Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2005, 09:51   #1
John..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2004
Berichten: 13
Kort kapsel leidt tot minder haaruitval?

Volgens mijn nieuwe kapper zou je je haaruitval kunnen vertragen door je haren zo kort mogelijk te laten knippen, klopt dit?

Bedankt.


Finasteride 1mg
Minoxidil 4%

Laatst gewijzigd door John..; 5 juni 2005 om 10:02
John.. is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 10:39   #2
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey john,

door je haren super kort te laten knippen ga je de haaruitval niet verminderen,maar zal je haarverlies "minder" lijken,omdat je haren dan véél korter zijn! ik hoor ook uitéénlopende meningen. persoonlijk denk ik wel wanneer je haren echt kort zijn dat je er minder last van hebt,en dat het minder opvalt! mocht ik een "man" zijn zou ik dat "zeker" eens uittesten!! mocht je dan zelf de indruk hebben dat het niet "de" oplossing was,kan je het weer laten groeien!
groetjes,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 11:25   #3
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Haar kort

Ik heb toevallig mijn haar vorige week echt kort laten knippen, Ik zelf heb dat gevoel ook dat het dan minder uitvalt. Als het lang is en je gaat met de kam door je haar dan pakt het gewoon veel meer haartjes mee.
Ik zou het eens proberen als ik jou was. Je moet wel een beetje de mazzel hebben dat je de kop er voor heb. Bij sommigen vind ik het echt geen porum een kort kapsel. Gellukig bij mij wel.

Groeten Rene.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 16:04   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
het is natuurlijk complete onzin om te denken dat haren minder uitvallen als ze korter zijn. AGA begint van binnenuit en de progressie hangt totaal niet af van hoe het buiten het hoofd groeit.

Het effect van kort scheren is puur visueel: de kortere, verzwakte haartjes lijken weer volledig mee te tellen. that's all.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 17:25   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
LANGE uitgevallen haren vallen gewoon meer op. Ik heb zelf vrij licht, 20 cm lang haar. Als er daarvan een stel op je truitje ligt lijkt het gelijk een bosje...
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 17:51   #6
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
LANGE uitgevallen haren vallen gewoon meer op. Ik heb zelf vrij licht, 20 cm lang haar. Als er daarvan een stel op je truitje ligt lijkt het gelijk een bosje...
Klopt! Ook ik heb vrij lang haar, zo'n 20 cm. Het lijkt inderdaad of je meer haaruitval krijgt met lang haar doordat tientallen uitgevallen haren al gauw een opvallend bosje vormen. Vroeger had ik altijd al kort haar gehad, met toch duidelijke verschillen tussen donorgebied haren en toekomstige AGA-haren. Nu is daar niets meer van te zien omdat AGA gewoon inactief is geworden bij mij.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 18:41   #7
John..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2004
Berichten: 13
Ik zie bij veel personen dat zij een Nizoral shampoo gebruiken. Moet ik daarvoor bij een dermatoloog langs gaan of kun je het gewoon zonder voorschrift bij de apotheker halen, en wat kost het ongeveer?
John.. is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 19:01   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John..
Ik zie bij veel personen dat zij een Nizoral shampoo gebruiken. Moet ik daarvoor bij een dermatoloog langs gaan of kun je het gewoon zonder voorschrift bij de apotheker halen, en wat kost het ongeveer?
Zie haarwoordenboekje, john.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 18:23
haaruitval voor de helft minder debby Haarproblemen bij vrouwen 0 7 januari 2005 18:49
Niet-medicinale aanpak van haaruitval: Lifestyle Changes sonofsam Medicijnen/haargroeimiddelen 16 19 september 2004 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.