Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Advies gevraagd transplantatie (zie foto's) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39754)

Tinuske 15 juni 2021 18:53

Advies gevraagd transplantatie (zie foto's)
 
2 Bijlage(n)
Zie foto's.
36 jaar en vergevorderd kaal. (Met toppik en fullmore kan ik dit nog erg goed verbergen dankzij mijn krullen)
Ik leef nu met het idee om een transplantatie uit te laten voeren van 5000-6000 grafts.

Met een transplantatie hoop ik toppik en fullmore aan de kant te kunnen zetten in de toekomst.
Wat denken jullie. Is dat realistisch?

Bijlage 18970
Bijlage 18971

FueGenix 15 juni 2021 19:51

Heb je ook foto's zonder haarmiddelen waarop de kale gebieden te zien zijn?

Dan pas kan je van goed advies worden voorzien.

minten 15 juni 2021 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix (Bericht 460159)
Heb je ook foto's zonder haarmiddelen waarop de kale gebieden te zien zijn?

Ik zie foto's staan hoor. De eerste serie foto's is zonder.

FueGenix 15 juni 2021 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door minten (Bericht 460160)
Ik zie foto's staan hoor. De eerste serie foto's is zonder.

Owja dankje, ik zie het nu inderdaad.



@ Tinuske: Ik denk dat een transplantatie mogelijk moet zijn. Maar verwacht niet de volheid die je nu hebt met topik. Op die foto's zie je namelijk 0% van jouw hoofdhuid erdoorheen.

Verder denk ik wel dat je een goede dekking kunt halen, bij een haartransplantatie gedaan in 2 sessies.

Roob 16 juni 2021 00:49

Drie tips:

1)
De kwaliteit van het eindresultaat kan per kliniek enorm verschillen. Ga echt ongezond veel inlezen over haartransplantaties. Het aantal grafts is namelijk niet de meest bepalende factor als 't gaat om het uiteindelijke resultaat. Leer veel over cruciale elementen wat een haartransplantatie succesvol maakt en wanneer een mislukking. Je wilt dat het resultaat natuurlijk oogt en daar zijn wel een aantal cruciale elementen voor nodig, die je behandelaar moet door hebben. Buiten dit forum is de informatie in het Nederlands redelijk oppervlakkig, je doet er goed aan om in 't Engels te zoeken op Google en Youtube. Kennis aan de voorkant gaat je helpen bij het maken van een kliniekkeuze en het verkleint de kans achteraf "Als ik dat eerder had geweten, dan...." en herstelbehandelingen.

Twee eerste aanraders (en van daaruit kun je zelf weer verder doorzoeken):
2)
Bezoek + vergelijk meerdere klinieken. Beslis dus nooit meteen na je 1e consult met hen in zee te gaan (hoe goed het ook voelt), maar vergelijk altijd met wat andere klinieken. Beslis ook nooit ter plekke om tot behandeling over te gaan (na een consult overheerst je gevoel vaak je ratio, denk er altijd even 1 dag over na) en laat je nooit onder druk zetten met tijdelijke acties voor snelle beslissers e.d.

Focus niet teveel op de grafts/prijs-verhouding om klinieken te vergelijken en kies ook niet voor de kliniek die het snelste werkt. Het is een waar ambacht om goede, natuurlijk ogende haartransplantaties te kunnen verrichten. Niet elke kliniek beheerst dat ambacht. Doe je huiswerk, lees je in en bevraag ze gedetailleerd of zij de cruciale elementen beheersen in hun behandeltechnieken waar je over hebt gelezen. Op dit forum vind je ook wel veel tegenvallende resultaten, die regelmatig zijn terug te voeren op basale fouten in de behandeltechnieken. Een enkele keer is 't gewoon stomme pech natuurlijk.

3)
Zorg ervoor dat je haaruitval is gestabiliseerd voorafgaand aan je ingreep en zorg ervoor dat je je toekomstige haaruitval zoveel mogelijk inperkt om gekke, kale plekken te voorkomen naast de transplantatiegebieden en het verder terugtrekken van de 'originele' haren.

Succes met het hele traject!

DeJong 16 juni 2021 09:57

je kan het goed verbergen zeg!

Inderdaad een forse kaalheid. Laat je informeren wat je donor kan geven. 5000-6000 grafts is behoorlijk wat, dat is niet zomaar een garantie dat je donor dat aan kan.

je ziet hier wel dit soort mega sessies voor bij komen, maar dat kan alleen als het donor daar voor sterk genoeg is natuurlijk. Anders kom je in een meerjaars traject terecht, dus eerst 1 sessie en dan na een jaar een tweede. Hier is natuurlijk ook iets voor te zeggen.

bverotti 16 juni 2021 13:14

5000-7000 grafts lijkt inderdaad aangewezen voor een lichte bedekking.
Echter, kan jouw donorgebied dat aan?

Dat is echt niet te bepalen op beelden, daarvoor zal je persoonlijke consults moeten inplannen.

M. Hayden 16 juni 2021 15:08

Je voordeel is dat je krulhaar hebt, dit geeft doorgaans optisch een betere dekking.
Met deze foto's kunnen we niet veel zeggen omdat we geen zicht hebben op je donor.

Paprika123 17 juni 2021 15:26

Heb je elke dag die fullomore en toppik in? Naar werk enzo.
En haal je alles er savonds weer uit of slaap je er mee.

Je ziet er idd niks van met die spullen er in, maar het lijkt me niet heel fijn om dat allemaal op je hoofd te hebben dag in dag uit. En buiten dat ook erg veel werk.

Tinuske 27 juni 2021 23:04

Buitenshuis had ik (bijna) altijd fullmore en toppik in. (Soms een pet)
Om de dag douchen voor het slapen gaan, zodat mijn hoofdhuid/haren toch een nachtje zonder die "troep" waren.
Nadeel is wel dat het iets afgeeft op het hoeslaken, die je dan ook weer wat vaker in de was moet doen.

Qua werk valt het erg mee. Eerst mouse, dan toppik, dan haarlak en dan fullmore. In totaal 5 minuten werk.

Tinuske 27 juni 2021 23:06

Vorige week trouwens een HT ondergaan bij Esteworld (6200 grafts)
In een nieuw topic zal ik mijn ervaringen en foto's gaan delen.

Roob 27 juni 2021 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinuske (Bericht 460558)
Vorige week trouwens een HT ondergaan bij Esteworld (6200 grafts)
In een nieuw topic zal ik mijn ervaringen en foto's gaan delen.

Dat heb je snel gedaan als je op 15 juni nog 'leeft met het idee van een transplantatie' en advies vraagt?

Tinuske 27 juni 2021 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roob (Bericht 460560)
Dat heb je snel gedaan als je op 15 juni nog 'leeft met het idee van een transplantatie' en advies vraagt?

Klopt, erg getwijfeld maar uiteindelijk 1 of 2 dagen na het plaatsen van dit bericht de knoop daadwerkelijk doorgehakt. Ik wilde het dan ook zsm laten uitvoeren en er was nog een last-minute mogelijkheid.

Tot dusver erg tevreden, maar dat ga ik uitgebreider beschrijven.

Roob 27 juni 2021 23:40

Ben benieuwd, sterkte met je herstel man!

M. Hayden 28 juni 2021 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinuske (Bericht 460558)
Vorige week trouwens een HT ondergaan bij Esteworld (6200 grafts)
In een nieuw topic zal ik mijn ervaringen en foto's gaan delen.

6200 grafts, damn!
Benieuwd wat dat zal geven.
Succes met je herstel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.