Citaat:
|
Eric Arnold. Op zijn hoogtepunt.
|
Je bent me voor. Hoe triest. Een aardbeving overleven en dan zo sterven.
|
Citaat:
|
Berend Jan Udink
|
Die is dood ja. 90. Politici worden wel erg oud...
|
Corry Brokken
|
Je bent me net voor.
|
Muhammed Ali
|
Legende. Walk like a butterfly, sting like a bee.
|
Jaren 70.
|
Citaat:
“Float like a butterfly, sting like a bee. The hands can't hit what the eyes can't see.” Toch wel een mooie zin. |
Martin van Dijk
|
Weer zo'n icoon. Kortsjnoi
|
Je bent me net voor. Jij hebt deze keer de laatste eer.
|
Mijn dag kan nu al niet meer stuk!
|
Toch lekker om zo te beginnen.
De laatste warme dag van deze week. |
Morgen ook nog toch? En donderdag en vrijdag zonnig met 23 graden. Dus er komt nog wel wat aan. Vanaf het weekend zakt het in.
|
Citaat:
|
Citaat:
Gisteren weer 26 mm erbij. Hoppa!:eek: |
Citaat:
|
Ik ben nu aan het sproeien. Men verklaart mij voor gek hier. Ze weten alleen niet dat de grasdokter vanochtend voor 40 euro kunstmest heeft gestrooid.
|
Het lijkt wel de Arena. :P
|
Citaat:
|
Rudi Altig
|
Zegt me niets. Zal vast een Duitser of Oostenrijker zijn.
|
Henk toch. Duitse wielrenner.
|
Truus Menger-Oversteegen, 92 jaar oud geworden. Werkte samen met Hannie Schaft. Dat was 'Het meisje met het rode haar' wier lijk in Neerlands Duinen werd teruggevonden.
|
"Wie is Hannie Schaft". Leuke inburgeringsvraag.
|
https://www.youtube.com/watch?v=YeBJjgnMXtg
Wie zingt het? |
Corry Brokken?:D
|
Muziek: Rianne van Ineveld Tekst: Ineke Verdoner. Van de plaat Valium 10, te downloaden via http://www.hannieschaft.nl/home.html
Hannie schaft, het meisje met het rode haar. ze was een verzetsheldin. Zij verrichte veel koeriersdiensten en heeft ook menige vijand geliquideerd. Dit soort werk werd eigenlijk niet door vrouwen gedaan. Ze was een plaag voor de Duitse bezetter. Ze had communistische sympathieën Op 21 maart 1945 werd ze gearresteerd door de Duitsers en op 17 april 1945 werd ze vermoord in de duinen van Overveen. Op 27 november 1945 zouden haar stoffelijke resten op de ere-begraafplaats van Bloemendaal naast vele gevallenen in het verzet in tegenwoordigheid van o.a. leden van het Koninklijk Huis en het kabinet bijgezet worden. Zij ligt daar als enige vrouw te midden van de manlijke verzetsstrijders. Hannie speelde ook een rol in wat later de Velser affaire werd genoemd. De leiders van het verzet gaven in de laatste periode van de oorlog dubieuze opdrachten om mensen te liquideren. Ook werden er opdrachten gegeven om kistjes sigaren te bezorgen. Gevaarlijke opdrachten met veel risico om gepakt te worden. Later bleek dat het waarschijnlijk om omkoping ging. Veel linkse mensen werden verraden. Men wilde niet dat links na de oorlog een te grote rol zou spelen. Een goed onderzoek is altijd in de doofpot gestopt. |
Daar zijn we goed in. Wijzen naar anderen...
|
Götz George.
|
Schimanski. Je bent me net voor...
|
Stom, maar ik hoopte al dat ik je nog voor was. Wat een leven heb ik. :eek::P
|
Citaat:
|
Bud Spencer
|
Die dikke. Uit onze tijd. Was er niet kapot van.
|
Jeugdsentiment.
Wist je dat hij voor Italië is uitgekomen voor de Olympische spelen (zwemmen). |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.