Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Easy_G 17 maart 2009 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 195697)
De oorzaak is volgens mij een gebrek aan weerstand tegen die gisten/schimmels.

@ Hanna, volgens mij is dat niet zo, voor zover ik weet is het juist het immuunsysteem dat reageert op de gist en dat zorgt voor de rode huid. (heb ik ooit ergens gelezen)
Een andere oorzaak die ik gelezen heb staat in het bericht dat ik gisteren heb geschreven.

@joellie, ik weet niet waar je dit vandaan hebt maar als ik het goed heb komt het bericht uit 1986, dus als probiotica of azijn zou echt zou werken had er veel meer over bekend moeten zijn.
Het is volgens mij wel eens besproken in dit forum.
In het geval van probiotica zou ik zeggen baat het niet dan schaat het niet, van azijn durf ik dat niet te zeggen.
Probeer het gewoon een keer en bespreek je bevindingen op het forum, misschien dat ik het ook wel ga proberen.

Hanna 17 maart 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 195749)
.. Let maar eens op en kijk naar die vissers.. die lui hebben meer haar gemiddeld dan de gemiddelde man die niet zijn leven op zee of visser is geweest.. .

Let dan ook eens op de daklozen die vaak junkies, kettingrokers en alcoholisten zijn... maar een schitterende haardos hebben!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 195800)
@ Hanna, volgens mij is dat niet zo, voor zover ik weet is het juist het immuunsysteem dat reageert op de gist en dat zorgt voor de rode huid. (heb ik ooit ergens gelezen)
Een andere oorzaak die ik gelezen heb staat in het bericht dat ik gisteren heb geschreven. .

In jouw verhaal van gisteren kan ik geen andere oorzaak vinden; gewoon verkeerde voeding > daardoor een zwak afweersysteem/gebrek aan weerstand tegen die gist.
Mijn boerenlogica. ;)

Joellie 17 maart 2009 22:02

zo is het
 
[quote=Hanna;195826]Let dan ook eens op de daklozen die vaak junkies, kettingrokers en alcoholisten zijn... maar een schitterende haardos hebben!

Ja daar zit zeker ook iets in! Raar maar waar...
dus wat is de deler: daklozen,junkies, kettingrokers, alcoholisten en vissers.

Drugs Alcohol & Omega...???????????

Jaapie van het forum heeft via zijn dieet geen haaruitval meer!
en ook zijn seborroisch eczeem overwonnen.
grtz:)

Joellie 17 maart 2009 22:32

hoi
 
Hey Easy G.

Klopt het mechanisme wat ik al een keer eerder heb geplaatst
is te lezen op http://www.pgbeautyscience.com/defining-issues.html
dat verteld wat er gebeurd op de huid. (onderaan ook ff op de andere pages klikken)

De huid is natuurlijk ook onderdeel van het lichaam.
Mogelijk / absoluut dat het waar is dat intern de hoofdoorzaak zit.

Waarom denk ik dat:
1.Jaapie heeft het niet meer zolang hij zijn eigen dieet doet
2. De oorzaak van seb eczeem ligt vaak/altijd door gebruik van medicijnen of vrouwen die de pil hebben gebruikt.
3. Ik iemand ken die er helemaal van af is door het volgen van een dieet. ook geplaatst op het forum.. Ik heb dit dieet ook gedaan maar toch niet helemaal hetzelfde als hem.
4. Raafie heeft succes met Treelac! nou dat is gewoon o.a. probiotica
5. Ikzelf heb het ook gebruikt een andere en merkte het ook. Alleen vindt ik het te duur!
6. Die appelazijn kun je gewoon googlen naar andere mensen die dat gebruiken en de bevindingen die ik ben tegengekomen zijn positief.
(heb het zelf ook gebruikt, maar ik vindt het te vies voor woorden. Door de shampo Selsun of H&S de Appel Vinegar te mengen werkt te gek)

het onderzoek is uit 1986 maar gaf mij wel een reden om het te plaatsen.
Ik heb verder nog niet gezocht maar wellicht zijn er wel recentere.


grtz,
joellie:P

Hanna 18 maart 2009 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 195839)
2.Zover ik weet heeft iedereen het die medicijnen of vrouwen de pil hebben gebruikt.

Vrouwen die de pil of andere medicijnen hebben gebruikt, hebben seb. eczeem?? Absoluut niet! Ik zit hier wel een potje mee te kletsen, maar heb nog nooit van mijn leven seb. eczeem gehad.

Joellie 18 maart 2009 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 195846)
Vrouwen die de pil of andere medicijnen hebben gebruikt, hebben seb. eczeem?? Absoluut niet! Ik zit hier wel een potje mee te kletsen, maar heb nog nooit van mijn leven seb. eczeem gehad.

Hoi Hanna..
Sorry ff anders formuleren.. degene die het hebben. dankjewel voor je scherpzinnigheid:P

Easy_G 18 maart 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 195839)
Hey Easy G.

Klopt het mechanisme wat ik al een keer eerder heb geplaatst
is te lezen op http://www.pgbeautyscience.com/defining-issues.html
dat verteld wat er gebeurd op de huid. (onderaan ook ff op de andere pages klikken)

De huid is natuurlijk ook onderdeel van het lichaam.
Mogelijk / absoluut dat het waar is dat intern de hoofdoorzaak zit.

Waarom denk ik dat:
1.Jaapie heeft het niet meer zolang hij zijn eigen dieet doet
2. De oorzaak van seb eczeem ligt vaak/altijd door gebruik van medicijnen of vrouwen die de pil hebben gebruikt.
3. Ik iemand ken die er helemaal van af is door het volgen van een dieet. ook geplaatst op het forum.. Ik heb dit dieet ook gedaan maar toch niet helemaal hetzelfde als hem.
4. Raafie heeft succes met Treelac! nou dat is gewoon o.a. probiotica
5. Ikzelf heb het ook gebruikt een andere en merkte het ook. Alleen vindt ik het te duur!
6. Die appelazijn kun je gewoon googlen naar andere mensen die dat gebruiken en de bevindingen die ik ben tegengekomen zijn positief.
(heb het zelf ook gebruikt, maar ik vindt het te vies voor woorden. Door de shampo Selsun of H&S de Appel Vinegar te mengen werkt te gek)

het onderzoek is uit 1986 maar gaf mij wel een reden om het te plaatsen.
Ik heb verder nog niet gezocht maar wellicht zijn er wel recentere.


grtz,
joellie:P

Ey Joellie,

Ik ga die link zeker nog eens een keer aandachtig doorlezen, ziet er wel informatief uit.
Verder ben ik het met je eens dat ik ook denk dat het weleens van binnenuit het lichaam kan komen.
Waarom? omdat ik de aandoening in behoorlijke heftige vorm heb gekregen nadat ik een tijd lang onverandwoord heb gegeten.
Ik fitness regelmatig en ben altijd wel serieus met sport bezig, ik wilde destijds een paar kilo aankomen wat ook gelukt was alleen de manier waarop zet ik bij nader inzien mijn vraagtekens bij.
Wat deed ik, elke avond voor het slapen gaan nam ik een grote shake met havermout, yoghurt, een veel zoetigheid (snelle koolhydraten).
Deze shake lag zeer zwaar op de maag, ik denk dat me lichaam bijna de hele nacht bezig was om deze shake nog te verwerken.
Ik weet niet wat ik allemaal kapot heb gemaakt in me lichaam met deze (bij nader inzien) stomme actie.
De ander reden is en daar kwam ik gisteren pas achter, ik hou een soort van logboek bij van dagen dat me huid beter is. Dit zijn er bijzonder weinig geweest vanaf het moment dat ik weet dat ik seb eczeem heb.
Om precies te zijn enkele dagen achtereenvolgend, dit was toen mijn (supplement) inname

-Visolie ongeveer 1,5 week
-Spirulina ongeveer 1 week (af en toe)
-Elke dag een stuk komkommer
-Alpro soja (bifidus bacterie) (3 dagen)
-Vifit yoghurt (LGG) (2 dagen)
-Teunisbloem olie oraal (3 dagen)
-curcuma of zoiets (4 dagen)
-Thee (ongeveer een maand)

Dus ik ga toch weer een keer aan de probiotica, wie weet.
Het blijft toch raar dat ze niet weten wat de oorzaak is, we zitten in 2009! ik vraag me af of er wel onderzoek naar seborrhoisch eczeem gedaan word.
We houden elkaar op de hoogte, en blijf je bevindingen melden he, wie weet komen we zelf ooit achter de oorzaak/oplossing.

Joellie 18 maart 2009 19:04


Hey Easy G.

Tuurlijk moeten we allemaal melden als iemand iets positiefs heeft.

Wil nog wel ff zeggen dat niet alle probiotica positief werkt.. ik heb ook andere gehad waardoor het verergerde. Denk dat treelac inderdaad goed is moet je maar ff de post van raafie doorlezen.

Heb je ook een link van die shake die je hebt gebruikt?
en heb je ooit ook al is het een paar jaar daarvoor antibiotica gehad of iets anders?
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk aan propecia overgehouden.

groetjes,
joellie

Anne Sofie 18 maart 2009 22:03

haarmasker van zoetwatermodder
 
Heeft iemand van jullie haarmasker van zoetwatermodder ooit gebruikt?

RAAFIE 19 maart 2009 12:20

Situatie momenteel : Heb wel weer wat last van eczeem op mijn handen . Ben nu aan het smeren met ketoconazol op me handen.

Of de threelac helpt : Ik denk dat probiotica in het algemeen goed is voor mensen met zwak darmstelsel. ( dus niet definitief Threelac ).
Ben nu bezig me handen weer onder controle te krijgen.

Gebruik Minoxidl Rogain Foam wat ook beetje me hoofdhuid uitdroogt dat ik probeerde de schilfertjes eraf te wrijven waardoor ik SE kreeg op me hoofdhuid nu doe ik dat niet en was gewoon me haren met lauw water en het is nu weer weg..( gebruik kerastase prevention ) milde shampoo en tegelijk tegen haaruitval.

Dacht dat ik het gevonden had want was eerst volledig verlost van SE. Verder wil ik in de toekomst een darmspoeling gaan doen bij een kliniek en kijken wat hier de uitwerking van is.

Groetjes Raaf.

Tulips 19 maart 2009 13:42

Ik heb sinds het gebruik van Minoxidil dus last van jeuk, droge schilfertjes en bultjes (pukkeltjes?) op mijn hoofdhuid. Ik bedacht me opeens dat ik vroeger ooit eens hele erge roos en schilfers had en toen gebruikt ik van Aveda een lotion Scalp Remedy. Het is niet goedkoop met 27 euro maar ik gebruik het nu weer een week om de dag en ik moet zeggen....veel minder jeuk en bijna geen schilfers meer. Of het de uitval verminderd durf ik nog niet te zeggen. Maar ik zit in ieder geval niet meer de hele dag te krabben.

Misschien hebben sommige van jullie hier ook wat aan. De samenstelling (natuurlijk met rozemarijn en veel andere bestanddelen) werkt echt super.

Groeten , Tulips

Hanna 19 maart 2009 14:38

Tulips,
Gebruik je minoxidil met propyleenglycol? Die ppg veroorzaakt namelijk vaak jeuk, bultjes e.d.

Easy_G 19 maart 2009 17:40

@ joellie, ziet er goed uit die site, toch maar een keer een shampoo gebruiken met pyrithion zink erin.
Ik heb het nog nooit gebruikt, volgens die site is dat de beste remedie.
Joellie enig idee van wanneer dat artikel is?
Joellie werkte de appelazijn goed bij jou? nam je deze gewoon in? en hoeveel?

Joellie 20 maart 2009 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196075)
@ joellie, ziet er goed uit die site, toch maar een keer een shampoo gebruiken met pyrithion zink erin.
Ik heb het nog nooit gebruikt, volgens die site is dat de beste remedie.
Joellie enig idee van wanneer dat artikel is?
Joellie werkte de appelazijn goed bij jou? nam je deze gewoon in? en hoeveel?

Hey Easy G.

Ik ben nu aan het testen met appelazijn en H&S de witte fles standaard anti roos shampo op mijn neus.. dacht dat ik afgelopen zondag begonnen was. laat volgende week wel ff weten of dit werkt.. In het begin beetje witte plaque laag vorming lijkt nu minder te worden.. maar ik ga alleen voor iets dat 100% werkt. dus zelfs het kleinste schilfertje kan ik niet meer zien.. anders laat ik het vallen en blijf ik doen wat ik al heel lang doe...

Appelazijn op mijn scalp werkt absoluut goed.. dit meng ik dan met Selsun en L'oreal Elvive witte fles met groene rand.. Nu appelazijn met H&S. maar ik was het niet elke dag.. dus zal volgende week ook melden of het ook in het haar werkt.

Die appelazijn heb ik geloof ik heel ff geprobeerd.. dacht dat ik toen wel vrij was.. maar is zo vies.. als je het doet.. volgens mij het beste is om het met honing in water te mengen en niet meer dan max 3 lepels appelazijn erin doen.. er is een speciaal forum over sd mensen met appelazijn. geloof echt dat ze duizenden mensen hebben. wellicht is het interessant om je aan te melden en eventueel ook wat informatie voor iedereen in te winnen.. ik had me aangemeld maar ben blijkbaar niet aangenomen omdat ze selectief zijn.. je moet confrim hun eisen corresponderen. Net of je toegang moet krijgen tot een studentenvereniging ofzo.. dit is de link.
http://health.groups.yahoo.com/group...titis-support/
bij post kun je hun een mail sturen.. moet wel ff een yahoo account fixen maar zeker de moeite waard.. je hebt geloof ik twee support groups. ik ben van de andere lid... onder dezelfde naam. veel info.. mocht je nog meer dingen tegenkomen die goed zijn post ze ook hier.. weinig mensen nemen de moeite denk ik als ze ervan af zijn om het te melden..

dat bericht is denk ik uit 2008 in 2007 is de ontdekking gedaan door Tom Dawson .... google hem maar eens in combinatie seborrheic dermatitis
M. Globosa.. Ik dacht dat ze in het naajaar van 2007 naar mee naar buiten zijn gekomen.

Heb jij nou ooit anti biotica gehad of iets anders....naast die shakes..
ook al is dat een lange tijd voordat je dit Seb. eczeem. kreeg?

grtz,
joel.

Joellie 20 maart 2009 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE (Bericht 196033)
Situatie momenteel : Heb wel weer wat last van eczeem op mijn handen . Ben nu aan het smeren met ketoconazol op me handen.

Of de threelac helpt : Ik denk dat probiotica in het algemeen goed is voor mensen met zwak darmstelsel. ( dus niet definitief Threelac ).
Ben nu bezig me handen weer onder controle te krijgen.

Gebruik Minoxidl Rogain Foam wat ook beetje me hoofdhuid uitdroogt dat ik probeerde de schilfertjes eraf te wrijven waardoor ik SE kreeg op me hoofdhuid nu doe ik dat niet en was gewoon me haren met lauw water en het is nu weer weg..( gebruik kerastase prevention ) milde shampoo en tegelijk tegen haaruitval.

Dacht dat ik het gevonden had want was eerst volledig verlost van SE. Verder wil ik in de toekomst een darmspoeling gaan doen bij een kliniek en kijken wat hier de uitwerking van is.

Groetjes Raaf.

Hey Raafie,

Ja jammer dat het niet heeft doorgezet.. Heb je dan twee eczemen tegelijk? Naar mijn weten komt Seb. Eczeem niet op de handen voor.. Zo wel dan zou heel het lichaam vol moeten zitten.
Mocht je wel een combinatie eczeem hebben.. Is je Seb ezeem in het gezicht nog weg?
Wellicht dat je van Treelac naar een andere Probiotica moet gaan ofzo.. wellicht dat je er resistent voor bent geworden of na twee drie maanden weer beginnen met treelac dan heb je kans dat het weer aanslaat en dat niet niet meer resistent bent.

Ja wellicht een darmspoeling kan goed zijn... maar zou zeker ook ff googlen op mensen die dit al in combinatie met het eczeem gedaan hebben en wat hun bevindingen waren. Geloof dat ik wel eens dat gedaan had, en daar niet al te positieve resultaten over gevonden heb.
maar wie weet....
grtz,
joellie

Easy_G 20 maart 2009 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 196126)
Hey Easy G.

Ik ben nu aan het testen met appelazijn en H&S de witte fles standaard anti roos shampo op mijn neus.. dacht dat ik afgelopen zondag begonnen was. laat volgende week wel ff weten of dit werkt.. In het begin beetje witte plaque laag vorming lijkt nu minder te worden.. maar ik ga alleen voor iets dat 100% werkt. dus zelfs het kleinste schilfertje kan ik niet meer zien.. anders laat ik het vallen en blijf ik doen wat ik al heel lang doe...

Appelazijn op mijn scalp werkt absoluut goed.. dit meng ik dan met Selsun en L'oreal Elvive witte fles met groene rand.. Nu appelazijn met H&S. maar ik was het niet elke dag.. dus zal volgende week ook melden of het ook in het haar werkt.

Die appelazijn heb ik geloof ik heel ff geprobeerd.. dacht dat ik toen wel vrij was.. maar is zo vies.. als je het doet.. volgens mij het beste is om het met honing in water te mengen en niet meer dan max 3 lepels appelazijn erin doen.. er is een speciaal forum over sd mensen met appelazijn. geloof echt dat ze duizenden mensen hebben. wellicht is het interessant om je aan te melden en eventueel ook wat informatie voor iedereen in te winnen.. ik had me aangemeld maar ben blijkbaar niet aangenomen omdat ze selectief zijn.. je moet confrim hun eisen corresponderen. Net of je toegang moet krijgen tot een studentenvereniging ofzo.. dit is de link.
http://health.groups.yahoo.com/group...titis-support/
bij post kun je hun een mail sturen.. moet wel ff een yahoo account fixen maar zeker de moeite waard.. je hebt geloof ik twee support groups. ik ben van de andere lid... onder dezelfde naam. veel info.. mocht je nog meer dingen tegenkomen die goed zijn post ze ook hier.. weinig mensen nemen de moeite denk ik als ze ervan af zijn om het te melden..

dat bericht is denk ik uit 2008 in 2007 is de ontdekking gedaan door Tom Dawson .... google hem maar eens in combinatie seborrheic dermatitis
M. Globosa.. Ik dacht dat ze in het naajaar van 2007 naar mee naar buiten zijn gekomen.

Heb jij nou ooit anti biotica gehad of iets anders....naast die shakes..
ook al is dat een lange tijd voordat je dit Seb. eczeem. kreeg?

grtz,
joel.

Ey Joellie,

Ik heb nooit antibiotica gebruikt of het moet in me eerste levensjaren geweest zijn, dat zou ik aan me moeder moeten vragen.
Ik baal er ook echt van dat ik het heb, ik heb het echt in behoorlijk heftige vorm, gezicht helemaal rood, zijkanten van me nek zijn ook licht aangedaan en soms ook me borst en buik een beetje.
Niemand in mijn familie heeft seborrhoisch eczeem of een vorm van eczeem.
Wat betreft die shakes, die heb ik altijd gewoon zelf gemaakt, lekker met de blender beetje yoghurt, melk, fruit, vrij veel limonade en vrij veel havermout en dat voor het slapen gaan.
Me moeder heeft me nog gewaarschuwd, maar ik ben veel te eigenwijs.
Overigens neem ik die shakes nu al een tijd niet meer hoor en het is niet beter geworden.

Joellie 21 maart 2009 15:04

Zeker niet fijn... kan me voorstellen...

Waar op je gezicht ben je rood??? (ook wangen?)
Ziet het er een beetje uit als op het volgend plaatje?
http://2.bp.blogspot.com/_Sy7q_MKLKv4/SAidxVqyCQI/AAAAAAAAAXs/JlZ2ne9e2B8/s320/rosacea.jpg
Je vertelde dat heel het gezicht rood was... dus vandaar ik dit ff mee stuurde... namelijk rosacea (en) wordt ook wel eens verward met se.
Maar ja het kan ook SE zijn hoor. ben benieuwd.

Heb je het ook ergens op je rug?
Heb je ooit andere medicatie gehad (propecia ??)

Als je als baby antibiotica hebt gehad dan hoef je je echt geen zorgen te maken.. de meeste mensen ontwikkelen het meestal direct daarna... maar omdat de spreiding zo langzaam gaat ben je zo 4 a 5 jaar verder voordat het gezicht aan de beurt is en mensen actie gaan ondernemen.

die shakes lijken mij onschuldig.. en ik denk dat als je slaapt de spijsvertering heel langzaam of niks doet.
Heb je een goede stoelgang?




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196186)
Ey Joellie,

Ik heb nooit antibiotica gebruikt of het moet in me eerste levensjaren geweest zijn, dat zou ik aan me moeder moeten vragen.
Ik baal er ook echt van dat ik het heb, ik heb het echt in behoorlijk heftige vorm, gezicht helemaal rood, zijkanten van me nek zijn ook licht aangedaan en soms ook me borst en buik een beetje.
Niemand in mijn familie heeft seborrhoisch eczeem of een vorm van eczeem.
Wat betreft die shakes, die heb ik altijd gewoon zelf gemaakt, lekker met de blender beetje yoghurt, melk, fruit, vrij veel limonade en vrij veel havermout en dat voor het slapen gaan.
Me moeder heeft me nog gewaarschuwd, maar ik ben veel te eigenwijs.
Overigens neem ik die shakes nu al een tijd niet meer hoor en het is niet beter geworden.


Easy_G 22 maart 2009 17:31

Ey Joellie,

In eerste instantie ben ik daarom naar de dokter/dermatoloog gegaan, ik dacht ook dat ik rosacea had.
Me moeder heeft dit ook in ernstige maten gehad en is verschillende keren gelaserd.
Er is bij mij een huidbiopt genomen waaruit bleek dat het om seborrhoisch eczeem gaat.
Het begon idd allemaal onschuldig, wat kleine rode vlekjes bij neus/wangen.
Op een gegeven moment werd het erger en ben ik naar de dokter gegaan, die zei in eerste instantie nog acne, daar ben ik toen behoorlijk boos om geworden omdat ik dat een paar jaar heb gehad en dat voelt gewoon heel anders aan.
Ik ben toen nog een keer terug gegaan naar de dokter voor een verwijzing naar de dermatoloog.
Die gaf me ketoconazolcreme en shampoo, dat heeft niet geholpen.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden weer een keer naar de dermatoloog geweest, ik wilde na lang wikken en wegen toch een keer een hormooncreme proberen.
Ik kreeg triamcilom of zoiets mee en heb dit 5 dagen achter elkaar gesmeerd en nu is me huid echt helemaal naar de klote, me gezicht is echt overal paars geen eens roze of rood meer behalve rondom de ogen.
Echt een zware tegenvaller omdat dit eigenlijk het laatste redmiddel was wat ik wilde proberen.

Om even terug te komen op je vragen, ik weet niet of ik het op me rug heb die zie ik niet, voorlopig maak ik me al genoeg zorgen om me gezicht.
Ik heb nooit andere medicatie gehad, ik heb tot een jaar of 3 echt bijna nooit een dokterspost of een ziekenhuis van binnen gezien, sinds die tijd woon ik er bijna. 2x neustussenschot operatie gehad,1x kijk operatie enkel gehad wat waarschijnlijk ook nog een 2e x gaat worden en een paar keer voor het seb. eczeem.
Ja er zijn tijden geweest dat ik me stukken beter voelde, maar ja..... keep going strong.
Oh ja me stoelgang gaat wel goed hoor, de stuctuur is af en toe wat variabel:) maar dat hebben we allemaal wel eens denk.

Hoe gaat ie bij jou op het moment?

Joellie 23 maart 2009 01:20

rosecea??
 
Hey Easy G.

Ik ken die momenten zeker.. Ok.. ff een paar opmerkingen.
Hoe kunnen ze vaststellen dat het om se gaat als ze nu sinds 2 jaar weten om welk organisme het gaat? Die informatie is volgens mij nog geen eens bij die dermatologen beland.. dat gaat allemaal zo langzaam. Dit hebben ze bij mij ook gedaan destijds en toen konden ze niks vinden..
2. Hoelang heb je die ketaconazol gebruikt? die moet tenminste wel iets doen als het om seb. eczeem gaat..
3. Dat de wangen rood worden is volgens mij niet gebruikelijk bij Seb.eczeem. En paars kleuren dat al helemaal niet..
4. Hoe is je scalp.. heb je ook echt last van roos of gele plakkaten op je hoofd?

Wat je zou kunnen doen is gewoon kijken of de behandeling van Rosecea te doen.. Volgens mij is dat zeker goed te behandelen. Vraag een tweede gesprek met een andere dermatoloog aan.. dat zou ik zeker doen.. en anders gewoon ff op forums gaan buurten voor dat rosecea gebeuren.. volgens mij is daar heel veel mee te doen via voedingsdieten. Dacht ook dat evening primrose oil daar goed bij was. om te nemen als tabletten.

Kijk voor mij zoals je het verteld....is het een simpel rekensommetje:
ketaconazol helpt niet
je hebt rode wangen
acne achtige verschijnselen.. ze noemen het ook wel acne rosecea
triamcicolon werkt niet...
seb.eczeem komt ook niet echt in de hals voor.. zeer zelden. behalve als het spreid over het hele lichaam zeer uitzonderlijk
seb.eczeem komt zeker niet op de buik voor behalve als het spreid over het hele lichaam zeer uitzonderlijk

Ik wil je niks aanpraten en ben geen dokter en heb er niet voor gestudeerd. Maar wil wel mijn mening graag geven.. Dit lijkt meer in de richting dat die desbetreffende arts er naast zit.

Had je bij de neus tussenschot operatie nog een vloeibaarinfuus gekregen.. meestal krijg je toch iets (antibiotica) om mogelijke infecties te voorkomen als ik me niet vergis???

Maar houd vol... Want als je rosecea hebt dan kun je het echt volledig onder controle krijgen ook al lijkt dat nu niet zo te zijn.
Laat me weten welke stappen je gaat ondernemen.

het is behoorlijk droog de laaste tijd buiten dus kan nog niet zeggen of die behandeling met de appelazijn met H&S 100% effectief is.. Natuurlijk helpt die al wel en heb ik nu nog kleine schilfertjes. ik doe het nu een week...

nog ff een tip... als je wel seb.eczeem. hebt is het goed om je huid goed te reinigen.. probeer eens het schuim van de groene zeep.. en laat dat 30 sec op je huid en spoel het af met niet al te warm water. onthoud dat die triamcicolon een paar uur werkt en daarna het vet van die creme fungeert als voedsel voor het gist wat op de huid leeft.. erg belangrijk dus om je huid goed te ontvetten... Die groene zeep is zeker een van de meest effectieve methoden als je erge seb. eczeem hebt om alle roodheid weg te krijgen. doe 1 behandeling per dag voor 4 dagen en daarna om de twee of drie dagen. Dit zou ik echt ff proberen. groenezeep van " driehoek" albertheijn etc..

Ik wist niet dat je het zo erg had man.. en tijdens deze behandeling ff geen cremes smeren. en laat ff weten hoe het verder gaat.

groetjes



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196383)
Ey Joellie,

In eerste instantie ben ik daarom naar de dokter/dermatoloog gegaan, ik dacht ook dat ik rosacea had.
Me moeder heeft dit ook in ernstige maten gehad en is verschillende keren gelaserd.
Er is bij mij een huidbiopt genomen waaruit bleek dat het om seborrhoisch eczeem gaat.
Het begon idd allemaal onschuldig, wat kleine rode vlekjes bij neus/wangen.
Op een gegeven moment werd het erger en ben ik naar de dokter gegaan, die zei in eerste instantie nog acne, daar ben ik toen behoorlijk boos om geworden omdat ik dat een paar jaar heb gehad en dat voelt gewoon heel anders aan.
Ik ben toen nog een keer terug gegaan naar de dokter voor een verwijzing naar de dermatoloog.
Die gaf me ketoconazolcreme en shampoo, dat heeft niet geholpen.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden weer een keer naar de dermatoloog geweest, ik wilde na lang wikken en wegen toch een keer een hormooncreme proberen.
Ik kreeg triamcilom of zoiets mee en heb dit 5 dagen achter elkaar gesmeerd en nu is me huid echt helemaal naar de klote, me gezicht is echt overal paars geen eens roze of rood meer behalve rondom de ogen.
Echt een zware tegenvaller omdat dit eigenlijk het laatste redmiddel was wat ik wilde proberen.

Om even terug te komen op je vragen, ik weet niet of ik het op me rug heb die zie ik niet, voorlopig maak ik me al genoeg zorgen om me gezicht.
Ik heb nooit andere medicatie gehad, ik heb tot een jaar of 3 echt bijna nooit een dokterspost of een ziekenhuis van binnen gezien, sinds die tijd woon ik er bijna. 2x neustussenschot operatie gehad,1x kijk operatie enkel gehad wat waarschijnlijk ook nog een 2e x gaat worden en een paar keer voor het seb. eczeem.
Ja er zijn tijden geweest dat ik me stukken beter voelde, maar ja..... keep going strong.
Oh ja me stoelgang gaat wel goed hoor, de stuctuur is af en toe wat variabel:) maar dat hebben we allemaal wel eens denk.

Hoe gaat ie bij jou op het moment?


Easy_G 23 maart 2009 17:41

lang verhaal weer:D maar zal ff kijken wat ik kan beantwoorden.
Allereerst bij mij is het pas van de zomer vastgesteld.
Ketoconazol doet ook wel iets, ik heb dan wat minder last van schilver maar me huid word helemaal strak getrokken.
Volgens mij is me huid een stuk slechter geworden sinds ik naar de dermatoloog ben geweest, het is in ieder geval niet beter geworden.
Op mijn scalp zitten idd ook schilvers.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik een combinatie heb van bijde aandoeningen, ik zal in ieder geval aanleg hebben voor rosacea omdat mijn huid altijd al vrij snel rood kleurt en omdat me moeder het vrij heftig heeft gehad.

Wat betreft die groene zeep, gebruik je daar alleen het schuim van? hoe doe je dat dan precies? Wrijf je hard over je huid?

Verder heb ik nog nooit een shampoo gebruikt met zink pyrithion, misschien zo een shampoo wel goed helpt bij mij omdat het ook wat minder agressief is denk.

Joellie 23 maart 2009 20:19

groene zeep
 
Hey Easy G.

Probeer zeker de Groene zeep.. pak een emmer doe er de dop van die groene zeep ervanin is vloeibaar... en dan emmer met warm water op een kwart vol doen.. kloppen dan heb je schuim.. dat schuim aanbrengen en ff wachten 30 sec en afspoelen.. gezicht droog deppen niet wrijven met handdoek... het kan zijn dat je de eerste 2 a 3 keer witte plak hebt maar die zal weggaan.. na verloop het aantal wasbeurten.

ik zou eerst dit doen voordat ik aan die shampo zou beginnen.. die kan wel irriterend werken.. ik heb de verkeerde appelazijn gebruikt heb nu een betere als het goed is.. 5% acid. dus daar begin ik morgen mee. status nu bij mij. nog steeds schilfertjes klein....

als je groene zeep gebruikt merk driehoek. dan moet je geen cremes gebruiken of iets anders.. laat me ff weten hoe het afloopt.

koop voor je scalp appelazijn en Selsun shampo of die van H&S en mix het
en spoel heel goed na en dan moet als het goed is eigenlijk alles weggaan.

maar bij je moeder is het weg??
hey ennuh had je nog iets van een infuus gehad met spul tegen infecties tijdens die of na de operatie??

Heb gehoord dat het ook beide kan zijn.. maar als ik jou was lijkt het me toch prettig om te weten... want in geval van rosacea kun je het echt helemaal onder controle krijgen..
groetjes:P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196547)
lang verhaal weer:D maar zal ff kijken wat ik kan beantwoorden.
Allereerst bij mij is het pas van de zomer vastgesteld.
Ketoconazol doet ook wel iets, ik heb dan wat minder last van schilver maar me huid word helemaal strak getrokken.
Volgens mij is me huid een stuk slechter geworden sinds ik naar de dermatoloog ben geweest, het is in ieder geval niet beter geworden.
Op mijn scalp zitten idd ook schilvers.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik een combinatie heb van bijde aandoeningen, ik zal in ieder geval aanleg hebben voor rosacea omdat mijn huid altijd al vrij snel rood kleurt en omdat me moeder het vrij heftig heeft gehad.

Wat betreft die groene zeep, gebruik je daar alleen het schuim van? hoe doe je dat dan precies? Wrijf je hard over je huid?

Verder heb ik nog nooit een shampoo gebruikt met zink pyrithion, misschien zo een shampoo wel goed helpt bij mij omdat het ook wat minder agressief is denk.


Easy_G 25 maart 2009 10:59

Hey joellie,

Die groene zeep hou ik in me achterhoofd, ik denk namelijk dat het behoorlijk agressief is voor je huid.
Gebruik je gewoon die groene zeep uit zo een potje (vaste vorm).

Ben gistere begonnen met appelazijn op me gezichtshuid te deppen, ik heb het idee dat er vandaag verbetering in zit, ik ga het in ieder geval nog een paar keer proberen.

Selsun heb ik al geprobeerd voor me haar maar daar werd het niet beter van.
Ik wil echt een niet agressieve shampoo (zonder sls, en een lage ph waarde) met zinkpirythion voor me haar, ik merk gewoon dat ketoconazol te agressief is voor me hoofdhuid.

Ze hebben in me infuus alleen een pijnstiller gedaan voor zover ik weet.

Denk toch echt niet dat ik rosacea heb, het ziet er bij mij anders uit zeker als ik het vergelijk me moeder destijds.
Ik laat wel weer weten hoe het gaat met de appelcider azijn.
groeten

Joellie 25 maart 2009 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196726)
Hey joellie,

Die groene zeep hou ik in me achterhoofd, ik denk namelijk dat het behoorlijk agressief is voor je huid.
Gebruik je gewoon die groene zeep uit zo een potje (vaste vorm).

Ben gistere begonnen met appelazijn op me gezichtshuid te deppen, ik heb het idee dat er vandaag verbetering in zit, ik ga het in ieder geval nog een paar keer proberen.

Selsun heb ik al geprobeerd voor me haar maar daar werd het niet beter van.
Ik wil echt een niet agressieve shampoo (zonder sls, en een lage ph waarde) met zinkpirythion voor me haar, ik merk gewoon dat ketoconazol te agressief is voor me hoofdhuid.

Ze hebben in me infuus alleen een pijnstiller gedaan voor zover ik weet.

Denk toch echt niet dat ik rosacea heb, het ziet er bij mij anders uit zeker als ik het vergelijk me moeder destijds.
Ik laat wel weer weten hoe het gaat met de appelcider azijn.
groeten


hey Easy G.. maar rood aan de zijkanten van de nek klinkt absoluut niet als seborroisch eczeem... best vreemd.. daar het wel op de borst kan voorkomen en rug.. maar buik???? en op de wangen die rood zijn komt volgens mij ook niet echt voor.. tevens heb ik wel eens gehoord van seb.eczeem combinatie rosecea... ik heb ff gekeken en zag dat er veel gewaarschuwd werd voor gebruik van hormoon cremes omdat die de situatie verergeren... en dat zijn opmerkingen die veel gemaakt zijn.

Ik denk dat groene zeep zeker een van de meest rustige zepen zijn die er maar zijn... er zit heel veel glycerine in. en wat mij betreft een van de meest doeltreffende behandelingen voor seb.eczeem.. wellicht een combinatie appelazijn groene zeep.. Die selsun is agressief.. daar moet je ook heel weinig van gebruiken als je het mixt met appelazijn en normale shampo... Appelazijn op de lange termijn houdt je het eczeem niet helemaal mee weg. bepaalde resistentie treed op.. maar ik weet niet hoe het bij jou gaat omdat je wellicht een combi hebt ofzo..

de groene zeep koop je bij de AH in een fles van het merk Driehoek..
klinkt raar maar werkt zeker bij seb. eczeem.

Hoeveel keer heb je aan dat infuus gelegen?

Easy_G 26 maart 2009 18:28

Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?

geelblauw 26 maart 2009 20:25

Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?

Joellie 26 maart 2009 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196900)
Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?

Hey easy G, heb daarna ook geen tabletjes meegekregen naar huis waarvan je dacht dat het misschien iets onschuldig was??.

De behandeling van de Groene zeep heb ik eerder gedaan en gaf mij succes.. Sebum is inderdaad voeding... Groene zeep ontvet goed en er zit een hele lading Glycerine wat naar mijn idee de deling van de huid stabiliseert naar een normaal niveau. Als je na een tijdje de huid voelt prikken misschien na twee dagen dan weet je dat je dat er zuur wat geproduceert wordt door dat gist je huid penetreert en celdeling schilfers op gang gebracht worden! dan tijd voor schoonmaak.

daar je hier ook veel tijd mee kwijt bent ben ik gestopt!
je moet het eerst 3 of 4 dagen achterelkaar doen.. daarna om de twee of drie dagen. je huid droogt naar mijn weten niet uit.. ik bracht daarna ook nog wel dactarine destijds aan. en kon dan zo twee dagen 100% schilfervrij en van roodheid zijn in het gezicht.. dit vond ik niet zo relexed omdat je het schuim moet kloppen.. soms komt er geen schuim waarom weet ik ook niet het kost tijd en tijd... en die behandeling die ik nu doe ook en die geeft geen 100%... Maar had met die groene zeep geloof ik een paar maandjes geleden ook daarmee lopen rommelen en toen had ik geloof ik eerst het schuim aangebracht en afgespoeld en daarna het schuim van Selsun erover en afspoelen en droogdeppen.. dit was geloof ik perfect... omdat dit na een of twee keer al optimaal effect had.
soms krijg je witte lagen. plakaten... dat is de huid volgens mij die al aangetast is en die weekt los.. dat kan dus 3 of 4 max behandelingen duren en dan blijft je huid perfect als het goed is.

Binnenkort zal ik dit weer eens experimenteren.. eingelijk heel snel voordat het mooie weer gaat beginnen en dan weet ik niet of het wel de perfecte behandeling is omdat dit nog steeds een goede test periode is.

Ik doe nu H&S met zinc pytiriohne en doe dit samen met appelazijn op het gezicht.. nu heb ik andere appelazijn gehaald omdat die eerste niet veel uithaalde.. de schilfers worden nog steeds minder.. mocht dit nog niet helemaal weggaan doe ik half om half mengen met de H&S selenium (zelfde als Selsun) blauwe fles.. USA.. met de appelazijn..
hopelijk werkt deze want dat zal dan de snelste behandeling zijn.

Maak eerst dit af voordat ik met groene zeep ga beginnen.. maar zal wel ff een post doen die ik eerder gedaan heb over een jongen die het ook gedaan heeft. Tevens is het misschien een goed idee om de groene zeep schuim af te spoelen met appelazijn omdat je daar een heel soepel gezicht van krijgt. (nog niet getest) dacht dat na de groene zeep je gezicht ook normaal bleef. Inderdaad appelazijn helpt ook bij rosecea eczeem die kwam ik nog tegen. Maar het is meestal het beste om de appelazijn te combineren om een optimaal effect te realiseren.

wil je de beste effecten van de appelazijn dan raadt ik je aan om naar dat forum te gaan die ik eerder de link van heb gepost.

groetjes

Joellie 26 maart 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 196924)
Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?

Hey Dankjewel voor je postitieve reactie... Heb jij tevens je gezicht al wel 100% onder controle.. zoja hoe?
Wat ik je aanraad is om die selsun te mengen met appelazijn bijvoorbeeld van de appie. kleine fles..1 euro en nog iets... De Selsun een klein scheutje te gebruiken en ontzettend goed naspoelen. het liefst Elvive loreal wittel fles groene rand dop er ook bij te doen.. of H&S met appelazijn en Selsun.. werkt vast ook prima.. Ik heb mijn scalp echt goed onder controle..
Die Selsun is belangrijk om goed uit te spoelen... overdreven lang.:D

Ik herinner mij van heel lang geleden dat DENOREX ook wel hielp..maar dat is echt jaren geleden.

voor meer over SE http://www.pgbeautyscience.com/defining-issues.html
op zijn engels Seborrheic Dermatitis.. en onderaand de pagina links onder op what works klikken voor volgende pagina's

groeten

Joellie 26 maart 2009 22:47

wax
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 196900)
Ik ga waarschijnlijk ook nog wel een keer de groene zeep proberen maar wil eerst ff doorgaan met appelcider azijn.
Volgens mij heb ik 2x aan het infuus gelegen.
Krijg je niet een hele droge huid dan van die groene zeep? waardoor de talgklieren weer harder gaan werken dus meer voeding voor de gisten?
Nou we zien het wel bij jou lijkt het heel goed te werken, gelukkig maar.
Gebruik jij ook gel/wax?


Ik gebruik dagelijks Gel.. maakt niet uit welke wissel nog wel eens.. en mijn haar is tot mijn neus. dus wat langer maar meestal achterover..:)

Joellie 26 maart 2009 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 196924)
Ook ik heb nog steeds last van SE klachten, maar enkel op de behaarde hoofdhuid. Ik heb het gekregen sinds ik diverse ontstekingsremmers als prednison moest gaan gebruiken. Dat heb ik 6 jaar gedaan. Deze gebruik ik nu al 3 jaar niet meer, maar de SE is gebleven. Dus ik twijfel nu of die ontstekingsremmers de oorzaak zijn geweest. Wel gebruik ik al 2,5 jaar probiotica, maar dat verminderd de SE klachten niet.

Wat Joellie schrijft over Selsun is waar. Het is een goede shampoo. De klachten zijn met Selsun verminderd. (Als ik een schatting moet maken op een schaal van 10 is de ernst van 10 naar 6.5 gegaan.) Helaas is het niet DE oplossing tegen SE, want de hoofdhuid is nog steeds wel rood met schifertjes en haaruitval. Ik wissel Selsun af met Neutral shampoo.

Wat is SE eigenlijk? Is het een schimmel, een bacterie, een gist, een fout in het immuunsysteem, etc? Wie kan het uitleggen?


Gist op huid.. en immuunsysteem.. kijk maar weet niet of het voor iedereen hetzelfde is maar onderstaande persoon is er van af.



Over dat eczeem, ik heb er zeker 3 jaar last van gehad maar het
werd haast ondragelijk na een ziekenhuisbezoek waarbij ik een
infuus met antibiotica kreeg... De vlokken ten grote van een vierkante
centimeter dwarrelden van mijn hoofd en de jeuk op mijn hoofd,
voorhoofd en borst was heel erg waardoor k door het krabben en de
stress ook meer haaruitval had...

Schilfers en plekken in mijn gezicht, echt niet fijn... En de jeuk en de
plekken worden erger als je eraan komt (niet aankomen maar afblussen
met water)

Wat ik ervan te weten ben gekomen is dat behandeling van buitenaf
alleen verlichtend werkt, maar het niet weg laat gaan... Het manifesteert
zichzelf op plekken waar je huid dun is en je transpireert... De groene zeep
was hierbij een goeie maar droogt erg uit waardoor je het niet te vaak kan
gebruiken...

Uiteindelijk is het zeer langzaam weggegaan bij het dieet, eerst werd het
erger (is een normale reactie heb ik gelezen) en daarna werd het heel
langzaam minder...

Het dieet heb ik iets meer dan 6 maanden gedaan en bestond uit
het volgende:

- Geen suiker en vooral geen alcohol (ook geen alcoholvrij bier)
- 2 tot 4 tenen verse knoflook per dag in je eten verwerken, het liefst
1 rauw, deze liggen in t koelvak bij de appie...
- Verse oregano kan je bij de groentenboer kopen...
Knoflook en oregano zijn veel sterker dan caprylzuur (maarja die biowinkels
kunnen dat niet verkopen http://images.fok.nl/s/wink.gif
- weinig fruit, en als je fruit eet alleen in de ochtend
- geen melkproducten behalve yoghurt en kwark, een btje geitenkaas kan wel...
- geen vruchtensappen en frisdranken
- veel groenten
- noten (maar geen cashew en pinda's , en als je koortslip hebt ook geen
amandelen en/of walnoten)
- je brandstof haal je binnen uit volkoren producten, volkoren spaghetti,
en zilvervliesrijst... Dit moet je goed eten want anders val je echt heel
snel af (wat voor mij een ongewenste bijwerking was)...
- en natuurlijk geen witbrood fastfood of snacks
- weinig vlees en het liefst geen varken...

Ook moet je echt goed alles lezen op verpakkingen, zelfs in het meeste
broodbeleg zitten toegevoegde suikers en k heb maar 1 pastasaus
gevonden die geen suiker bevatte (in die grote glazen potten bij de appie)

En je weet t denk ik wel... 1 keer zondigen en alles is voor niets...
Ik vond het vooral de eerste maand moeilijk, ik was echt een
zoetekauw en gewend veel melkproducten te nemen en dat kon
dus niet meer...

Verder ben k wel veel bewuster gaan eten door wat k heb gemerkt
wat voor een impact dat had, en ook zijn mijn kookkunsten door al
die limitaties enorm omhoog gegaan... http://images.fok.nl/s/wink.gif

De Pro-Biotica die ik heb gebruikt heet Lacto-Pro, en is een poeder
die je moet oplossen in lauwwarm water, een kwartier moet laten
staan, en daarna opdrinken op een nuchtere maag... Dat heb ik
2 maanden gedaan...

En je moet accepteren dat je zo nu en dan naar knoflook ruikt,
maar dat is vele malen beter dan plekken, schilfers en jeuk...

De parasietenkruidenkuur hoef je niet voort te zetten als deze
is afgelopen...

Limbo0366 28 maart 2009 08:06

seborroisch eczeem
 
Ook ik had last van seborroisch eczeem. Rode hoofdhuid, jeuk, vette schilfers, roos. Van alles geprobeerd. Totdat ik Selsun ging gebruiken. De eerste 2 weken 2x per week gebruiken. Daarna 1x per week. Voor de rest was ik mijn haar nog 1 of 2 per week gewoon met lauw water. Teveel wassen is nl. niet goed. Het resultaat was al na enkele weken verbazend. Geen jeuk, roos meer. Weiniger haaruitval en zachter haar. Mijn kapper heeft het zelf bevestigd. Dus ik zou zeggen mensen probeer het uit en hou je aan de bijsluiter, dan komt het goed. Groeten, J.

jehan 28 maart 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo0366 (Bericht 197141)
Ook ik had last van seborroisch eczeem. Rode hoofdhuid, jeuk, vette schilfers, roos. Van alles geprobeerd. Totdat ik Selsun ging gebruiken. De eerste 2 weken 2x per week gebruiken. Daarna 1x per week. Voor de rest was ik mijn haar nog 1 of 2 per week gewoon met lauw water. Teveel wassen is nl. niet goed. Het resultaat was al na enkele weken verbazend. Geen jeuk, roos meer. Weiniger haaruitval en zachter haar. Mijn kapper heeft het zelf bevestigd. Dus ik zou zeggen mensen probeer het uit en hou je aan de bijsluiter, dan komt het goed. Groeten, J.

Dit lijkt wel héél erg op een reclamespotje.
Als het allemaal zo simpel zou zijn als hier beweerd wordt, zouden niet zoveel mensen problemen hebben.
Selsun was één van de middelen die ik geprobeerd heb. Bij mij werden de problemen alleen maar erger, de irritatie en roodheid nam enorm toe en het stinkt ook nog eens een keer.

Limbo0366 29 maart 2009 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehan (Bericht 197160)
Dit lijkt wel héél erg op een reclamespotje.
Als het allemaal zo simpel zou zijn als hier beweerd wordt, zouden niet zoveel mensen problemen hebben.
Selsun was één van de middelen die ik geprobeerd heb. Bij mij werden de problemen alleen maar erger, de irritatie en roodheid nam enorm toe en het stinkt ook nog eens een keer.

Dit is geen reclamespotje, beetje voorbarig om dit zomaar te stellen vindt je niet ! Ik ben alleen maar enthousiast omdat het me zeer geholpen heeft na echt jarenlang geklooi met allerlei shampoos, appelazijn etc. etc. Dat het niet bij iedereen aanslaat is me duidelijk. Ik weet alleen dat ik heel erg last ervan had en het mij geholpen heeft, dus voor mij is het een heel goed product. Of jij dat onder reclame verstaat, is jouw probleem.

jehan 29 maart 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo0366 (Bericht 197311)
Dit is geen reclamespotje, beetje voorbarig om dit zomaar te stellen vindt je niet ! Ik ben alleen maar enthousiast omdat het me zeer geholpen heeft na echt jarenlang geklooi met allerlei shampoos, appelazijn etc. etc. Dat het niet bij iedereen aanslaat is me duidelijk. Ik weet alleen dat ik heel erg last ervan had en het mij geholpen heeft, dus voor mij is het een heel goed product. Of jij dat onder reclame verstaat, is jouw probleem.

Je tekst kwam aardig overeen met de standaardtekst van een tv/radio commercial, vandaar.
Bovendien stel je:
Citaat:

Teveel wassen is nl. niet goed.
Je stelt dat in zijn algemeenheid, niet namens jezelf, dat lijkt me niet correct. Ik was mijn haar dagelijks met een kleine hoeveelheid rozemarijnshampoo, dat is voor mij veel beter dan minder vaak wassen.
Overigens ben ik maar weer gestopt met de corticosteroïden, ik merk dat als ik het langer gebruik het effect steeds minder wordt en misschien zelfs de kwaal verergert. Vooralsnog probeer ik daarom maar weer zonder.
Trouwens, als ik corticosteroïden gebruik, wordt meteen de huid veel dieper rood van kleur, als ik vervolgens een dag niet smeer is dit verdwenen en ziet de huid er beter uit.
Zonlicht helpt bij mij nog altijd het best.

Joellie 29 maart 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo0366 (Bericht 197311)
Dit is geen reclamespotje, beetje voorbarig om dit zomaar te stellen vindt je niet ! Ik ben alleen maar enthousiast omdat het me zeer geholpen heeft na echt jarenlang geklooi met allerlei shampoos, appelazijn etc. etc. Dat het niet bij iedereen aanslaat is me duidelijk. Ik weet alleen dat ik heel erg last ervan had en het mij geholpen heeft, dus voor mij is het een heel goed product. Of jij dat onder reclame verstaat, is jouw probleem.


Ik lachte echt me ballen uit me broek.... met die opmerking van "reclamespotje" ... het is gewoon een knipoog.. en moet hem wel gelijk geven.. je zou een 10 scoren met die tekst! :D:D:D
vond het wel de leukste opmerking die ik hier ooit ben tegengekomen...
beetje humor op z'n tijd best lekker... mag wel meer.

.... maar leuk dat die voor jou werkt! hij werkt mij het beste in combinatie met appelazijn..
ff nieuwsgierig welke Selsun gebruik je... Je hebt zeg maar de NL die je bij de apotheek haalt of Selsun blue uit de USA?

Limbo0366 30 maart 2009 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 197458)
Ik lachte echt me ballen uit me broek.... met die opmerking van "reclamespotje" ... het is gewoon een knipoog.. en moet hem wel gelijk geven.. je zou een 10 scoren met die tekst! :D:D:D
vond het wel de leukste opmerking die ik hier ooit ben tegengekomen...
beetje humor op z'n tijd best lekker... mag wel meer.

.... maar leuk dat die voor jou werkt! hij werkt mij het beste in combinatie met appelazijn..
ff nieuwsgierig welke Selsun gebruik je... Je hebt zeg maar de NL die je bij de apotheek haalt of Selsun blue uit de USA?

Het is die wat je zo bij de apotheek kunt kopen. Ik zal maar geen andere namen erbij vermelden van de fabrikant enzo anders krijg ik dalijk weer reactie. :P Ik zie er ook wel de grap van in, was niet bedoeld als reclamespotje. Hahahaha. Is toch ok als iemand enthousiast is over een product dat eindelijk helpt na zoveel jaren. Dat het niet iedereen helpt, ok dat begrijp ik ook wel. Mij wel.....dus mag ik dat toch aanbevelen aan anderen wat ook met eczeem tobben ? Succes ermee

dipo321 30 maart 2009 11:46

Seboroisch eczeem
 
Hallo,

Ik loop nu al ongeveer een jaar te tobben met het eczeem op mijn hoofd en zit er aan te denken om mijn hoofd kaal te scheren omdat ik het gevoel heb dat de cremes meer in mijn haar blijven plakken dan op mijn hoofdhuid.
Heeft iemand al eerder alles eraf geschoren en hielp dat beter?

Bedankt,

Dick

Joellie 30 maart 2009 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dipo321 (Bericht 197493)
Hallo,

Ik loop nu al ongeveer een jaar te tobben met het eczeem op mijn hoofd en zit er aan te denken om mijn hoofd kaal te scheren omdat ik het gevoel heb dat de cremes meer in mijn haar blijven plakken dan op mijn hoofdhuid.
Heeft iemand al eerder alles eraf geschoren en hielp dat beter?

Bedankt,

Dick

VOOR IEDEREEN OP Z'N HOOFD ONDER MIJN VERANTWOORDING OK!!!!!!!!

Ik heb al jaren de scalp onder controle...

Koop bij de AH appelazijn
Koop Selsun bij de apotheek
Koop Loreal elvive witte fles groene rand.

mix het doorelkaar tijdens het wassen.. niet te veel Selsun gebruiken
en wassen maar! EXTREEM GOED NASPOELEN..

Was twee weken elke dag je kop met deze drie dingen.. en daarna een keer in de zoveel dagen. Waarschijnlijk heb je na 3 dagen al nergens last meer van.

succes verzekerd! als het goed is heb je geen enkele schilfer meer op je hoofd hierna.
dusssss proberen maar.

ALs dit niet werkt dan zeik je het hele forum maar vol over deze waardeloze aanbeveling.

Je hoeft je haar niet af te scheren als je dit doet...

later!

Easy_G 30 maart 2009 16:52

Idem, ik ga ook weer een tondeuze over kop heen halen, ik heb het vorig jaar zomer ook gehad, het was toen misschien iets beter maar niet veel hoor.
Ik loop ondertussen al iets meer dan een jaar te kloten met het eczeem.

@joellie, ik ben het nog even nagegaan maar bij mij is het eczeem idd begonnen na me eerste neustussenschot correctie.
Dus het zou zomaar kunnen dat ze wat antibiotica in me infuus hebben gespoten destijds en dat antibiotica ook bij mij de oorzaak is geweest.
Kan het me alleen niet voorstellen, zou wel heel erg slecht zijn dan.
De gedachte hierachter? dat er goede micro organismen kapot zijn gegaan door de antibiotica?

1 ding weet ik zeker dat ik voorlopig helemaal niks aan het seborrhoisch eczeem ga doen, ik word er gek van, iedere keer het idee dat iets kan helpen en het is elke keer een teleurstelling.
In de meeste gevallen maakt het de aandoening alleen maar erger.

dipo321 30 maart 2009 23:15

Ok,

Ik ga nu morgen eerst die tip met die Guhl antiroos proberen, mocht dit niet werken dan ga ik die heksenmix (@joellie)proberen (hahahaha) We kunnen der beter om lachen dan janken maar al met al blijft het zwaar kut.

Groeten,

Dick

Joellie 31 maart 2009 03:20

Hey Easy G.

Doe dit met je laatste krachten die nog in je lichaam zitten... buy the shit
put it on....
Als het niet werkt...betaal ik je kosten OK!!!!
en deel je ervaring!

hang on!

Als je nu meer last van het seb. eczeem hebt dan normaal dan kan dit omdat de luchtvochtigheid extreem laag is.
dat geeft meer last... die problemen kun je ook ondervangen door een luchtvochtigheids appartaatje.. op de slaapkamer.. of aan de verwarming die reservoirs te vullen met water. alhoewel dat niet echt heel erg werkt.
maar dat is allemaal bijzaak.. .. die behandeling volstaat ook dat..

geloof het of niet... ik las ook verleden week de post van iemand die drie infussen had gehad en daarna SE had opgelopen.. zou kunnen.. maar volgens mij zijn antibiotica behandelingen veel langer in frequentie... zal kijken of ik dat berichtje kan vinden.

Het heeft vermoedelijk met de flora te maken... je kan deze niet pernament herstellen met probiotica.. wel zolang je gebruikt.. op een gegeven moment wordt je resistent en dan komt het eczeem weer terug.
Maar als je de post van die jongen leest die ik laast had geplaast die is er volledig van af.. het is de combinatie van alle zaken die die heeft gedaan.
Het vermoedelijk is de verse oregano met de juiste probiotica die de sleutel geeft tot een blijvend herstel.
Het is vermoedelijk echt geen candida zoals veel mensen denken.

Misshien had ik het al gevraagd... Is je ontlasting constante goede ontlasting? Ik zou dit best wel willen weten... maar ben benieuwd als je havermout eet wat er dan gebeurd... Ik heb dan water... niet echt fris om te zeggen maar ja het is eenmaal zo... telkens weer alleen zo erg bij havermout.. hoe ik het ook klaarmaak.:(

groetjes,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.