Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Bijna 50 jaar haartransplantatie, het begin van ´t einde? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10636)

hairobservator 28 januari 2007 15:08

Bijna 50 jaar haartransplantatie, het begin van ´t einde?
 
Voor 1959 was er niets!

Orentreich MD introduceerde in 1959 hairrestoration in de westerse wereld!
Via de punchgraft, haarflap, strip, fue kwamen we tot de hedendaagse moderne haarchirurgie maar is die wel degelijk de ideale oplossing tegen haaruitval en kaalheid?
Volgens duitse haarexperten is het "Geschäft Haare kein Geschäft mehr in die Schönheitschirurgie!":crybaby:
Zijn de resultaten in de gehele haarchirurgie wel tevredenstellend?
Voor & na foto´s van wie en waar dan ook zeggen weinig over de werkelijkheid, vaak blijft het dun hoor!
Als je er mee begonnen bent kun je meestal niet meer stoppen maar als ik alles van te voren had geweten?
Met bijproducten als mane, voluma, toppik, fullmore etc.. is er vaak nog wel wat van te maken - pas alléén op voor pruikeffect bij gebruik en dan die badkamer!:confused:
Ken best goede haarmodellen met een keurige haartransplantatie maar ik ken er ook velen die er niet uitzien - gek genoeg willen die goede modellen er ook altijd nog wel wat haar bij en kijken ze nog steeds twijfelend in de spiegel!
In "the states" wordt het allemaal wel leuk gebracht maar ook daar heb ik destijds géén goede ht-modellen gezien waarvan ik nu kon zeggen wauw wat goed gedaan! Je kunt het altijd zien!
De grote mega-sessies hedentendage van boven de 6000 grafts klinkt wel leuk maar het is niets anders dan de pizza verdelen in meerdere stukjes, inmiddels is men na begonnen te zijn met punch & boorgrafting(haareilandjes/poppenkop) wereldwijd wel overgestapt op slitgrafting maar ook deze inzettechniek geeft altijd nog het zichtbare transplanthair!
Lasergrafting(wereldwijd alléén uitgevoerd door LA!) geeft meestal nog een wat natuurlijker resultaat maar ik zie het altijd nog, verdichten hiermee is moeilijk misschien wel onmogelijk!
Waar ligt de toekomst van de hedendaagse haarchirurgie?
Zelf kwam ik op het nieuwe idee van "take out - put in!"
Eerst inplantkanaaltjes maken daarna donorhaar inzetten! Volgens mij was Orentreich MD destijds verkeerd begonnen maar..
Ik noemde het de "quick inplant technique" omdat de haargrafts sneller terug zijn in de bloedbaan door deze directe inzet na ontname van donorhaar!
Misschien voor een haarpatient/klant wel interessant maar wat interesseert het de haarchirurg nou?
De grote HT-boom in NL is net als in de BRD wel over en er zullen altijd nog wel weer nieuwe HT-ers bijkomen/instappen maar zal het nu na 50 jaar met de vorderingen in de haarchirurgie niet voorbij zijn?
HM(hairmultiplication) zie ik alléén maar als een soort van verkoopmethode, niemand heeft hier nog resultaten van kunnen laten zien!
Haarchirurgie: oplossing tegen haaruitval & kaalheid, ja of nee?

Groetjes Hairobservator

Morehair 28 januari 2007 15:47

Oplossing zowiezo niet. Maar het kan de pijn wel wat verzachten.
Als je er niet te hoge verwachtingen er van hebt tenminste.

Maar dan moet je niet op Amerikaanse sites zoals hairlosshelp kijken.
Die gooien daar met aantal grafts en resultaten niet normaal meer.
Als je daar een ht hebt van 2000 grafts dan is dat daar een kleine ht.
Hier is dat nogal anders.

Hoe zou dat komen? Hebben Amerikaanse chirurgen een andere werkwijze of visie dan de chirurgen hier in Nederland?

bverotti 28 januari 2007 16:30

:D
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Oplossing zowiezo niet. Maar het kan de pijn wel wat verzachten.
Als je er niet te hoge verwachtingen er van hebt tenminste.

Maar dan moet je niet op Amerikaanse sites zoals hairlosshelp kijken.
Die gooien daar met aantal grafts en resultaten niet normaal meer.
Als je daar een ht hebt van 2000 grafts dan is dat daar een kleine ht.
Hier is dat nogal anders.

Hoe zou dat komen? Hebben Amerikaanse chirurgen een andere werkwijze of visie dan de chirurgen hier in Nederland?

Heel goede oberservatie, er wordt inderdaad nogal met grafts aantallen gegooid in de good old USA en Canada. Voor wat strip betreft geloof ik wel dat de giga sessie's correct worden uitgevoerd. Echter wat mij een beetje afschrikt is dat 5000 grafts (of meer) soms bijna wordt gepresenteerd alsof dit bij iedereen mogelijk is. Mischien kan Transplantaatje een realistisch inblik geven over de mogelijkheden van iemand met : dun, normaal, dicht, en uiterst dicht donorgebied.
Voor wat betreft FUE is het zo dat het 2500-3500 zowat de limiet is om uit te voeren (1 sessie). Uiteraard kan enkele maanden later opnieuw een grote sessie.

hairobservator 28 januari 2007 16:36

It´s the show!
 
In the states houdt men altijd van meer show!
Het aanbodt is er wel heel erg groot dus je moet je wel met iets onderscheiden van de rest maar of het beter is ik denk van niet!
Bosley, NewHair, MHR, H&W, dr. Jones, dr. Feller, dr. Shapiro, dr. Epstein, etc.. of wie dan ook daar is niets beter dan bijvoorbeeld bij ons dr. Villnow of dr. Neidel!
In the states moet het altijd groter en beter maar het is er überhaupt niets beter dan in ons eigen Holland hoor.. nu moet ik wel toegeven dat de Duitsers bij ons de dienst uitmaken!
Maar juist in dit land geeft men weer géén stuiver meer voor de moderne haarchirurgie en gelooft men dat deze in de toekomst zal verdwijnen!
Strips boven de 5000 grafts zijn zeker erg zeldzaam maar mogelijk en niet altijd de beste oplossing! Beter twee keer 2500! Voor FUE moet ik zeggen dat 1000 er al veel zijn hier kom ik weer met mijn verhaal van worden de zusters en de hairdoc dan niet moe!

Groet Hairobservator

Morehair 28 januari 2007 16:44

2500-3500 fue, doen jullie dit op 1 dag?

Misschien dat Transplantaatje er idd meer over kan vertellen.
Misschien dat hij morgen wel reageert.

Maar wat mij ook opvalt in de USA dat hun haarlijnen zo laag staan.

Bij mij werd 7 jaar geleden geadviseerd om mijn haarlijn wat hoger te houden en ook wat inhammen te blijven houden, om voldoende grafts over te houden voor latere sessies.

In Amerika proppen ze 3000 grafts in wat inhammen en wat daarna gebeurt zien ze wel.

hairobservator 28 januari 2007 16:51

FUE met handboortje!
 
Jaja Bartje zat al eens van s´morgens 08.00 uur tot 23.00uur op de late avond bij dr. Jones in de OP-stoel! Nounou dat is toch veel te lang of niet! Hé overigens boort men de hairgrafts er ook uit bij PHC zoals bij NC en een kleine oefening van dr. Villnow in 2005 waarbij hij er 200 uitboorde in minder dan 20 minuten of doet dr. Ilter het nog met een naaldje ofzo?

Ik ken ook iemand bij LA met 4500 hairgrafts in zijn inhammen!

Groet Hairobservator

Morehair 28 januari 2007 17:02

Dat is idd lang ja.

Maar Bverotti heeft onlangs toch ook weer een 1800+ Fue gehad.
Ik neem aan dat die wel korter geduurd heeft.

Limbo 28 januari 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
In Amerika proppen ze 3000 grafts in wat inhammen en
wat daarna gebeurt zien ze wel.

Die Amies zijn idd gek!

bverotti 28 januari 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
2500-3500 fue, doen jullie dit op 1 dag?

.

Dr. Ilter doet er 2500 FUE grafts op 1 dag. De behandeling begint dan omstreeks 8:30 en de patient gaat naar huis rond 18:00 -19:00. Bij nog meer graft wordt er overgeschakeld naar 2 dagen.

Vreemd dat hairobserver niet op de hoogte is van de snelheid bij een FUE behandeling. Nog vreemder dat hij suggereert dat FUE met een handboortje wordt gedaan. In tegendeel, echte FUE artsen gebruiken geen handboortje juist omdat hier het handgevoel niet goed lukt en daardoor er te veel grafts beschadigt raken.

Nog iets voor Haarobservor : stop met het verpreiden van incorrecte informatie. Ik was bij dr. Jones 3 dagen in de stoel, telkens voor ongeveer 700 grafts. Elke dag ging in naar hotel rond 4 uur in de namiddag. Dit zijn de feiten, geen fictie of verzinsel.

Morehair 28 januari 2007 21:28

Dat is veel.

En is het aantal wat jullie kunnen doen zonder alles te scheren nog steeds
500? Of is dat ondertussen ook al meer geworden?

Roland 29 januari 2007 00:49

Ik ga wel heeel erg mee in het eerste verhaal van HairObservator

bverotti 29 januari 2007 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Dat is veel.

En is het aantal wat jullie kunnen doen zonder alles te scheren nog steeds
500? Of is dat ondertussen ook al meer geworden?

Hangt af van de lengte van je haar en de dichtheid van het donorgebied.
Soms is het mogelijk tot 700 te gaan, maar zoals gezegd is het sterk afhankelijk van persoon tot persoon.

:cool:

hairobservator 29 januari 2007 10:29

Bverotti is leugenaar!
 
Neeneenee Bverotti op het Duitse haarforum alopezie.de discusieerde ik met jou over de tijd van een FUE-behandeling, zat namelijk voor 600 grafts bij dr. heitmann van 09.00uur tot 18.00uur in de stoel! Jij antwoorde toen dat je de gehele dag in die stoel heb gezeten bij indiana jones van 08.00uur tot 23.00uur(ook jij vond dit toen te lang!), niet liegen hé! Zal het bericht nog even speciaal opzoeken voor jou!

Bei dr. Jones in Canada.
Ich wurde es selber nicht glauben würde ich aber am diesen tag selber nicht da gewesen sein.
Dazu muss gesagt werden das dieser session um 8 Uhr angefangen hat und erst um 22:00 vorbei war. Es war sowohl fur arts und patienten zu anstrengend. Ich glaube nicht das dr. Jones das regelmassig macht.
In unsere institut gehts los (OP) um +- 8:00-8:30. die extraction von 1000 grafts dauert dan bis +- 13:00. Danach ist mittagspause. Dan wird eingeplantz bis +- 19:00.
FUE braucht zeit, aber dafur gibt eben andere vorteile.
BV


http://www.alopezie.de/cgi-bin/anybo...637&v=2&gV=0&p=

Bericht van Frenkie the hairobservator
http://www.alopezie.de/cgi-bin/anybo...637&v=2&gV=0&p=

Ja een goede FUE wordt met een handboortje gedaan met een holle naald erin, dit is beter dan het eruit peuteren/trekken van een haargraft dat zal ik jou nog wel eens gaan uitleggen want je blijft voor mij een stomme fue-belg die ook al beweeerde dat het beter is om een 5000 of 6000grafter met strip te doen dan 2 keer 2500grafter voor een beter striplitteken! Je schopt alléén maar tegen de gangbare stripbehandeling aan, een trichostrip is ook echtwel weer een verbetering alléén volgens jou weer niets! Je moet ook ophouden dr. Villnow te bekritiseren want deze arts is een wel heel veel betere haarchirurg dan die Zweed van jou! Het ontbreekt jou nogal aan knowhow en je bent vanaf nu ook nogeens een leugenaar!

Groet Hairobservator

hairobservator 29 januari 2007 10:29

Bverotti is leugenaar!
 
Groet Hairobservator

bverotti 29 januari 2007 10:53

Mijnheer de haarobservator,
Voordat u mij een leugenaar noemt zou het beter zijn dat u de informatie, die u als bewijs aanvoerd, toch eventjes nakijkt.
Dit ging over een behandeling door dr. Jones van 2000 grafts (ik was niet de patient). Deze behandeling duurde zeer lang, inderdaad tot bijna 22:00 uur.

Er wordt al langer gezocht naar een ontwikkeling om met een soort handboortje te werken. Echter tot nu toe heeft nog niemand een goede oplossing gevonden en werken voor zover ik weet alle FUE artsen manueel.

Maar als u een oplossing kan vinden waarbij het werk sneller gaat en met dezelfde efficientie dan horen wij het graag.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.