Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   FueGenix - herstelbehandeling - 2540 grafts - Eerder FUT gehad (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39803)

Tafelpoot 21 juli 2021 12:19

FueGenix - herstelbehandeling - 2540 grafts - Eerder FUT gehad
 
Betreft: vorige week operatie ondergaan bij FueGenix-haarkliniek

Vrienden horen elkaar al eens te jennen. Allemaal leuk tot je eens een opmerking krijgt dat je nogal kaal aan het worden bent. De eerste keer vind je dat hooguit vervelend. Hangt er ook een beetje van af van wie. Maar als je zo een opmerking steeds frequenter krijgt, gaat dat op een keer toch beetje bij beetje blijven hangen. Zeker als je de opmerking krijgt van iemand waarvan je het totaal niet verwacht. Ik kreeg opeens immers totaal onverwacht de vraag waarom ik niet een keer naar Turkije zou gaan. Ik vond dit wel raak. Anderzijds sta ik hierdoor nu wel waar ik nu sta.

Het begon dus te dagen en op een vrije avond gewoon eens beginnen googelen. Vanaf dat moment verschenen er op mijn Facebook dagdagelijks talloze advertenties van haarklinieken. De ene na de andere. Het leek wel of heel Turkije de revue passeerde. Op den duur zie je door de bomen het bos niet meer. Dit werd me te linke boel. Hoe kan je daar nu in godsnaam een goede keuze uit maken. Dat leek me meer op vogelpik spelen.

In Turkije zullen heus wel uitstekende haarklinieken bestaan, maar begin ze maar eens te selecteren. Ander nadeel is dat je hier eerst bij een locale agent moet langsgaan en je de chirurg pas de eerste keer bij aanvang van de operatie krijgt te zien. Dan lijkt het me toch ontzettend veel beter om een consult en beoordeling van de haren te hebben, rechtstreeks met/door de chirurg zelf, dan bij wijze van spreken met een administratief bediende. En dit VOOR je een beslissing gaat nemen.

Daarom eens op zoek gegaan naar deftige informatie en gelukkig op dit forum terecht gekomen. Hier zag ik zoveel uitstekende referenties van Fuegenix, dat ik die toch maar eens aangestipt had. Deze haarkliniek was me totaal onbekend. Onbekend is natuurlijk onbemind. Onbekend doet argwanen. Dat is ook een gezonde reactie, maar zoveel goede reacties konden geen toeval meer zijn. Dan heb je twee opties: je kan blijven piekeren of je voegt de daad bij het woord en je pakt de telefoon. Meer is het uiteindelijk niet. De knoop doorhakken. En ik moet beamen dat ik er geen spijt van heb gekregen. Dat is wel het minste wat je kan zeggen.

De voornaamste vraag die je je stelt, is over het vakmanschap. Dat is uiteindelijk toch het voornaamste criterium. Natuurlijk speelt ook de prijs een rol. Als je op zoek bent naar een wegwerpproduct, kan je op zoek gaan naar de goedkoopste. Maar dit is een eenmalige investering die het verdere verloop van je leven kan bepalen. Dan is het resultaat toch echt belangrijker dan de prijs.

Dus een eerste afspraak gemaakt. Rechtstreeks met Mr. Dokter Ahmad. Dat is toch cruciaal. Hoe kan een administratief bediende nu eenmaal het donorgebied beoordelen, laat staan het aantal grafts bepalen die beschikbaar en/of nodig zijn. Dit kan toch enkel een chirurg zelf. Op dit eerste consult kan je rustig al je vragen stellen. Dokter Ahmad, geeft simpelweg aan wat mogelijk is en wat niet. De pure realistische mogelijkheden. Daar gaat het tenslotte om. Aan fabeltjes heeft niemand iets. Zonder enige druk. Zonder enige verkoopspraat. Klaar en duidelijk. Daarna is het dan aan jou om te beslissen.

En die beslissing heb ik vrij snel genomen. Nogmaals: blijven tobben heeft geen enkele zin. Vorige week heb ik dus de operatie ondergaan en dan valt er toch een enorme last van de schouders als dit achter de rug is. Niet zo zeer omwille van de operatie zelf, maar je prijst je vooral gelukkig dat je gelukkig hebt doorgebeten. Een nieuw begin.

En wat dat vakmanschap betreft: laat daar geen enkele, maar dan ook geen enkele twijfel over bestaan. Die is top. Een topchirurg. Met een pak ervaring. Zoveel is duidelijk. Dr. Ahmad en de assistent weten perfect waarmee ze bezig zijn. Dat is gewoon een team. Een ingespeelde tandem. Mijn operatie is perfect gelopen. Het is wonderbaarlijk hoe het resultaat op enkele dagen tijd is geëvolueerd. Door de uitstekende tips en nazorg, heb ik zelfs GEEN korstjes. Het ziet er voortreffelijk uit. Ik ga heel binnenkort een relaas maken over het genezingsproces. Een overzicht per dag + foto’s.

Toch wil ik nog iets toevoegen aan dit vakmanschap. Die staat buiten kijf. Dr. Ahmad is een doorwinterde haarchirurg. Dat is nu wel duidelijk na de operatie. Maar vakmanschap alleen volstaat niet. Dat is natuurlijk het begin van alles. Echter, met een echte vakman die de zaak enkel zo snel mogelijk wil afhandelen, ben je ook niks. Je hebt een vakman nodig met toewijding. En die is volop aanwezig. Alles staat hier in het teken van een uitstekend resultaat en het welbehagen van de patiënt. Dat heet passie. Die heb ik ondervonden. Hartverwarmend. Zij willen hun ijzersterke reputatie zeer hoog houden. Top.

Ben je een rustzoeker. Wil je zekerheid. Geen avontuur. Vakmanschap en toewijding. Dan hoef je geen moment te twijfelen. Ik kan FueGenix enkel maar voor de volle 100% aanbevelen.

Doen !

Als laatste nog een verschil met Turkije. Velen combineren de operatie met enkele dagen vakantie. Lijkt op het eerste zicht erg leuk, maar ik weet niet of je daar behoefte aan hebt. Het is toch een vrij ingrijpende operatie. Zeker wat het zicht betreft. Heb je dan zin om aan te schuiven aan een hotel-buffet? Om allerlei formaliteiten te vervullen op het hotel / luchthaven / je laten afhalen enz, enz. Honderden blikken op jou gericht?
Hou je van enige discretie is een operatie hier in de buurt toch een veel betere optie. Je springt in je auto en je rijdt naar Bergen-Op-Zoom. Na de operatie rij je gewoon weer naar huis. Klaar. Volledig discreet. Top !

Nog een laatste dankwoord aan dokter Ahmad en assistent: jullie zullen in mijn hele verdere leven in mijn geheugen gegrift blijven als twee uitermate belangrijke personen !

Tafelpoot 21 juli 2021 16:43

Dag 1 : dag van operatie
 
5 Bijlage(n)
Foto's van voor en vlak na de operatie

Tafelpoot 21 juli 2021 16:50

Dag 1 - dag van operatie - bijkomende foto's
 
2 Bijlage(n)
Bijkomende foto's

Tafelpoot 21 juli 2021 16:55

Dag 1 - foto's 's avonds laat na de operatie
 
3 Bijlage(n)
Foto's doorgestuurd naar de arts ter controle/opvolging. De arts volgt het hele proces/de hele afloop/het hele vervolg minitieus op.
Hij liet weten waar ik extra moest sprayen (zie blauwe cirkel). Dit heb ik dus extra gedaan. 1 dag later was dit hierdoor zo goed als allemaal verdwenen.

Tafelpoot 21 juli 2021 17:14

Dag 3 - 2 dagen na de operatie
 
3 Bijlage(n)
Onvoorstelbaar hoe snel het genezingsproces verloopt. Na 2 dagen is er van korstjes al geen sprake meer. De wonden zijn al heel mooi gelezen. Natuurlijk is de huid nog rood.
Enkel de eerste nacht heb ik beetje pijn gehad. Maar ik heb 's nachts ook geen dafalgan meer genomen omdat de pijn (branderig gevoel in het donorgebied) prima te verdragen was.
Ik heb alleen de dag van de operatie een dafagan genomen om 20u en om middernacht. Verder niks medicatie meer genomen. Wel voortdurend sprayen. Dat is cruciaal de eerste dagen van het genezingsproces.
De eerste dag na de operatie had ik nog een licht branderig gevoel in het donorgebied. De tweede dag na de operatie voelde ik helemaal niks meer.
Het gaat onverhoopt goed.

Tafelpoot 21 juli 2021 18:29

Dag 4 - 3 dagen na de operatie
 
2 Bijlage(n)
De genezing verloopt voortreffelijk.

Roob 21 juli 2021 20:39

Mooi man, succes de komende maanden! Heb je na je vorige behandeling nog iets van medicatie gebruikt of niet verder? En hoe lang is je vorige behandeling geleden?

Tafelpoot 22 juli 2021 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roob (Bericht 461228)
Mooi man, succes de komende maanden! Heb je na je vorige behandeling nog iets van medicatie gebruikt of niet verder? En hoe lang is je vorige behandeling geleden?

Neen, nooit medicatie gebruikt
Eerste FUT-behandeling dateert van 2006. Opvulling van de hoeken/slapen. Daarna ertussen kaal geworden.
Ik raad iedereen nu ten stelligste af nog voor de FUT-methode te kiezen. Wat een gigantisch litteken blijft er immers niet achter. Als je 70-80 jaar wordt, gaat dat gegarandeerd zichtbaar worden. Bovendien kunnen ze uit zo 1 strook niet genoeg grafts halen. De FUT-methode is nu compleet achterhaald. Enige voordeel is dat je niet volledig kaal moet worden geschoren. Na een week was ik terug aan het werk en niemand heeft ooit gezien dat ik een HT had ondergaan. Maar verder ten stelligste af te raden.

Henk 24 juli 2021 10:03

Mooi en helder omschreven. FUT is inmiddels inderdaad achterhaald.
Fijn dat je zo tevreden bent, ik ga je vorderingen volgen.
Succes!

Tafelpoot 24 juli 2021 10:23

Dag 7 - 6 dagen na operatie
 
2 Bijlage(n)
Nog eens een update:
- het genezingsproces verloopt razendsnel
- ook de roodheid verdwijnt zienderogen
- op de foto's zie je op de haren veel huidschilfers. Niet echt appetijtelijk, maar dat zie je enkel op foto. In het echt zie je dat bijna niet. Hangt beetje van de lichtinval af.

Roob 25 juli 2021 02:51

Die schilfers zijn de witte puntjes die je net na je behandeling zag of vlak na een douchebeurt nog steeds ziet. Het is niks anders dan de binnenkant van je huid, wat hier en daar een beetje uitsteekt. Over een paar dagen raak je ze wel kwijt. Hoe vochtiger je ze houdt met NaCl, hoe sneller je er vanaf bent zodra je weer goed mag douchen. Succes man!

Tafelpoot 29 juli 2021 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roob (Bericht 461308)
Die schilfers zijn de witte puntjes die je net na je behandeling zag of vlak na een douchebeurt nog steeds ziet. Het is niks anders dan de binnenkant van je huid, wat hier en daar een beetje uitsteekt. Over een paar dagen raak je ze wel kwijt. Hoe vochtiger je ze houdt met NaCl, hoe sneller je er vanaf bent zodra je weer goed mag douchen. Succes man!

Jammer dat hier het icoontje "leuk" niet bestaat...
Dank voor uw posts.

Tafelpoot 29 juli 2021 18:15

1 Bijlage(n)
Dag 11 na de operatie. De haren de eerste keer als "vanouds" gewassen. Weg met de huidschilfers. Het ergste leed is geleden. Buiten het mindere slapen valt het allemaal reuze mee. Nu enkel nog de haaruitval afwachten.

Tafelpoot 8 augustus 2021 10:05

Up-date na 3 weken
 
1 Bijlage(n)
De voorkant ziet er prima uit. De kruin krijg ik moeilijk gefotografeerd. Die is ook enkel "dekkend" behandeld omdat we op de eerste plaats zoveel mogelijk grafts aan de voorkant wilden behouden.
Ik kan ook moeilijk inschatten of er nu al veel uitval is geweest. Ik hoop nu natuurlijk van wel. Dat zou voor later zoveel te beter zijn.
De roodheid is alvast wel zo goed als verdwenen.

Roob 8 augustus 2021 14:57

Fijn dat het goed gaat!

Je merkt tijdens het douchen wel hoe het met de uitval staat/gaat met ineens al die losse haartjes die aan je handen blijven kleven. En op een gegeven moment wordt dat steeds minder tot het helemaal stopt. Het hoofdeinde van je bed is ook een goede graadmeter. :D

Je kruin kun je goed fotograferen door in huis onder een felle lamp te staan (of buiten) en je twee armen recht omhoog strekken met je telefoon vast (vaak kun je met geactiveerde camera ook een foto maken met je volumeknopje opzij). Sowieso altijd met je flitser aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.