Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Limbo 4 april 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 247510)
Haar BMI...

Ja. Die zal wel dik in de 100 zijn geweest. Tragisch om te overlijden ten gevolge van de val van een scootmobiel. Haar erfgenamen mogen nog blij zijn dat dat niet in Belgie is gebeurd, want dan had ze me toch een rekening gekregen...

Ambo 4 april 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 247513)
Ja. Die zal wel dik in de 100 zijn geweest. Tragisch om te overlijden ten gevolge van de val van een scootmobiel. Haar erfgenamen mogen nog blij zijn dat dat niet in Belgie is gebeurd, want dan had ze me toch een rekening gekregen...

Hier zal haar scootmobiel daarna wel zijn gejat... ;)

Limbo 4 april 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 247517)
Hier zal haar scootmobiel daarna wel zijn gejat... ;)

Dat vrees ik ook...

Ambo 4 april 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 247520)
Dat vrees ik ook...

De bakker en slager zullen haar missen...

AnthonieH 4 april 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247496)
Tja, triest, vooral door de manier waarop, alsof ze in het ziekenhuis haar conditie niet beter hadden kunnen inschatten. :confused:

Ik begrijp nooit zo goed waarom ziekenhuizen schuld moeten hebben als iemand in een ziekenhuis dood gaat. Doktoren zijn geen goden die mensen onsterfelijkheid kunnen bieden. En om dood te gaan is geen ziekenhuis nodig. Er gaan al milennia mensen dood die nog nooit een ziekenhuis hebben gezien.

Mensen gaan naar een ziekenhuis omdat er iets mis is. Mensen met wie iets mis is gaan soms dood. Mensen met wie niets mis is overigens ook. Dat iemand dood gaat is triest. Maar moet er persé altijd gelijk naar schuldigen gezocht worden? Dood gaan hoort bij het leven.

Wie wil er nog verpleegkundige of dokter zijn in dit tijdsgewricht waarin voor iedere dode een schuldige wordt gezocht?

Hanna 4 april 2010 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247530)
Ik begrijp nooit zo goed waarom ziekenhuizen schuld moeten hebben als iemand in een ziekenhuis dood gaat....

Mijn post was bedoeld ter vergelijking. Als patiënten hun heil hebben gezocht bij alternatieve genezers en dan overlijden, begint iedereen altijd meteen te gillen dat dat kwakzalvers zijn, en de kwakzalver wordt door het slijk getrokken en voor het gerecht gesleept.

Ambo 5 april 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247533)
Mijn post was bedoeld ter vergelijking. Als patiënten hun heil hebben gezocht bij alternatieve genezers en dan overlijden, begint iedereen altijd meteen te gillen dat dat kwakzalvers zijn, en de kwakzalver wordt door het slijk getrokken en voor het gerecht gesleept.

Ook bij een gezond iemand kunnen er onverwachtse complicaties tijdens een operatie optreden met verstrekkende gevolgen.

Dus het is beter om iemand met een gebroken heup dan maar niet te opereren?

Hanna 5 april 2010 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 247539)
Dus het is beter om iemand met een gebroken heup dan maar niet te opereren?

In ieder geval was bij haar het risico op complicaties al erg groot gezien haar anamnese plus overgewicht.

Tato 5 april 2010 03:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247548)
In ieder geval was bij haar het risico op complicaties al erg groot gezien haar anamnese plus overgewicht.

Was ervoor gekozen om niet te opereren en was dat bekend geworden had je hier je gal gespuwd over het feit dat we "met al onze zogenaamde kennis" niet eens "een simpele heupoperatie" kunnen uitvoeren.

Verder is het natuurlijk vreselijk voor de betrokkenen enzo maar verder denk ik niet dat we veel missen aan het wegvallen van SLH.

Ambo 5 april 2010 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247548)
In ieder geval was bij haar het risico op complicaties al erg groot gezien haar anamnese plus overgewicht.

Maar waar baseer je je mening eigenlijk op dat het ziekenhuis onzorgvuldig zou hebben gehandeld?

Had je het medisch dossier van haar opgevraagd en grondig bestudeerd?

AnthonieH 5 april 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 247533)
Mijn post was bedoeld ter vergelijking. Als patiënten hun heil hebben gezocht bij alternatieve genezers en dan overlijden, begint iedereen altijd meteen te gillen dat dat kwakzalvers zijn, en de kwakzalver wordt door het slijk getrokken en voor het gerecht gesleept.

Tja. Ik vind het een beetje raar dat je dat dan om die reden doet. Vind je dan dat we medische beroepen maar niet langer moeten beschermen? Dat iedere beunhaas zich dokter mag noemen?

Ik geloof sterk in eigen verantwoordelijkheid van mensen. Dus als iemand bewust kiest voor een kwakzalver, prima. Maar als die kwakzalver mensen misleidt of zich op het vlak beweegt dat aan medici is toegewezen (het stellen van diagnoses), dan is die gewoon fout en mag ie voor het gerecht gesleept worden.

Tato 5 april 2010 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247560)
Ik geloof sterk in eigen verantwoordelijkheid van mensen. Dus als iemand bewust kiest voor een kwakzalver, prima.

Tuurlijk kiest men niet bewust voor een kwakzalver. Men kiest voor zo'n alternatieveling omdat die een leuker alternatief hebben dan de reguliere artsen, zie Sylvia Millecam. De medische wetenschap constateerde kanker, maar mede doordat er wat alternatieve "genezers" een leuker beeld van haar situatie konden schetsen geloofde ze daarin en werd ze niet behandeld zoals dat zou moeten. Dat heeft natuurlijk tot haar dood geleid.

Tato 5 april 2010 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 247484)
Helaaszag meneer Terreblanche zijn gekleurde medelander ook als zeehondjes en knuppelde er vrolijk op los. Zag zichzelf als de nieuwe Hitler:eek:

De criminaliteit van zwarten gericht tegen blanken is daar, zoals in vrijwel ieder ander land waarin beide groepen wonen, tig keer zo hoog als andersom. Kijk ook maar eens naar de VS bijvoorbeeld.

Dan kan je zo'n man wel een racist noemen maar volgens mij komt hij juist op voor zijn volk. En trouwens, die zwarte Afrikanen zijn minstens even "racistisch" maar daar hoor je dan weer niks over.

AnthonieH 5 april 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 247570)
Tuurlijk kiest men niet bewust voor een kwakzalver. Men kiest voor zo'n alternatieveling omdat die een leuker alternatief hebben dan de reguliere artsen, zie Sylvia Millecam. De medische wetenschap constateerde kanker, maar mede doordat er wat alternatieve "genezers" een leuker beeld van haar situatie konden schetsen geloofde ze daarin en werd ze niet behandeld zoals dat zou moeten. Dat heeft natuurlijk tot haar dood geleid.

Ik had eigenlijk moeten zeggen dat mensen bewust mogen kiezen voor iemand die ik als kwakzalver zou bestempelen. Ze zullen zelf een andere gedachten hebben bij de persoon in kwestie. En als mensen zichzelf voor de gek willen houden, dan mag dat van mij ook.

Maar iemand die ik kwakzalver noem kan voor anderen misschien heel heilzaam werk verrichten hoor.

Sylvia Millecam is een veel aangehaald voorbeeld. Ook met een conventionele behandeling was zij heel goed mogelijk (zij het een poos later) gestorven. Misschien was ze uiteindelijk wel gelukkiger met haar eigen keuze.

Hanna 5 april 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 247560)
Tja. Ik vind het een beetje raar dat je dat dan om die reden doet. Vind je dan dat we medische beroepen maar niet langer moeten beschermen? Dat iedere beunhaas zich dokter mag noemen?

Nee, tuurlijk niet. Maar inmiddels moge toch algemeen bekend zijn, dat ook in ziekenhuizen geblunderd wordt, waarbij ik niet beweer dat dat hier het geval geweest is; ik heb alleen vraagtekens of er wel voldoende rekening is gehouden met haar conditie; heeft weinig zin, want de doktoren zullen zeer zelden toegeven dat 't beter had gekund.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.