Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2006, 12:42   #1
INI
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 1
Silx ontkleuringscreme

Wat mij gisteren is overkomen, ik had Silx ontkleuringscreme gekocht voor de haartjes in mijn gezicht. Van te voren getest of ik er allergisch voor was, geen probleem. Vervolgens heb ik het op mijn gezicht gesmeerd (gelukkig niet op mijn hele gezicht) en het begon verschrikkelijk te branden. Eraf gewassen met als resultaat brandwonden in mijn gezicht. Echt verschrikkelijk. Dus mensen pas op als je ontkleuringscreme gebruikt!!!!
INI is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2006, 17:27   #2
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Wat erg INI!!
Ik heb zelf ook slechte ervaring mee. Ik heb een aantal jaar ook die creme van Silx gebruikt en ook een andere, maar ik herrinner de merk niet meer. Maar het gedeelte boven mijn lip heeft een lichtere kleur gekregen dan de rest van mijn gezicht. Nu na 7,5 jaar geen chemische troep meer op mijn gezicht te smeren is dat niet meer te zien gelukkig behalve als ik erg duichtbij in de spiegel ga kijken.

Ook een nadeel hiervan was dat wanneer je gaat zwemmen in de zwembad de haren niet meer blond lijken maar geel. een hele rare kleur was dat en het was erg duidelijk. Dat vond ik toen ook heel irritant. Ik weet niet of meer mensen dit ook merken.
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2007, 21:12   #3
Marije2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 2
silx

Ik heb ook slechte ervaringen met Silx
Net de haartjes op mijn onderrug gebleekt is het hele deel wat ik in heb gesmeerd witter dan de rest van mijn huid geworden
Raar spul
Marije2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 11:05   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
wat jullie nu aangeven gebeurt heel vaak, de huid eronder wordt namelijk meegebleekt. Met ontblekings- of bleekmiddelen moet je dus altijd erg voorzichtig zijn.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 19:05   #5
Wendy79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 49
Heb het vorige week gebruikt op mijn buik, en ook mijn huid is er raar van geworden! Niet gebleekt, maar daar waar ik de creme gesmeerd heb zitten nu allemaal zwartje puntjes.
Maar dat is waarschijnlijk mijn eigen schuld, heb het namelijk langer in laten trekken dan mocht volgens de gebruiksaanwijzing, maar dat was omdat ik de vorige keren het resultaat niet goed genoeg vond, de haartjes waren amper lichter geworden...
Wendy79 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2007, 20:41   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
lieve schatten, je moet altijd ERG VOORZICHTIG zijn met producten met waterstofperoxide. Je kunt er zelfs brandwonden van krijgen. Dus NOOIT de opgegeven tijd overschrijden.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2009, 14:07   #7
addon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2009
Berichten: 1
Exclamation silx

Wat je gisteren is overkomen, is me 3 dagen geleden overgekomen ik ben heel erg verdrietig dat me gezicht zo geworden is ik had Silx ontharingsscreme gekocht voor de haartjes in mijn gezicht. Van te voren getest of ik er allergisch voor was, geen probleem. Vervolgens heb ik het op mijn gezicht gesmeerd (gelukkig niet op mijn hele gezicht) en het begon verschrikkelijk te branden. Eraf gewassen met als resultaat brandwonden in mijn gezicht. Echt verschrikkelijk. Dus mensen pas op als je ontharingsscreme gebruikt!!!!
addon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2009, 20:32   #8
victoria
viky
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Locatie: winterswijk(acherhoek)
Berichten: 22
hoi allemaal

ik kijk er een beetje van op van al die negatieve reacties, ik gebruik zelf silx al een paar maanden en heb er nooit last van gehad. Ja mij huid werd wel een beetje bleek ma na een uurtje was het weer normaal, trouwens op de verpakking staat dat je huid een tijdje verbleekt wordt maar dat het later weer goed komt dus........

ben er wel van geschokt dat je brandwonden hebt gekrege......oeih
en over dat zwemme volgens mij komt het door de gloor in het water.....

tip: goed lezen wat op het verpakking staat
victoria is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 17:20   #9
Mientjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 1
weten jullie of het normaal is dat de kleur van de haartjes weer terug komen?
Mientjes is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2011, 17:34   #10
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Ontharingscreme is echt rotzooi. Heb het eens gebruikt voor mn rug. Iets te lang laten zitten.... branden joh... en dan krijg je het niet 1 2 3 eraf... allemaal korstjes enzo, leek wel of ik heel erg verbrand was. troep!
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontkleuringscreme voor donkere huid Saturnus Hirsutisme - Behandelingen 2 30 december 2005 11:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.