Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Geen ketoconazol meer in Revita shampoo (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36629)

M. Hayden 11 april 2017 09:42

Geen ketoconazol meer in Revita shampoo
 
Mijn verbazing was groot toen ik deze week voor de eerste keer mijn nieuwe fles Revita shampoo gebruikte. De kleur van de shampoo was veel lichter. Dacht eerst dat er iets mis mee was maar nu blijkt dat ze de formule verandert hebben. Er zit namelijk geen ketoconazol meer in terwijl dit vroeger 0,25% was. Dus eigenlijk geen DHT remmer meer in de shampoo. Veel doet dit niet met je haar maar toch, heeft het nu nog zin om deze verder te gebruiken of beter overschakelen naar een andere? En welke zijn aan te raden die ook geen parfum bevatten?

123hallo 11 april 2017 17:37

best raar dat ze de gewilde hoofdingrediënt eruit halen, kan je niet overstappen op Regenepure DR Shampoo. Daar zit keteconazol 1% in.

Net zoekend zie ik dat ze op verbeterhaar.nl dat de Regenepure DR Shampoo momenteel niet beschikbaar is. Mocht je het daar bestellen, vraag dan aan verbeterhaar.nl waarom dat veranderd is. Ooit verkochten ze ook de bewezen haargroeilotion minoxidil, en dan opeens niet meer vanwege een wetswijziging, terwijl dat producten zijn waarmee je moet doorgaan.

zyzzalive 11 april 2017 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo (Bericht 408463)
best raar dat ze de gewilde hoofdingrediënt eruit halen, kan je niet overstappen op Regenepure DR Shampoo. Daar zit keteconazol 1% in.

Net zoekend zie ik dat ze op verbeterhaar.nl dat de Regenepure DR Shampoo momenteel niet beschikbaar is. Mocht je het daar bestellen, vraag dan aan verbeterhaar.nl waarom dat veranderd is. Ooit verkochten ze ook de bewezen haargroeilotion minoxidil, en dan opeens niet meer vanwege een wetswijziging, terwijl dat producten zijn waarmee je moet doorgaan.

Straks gaat dat ook nog uit de handel, zou helemaal vervelend zijn.

HairCoach 11 april 2017 22:23

Dat is inderdaad apart.

Ik gebruik het al jaren....vreemd dat ze dit zomaar doen.
Het zal veel klanten kosten.

nicolaasdk 12 april 2017 08:47

Ik heb Nizoral 2% shampoo besteld in België en gebruik dit nu 3 keer per week. Erg fijn spul en kost slechts 13 euro als ik het goed heb onthouden.

HairCoach 13 april 2017 19:14

De vraag even aan DS gesteld:

reactie:

Thank you for your inquiry.

The new packaging of revita sold in Europe no longer contains ketoconazole as an ingredients.

We do however still have a few that do contain the ingredients. However the newer versions will not contain the ketoconazole due to regulations.

I hope this helps!

M. Hayden 13 april 2017 20:17

Ik vraag mij af of de andere merken ook gaan volgen.
Welke wetgeving legt dit op, Belgische?

HairCoach 14 april 2017 08:41

geen idee....

Wel jammer.


Hier zie ik nog wat staan.... https://www.ketoconazol-shampoo.nl/p...gorie/shampoo/


Net even mijn fles bekeken, maar daar staat nog als hoofd ingrediënt Ketoconazole op

Marcus01 14 april 2017 09:12

Bedankt voor deze 'heads-up'!

Heb maar even 500ml revita en 2x regenepure 224ml besteld... voorlopig ff genoeg :)

123hallo 14 april 2017 22:51

Je kunt ketoconazol via de huisarts bij je eigen apotheek krijgen. Leg de reden uit en vraag om een verwijzing hiervoor. Volgens mij wordt het alleen niet vergoed, maar dat is voor een shampoo natuurlijk geen ramp.


@Marcus, ik hoop voor je dat je degene met de goede ingrediënt (Ketoconazol) hebt besteld.

M. Hayden 15 april 2017 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcus01 (Bericht 408558)
Bedankt voor deze 'heads-up'!

Heb maar even 500ml revita en 2x regenepure 224ml besteld... voorlopig ff genoeg :)

Ik heb ook een fles van 500ml maar zonder keto:mad:

Verbeterhaar 16 april 2017 09:48

Goedemorgen Haarwebbers,

Ik zal een korte toelichting geven over de Revita Shampoo en ketoconazol:

DS Laboratories heeft twee verschillende soorten Revita Shampoo. Eén met ketconazol en één zonder. Sinds 11 Januari 2011 heeft Europa de regels aangepast wat betreft de ketoconazol. Producten die ketoconazol bevatten kunnen niet meer verkocht worden als een 'cosmetisch producten'. Meer daarover vind je hier: https://www.verbeterhaar.nl/wagtail/...oconazole.docx.

Als we kijken naar de effectiviteit van de nieuwe Revita Shampoo dan geeft DS Laboratories aan dat ketoconazol helemaal niet zo een belangrijk ingrediënt is in hun shampoos. Sterker nog, het kleine percentage wat de oude Revita Shampoo bevat zou niets tegen de dihydrotestosteron (DHT) doen. Ketoconazol werkt pas als een DHT remmer wanneer er hogere percentages worden gehaald.

De hoofdingrediënten, waar de shampoo zijn succes aan heeft te danken (procianidine, copper peptides, niacinamide, aminoacids, and caffeine) zijn wel nog gewoon aanwezig. De nieuwe versie is daarnaast ook minder waterig waardoor er minder nodig is om het haar te wassen en dus langer mee gaat.

Voor nu verkopen wij zowel de oude Revita Shampoo (180 ml) als nieuwe Revita Shampoo (205 ml).

We hebben contact gehad met verschillende instanties die aangeven nog niet eens op de hoogte te zijn van de veranderingen wat betreft de regels over ketoconazol. Mocht je er dus een goed gevoel bij hebben om een shampoo met ketoconazol te gebruiken, dan kan dat gewoon.

nicolaasdk 16 april 2017 12:01

Willen jullie de Nizoral shampoo met 2% keto niet als vervangend middel nemen of heeft de revita zoveel meer te bieden?

Zoevo 16 april 2017 23:31

Ik ben benieuwd naar de reviews!

M. Hayden 17 april 2017 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk (Bericht 408651)
Willen jullie de Nizoral shampoo met 2% keto niet als vervangend middel nemen of heeft de revita zoveel meer te bieden?

Is meer een shampoo tegen roos en schilfertjes dacht ik.
Met Revita staat mijn haar veel dikker dan met andere shampoo's en er zit geen parfum in.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.