wel uitgroeien tot normale dikke haren, maar lang niet iedereen heeft daar succes mee. Wat je ook ziet, is dat de hoofdhuid van een kaal persoon anders is dan die van een persoon met een behaarde hoofdhuid, het is gladder en glimmender, de structuur is veranderd door de jaren heen als gevolg van AGA. Het produceert nog wel donshaar, maar de hoofdhuid is niet 'vruchtbaar' meer om dikke haren te produceren doordat de haarfollikels zijn verschrompeld, de huid dunner is geworden, gladder is geworden. Als een haar dunner wordt, betekent dat de hoeveelheid cellen in de dermal papillae afnemen. Die hoeveelheid cellen bepalen dan ook de lengte en dikte van de haren. Ik denk dat gentherapie in de toekomst zeker een heleboel dingen zal veranderen, ook bij die personen die al vele jaren kaal zijn. Gentherapie zou ervoor kunnen zorgen dat er weer voldoende cellen worden aangemaakt in de dermal papillae om weer gezonde en dikke haren te produceren.
Dus jij wilt zeggen dat het eigenlijk vrijwel onmogelijk is om weer haar te laten groeien, tenzij je door een genetische ingreep de cellen weer laat opbouwen?

En hoe bedoel je dat de hoofdhuid van een man zonder en met AGA verschilt? Ik zou niet weten hoe de hoofdhuid van een man zonder AGA met haar eruitziet hoor. Ik ken een jongen die bovenop al helemaal kaal is en ik zie echt niets iets aan zijn hoofdhuid van aantasting ofzo.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 19:38   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Leuke Motto heb je Haarmannetje!
Hahaha ! In dezelfde lijn als: wat je niet hebt, kun je ook niet verliezen. Of: van een kale kip kun je niet plukken. Enzovoort...
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 19:39   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
ik meen mij te herrinneren dat ik laatst is een onderzoek heb gelezen waar koffie juist slecht was voor het haar?
En trouwens ik dronk vorig jaar me de tering aan bullit en goldenpower. per blikje zit daar geloof ik voor 3 kopjes koffie aan caffeine in.
Maar dat is niet genoeg om de juiste hoeveelheid caffeine bij je haarwortels te krijgen. Vandaar dat men topical caffeine aanraadt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 20:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.