Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Conditio 14 december 2013 01:48

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait...

Nee, was het maar zo.
Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.
  • La Roche-Posay DS creme (gezicht)
  • Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
  • Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
  • Neutral shampoo (hoofdhuid)
  • ...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)
Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.

theo sluis 14 december 2013 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conditio (Bericht 340603)
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait... Nee, was het maar zo.

Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.
  • La Roche-Posay DS creme (gezicht)
  • Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
  • Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
  • Neutral shampoo (hoofdhuid)
  • ...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)
Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.

Waarom geen apart topic aangemaakt voor dit bericht?
Waarom ga je niet naar een dermatoloog voor een betere diagnose en behandeling?
Gebruik je geen ketoconazol-crème op je gezicht? Waarom niet? En wel keto-shampoo op je behaarde hoofdhuid?
Heb je al geprobeerd om je hoofdhuid onder je haar te behandelen met azijn? Bijvoorbeeld een half uur in laten trekken en dan uitspoelen met schoon water.
Kan stress een mede-oorzaak zijn?
In noodgeval kun je je hoofdhaar afscheren en de huid dagelijks behandelen met ketoconazol-crème.
Hydrocortison-crème kun je wel veilig op je huid gebruiken, als je het beperkt tot uitzonderingen, bijvoorbeeld als je een feestje hebt en ketoconazol-crème niet genoeg helpt.
Een corticosteroïde-lotion is meestal verantwoord op de behaarde hoofdhuid, als je het slechts af en toe gebruikt, indien andere middelen niet helpen, en je anders littekens gaat krabben.

jehan 15 december 2013 17:32

Sinds 6 weken gebruik ik Calcitriol (Silkis) en voor mij is dit voorlopig DE oplossing. De rode plekken in mijn gezicht zijn langs de haargrens en tussen mijn wenkbrauwen helemaal weg en langs de neus en ook in mijn hals grotendeels weg. Het enige nadeel is dat de zalf vrij vet is en je dus een beetje glimt.
Voordeel is dat het geen bijwerkingen heeft (geen corticosteroiden) en je het kunt blijven gebruiken.
Je moet daarvoor wel naar de dermatoloog en ik durf niet te stellen dat dit bij iedereen helpt, waarschijnlijk gaat het bij mij namelijk om een (lichte) vorm van psoriasis.

LavenderRose 2 januari 2014 13:31

Ik ben een vrouw, 29 jaar, heb 15 jaar Seborroïsch eczeem. In begin periode dokters, dermatologen etc. Veel standaard ziekenhuismiddeltjes gebruikt. Het beste hielp bij mij de Topicorte. Gewoon even smeren en klaar. Helaas is dit niet iets wat je altijd maar kunt gebruiken. De stoffen zijn niet zo goed voor je gezondheid, dus ik gebruik het maximaal 1x per maand als het eczeem op zichtbare plekken te voorschijn komt. Vooral achter mijn oren, want dat is zo'n stom gezicht.

Hoewel ik vroeger veel stress had, ben ik nu een erg rustig persoon, slaap ontzettend veel, en ga er vanuit dat stress nu dus geen factor meer speelt. Ik heb er ook geen moeite mee om over straat te gaan met mijn eczeem. Alleen bij de kapper heb ik soms wat uit te leggen. Ik heb overigens heel lang dik blond haar met krullen. Ik verlies bij iedere wasbeurt veel haren, maar die groeien altijd wel weer aan (de haarzakjes zitten er immers nog), het zijn alleen de haren die klem komen te zitten tussen de schilfers, die ik samen met de schilfers onder de douche verlies. Zodra ik een rustige periode heb groeit het zo weer aan.

Mijn slechte dingen zijn: te vaak mijn haar wassen, te veel shampoo, te heet water, te veel suiker eten. Het is nu 2 januari 2014 en mijn goede voornemens zijn dus minder douchen en minder suikers..Ook krijg ik erg weinig vlees en vis binnen omdat ik dat niet veel eet. Meer visolie is dan ook een voornemen.

Ik ben erg dankbaar voor de vele verhalen op dit forum, geeft weer nieuwe hoop. Vandaag ga ik eens op zoek naar een aantal producten. Ik ben benieuwd naar de Guhl Shampoo, de Tea Tree oils, azijn, olijfolies etc etc. Het heeft me 4 uur gekost maar het is wel de moeite waard om alle 99 pagina's even te lezen vind ik. Ik zal niet alles tegelijk proberen, ben benieuwd naar het heksenmiddel ;)

Nog twee puntjes: Je hoeft je niet te schamen, want in deze maatschappij mankeert iedereen wel wat. Er over praten en een oplossing zoeken is beter.

En als tweede: heeft er iemand ervaring met het effect van koffie op het eczeem? En ik bedoel niet het inademen van de geur zoals iemand eerder voorstelde. Ik merk dat als ik koffie gedronken heb ik de volgende dag meer last heb. Maar ik weet niet of dit echt van de koffie is of dat het stom toeval is. Ik hou zo veel van koffie :( en van suiker... :p

Ik zal proberen om de resultaten over een aantal weken/maanden te posten.

Edit: P.S. Ik vergat nog even te vermelden:
- Ik heb de ziekte van Crohn, hoewel ik dat het laatste jaar behoorlijk onder controle heb. (Gebruik weinig medicijnen meer, wel speciale vitamine B12 injecties)
- Mijn familie heeft veel eczeem roos en darm problemen, grootouders gebruikten dagelijks Klitwortel, dit is een olie van de drogist waarmee ze iedere dag hun hoofdhuid masseerden. Ik werd zelf behoorlijk gek van dat lelijke vette haar dat je er van krijgt....
- Ik heb teershampoo's gebruikt maar ben gestopt omdat mijn haar onhandelbaar werd. Zoveel klitten dat ik het niet meer kon kammen. Moest er dan weer een hoop shampoo doorheen doen, wat niet goed is voor je huid.
- Ik heb de pil gebruikt, maar ben daar na iets van 10 jaar mee gestopt
- Heb al enkele periodes gehad waarin ik absoluut geen suiker, koffie, alcohol nam en toen verdween het eczeem voor ongeveer 50% zonder speciale shampoo of medicijnen

SC456 4 januari 2014 21:38

Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

jehan 6 januari 2014 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SC456 (Bericht 341991)
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

Ik zou heel erg uitkijken om zelf te experimenteren met UV-lampen, overleg dit tenminste eerst met een dermatoloog.

Zonnetjes 14 februari 2014 00:19

Haarstuk
 
Ik heb van de dermatoloog het middel xamiol gekregen om op mijn hoofdhuid te smeren heeft iemand daar ervaring mee?
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik psoriasis had, maar na een tijdje kwam ik erachter dat dat het SE is. Ik heb namelijk ook veel last van haar uitval. Dat is gelijk mijn tweede vraag heeft iemand ervaring met haarstukken om de kale plekken op te vullen....

valentijn 16 februari 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SC456 (Bericht 341991)
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

Bij mij helpt het enigszins om een keer per week onder de zonnehemel te gaan. Meeste effect zal je bereiken als je de haren zo kort mogelijk hebt.

Ik heb nu zo'n 8 jaar deze aandoening, helaas nooit een oplossing gevonden. Het wordt gelukkig niet erger. Ik kan maar weinig factoren vinden die bij mij samen lijken te hangen met de ernst van de aandoening.

wjm68 18 februari 2014 16:59

hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.

Chris2211 19 februari 2014 23:59

Geen koemelk gebruiken, niks met tarwe geven en een goede probiotica geven voor kinderen. Dit zal een positief effect hebben op zijn huid :-)

SC456 20 februari 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wjm68 (Bericht 345945)
hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.


Met keto-shampoo werd het ook alleen maar erger bij mij , het begon vooral meer te jeuken en te irriteren. Misschien is dat bij de meeste mensen niet zo maar ik had hier toch serieus last van. Seb. eczeem wordt vooral veroorzaakt door een te vettige huid, ik zou eens naar een dermatoloog gaan voor zekerheid te scheppen vooraleer met dingen te experimenteren, want dat kan het juist erger maken.

Ik neem nu roaccutane pillen die m'n huid minder vettig maken en heb er bijna of geen last meer van nu, maar het droogt ook uit dus je kunt last hebben van droge lippen etc. Ook minder douchen en/of minder zeep gebruiken kan enorm veel helpen.

wjm68 23 februari 2014 11:24

dankjewel voor jullie reacties, de link leggen met voeding had ik zelf ook al eens aangedacht, ga ik zeker proberen.
en wat zijn hoofdhuid betreft, ik heb vorige week een avond bio olie op zijn hoofd ingemasseerd en de dag daarna zijn hoofd met azijn behandeld. niet alleen zijn de korsten eraf, hij heeft ook geen jeuk meer, voor hem even een verademing.
groetjes

ZeynepA 7 maart 2014 00:19

Hey allemaal,

Ik heb ook al jaren, namelijk meer dan 10 jaar, last van sebh. eczeem.
Verschillende shampoos, crèmes, lotions gebruikt niets maar dan ook niets geholpen! Daarna aan de antibiotica gezeten. Ook geen uitkomst.

Ik gebruik nu al een jaar de ROACCUTANE en dat werkt prima! maar tis wel een zwaar medicijn (bijv. je mag niet zwanger raken, elke keer als je herhalingsrecept krijgt bloed laten prikken, etc).

Alleen wil ik dit niet meer gebruiken, omdat ik ook gewoon kinderen wil krijgen, etc. Zodra ik ermee stop komt het terug. Heel sneu want ik heb het eczeem op mijn hoofdhuid :(

dZinee 7 maart 2014 11:01

Hopelijk zal het idee van kinderen de last een beetje verlichten; en zullen de kinderen zelf het geheel doen vergeten :)!

Wat voor shampoo's en lotions heb je allemaal al geprobeerd?

natal 6 april 2014 16:40

trustnature
 
Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.:crybaby:

mlsbutt 7 april 2014 09:13

Ik heb gisteren dus ook 2 gezichtsrollertjes besteld via die Trust Nature site. (Ik zal mijn bevindingen hier ook posten al het over +- 10 d. binnen is)

Voor mijn zeer lichte vorm van ''SE'' die af en toe wat heftiger is.

Maar sins ik 31/2 j. bijna 100% Biologisch eet veel ''Raw-Foods'' etc. Geen koffie meer geen *chocolade/cacao (*wat bij mij echt een ''trigger'' is!!)

Geen koffie omdat dit vocht onttrekt maar vooral ook ''mineralen'' uit je systeem! Ik dronk ''slechts'' 1 á 2 bakjes p.d. maar toch:)...

Is deze toen ''lichte vorm'' van toen, echt met ''90/95''% afgenomen met name in de ''vlambaarheid'' periodes bij met name kunstmatige droge warmte , met daardoor overmatig transpireren daarbij.

Ik kreeg dan geregeld van die ontsierende schilferende ''bultjes'' ''papels'' ''mesthoopjes'' noemde de ''Huidarts'' (lees: vertegenwoordiger van de pharmaceutische industrie!, chemische smeersels aan smeren!! waarom zouden ze je ook vertellen waar de oorzaak zit laat de kass$ maar rinkelen!) dat toen.. met soms echt van die kleine sneetjes erin..

Zeer ''beurs''/ruw waren die plekjes ook.
Als ik dan ging zweten werd het daarom omheen knalrood! (dat rood worden vond ik dan nog het ergste!!

Was net of ik van die ''mega-muggenbulten'' had!!
En branden het zoute zweet in die sneetjes.

Ik heb deze ''SE'' alleen in me gezicht. (had ik het maar ''elders''.. en juist niet daar:) Als die ''mesthoopjes'' opkomen zijn het ook altijd bijna de zelfde plaatsen. Plaatsen als onder de ogen/wang gebied langs de neusvleugel(s) en en de zijkant(en) naast het/de ogen op je ''slapen'' zeg maar voor het haar gebied nog.

Het trekt ook altijd wel weer helemaal weg zonder ooit litteken(s) te hebben achter gelaten gelukkig maar verder jeukt het ook nooit!
Als het komt ''opzetten'' ben dan altijd wel +- 1,5 w. ''zoet'' met deze ''SE-spots'' Maar ik gebruik dan ook helemaal niets meer:) Ja licht een natuurlijke huidcrème van het merk ''Weleda '' via de Natuurwinkel(s)

Maar het komt niet meer zo vaak voor als voorheen.

En ook niet op alle plaatsen tegelijk, wat dus wel eens het geval was!

Ondanks dat de Dermatoloog toen zei, dat het een lichte variant was...
Wondt ik het toen wel heel heftig! Door de ''SE'' werden toen echt mijn gezichtsuitdrukkingen contouren vervaagt ondermijnd vondt dit niet mijn ''favoriete visitekaartje'' toen.

''Ik weet'' het is allemaal maar.. esthetisch (:Def: Volgens de schoonheidsleer:) En er zijn malen ergere dingen! En daar ben ik me zeker van bewust!:) Maar het is wel je gezicht/zelfbeeld!

Daar mijn gezichtshuid normaal zeer mooi en egaal is.
Met nog geen ''sproet:) moedervlekje'' of wat dan ook:) Met de ''sproet en moedervlek'' is overigens niets mis hoor:) Is maar om een ''beeld'' te geven.

Het ergste van dit alles toen, vond ik toen eigenlijk toen ik nog niet wist. Waar het nu door zou komen. Dit was toen in '10 toen ik net aan die chemische cremé zooi was begonnen en daar over begon te lezen!

Later leerde ik zeker mijn ''triggers'' in kaart te krijgen hierdoor kwam het steeds vaker heftig op. Mede natuurlijk ook door de enorme veranderingen in mijn voedingsgewoontes! Eerst was het vullen!.. Nu voeden:)

Chemische sh#t van de Dermatoloog gebruik ik allang niet meer.
Heb toen in '10 wel eens die lichtste cortisone zooi gebruikt is echt troep voor je inmuumsysteem! Las ik later pas

Het werkte dan wel maar is alleen symptoom bestrijding en gaan aanpak bij te ''root''/kern is is slecht daar waar ''het eruit komt weer erin stoppen'' onderdrukken dus..

Die enkele spot die ik nu nog soms heb is goed te handelen zo:)
Door dit hele ''gebeuren'', G@@P..:o:) ben ik dus wel me in ''Natuurvoeding'' gaan verdiepen. En heb toen ook wel eens als test een week of zou ''expres geëxperimenteerd'' met ''junk-food'' en al het ''verboden voedsel''

Met uitzondering van chocolade dus en koffie.
''En wonder boven wonder'' kwam er geen ''SE opwelling''

Ben toen wel gelijk weer gaan voeden/Bio-food i.p.v. ''vullen'' ''Monsant:mad:-''Food''... Was meteen weer veel energieker! met minder te eten echter veel en veel hoogwaardiger!!

Wat anderen er ook vaak van vinden, voor velen met mij werkt dit!
Zoals Hippocrates al zei > ''Laat voeding uw medicijn zijn!''

VapoChill 13 april 2014 00:02

In de medicijnwijzer van de consumentenbond stond nog een uitgebreid artikel over Seborroïsch eczeem.
Wel interessant om te lezen.
En een lijst met middelen.

http://212.204.195.57/medicijn/html/...tof&#par10.2.3

natal 29 april 2014 12:54

dermessentials
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door natal (Bericht 349257)
Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.:crybaby:

Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.

dZinee 30 april 2014 00:38

Je gaat jezelf citeren?

Ziet er uit als een typisch gevalletje google translate...

SC456 1 mei 2014 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door natal (Bericht 350806)
Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.

Weer iemand met het ei van columbus, en die hele zever lijkt ook nog eens vertaald te zijn met een een of ander programma. Ik hoop in de grond van m'n hart dat deze gebruiker ook eens een echte chronische ziekte krijgt en daar ook voor misbruikt wordt voor commerciële doeleinden. Aan de gebruiker, have fun translating this...

sams 13 mei 2014 15:42

Tot nu toe heb ik ketoconazol shampoo,topicorte en locoid gebruikt tegen schilvering op mn hoofdhuid zonder al te veel resultaat. Laatst ben ik elocom gaan gebruiken (op voorschrift huisarts) en dit is tot nu het doeltreffendst geweest.Binnen een paar dagen is de schilvering aanzienlijk verminderd.

dZinee 13 mei 2014 15:54

Ja als je flinke last hebt zijn vaak zwaardere middelen nodig; die alleen verkrijgbaar zijn op voorschrift. Deze moet je ook niet zomaar gebruiken vandaar dat een huisarts/dermatoloog erbij komt kijken.

Wel fijn dat het snelle resultaten levert. Wat moet je hierna dan doen? Neem aan dat je dit niet altijd moet (mag?) blijven gebruiken.

theo sluis 13 mei 2014 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sams (Bericht 351694)
Tot nu toe heb ik ketoconazol shampoo,topicorte en locoid gebruikt tegen schilvering op mn hoofdhuid zonder al te veel resultaat. Laatst ben ik elocom gaan gebruiken (op voorschrift huisarts) en dit is tot nu het doeltreffendst geweest.Binnen een paar dagen is de schilvering aanzienlijk verminderd.

Elocon is een sterk werkend corticosteroïde en mag daarom niet langdurig intensief worden gebruikt vanwege de ernstige bijwerkingen op langere termijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dermato...stero%C3%AFden

Als je klachten niet over een paar weken over zijn, kun je een verwijzing vragen vragen naar een huidarts.

cop 13 mei 2014 20:45

ik had serieuze last van hoofdroos...omdat ik grijs begon te worden heb ik mijn haren zwart geverfd...het product brandde op mijn hoofdhuid maar nu ben ik er al jaren vanaf...verf wel regelmatig mijn haren..1x om de 2 maanden...

Veter 13 mei 2014 21:31

Hallo allemaal,

Zelf heb ik ongeveer 4 jaar last van SE en weet het onlangs goed onder controle te houden. Er zijn zelfs periodes waarin ik er helemaal geen last meer van hem.

Ook ik heb de dermatoloog bezocht en verschillende shampoos en cremes gebruikt (met tegenzin), zonder significant resultaat. Ik ben er van overtuigd dat SE bij de oorzaak aangepakt moet worden en dat alles wat je op je hoofdhuid smeer symptoom bestrijding is. Met die gedachte heb ik alle "troep" van de dermatoloog met tal van bijwerkingen naar de prullenbak verwezen.

Uitgebreid ben ik met voedsel gaan testen. Nee, helaas op dit vlak nog niet het gewenst resultaat, maar door suiker (koolhydraten, dus ook brood en pasta), bewerkt voedsel en (met mate) alcohol te vermijden ben ik er wel in geslaagd het een stuk te verminderen. Naar mijn mening ligt de oorzaak in mijn darmen, maar hoe of wat ben ik nog niet precies achter.

Wel heb ik de symptomen zo goed als volledig onder controle. Ik heb het al een aantal keer langs zien komen op dit forum: Honing!

Naar aanleiding van dit onderzoek: http://wakeup-world.com/2014/01/10/h...eic-dermatitis Ben ik het zelf gaan proberen. Eerst meerder malen per week biologische honing op mijn hoofdhuid aangebracht, vervolgens 1 a 2 maal per week om het bij te houden. Een paar eetlepels met een klein beetje water verdunnen, aanbrengen op je hoofdhuid en een paar uur laten intrekken. Volgende dag(en) geen last meer en op het oog ziet mijn hoofdhuid er schoon uit. :D

Hopelijk biedt het ook voor jullie een uitkomst! En het zijn de kosten niet om het in ieder geval te proberen.

sams 13 mei 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dZinee (Bericht 351695)
Ja als je flinke last hebt zijn vaak zwaardere middelen nodig; die alleen verkrijgbaar zijn op voorschrift. Deze moet je ook niet zomaar gebruiken vandaar dat een huisarts/dermatoloog erbij komt kijken.

Wel fijn dat het snelle resultaten levert. Wat moet je hierna dan doen? Neem aan dat je dit niet altijd moet (mag?) blijven gebruiken.

Het is mijn bedoeling om dit maximaal 2 weken achterelkaar te gebruiken en daarna over te stappen naar een onderhoudsdosering van bv 1 keer in de maand.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 351696)
Elocon is een sterk werkend corticosteroïde en mag daarom niet langdurig intensief worden gebruikt vanwege de ernstige bijwerkingen op langere termijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dermato...stero%C3%AFden

Als je klachten niet over een paar weken over zijn, kun je een verwijzing vragen vragen naar een huidarts.

Bedankt voor je tip. Ben zelf ook geen voorstander van (langdurig) medicijngebruik maar na jaren te hebben doorgesukkeld zonder vooruitgang heb ik toch maar gekozen voor een radicaal(er) aanpak.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cop (Bericht 351714)
ik had serieuze last van hoofdroos...omdat ik grijs begon te worden heb ik mijn haren zwart geverfd...het product brandde op mijn hoofdhuid maar nu ben ik er al jaren vanaf...verf wel regelmatig mijn haren..1x om de 2 maanden...

Cop,welk haarverf heb je gebruikt?

Strider 22 mei 2014 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Veter (Bericht 351720)
Hallo allemaal,

Zelf heb ik ongeveer 4 jaar last van SE en weet het onlangs goed onder controle te houden. Er zijn zelfs periodes waarin ik er helemaal geen last meer van hem.

Ook ik heb de dermatoloog bezocht en verschillende shampoos en cremes gebruikt (met tegenzin), zonder significant resultaat. Ik ben er van overtuigd dat SE bij de oorzaak aangepakt moet worden en dat alles wat je op je hoofdhuid smeer symptoom bestrijding is. Met die gedachte heb ik alle "troep" van de dermatoloog met tal van bijwerkingen naar de prullenbak verwezen.

Uitgebreid ben ik met voedsel gaan testen. Nee, helaas op dit vlak nog niet het gewenst resultaat, maar door suiker (koolhydraten, dus ook brood en pasta), bewerkt voedsel en (met mate) alcohol te vermijden ben ik er wel in geslaagd het een stuk te verminderen. Naar mijn mening ligt de oorzaak in mijn darmen, maar hoe of wat ben ik nog niet precies achter.

Wel heb ik de symptomen zo goed als volledig onder controle. Ik heb het al een aantal keer langs zien komen op dit forum: Honing!

Naar aanleiding van dit onderzoek: http://wakeup-world.com/2014/01/10/h...eic-dermatitis Ben ik het zelf gaan proberen. Eerst meerder malen per week biologische honing op mijn hoofdhuid aangebracht, vervolgens 1 a 2 maal per week om het bij te houden. Een paar eetlepels met een klein beetje water verdunnen, aanbrengen op je hoofdhuid en een paar uur laten intrekken. Volgende dag(en) geen last meer en op het oog ziet mijn hoofdhuid er schoon uit. :D

Hopelijk biedt het ook voor jullie een uitkomst! En het zijn de kosten niet om het in ieder geval te proberen.

Ik heb er eens een keer op gegoogled, en positief zijn de meeste testers niet.

Lime 21 juni 2014 12:01

Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...

SC456 23 juni 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lime (Bericht 353905)
Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...


Mijn dermatoloog zegt dat voeding er niets mee te maken heeft. Ook al denk ik zelf er het fijne van, volgens mij heeft een dieet toch wel z'n effecten. Misschien niet veel maar het vermijden van verzadigde vetten, suikers, alcohol,.. etc. verminderen het eczeem volgens mij wel.

cop 24 juni 2014 15:29

ik gebruik black van schwartzkopf

Strider 24 juni 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lime (Bericht 353905)
Ik zag laatst de inspirerende film "fat, sick and nearly dead" (te vinden op youtube) waar een man 60 dagen alleen maar groente/fruit sap drinkt om af te vallen en om zijn auto-imuun ziekte onder controle te krijgen zonder alle medicijnen...en dat is hem gelukt. Een bevestiging dat zowel het probleem als de oplossing in onze voeding zit? Ik ben anders gaan eten, elke ochtend een groente/fruit smoothie om de dag mee te beginnen, eet geen geraffineerde suikers/transvetten meer. Het heeft nog geen effect op mn seb. eczeem maar we zullen zien in de toekomst...

Er zijn nu ook onderzoeken gaande waarin ze de relatie tussen parasieten (darm) en allergieën aan het onderzoeken zijn. Eerste uitslagen zijn hoopgevend, waarbij ze ook al kijken naar auto-immuun ziektes.

natal 8 juli 2014 21:28

Het heeft zeker met voeding te maken.
Ik ben al 3 maanden op glutenvrij en lactose vrij dieet en geen spoor meer van Seb. eczeem. Ik las op internet dat zelfs psoriasis verdwijnt na zo een dieet.

TylerDurden 21 juli 2014 22:37

Eet een maand geen melkproducten: whey shakes, melk kaas, kwark etc. en kijk of het effect heeft op je talgproductie/puisten/seb. eczeem

Melkproducten kunnen namelijk dmv, igf-1 de talgproductie verhogen.

jord-y 23 juli 2014 00:07

Tyler ook rauwe biologische grasgevoerde koeien/schapen melk?
Volgens mij is dat wel een groot verschil met bewerkte supermarkt melk die gepasteuriseerd is en nog erger ook nog eens gehomoniseerd!

Zelf drink ik vrijwel geen rauwe melk meer, maar volgens mij is het best een gezond drankje :)

Misschien eens met betaine hcl pepsin supplement je maagzuur versterken zou eens veel van de allergien en reacties kunnen verminderen met bepaald voedsel, supermarkt voedsel en vooral bewerkte zooi moet je sowieso natuurlijk vermijden. en dat eten mensen toch vaak merk ik, maar klagen wel over alles en nog wat hmmmmm.

Change your mindset, change your food.
Je kent het wel: Let food be your medicine and your medicine your food :D .

Noob 27 juli 2014 01:27

Jordy voeding kan wel het een en ander doen maar jij bent een beetje doorgeslagen hoor. Tuurlijk is het gezond om biologisch te eten etc maar daadwerkelijk zou er niet veel door veranderen. Wat wel voor verandering zou zorgen is als je iets niet meer eet waar je allergisch voor bent of wat je SE triggerd.

Dit is dus heel persoonlijk. Sommige mensen leven heel ongezond en roken maar hebben totaal geen haar of huidproblemen.

natal 27 juli 2014 12:47

Ik heb vanaf begin april geen SE meer, ik denk zelf dat het met verandering van voedingspatroon heb (gluten-lactose vrij), maar ik vind ook dat het wel persoonlijk is, geen mens is hetzelfde,hoewel we dezelfde diagnose hebben.

Noob 27 juli 2014 18:29

Natal en in April zei je dit:
"Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. ."

Ik volg je niet meer. Toen was dat de oplossing ipv je dieet.

jord-y 27 juli 2014 19:22

Noob weet je wie doorgeslagen zijn?
Wij westerse mensen.

Gezond?
De ander kijkt je vreemd aan, want ja dat is saai en niet lekker.....

Kleurstoffen en andere rotzooi vermijd ik liever.
Ach zegt de ander,af en toe een gemodificeerd stukje vlees bij de MAC ach 1x in de week maakt niet uit joh.

Roken...dood ga je toch zo kan ik nog wel ff doorgaan.

En hoezo doorgeslagen?
Omdat ik geen zooi in me eten wilt?
Tegenwoordig is vrijwel al het voedsel in vooral de supermarkt zo bewerkt en volgestopt met allerlei onzin en staat vol met kleurstoffen enzovoort.
Zelf in de biologisch vlees zit soms nog expres suiker en onzin toegevoegd over doorgeslagen gesproken.....tja gaat allemaal om geld.

Simpele vraag aan Noob:
Wat gooi jij in een bezine auto?
Bezine of diesel?
Ach 1x diesel joh kapot gaat die toch een keer :D

Noob biologische voeding/natuurlijke kruiden/medicatie heeft mij veel gebracht....je kent mijn levenssituatie ook zo he, maar he blijf jij maar lekker snoepen we spreken elkaar wel over 10jaar ofzo :)

De bekende verhalen van mijn opa is heel oud en gezond geworden met 2pakjes sigaretten roken per dag...zucht en nog eens zucht....

Jij vindt het allemaal meevallen.
Als je hier [mijn omgeving] een beetje verhalen hoort van andere mensen en navraagt kom je er al snel genoeg achter dat men tegenwoordig veel aandoeningen heeft, zoals:
ADHD, vooral veel bij kinderen tegenwoordig.
Psychische problemen
Burn out
Ziekte van lyme
Kanker enzovoort, vooral die laatste rijst de pan uit kwa aantallen , maar zal vast niks met onze levensstijl te maken hebben..........botte pech.
Nog zo'n puur sang darwinist.

Het feit dat er zoveel mensen tegenwoordig ziek zijn check het maar na chronisch aantal zieken in NL dat we het zelfs normaal zijn gaan vinden en je je bijna moet verontschuldigen dat je puur en natuur wilt eten.
We ons ook niet meer afvragen wat überhaupt de oorzaak is van al die gekke ziektes en aandoeningen zoals seb.eczeem want normaal is dat niet hoor.
Maar he de wetenschap GENETICA............punt.
Mijn overtuiging is tegenovergesteld ,EPIGENETICA.

http://www.rivm.nl/Documenten_en_pub...eken_neemt_toe
In de afgelopen 8 jaar is het aantal mensen met één of meer chronische ziekten met 17% gestegen. In 2011 hadden in totaal 5,3 miljoen Nederlanders een chronische ziekte. Vooral onder ouderen komen chronische ziekten vaak voor. De stijging van de laatste jaren is echter zichtbaar binnen alle leeftijdsgroepen.

''Wat wel voor verandering zou zorgen is als je iets niet meer eet waar je allergisch voor bent of wat je SE triggerd.''
En hoe denk je dat allergien ontstaan?
Laat me raden wat jij denkt: genetica en pure botte pech?

O.a door mijn levensstijl ben ik van mijn jarenlange/sinds puberteit [chronische] hooikoorts af of geen last meer van, evenals aften/ontstekingen die ik elke 2weken met regelmaat had in de mond om maar een paar voorbeelden te noemen.

But he continue eating shit. [Because you only like the pleasure of this shit food]
At the end you will be shit [sick]

jasse 27 juli 2014 21:57

Dat is ook een zeer ongenuanceerde visie.

Biologisch eten is een keuze die je mag maken. Ik zeg niet dat dit de betere of slechtere keuze is. Maar weet jij of alles wat jij eet welk degelijk biologisch is?

Het artikel in jouw post geeft in ieder geval eetgewoonten niet aan als oorzaak voor meer chronische ziekten. Natuurlijk hebben leefgewoonten hier mee te maken, maar de rol van genetica is gewoon niet te ontkennen.

jord-y 27 juli 2014 23:26

Jasse ik ontken genetica niet.
Leren lezen blijft ook een vak :rolleyes:
Bedoelde ermee dat epigenetica meer doet en veel dominanter is dan de genetica zelf die je meekrijgt ja.
Mijn lichaamssignalen en ervaringen zeggen mij genoeg jasse daar heb je geen wittejasman of wetenschap voor nodig en zeker weten doe je nooit in het leven, dus blijf lekker roken of bewerkte rommel eten.
Wat je wel zeker weet: Je bent wat je eet ;)

He weet je houdoe.
Mensen moeten lekker doen wat ze uiteraard willen doen geen probleem hoor :cool:

Het artikel gaat over de aantallen [miljoenen] chronische zieken in 2011 en wat nu waarschijnlijk nog een stuk meer is, allemaal genetica natuurlijk sure keep on dreaming!
De rest van die tekst van het RIVM onzin is niet belangrijk net als het RIVM zelf zo onvertrouwbaar als de pest is verder als instantie.

Zoals sommige hier door gluten en andere dingen te laten staan of gewoonweg bewerkte rommel vrijwel geen last meer hebben van seb.eczeem herken ik dezelfde vooruitgang door vooral de inname van [bewerkte] suikers en [bewerkte] vruchtensapjes te vermijden en veel rommelbrood at ik toendertijd, sowieso vrijwel geen brood meer hier.
Ontgiften heeft sowieso voor veel vooruitgangen gezorgd is een pre als je het mij vraagt, rommel eruit anders blijf je aanklooien.
Door o.a die levensstijl toendertijd [en veel lichamelijke/mentale stres] had ik enorm veel last van schilfers vergeleken met nu, maar he geen verband hoor zit allemaal tussen mijn oortjes.

Jasse types als jou moeten lekker diep met hun hoofd in het zand blijven ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.