Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg, kunnen we Zameer, Tato en Hanna geen eigen topic geven?
Dat gebekvecht vind ik op zich niet zo erg, maar snap na een tijdje helemaal niet meer waar het over gaat, laat staan dat ik die zinnen van Zameer dan nog begrijp.... :confused: |
Citaat:
En dit is eigenlijk een uniek moment :D Ik vind het op zich nog best een idee, maar de topics die Hanna wilt bespreken zitten vooral in het kader van existentialisme, moraliteit en kritische denkprocessen. Hiervoor zijn er in wezen andere fora: http://www.freethinker.nl/forum/ |
Pff Zameer, afgezien van het feit dat dit allemaal behoorlijk off-topic is (hetgeen mij verder niet interesseert maar Hanna bijvoorbeeld wel) ben ik ook al lang afgehaakt...
|
Citaat:
"waarom denkt iemand dat de vraag of water nat is, een domme vraag is, indien die door een volwassene wordt gesteld?" (om terug te komen bij dat argument van Henk) vind ik echt super interessant. :) |
Citaat:
|
Ik had filosofie op het VWO,altijd een mooi moment om weg te doezelen:D
|
Citaat:
ad b. omdat ik gewoon met mijn benen op de grond sta en niet zweverig ben aangelegd. Voor zover ik weet, heeft iedere religie een "hemel", die niet specifiek bedoeld is voor christenen. Aangezien jij graag hoog boven ons zweeft, zou je zelf al lang een idee over de hemel hebben kunnen vormen, mits je creatief denkvermogen hebt. Een werkelijk creatief iemand volgt zijn of haar intuïtie, heeft maling aan vakjargon, verliest op slag alle inspiratie bij de gedachte aan allerlei studieboeken, is behoorlijk anti-autoritair en wenst niets voorgekauwd te krijgen. Dat ga ik allemaal niet onderbouwen met linken naar studies; levenservaring is meer waard. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook culturen waar men spreekt van meerdere "hemels", vanuit diezelfde dualiteit. Maar het punt was, dat jij deze dualiteit gebruikt om aan te geven dat er op dat vlak bepaalde wijsheden zitten, en het daarvoor niet nodig vind om je eigen ervaringen op te schrijven of dat andere hun ervaringen opschrijven en die kennis doorgeven. Citaat:
"verliest op slag alle inspiratie bij de gedachte aan allerlei studieboeken" Dit betekent dat je ervaringen in maar wat lastig plaats kunt geven in je gedachten. In het geval van bij ons op de kunstacademie, wanneer dit wordt opgemekt bij een student, wordt 'ie van de opleiding afgehaald. Over de rest heb je twee hele mooie lezingen die dat zo'n beetje samenvatten: http://www.ted.com/talks/ken_robinso...reativity.html http://www.ted.com/talks/lang/eng/br...ng_theory.html Maar: er zit nog wat andere in deze redenatie van jou: Jij stelt in wezen dat "een werkelijk creatief persoon" met z'n intuitie maar op 1 antwoord uit kan komen: namelijk, uit hetgeen wat komt uit die visie tussen hemel en aarde. Wat is dat antwoord dan? En hoe relateert dat antwoord met visies van een andere blikken op "hemel of hemels en aarde"? Ook ben je 1 vraag vergeten: Wat is het verschil tussen beschaving die niet hun ervaringen hebben opgeschreven en beschaving die dat wel deden? |
Citaat:
Alleen de biologische verschillen blijven dan nog over, maar ook die zullen verminderen door menging van rassen. Ik zou 't wel geinig vinden als jij smoorverliefd wordt op een lieve en bloedmooie negerin, want verliefdworden heb je zelf niet in de hand. :P |
Ik denk eerder dat de wereld over een aantal decennia qua cultuur een stuk dichter bij Azie ligt, dan de VS.
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.