Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2005, 18:21   #1
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
shiatsu en cranio sacrale therapie

Hallo allemaal,
Onderstaand bericht trof ik aan op gezondheid.be
Deze Marie-Rose had al 5 jaar last van haaruitval en is nu genezen.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze therapie?

>>>14 Dec 2004 om 17u59
Ik ben behandeld geweest door een therapeut die shiatsu-en cranio sacrale therapie toegepast heeft.
Dit heeft te maken met blokkades wegnemen in de energiebanen van het lichaam. Hier komt geen medicatie aan te pas en dus ook geen nevenwerkingen. Ik had vroeger ook van alles geslikt zoals, Pilfood, Hair Push, biotine, silicea, multi-vitaminen en zonder resultaat. Ook heb ik verschillende dermatologen geraadpleegd, onder andere een prof in een universitait ziekenhuis en geen enkele vond een oorzaak.De enige verklaring dat ze konden bedenken was dat het erfelijk zou zijn. Ik ben op het nippertje ontsnapt aan het dragen van een pruik, omdat dit na een hopeloze zoektocht van jaren, mijn enige alternatief bleek te zijn, daar mijn hoofdhuid op den duur niet meer genoeg beschermd werd tegen koude en zonnestralen.
Ben steeds bereid om op verdere vragen te antwoorden. Mail me gerust.
Ik wens jou veel sterkte toe,
vele groetjes,
Marie-Rose <<<

Laatst gewijzigd door Hanna; 7 mei 2005 om 19:31
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2005, 19:29   #2
Willemijn Poels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 3
Talking

Ook ik had het bericht van Marie Rose gelezen op gezondheid.be. Omdat een aantal collega's van mij ook shiatsu-therapie hadden (of zelf geven) heb ik me er altijd vorr geinteresseerd en dacht: "Zo'n therapie volgen kan in ieder geval nooit kwaad". Het helpt je ontspannen, bent even met jezelf bezig. in mijn geval betekent het in ieder geval even rust, geen gestress. Of het direct effect heeft op de haaruitval blijft de vraag, maar ik voelde me in ieder geval heel vrolijk. Mijn haaruitval heb ik denk ik vooral te wijten aan stress en een fysiek erg zwaar beroep. Mijn haaruitval is ook erg periodiek. Ik heb het een tijd erg druk en als ik rust heb krijg ik meestal haaruitval waar ik me dan druk om maak wat natuurlijk weer averechts werkt etc. Maar nu gaat het heel erg goed. Via mijn shiatsu-therapeute ben ik ook terecht gekomen bij een chinese arts. Die vertelde me dat ik dus erg veel stress heb waardoor al die vitaminepreparaten ook niet opgenomen kunnen worden door mijn lichaam en dus ook niet werken. Ik slik nu bepaalde chinese kruiden om mijn lichaam weer in balans te krijgen. Al met al gaat het nu heel goed en voel ik me heel goed. Of het echt werkt moet natuurlijk de tijd uitwijzen .
Willemijn Poels is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
website met therapie skollerie TTM - Algemeen 1 10 april 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.