Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Beoordeling haarlijn voor implantatie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11354)

DikkieD 12 juni 2007 22:20

Beoordeling haarlijn voor implantatie
 
Heren,

Hierbij stuur ik een foto mee. Ik heb geen last van kruinkaalheid maar wel van dunner wordend haar en een hoger voorhoofd. Ik wil dit graag laten doen. Finasteride kan ik niet slikken om medische redenen. Ik zou graag van jullie horen wat jullie zouden doen (ingreep) en hoeveel grafts dit kost. Momenteel kan ik met mijn lange haren de boel aardig verbergen, maar wil van dat verbergen af.

Graag jullie mening, bedankt!


Dik Drieberg

Henk-yo 12 juni 2007 22:59

Ik zou nog geen HT doen. Want jij hebt nog redelijk veel haar. Aan de voorkant wordt het wel dunner, maar zeker nog niet dun genoeg om voor opvulling te gaan kiezen.

Voor een goede, lees minimale, bedekking heb je minimaal 40 grafts per cm2 nodig. Dus als ik jouw was zou ik even wachten todat je kaler bent en er genoeg plek is om die 40 grafts per cm2 tussen de reeds aanwezige haren in te planten.

Want als jij nu verdichting neemt en de inhammen (die klein zijn) wil laten opvullen, dan moet je over een paar jaar weer voor opvulling. Ik weet niet of je daar zin in hebt.

Maar als je een berekening wil maken van wat je minimaal nodig hebt, dan moet je oppervlakte x grafts per cm2 doen. 40 is minimaal voor een kaal gebied.

Met name FUE is interessant. Met FUE krijg je geen litteken van oor tot oor. Soms is het litteken dun bij FUT, maar je loopt risico dat het uit gaat rekken.

Succes.

Morehair 12 juni 2007 23:05

Die haarlijn wat je daar getekend hebt is echt veel te laag.
Ik persoonlijk zou je haarlijn niet of bijna niet verlagen. Kost alleen maar heel veel grafts die je later misschien nog nodig kan hebben.

Qua aantal grafts is het maar net wat je wil natuurlijk, maar in Amerika zeggen ze altijd dat je je NW x 1000 moet doen als je voorzichtig te werk gaat. Wil je alles echt volpompen dan pakken ze nw x 1500.

Dus dan zit je al snel aan de 2 a 3000 grafts.

Ik persoonlijk zou nog een paar jaar wachten als ik jou was. Eerst maar eens kijken wat die "dunnere" pluk gaat doen de komende paar jaar.

Maar de keuze is aan jou. Ga anders eens bij een paar klinieken op consult.

Dundee 12 juni 2007 23:19

Idd die haarlijn is zeker veel te laag , ze komt bijna tot in het midden van je voorhoofd ? :rolleyes:

DikkieD 12 juni 2007 23:21

Bedankt alvast voor de reacties. Het midden van mijn voorhoofd bijna ja, maar die is ook best groot nu. Het is ook vooral mijn hoge voorhoofd die het meteen allemaal wat kaler doet lijken. Dat is de reden dat deze haarlijn kan, normaal zit je namelijk al snel met een kalende kruin. Dit is absoluut, (nog niet) het geval. Ik zou dus graag mijn voorhoofdhaarlijn 1 a 1,5cm verlagen ook.

Op consult is misschien wel eens een goed idee. Iemand goede opties. Ik lees FUE, maar evt laser? €5000 vind ik redelijk maximaal voor mijn 'probleem'.

groet
Dik

Morehair 12 juni 2007 23:30

Als het 5000 euro mag kosten dan kom je uit bij fut.
FUE is wat duurder.

Het eerste wat je nu moet gaan doen is internet afspeuren naar de
voor en nadelen van fut.

In jouw geval lijkt me Fue beter, maar daar zit wel een prijskaartje aan vast.


O ja, je hebt het over laser. Ik weet niet wat je daarmee bedoeld, maar als je daar
haartransplantatie mbv laser bedoelt dan moet je dat niet doen.
Laser is uit de tijd en ze hebben tegenwoordig veel betere methodes.

Welke klinieken je op consult moet gaan is aan jou. Er zijn er genoeg.

Limbo 13 juni 2007 10:50

Ik weet niet hou oud je bent. Maar als je al wat op leeftijd bent zou ik toch een ht overwegen. Idd, de getekende haarlijn is te laag, maar je kunt zeker wat gebruiken. Echter, omdat je geen propecia enzo kan slikken betekent dit wel levenslang ht's en dus erg hoge kosten. Dat punt zou ik zeker meenemen!

transplantaatje 13 juni 2007 10:55

Beste Dikkied

De haarlijn die je getekend hebt zal door geen enkele kliniek uitgevoerd worden omdat het je haarlijn veel te ver naar voren haalt. Waarschijnlijk is hij zo getekend om je probleem duidelijk te maken.
Indien je de haarlijn ongeveer 1,5 cm naar voren gaat halen dan moet je al snel rekenen op ongeveer 1500 transplantaten voor alleen de nieuwe haarlijn!
De lengte van uw nieuwe haarlijn is ongeveer 20 cm lang. Om op kale hoofdhuid weer een mooi resultaat te krijgen kun je (20 x 1,5) = 30 cm2 x 45 grafts per cm2 is al ongeveer1350 transplantaten. Dan moeten ook nog dat de bestaande hoekjes opgevuld worden met zeker 250 grafts per inham. Indien je bij ons op consult komt wordt je waarschijnlijk ingeschat op 1750 benodigde transplantaten om de haarlijn 1,5 cm te verlagen. In de praktijk ontvang je er dan tussen de 1800 a 1900 geplaatste transplantaten. Dit zullen +- 2500 haren zijn omdat de voorste lijn uitsluitend uit 1 haarworteltje zal bestaan.
Of dat u dit moet gaan uitvoeren, dat blijft altijd uw eigen keuze!

FearTheHair 13 juni 2007 12:46

haarlijn is idd. ERG ver naar voren en ik neem aan dat je man wilt blijven :D

Je zou ervoor kunnen kiezen de inhammen iets op te vullen, maar echt nodig lijkt het niet. Ziet er toch strak uit :cool:
Je zegt dat je geen finasteride mag nemen, ik ga denk ik proscar nemen wat ongeveer zelfde werking heeft volgens mij. Ben nog niet thuis in de medicijnen, maar bij jou zou een goed werkend medicijn wel een goeie oplossing kunnen bieden.


mvg

fth

Spiderman 13 juni 2007 13:03

DikkieD,

Weet je echt absoluut zeker dat je die migraine aanvallen door de Fina krijgt? Je zou nu idd een HT kunnen gebruiken, maar zonder Fina blijf je bezig.....

DikkieD 13 juni 2007 18:46

Ja ik weet vrij zeker dat het door de proscar komt. Ik heb op het plaatje zoveel mogelijk gel als mogelijk in mijn haar gedaan en het zo plat mogelijk gestyled. Dus in de praktijk hoor ik weinig van mijn omgeving, maar het is meer voor mezelf. Ik denk overigens niet dat ik nog veel kaler word, mijn vader heeft dezelfde haarlijn (minder voorhoofd, heeft bij mij ook nooit haar gezeten :cool:) en die heeft dat al jaren eigenlijk. Ik denk dat het wel redelijk stabiel zal blijven. Mijn aanvangen en 6 maanden later weer stoppen met Proscar heeft ook een tik gegeven.

Leuk dat de ene het niet nodig vindt en de andere wel. Ik heb veel aan jullie visie en denk er nog over na. Wellicht dat ik de haarlijn wat minder kan verlagen en de inhammen wat minder kan opvullen. Wil wel iets van hammen houden voor de natuurlijke vorm. Hierbij twee nieuwe foto's, de eerste is vanuit ander perpectief, tweede zonder water gel etc.

Haartransplantaatje, wat gaat dat kosten bij jullie?

Dik (27)

Limbo 13 juni 2007 19:14

Ik neem aan dat je op consult zult moeten gaan. Prijzen doorgeven aan de hand van foto's lijkt me niet wenselijk voor transplantaatje. Hetgeen ik me heel goed kan voorstellen!

Morehair 13 juni 2007 19:39

prijs per graft kun je gewoon opzoeken op hun site.

Limbo 13 juni 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 133517)
prijs per graft kun je gewoon opzoeken op hun site.

Moet je wel weten welke methode en hoeveel grafts!

Morehair 13 juni 2007 20:26

Hoeveel grafts heeft Transplantaatje ongeveer al berekend.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.